Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:06

Ik heb laatst deze gekocht bij de action
Afbeelding
misschien kun je daar iets mee om te koelen?
kost 3,50

Maydine

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 23:16

Bedankt allemaal voor de tips, een icepack heb ik hier wel liggen (helaas zelf ook regelmatig nodig wegens blessure) dus die zou ik inderdaad wel eens kunnen gebruiken voor dr.
Al vraag ik me af hoe lang het nog nodig is, we hebben haar net weer even gecheckt voor de nacht en de zwelling is zeker de helft afgenomen.. Alles heeft bijna weer het normale formaat zeg maar alleen de boel is nog behoorlijk opgerekt en geschaafd.. Morgen ga ik even achter Traumeel druppels aan en neem ook mn icepack mee naar stal, baat het niet dan schaad het niet toch?

Nogmaals bedankt voor de tips en de lieve berichtjes.. We zijn ontzettend blij dat ze positieve vorderingen blijft maken. :j

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:16

Jeetje wat een heftig verhaal! Vreselijk dat er een paar pony's het niet gehaald hebben. Hartstikke mooi dat je ze een kans geeft om te herstellen en een nieuw tehuis te vinden. Respect. Hopelijk komt alles weer goed...

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 02:02

Top dat ze zo opknapt
stop anders dat icepack in een washandje (schrikt ze niet zo :) )
trouwens ,je bent in het virtuele zonnetje gezet met dit topic in de BNB van april +:)+

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:17

Eindelijk positief nieuws, dankzij jullie goede zorgen :j zal kleine mams zal dit nare avontuur wel te boven komen!
Ik blijf duimen!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:52

Fijn een stukje stijgende lijn! Nu nog wat beter weer, zodat ze lekker in het zonnetje kan gaan genieten en verwerken wat er allemaal is gebeurd. Dat geldt natuurlijk ook voor jou en Huub!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:20

Gelukkig Tina, eindelijk eens positief nieuws. Zo fijn voor dat meisje dat ze zich beter gaat voelen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:19

Icepack moet je nooit op de blote huid leggen! Altijd met een theedoek oid ertussen.
Vraag me af of het nog zin heeft als de zwelling al aan het afnemen is....

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 10:27

Redneck1 schreef:
Top dat ze zo opknapt
stop anders dat icepack in een washandje (schrikt ze niet zo :) )
trouwens ,je bent in het virtuele zonnetje gezet met dit topic in de BNB van april +:)+

Hey wat leuk, ik las het net inderdaad, moest wel ff slikken toen ik las dat het merrietje nog drachtig wordt genoemd.. Super lief in ieder geval! :j

En wat betreft de icepack, daar zit bij mij zo'n sleeve omheen, op blote huid koelen met een pack is inderdaad niet goed.

Het zonnetje schijnt hier heerlijk dus misschien, als ze wat beter kan/wil lopen, kan ze lekker even naar buiten in de wei.. zal haar vast goed doen. :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:04

Lijkt me een goed plan TS, lekker even naar buiten dat doet haar vast goed.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:23

Jeetje wat een verhaal :oo. Heb het topic doorgelezen respect dat je deze paardjes heb opgevangen. Ook mooi om te zien dat er al 2 weer een goed tehuis hebben gevonden +:)+. Hopen dat de merrie snel opknapt na zo zware en tragische bevalling. Nogmaals respect voor je werk :(:)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:41

Oh wat verschrikkelijk! Wel super dat de rest in orde is! Sterkte ermee en succes met het ankomende veulen ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:11

Uska schreef:
Oh wat verschrikkelijk! Wel super dat de rest in orde is! Sterkte ermee en succes met het ankomende veulen ;)

uhhh het veulen is dood geboren |(

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:12

Jeetje wat een heftig verhaal. Diep respect voor jullie, wat jullie voor de pony's gedaan hebben. Dit is hele domme pech. Hoe reageerde de ouwe man op het nieuws? In ieder geval een dikke knuffel voor jullie en het kleine merrie-tje. Blijf dit zeker volgen....

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:38

Kleine update, debbie is vandaag lekker naar buiten geweest. Heel voorzichtig naar de wei gesjokt en eenmaal in de wei begon ze lekker grasjes te knabbelen. Daarna heeft ze heerlijk uitgebreid (voorzichtig) gerolt, en nog een keer, en nog een keer en toen ging ze weer verder met grasjes knabbelen. Het deed haar zichtbaar heel erg goed. Na een uurtje of 3 kreeg ze toch nog weer wat last had ik het idee, ze lag toen languit in de wei, haar achterhand ontlastend. We hebben haar lekker in het zonnetje laten liggen soezen en daarna weer lekker in haar frisse stalletje gezet. Het heeft haar echt duidelijk goed gedaan, kreeg een aantal keren echt een kippevel momentje haar zo gelukkig te zien..
Het heeft gewoon even flink wat tijd nodig, maar volgens mij komt dit meisje er wel weer boven op. :j

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:45

G E W E L D I G Nieuws!
Het bezorgt jou kippevel, maar bij mij is het ook heerlijk om dit zo te lezen zeg! Wat zal dat beestje een geluk ervaren, ondanks de hele toestand zal ze zich een stuk vrijer voelen nu denk ik! Een lichaam dat niet op haar eigen beetjes kan blijven staan zonder te wankelen, een lichaam waar veel te weinig aandacht aan besteed is, een lichaam dat een veulen afstoot, allemaal niet erg prettig! En nu? Nu mag ze naar buiten, in het zonnetje en daarna weer naar binnen in een schone stal met voldoende te eten..!
Hoe sneu het ook is dat ze haar veulentje kwijt is, ik denk dat zij op dit moment een veel gelukkiger paardje is dan dat ze al heeeel lang geweest is...
Echt super fijn!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:09

Echt top om te horen dat debbie weer opknapt, wat zal ze jullie dankbaar zijn. Jammer dat dit soort gevallen nog te vaak gebeuren maar wel top dat er gelukkig zulke mensen als jullie bestaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:33

Wat goed om te horen Maydine dat ze zo fijn buiten in het zonnetje heeft gegeten en even heeft gelegen ! Jullie zorgen super voor haar !

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:35

Oh, ik bekeek even het topic om te zien of het veulentje al geboren was... Zo erg.
Arme merrie. Ik ben echt blij dat ze aan de beterhand is nu.
Ga je haar houden?

Héél leuk wel dat de kleintjes een thuis gevonden hebben :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:29

Kan me goed voorstellen dat je helemaal kippevel krijgt als je haar goede momentjes ziet. Ik hoop ook dat ze zo verder opknapt en weer helemaal kan gaan genieten van het leven :)

AnOk97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:51

Wat een heftig verhaal... gelukkig hebben de overgebleven paardjes nu wel een mooi plekje

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:19

Oh dat klinkt fijn Tina, merrietje komt er met jullie zorgen weer bovenop! :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:31

yess, tina dat klinkt heel goed, ze red het wel hoor :j

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:35

pfff lees nu pas met kippevel het verhaal.... wat een dapper ding :(:) zo fijn dat je langzaam verbetering ziet *\o/*

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:52

Tjeee wat een verhaal... Arme merrie. Heb vorige week de beginpost gelezen en zag je topic nu weer langskomen. Wat is er veel gebeurd in korte tijd. Fijn dat ze weer een beetje op de been is en vanmiddag wat wilde knabbelen. Klinkt alsof ze zich toch wat beter voelt.
Ze boft maar met jou! +:)+