3 Miniveulens + nog een "Sueckney" verwacht bij T&H Stables

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: 3 Miniveulens + nog een "Sueckney" verwacht bij T&H Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:41

Wat een verdrietig nieuws.... :(:)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:17

Jeetje wat een ongelooflijk ongelukkige bevalling. Dit gun je echt niemand.... -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Heel veel sterkte.
En niet meer what if.... jullie kennende hebben jullie alles gedaan wat je had kunnen doen... Als sparkle al zo deed, zoals ze deed, moest het zo zijn. hoe verdrietig ook.

Wel een erg mooi luxe veulentje met ongelooflijke lange benen.

Dikke knuffel ook voor sparkle. :(:) :(:)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:25

Ohhh wat naar! Na zo lang wachten is ze er eindelijk en dan loopt het zo af...
Heel veel sterkte, was absoluut een prachtig merrietje.

Hopelijk gaan de volgende bevallingen wel goed!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:33

Hoe gaat het nu Tina met jullie en Sparkle?
Zoals ik vanmorgen al tegen je zei,jullie hadden werkelijk niets meer kunnen doen dan jullie nu gedaan hebben.
Het leven is soms zo vreselijk oneerlijk...
Nogmaals dikke knuf van ons en 1 van Kaya :(:) :(:)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:57

Veel sterkte

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 14:03

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes..
Met Sparkle gaat het gelukkig best goed, staat lekker met haar vriendin in de wei, eet goed en is vrolijk. Helaas staat haar uier op ontploffen, ik hoop niet dat ze uierontsteking gaat krijgen..

Verder voelt het voor ons nog heel onwerkelijk.. Doet pijn om Sparkle nu zonder prachtig veulentje in de wei te zien staan.. Maar goed, zal nog wel even pijn blijven doen allemaal.. Nu focussen op de andere veulens die hopelijk wel zonder complicaties, gezond ter wereld gaan komen..

Nogmaals heel erg bedankt voor de lieve berichtjes, doet me goed.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:21

Maydine, gelukkig gaan ze in dierenrijk anders om met zo'n verlies maar begrijp jullie gevoel zo goed, machteloosheid ten top. :(:) We gaan er vanuit dat de andere veulens zonder complicatie's geboren gaan worden maar kan me zó goed voorstellen dat je daar nu even anders in staat, zal doodeng zijn.

Uier zou je kunnen koelen met koude compressen. ;)

Maar ehm....hoe is de fotoshoot gegaan met Sueno?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:48

Het is ook gewoon zo rot om het seizoen zo te beginnen.. Maar de rest komt vast goed en gezond te wereld.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 22:50

Sparkle gaat gelukkig heel erg goed, de uier neemt al wat af en lijkt niet te gaan ontsteken. Ze komt zelf alweer mooi in shape, eet goed en is redelijk vrolijk. Voordeel van een maiden merrie, ze weet niet wat ze mist nu..

Ik daarin tegen heb er nog steeds heel veel moeite mee.... Zal voorlopig wel blijven denk ik.. Ik weet dat we alles gedaan hebben wat we konden maar toch blijf ik het me steeds weer opnieuw in m'n hoofd afspelen... De blijdschap toen ze levend uit de red bag kwam en een paar minuten de harde klap in ons gezicht dat ze ineens stopte met ademen... Hoe we gehandeld hebben.. Had ik niet beter is, hadden we niet beter zo... En dan nog als je naar de wei kijkt en Sparkle daar heerlijk in het zonnetje ziet lopen... Dan denk ik alleen maar, daar had dat prachtige zilveren veulentje naast moeten dartelen...
Pff het doet gewoon zo vreselijk veel pijn...

En ja Esther, ik kijk aan de ene kant mega op tegen de komende 3 bevallingen van de andere merries, zo bang dat het weer mis zal gaan.. Maar aan de andere kant heb ik gewoon een goed lopende bevalling en gezond veulentje(S) in de wei nodig nu.. Dat vrolijkt ons weer op en geeft ons een nieuwe focus, iets om van te genieten...

Het schud je vreselijk hard wakker en laat je beseffen dat gezonde veulens in de wei een bevoorrecht iets is en zeker niet van zelf sprekend. Het doet je beseffen hoe blij je bent met een gezond veulen, spelend in de wei samen met zijn/haar mama...

Het heeft voorlopig nog even tijd nodig bij mij.. Kan het moeilijk verwerken allemaal, hoe stom dat misschien voor sommigen ook klinkt.... Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:52

Pff veel sterkte Maydine :(:)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:59

Dat klinkt niet stom hoor!!!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:40

:(:) :(:) :(:)
ik kan je helemaal volgen en ik hoop dat je het een plekje kunt geven ooit.... :*

Nog een tip,uierminth voor koeien op uier smeren,ook met afspenen,het koelt en houdt ontstekingen tegen,ze slinken echt zoveel sneller als normaal.....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:55

nou tina ik vind dat echt helemaal niet stom, ik zou me precies zo voelen hoor, je hoopt altijd dat je veulentjes gezond geboren worden, maar nu word je gewoon keihard met de neus op de feiten gedrukt, dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, bij deze nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van dit prachtige meisje, ik hoop echt dat de rest van de veulentjes gezond geboren word

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:21

Een veulen verliezen tijdens of kort erna is nooit leuk. En heeft zeker tijd nodig. Vergeten doe je het in elk geval nooit. Heel veel sterkte en hopelijk komen de andere drie springlevend ter wereld. Voor jou het beste zo snel mogelijk. :(:) :(:) :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:31

Stom ? Geen rare dingen zeggen hoor, denk dat iedereen hier wel begrijpt dat zulke dingen er flink inhakken. Hopelijk geeft Sunny gauw haar veulen zodat je genieten kan. :(:) :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:52

Is totaal niet stom hoor tina.. Is niet niks hoor meid. Hopelijk de rest gezond en zonder complicaties.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:46

wat een vreselijk droevig nieuws........ |(
Ik weet helaas hoe het voelt,en hoe onwerkelijk het lijkt...Meestal hebben wij er vreemd genoeg meer last van dan de merries...
Ze zal het meteen geweten hebben dat het niet goed was..

Ik wens je heel veel succes met de volgende geboortes en doe gewoon wat je kan,meer kun je niet doen,en je kunt jezelf zeker niks kwalijk nemen. :(:)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:59

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt had ik ook hadden en hebben.
Ik zal nu ook niet zo gauw meer zeggen jammer een hengst veulen als het maar leeft en gezond is dat is het belangrijkste.
Het blijft moeilijk en het heeft tijd nodig.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:45

Pfoe wat een stilte hier.. Ik moet ook bekennen dat ik even de puf niet meer had om actief te posten.. :o

Sparkle voelt zich weer helemaal goed. Ze is super hengstig en staat te sletten naast Sueno, onze hengst. Helaas voor hun, ze mogen niet haha. Als Sparkle weer wat aangesterkt is gaan we verder met haar beleren voor de wagen. Waren we van de winter al mee begonnen maar gestopt omdat haar dikke buik in de weg zat.

Sun maakt grote sprongen vooruit.. Laat haar vacht compleet los, heeft het zwaar, ademt zwaar, minder eetlust en haar uier vult elke dag meer. Ben erg benieuwd! Maar verwacht voorlopig nog niks..
Vind het heel spannend aan de ene kant, zo spannend dat ik er soms misselijk van word maar aan de andere kant kijk ik er zo ontzettend naar uit om haar veulentje gezond en wel door de wei te zien dartelen!

Flora haar buik is ook mega maar haar uier doet werkelijk nog helemaal NIKS...heel apart maar goed, ze heeft nog ff.. Zij is 1,5 week na Sun uitgerekend dus we zullen zien.

Volgende week gaan alle dames weer lekker de wei op. Gras groeit geweldig en na het injecteren 2 weken terug hebben we as maandag groen licht om de paarden er weer op te doen. Wat zullen ze blij zijn!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:27

Lekker voor ze! Voor de veulentjes ook lekker omop gras te staan. Komt goed!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:30

Ahh arme Sueno en Sparkle haha.. Ze willen allebei maar hun baasjes houden hun tegen :P

Ben benieuwd naar baby Sun :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:46

Maydine, fijn dat sparkle erg geen last van heeft.
Wel zielig hoor dat ze niet met sueno mag stoeien :P

Ben benieuwd hoe het verloop met sun gaat

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:56

fijn dat sparkle het goed doet, nu gaan we gezellig uitkijken naar het superknappe veulen van sun ;)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 11:27

Ja we kijken ook mega uit naar het veulen van Sun. Ben benieuwd wanneer ze die aan ons gaat laten zien! Aan de ene kant kijk ik er heel erg naar uit, zal ons allemaal goed doen en opvrolijken, zo'n klein droppie in de wei. Maar aan de andere kant zie ik ook erg tegen de bevalling op, zo bang dat het weer mis gaat.. Maar goed, daar zullen we maar ff niet aan denken.. Het zonnetje schijnt lekker, Sun haar uiertje vult elke dag een beetje maar nog geen grote vorderingen verder..
Ze was gisteravond wel erg onrustig maar denk dat dat kwam doordat het veulen aan het draaien/kickboksen was.. :P
We wachten rustig verder, nog 4 dagen tot de uitgerekende datum! Ze is 26-4 uitgerekend, zie dat dat verkeerd in mn begin post staat..

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:59

Hoe gaat het inmiddels met Sun?? is ze nou vandaag uitgerekend of de 26ste? *D ( volgens je ticker vandaag )
heb je foto's? :D