hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anne3000

Re: hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:27

Ik lees ff iets niet. Wie heeft het over een 'niet-da' hahaa.
Ja zo zou ik het ook doen TS. Maar DAARNA, dan zou ik toch echt wel ongeduldig worden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:33

Nee hoor laat haar niet meer opvoelen. Niet door mijn kennis en ook niet door een da. We zijn voor de voor honderd procent zeker dat ze drachtig is en ook al komt het een weekje later. Dan geeft het ook niet, we hebben geduld. Nou ja, van mij mag het vannacht gebeuren. Ben heeeeeeeel benieuwd wat er uit komt. Naast mij nog veel meer mensen.
Gelukkig heb ik nog een dekentje liggen van een shet, mocht het in de nacht erg koud kan deze er eventueel erop.
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 11-03-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:43

Nou! ik ben ook heeeeel benieuwd. Moet je nagaan als bij me eigen merrie zou gebeuren;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 23:03

Haha, dan sterf je van de zenuwen denk ik. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:06

Dekentje hoeft er niet op hoor, vachtje van het veulen is dik genoeg.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 23:11

Daar hoop ik ook op, maar mocht het niet zo zijn, dan heb ik hem in ieder geval bij de hand

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:14

Jeetje ,ik ben al vanaf het begin een stille meelezer,maar ben nu

wel erg ongeduldig hoor.
Ben erg benieuwd naar het veulen :j :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:17

Ben wel benieuwd naar meer foto's!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:35

Ik ben bang dat je kunt wachten tot je een ons weegt, en je paardje een ton, maar dat er geen veulen zal komen.

Ik zie op de foto's een merrie die veel te dik is. De bilnaad is opgevuld met vetplooien, waardoor de kling naar buiten gedrukt wordt en daardoor groter lijkt te worden. Het uier ziet er absoluut niet uit als een drachtig uier, laat opuieren of niet.
En aangezien je merrie nauwelijks meer hoeft te werken, en ze behoorlijk wat krachtvoer krijgt (wat ze gezien haar conditie helemaal niet moet hebben, drachtig of niet), zal die buik wel blijven groeien en die kling ook. Met het voorjaar op komst en met dit voer- en bewegingsbeleid ga ik ernstig vrezen voor hoefbevangenheid als ze niet drachtig is. Wil je toch iets geven, geef dan Pavo Summerfit koeken of zoiets.

Ik volg dit topic al een tijdje en wat mij betreft heeft een drachtig paard geen dierenarts nodig. Na het zien van je foto's raad ik je echter van harte aan om er toch een dierenarts bij te halen voor een drachtcontrole.

Ik weet dat je dit niet wilt horen. Ik begrijp dat het voor jou niet uit maakt of ze drachtig is of niet. Voor jouw leuke paard echter wel. Als ze niet drachtig blijkt te zijn loopt ze een groot risico en kan je wat aan haar gewicht gaan doen voordat het te laat is.

Zo, laat nu heel Bokt maar komen...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 23:37

Maak van de week nog wat foto's en vraag finstar wel of ze deze weer erop wil zetten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 23:39

Ach als jij niet het verschil ziet tussen een drachtige merrie en een te dikke merrie is aan jou. 8)7

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:40

DonCamillo schreef:
Ik ben bang dat je kunt wachten tot je een ons weegt, en je paardje een ton, maar dat er geen veulen zal komen.

Ik zie op de foto's een merrie die veel te dik is. De bilnaad is opgevuld met vetplooien, waardoor de kling naar buiten gedrukt wordt en daardoor groter lijkt te worden. Het uier ziet er absoluut niet uit als een drachtig uier, laat opuieren of niet.
En aangezien je merrie nauwelijks meer hoeft te werken, en ze behoorlijk wat krachtvoer krijgt (wat ze gezien haar conditie helemaal niet moet hebben, drachtig of niet), zal die buik wel blijven groeien en die kling ook. Met het voorjaar op komst en met dit voer- en bewegingsbeleid ga ik ernstig vrezen voor hoefbevangenheid als ze niet drachtig is. Wil je toch iets geven, geef dan Pavo Summerfit koeken of zoiets.

Ik volg dit topic al een tijdje en wat mij betreft heeft een drachtig paard geen dierenarts nodig. Na het zien van je foto's raad ik je echter van harte aan om er toch een dierenarts bij te halen voor een drachtcontrole.

Ik weet dat je dit niet wilt horen. Ik begrijp dat het voor jou niet uit maakt of ze drachtig is of niet. Voor jouw leuke paard echter wel. Als ze niet drachtig blijkt te zijn loopt ze een groot risico en kan je wat aan haar gewicht gaan doen voordat het te laat is.

Goed onderbouwd, ik betwijfel ook ten zeerste of deze merrie drachtig is. Mijn eerdere reacties worden of weg gewuifd of genegeerd door ts...
Ondertussen is zij, misschien onterecht, helemaal hyper over een veulentje en ik zou het sneu vinden als er bij de 100% veulenninstelling dalijk zon grote teleurstelling komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:42

Hoe weet je nou zo 100% zeker dat er een veulen in zit??

Ik vind dat DonCamillo héél netjes uitlegt hoe en wat. Daarnaast zijn er ook al filmpjes geplaatst van hele drukke buiken waar geen veulen in zat maar wat darmwerking is.

Kans dat er een veulen in zit als die twee samen hebben gelopen zit er natuurlijk in, maar ik vind het werkelijk waar verbazingwekkend hoeveel stelliger je wordt met elke post die je plaatst zonder dat er is opgevoeld of gescand of wat dan ook.

Ik vind het simpelweg respectloos hoe je nu op DonCamillo reageert. 8)7

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:53

wat een ophef zeg.. :')

TS trek je er niets van aan, hoop voor je dat ze wel drachtig is en zo niet, dan is dat jammer!!

Zullen we afspreken dat we alleen nog maar positief commentaar gaan geven. Vind dr niets aan als het zo moet gaan :x

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:01

Iedereen in dit topic hoopt voor jou natuurlijk wel dat je een veulentje krijgt. Er is niks mooiers en leuker dan dat je merrie een klein paardje op de wereld zet en dat jij daarbij kunt zijn.

Ik hoop het voor jou van harte. Maar als ik zou twijfelen zou ik er een DA of tenminste die kennis bij laten komen. Zeker gezien het feit dat ze geen uier, of al beginnend slappe banden heeft. Had je al nagevraagd aan de vorige eigenaar hoe ze toen met de dracht was?

Mijn merrie kreeg al ruim 2 maand voor de bevalling uier en slappe banden. Is natuurlijk niet bij elk paard zo.

Uiteindelijk is het ieder zijn mening. Ik weet nog hoe blij ik was toen mijn merrie van de eerste keer drachtig was. Jij bent zo te zien aan je berichten ook super blij, voor mij zou dat de reden al zijn om het toch zeker na te laten kijken. Want het zou natuurlijk een hele teleurstelling zijn moest ze toch leeg blijken.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:05

Het gaat er mij niet om, om mijn gelijk te krijgen of ze wel of niet drachtig is. Er is niets mis mee om dat gewoon af te wachten bij een gezond paard.
Het gaat er mij om, dat de TS straks niet met een hoefbevangen pony zit als ze niet drachtig is, want deze pony is, drachtig of niet, in ieder geval te dik en zal alleen maar dikker worden zo.
Niemand kan immers zeggen bij een hoefbevangen dier: "dat is dan jammer..."

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:08

DonCamillo schreef:
Het gaat er mij niet om, om mijn gelijk te krijgen of ze wel of niet drachtig is. Er is niets mis mee om dat gewoon af te wachten bij een gezond paard.
Het gaat er mij om, dat de TS straks niet met een hoefbevangen pony zit als ze niet drachtig is, want deze pony is, drachtig of niet, in ieder geval te dik en zal alleen maar dikker worden zo.
Niemand kan immers zeggen bij een hoefbevangen dier: "dat is dan jammer..."

Helemaal mee eens! we gunnen jou echt wel een gezond veulentje TS.
Maar ook ik zeg:hier zit geen veulen in.
Ze is idd. veel te dik,kijk eens naar die rug,dat is zowat een tafel.
Ik zeg dit dus ook niet om je pony af te kraken,want ze is een hele mooie haf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:12

Het is wel een haflinger he, die moet je wel uithongeren wil die geen platte rug meer hebben.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:16

myk_en_shant schreef:
Ach als jij niet het verschil ziet tussen een drachtige merrie en een te dikke merrie is aan jou. 8)7

Dit is dus niet bijster slim TS, als blijk dat het verhaal andersom is wie gaat er dan af denk je ?
Ze reageerd heel netjes en geeft aan waar ze bang voor is (wat niet vergezocht is) waarom dan niet op zijn minst erover nadenken.
Zij is niet de enige die hier geen drachtige merrie in ziet.

Ik hoop voor jou dat wat er ook voor uikomst uitkomt het eem goede zal zijn.
Kun je voor jezelf er mee leven als blijkt dat het wel iets ander is en je hebt er lang mee gewacht (niet lelijk bedoeld) zo ja dan gewoon afwachten en hopen dat je idd een leuk dartelend veulen er straks naast hebt lopen (wat we je echt wel gunnen), als je denkt spijt te krijgen dan iig nadenken over wat oa zij getypt heeft.

@Stvieee niemand reageerd alleen maar negatief, alle met als doel om ts te helpen of voor het paard. Moet iedereen alleen maar roepen aaaaaah wat liiiieeeef ?! Natuurlijk zou het voor ts super zijn als er wel een kleine humptiedump naast ligt straks, maar er mag best op overige dingen gewezen worden op een nette manier.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:18

Ik ben benieuwd wanneer het veulen zal komen. Als het te lang duurt zou ik er idd ook wel eens een DA naar laten kijken (persoonlijk zou ik dat zelf al lang gedaan hebben)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:30

DonCamillo schreef:

en wat nou als er wel een komt?

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:34

Ik snap DonCamillo erg goed en om heel eerlijk te zijn zou ik haar advies zeker in je achterhoofd houden.
Want inderdaad, als je straks met een hoefbevangen pony zit, sla je jezelf heel hard voor je kop dat je niet eerder actie hebt ondernomen.
Natuurlijk hoop ik ook dat je een gezond veulentje krijgt en dat al het gezeur over eventuele hoefbevangenheid voor niets is, maar ik hoop wel dat je nadenkt wat de gevolgen voor je pony zijn wanneer er blijkt dat ze toch niet zwanger is. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een te dik paard weer op gewicht te krijgen.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:37

:wave: Ik lees al een tijdje mee!
Ik heb er niet heel veel verstand van , en ik duim voor een mooi veulentje.
Maar mijn paard had op een gegeven moment een hele dikke buik en het bewoog zo erg dat ik er bijna zeker van was dat er een veulentje in zat. maar er is nooit iets uitgekomen :+
Maar nogmaals ik hoop voor je dat er een mooi gezond veulentje uitfloept!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:41

Franka75: Ik denk dat DonCamillo dan vooral opgelucht is, en blij voor het paard en TS.
Het klinkt misschien minder aardig om níet juichend mee te gaan, maar omdat het gewoon niet zeker is of de merrie wel drachtig is, is de post van DonCamillo heel reeel.
Want stél de merrie is níet drachtig ( wat net zo goed kan, want niemand weet het hier echt). Dan is ze te dik, krijgt ze te veel voer terwijl over een week of wat het gras begint te groeien ( eiwit/fructaan explosie in de wei) en loop je met een sober ras toch een risico..

Kortom: ik vind de post van DonCamillo dapper, reeel én zeer betrokken tov het paard van TS, ik waardeer het zeer dat ze haar zorg zo netjes uitspreekt. Ze neemt het daarmee wel op voor het paardje van TS!
Laatst bijgewerkt door Punz op 12-03-13 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:45

Op de gevaren van het dan te dik zijn en de kans hoefbevangen raken werd paar pagina's terug erg lachoniek gedaan helaas... Ik hoop ook echt op een leuk veulentje, maar wat als het niet zo is? Dan loopt de merrie, ondanks dat dat volgens sommigen niet waar is, wel al weken gezondheids risico's