Sparkle gaat gelukkig heel erg goed, de uier neemt al wat af en lijkt niet te gaan ontsteken. Ze komt zelf alweer mooi in shape, eet goed en is redelijk vrolijk. Voordeel van een maiden merrie, ze weet niet wat ze mist nu..
Ik daarin tegen heb er nog steeds heel veel moeite mee.... Zal voorlopig wel blijven denk ik.. Ik weet dat we alles gedaan hebben wat we konden maar toch blijf ik het me steeds weer opnieuw in m'n hoofd afspelen... De blijdschap toen ze levend uit de red bag kwam en een paar minuten de harde klap in ons gezicht dat ze ineens stopte met ademen... Hoe we gehandeld hebben.. Had ik niet beter is, hadden we niet beter zo... En dan nog als je naar de wei kijkt en Sparkle daar heerlijk in het zonnetje ziet lopen... Dan denk ik alleen maar, daar had dat prachtige zilveren veulentje naast moeten dartelen...
Pff het doet gewoon zo vreselijk veel pijn...
En ja Esther, ik kijk aan de ene kant mega op tegen de komende 3 bevallingen van de andere merries, zo bang dat het weer mis zal gaan.. Maar aan de andere kant heb ik gewoon een goed lopende bevalling en gezond veulentje(S) in de wei nodig nu.. Dat vrolijkt ons weer op en geeft ons een nieuwe focus, iets om van te genieten...
Het schud je vreselijk hard wakker en laat je beseffen dat gezonde veulens in de wei een bevoorrecht iets is en zeker niet van zelf sprekend. Het doet je beseffen hoe blij je bent met een gezond veulen, spelend in de wei samen met zijn/haar mama...
Het heeft voorlopig nog even tijd nodig bij mij.. Kan het moeilijk verwerken allemaal, hoe stom dat misschien voor sommigen ook klinkt....