2 speciale veulentjes op komst(mini Appaloosa x Welsh NMPRS)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Re: 2 speciale veulentjes op komst(mini Appaloosa x Welsh NMPRS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:24

Ben benieuwd wat eruit gaat komen! Zal vast wel wat moois worden met zulke mooie ouders!
Die laatste foto haha, geweldig

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:11

Ach die buik van Sil := Die is wel erg veranderd zeg ! Heeft ze er geen last van Elien ? Met dat warme weer opeens? Peaces is soms best wel zwaar aan het ademen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 23:07

ja, dat doen fem en sil ook best vaak. fem zweet ook best wel als ze in de zon in de wei heeft gestaan. net nog even het opgedroogde zweet weg geborsteld. en dat terwijl ze het meeste haar al kwijt is.

dr tietjes zijn vandaag trouwens behoorlijk dik. vanoachtend waren ze al dikker dan afgelopen 2 dagen. 's middags heel ietsje minder, maar achter in de middag waren ze weer hard en nu zijn ze nog dikker. verder zijn er niet echt tekenen, maar dat kan ook ineens heel snel gaan. ik weet dus echt niet wat ik van dr kan verwachten

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:39

Oeh spannend!!
Is er nog wat gebeurd vanacht?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:01

spannend! :j verder nog een update?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:56

Die foto van Sil, geweldig! :') haha net een rolmopsje zo! (Sorry Elien maar dat is niet l*llig bedoeld, dat weet je wel) :')
Ze kan haar pootje amper onder die gigantische buik krijgen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 01:12

Zweten doet Peaces niet maar ze gaat wel graag de stal in, daar is het koeler. Het klinkt alsof het snel gaat gebeuren maar ja........helaas kunnen we het er niet uit kijken. :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 01:31

van mij mag het veulie komen hoor en van fem ook. arme merrie, ze begint het echt zwaar te krijgen. ze staat de hele tijd heen en weer te wiegen op haar benen.
gisteren ook al rond deze tijd. uiteindelijk is ze toen maar gaan liggen (ze is geen lig-merrie), wel rechtop wel is waar, maar dat was ook geen succes. ze rolde echt letterlijk steeds om van vermoeidheid, waardoor ze weer wakker schrok :(:)

maar ik ben bang dat het nog wel eventjes gaat duren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 01:34

xElienx schreef:
van mij mag het veulie komen hoor en van fem ook. arme merrie, ze begint het echt zwaar te krijgen. ze staat de hele tijd heen en weer te wiegen op haar benen.
gisteren ook al rond deze tijd. uiteindelijk is ze toen maar gaan liggen (ze is geen lig-merrie), wel rechtop wel is waar, maar dat was ook geen succes. ze rolde echt letterlijk steeds om van vermoeidheid, waardoor ze weer wakker schrok :(:)

maar ik ben bang dat het nog wel eventjes gaat duren.

Je zou haar toch bijna zelf onderuit 'trekken' zodat ze eens lekker gaat liggen. Je snapt het toch niet hé..... ze maakt het zichzelf op zo'n manier ook (onnodig) nog zwaarder eigenlijk..... niet heel erg slim :=

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 23:36

afgelopen paaszaterdag hebben we helaas afscheid van ons lieve meisje Floortje moeten nemen. Floortje is het volle zusje van Femke. Door een ongeluk in de paddock is haar heup uit de kom geschoten en haar banden gescheurd. Het enige wat we nog voor haar konden doen, was haar uit haar lijden verlossen |( 12 jaar heb ik van haar mogen genieten. 12 mooie jaren...

leven en dood ligt zo dicht bij elkaar....het is allemaal zo onwerkelijk...

om dan toch maar de updates van femke bij te houden; morgen is ze officieel uitgerekend. er is nog niet veel verandering.
ze heeft al enige tijd een flinke uier, ze schuurt nu ook 2 dagen haar staart (kan ook door het voorjaarsgras komen).
net weer gekeken en haar uier is ineens een flink stuk dunner :?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:41

Elien, Femke maakt er wel en potje van hé ? Het zal vast niet lang meer duren, dit warme weer maakt het extra zwaar voor ze natuurlijk! Arme griet.

Meis, je hebt het beste gedaan voor Flo wat je kon doen, ze heeft een geweldig leven gehad en wat zul je een mooie herinneringen aan haar hebben, die gaan dadelijk als het verdriet wat gezakt is de overhand nemen, dan denk je met een lach en een traan terug aan jou Flo. :(:)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 07:43

:(:) :(:) :(:)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:10

Heel veel sterkte met Floortje, je hebt gedaan wat je kon :(:) :(:)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:10

Heel veel sterkte met floortje! :(:)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:14

Elien, wat een naar ongeluk van Floortje, het zit altijd in zo'n klein hoekje...
Heel veel sterkte met dit verlies!

En wat zitten dood en nieuw leven toch ontzettend dichtbij...

laat het veulen maar komen, heb je positieve afleiding ;-)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:35

Jeetje Elien.. :(:) Heel veel sterkte met het verlies van Floortje!

Het veulen geeft je vast veel blijdschap en hopelijk kom je zo wat over het verlies van Floortje heen. :(:)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:27

Jeetje Elien, femke maakt het wel spannend zo zeg! Vandaag de uitgerekende datum, misschien kan je vanavond/vannacht wel een mooi veulentje verwelkomen! :j

Hoe gaat het ondertussen met je meis? Hoop dat je lekker wat afleiding kan vinden bij je andere schatten en straks je veulentjes! :(:)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:33

het gaat redelijk. lijkt wel of het besef er nog niet helemaal is...
het breekt me nu allemaal wel een beetje op merk ik; het waken 's nachts en alle tegenslagen. had vannochtend ook echt weer even een dipje

femke maakt er een potje van :\ haar uier is sinds gisteren ineens een stuk dunner.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:16

:(:)

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:19

Jeetje, heel veel sterkte met dit verlies Elien!
Hopelijk komt het veulentje snel, dat zorgt vast voor wat afleiding!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:37

xElienx schreef:
het gaat redelijk. lijkt wel of het besef er nog niet helemaal is...
het breekt me nu allemaal wel een beetje op merk ik; het waken 's nachts en alle tegenslagen. had vannochtend ook echt weer even een dipje

femke maakt er een potje van :\ haar uier is sinds gisteren ineens een stuk dunner.

Vind het vooralsnog bijzonder knap en moedig hoe jij je hier doorheen weet te slaan :(:) :*
Flo heeft 12 geweldige jaren bij jou gehad, een waar paradijsje met zoveel leuke maatjes, af en toe werken, lekker genieten met jou op ontspannen ritjes, crossen door het bos en knallen op wedstrijd. Het is verschrikkelijk zuur en heel erg jammer en verdrietig dat dit zo heeft moeten lopen, maar je hebt werkelijk alles gedaan wat je kon. Een moedig besluit, je hebt gekozen voor háar, ook al doet het je zelf heel veel pijn en verdriet. Dat zal het verdriet er echt niet minder om maken, maar dat beseffende zal het wel wat dragelijker maken. :(:)

En bij Femke moet die kurk er uit, dan heb je idd ook wat afleiding, want hoe k*t je je ook voelt, zo'n kleintje is gewoon niet te weerstaan, het zal je helpen je gedachten en je focus wat te verzetten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:15

dat heb je heel mooi gezegd joyce, ik voel het precies zo, alleen kan ik het soms zo moeilijk verwoorden :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:41

jolandje schreef:
dat heb je heel mooi gezegd joyce, ik voel het precies zo, alleen kan ik het soms zo moeilijk verwoorden :o

ben ik ook niet altijd zo'n ster in hoor, maar kan me precies voorstellen hoe ze zich voelt. Heb dat precies hetzelfde gehad zo'n 2-3 maand geleden met onze hond. De dag zelf ga je gewoon kapot van verdriet en tranen blijven maar stromen. Dag en dagen erna leeg, emotieloos........ gewoon raar, dan snap je jezelf ook niet meer helemaal.

Vooral als het ineens zo onverwachts en zo snel komt, dan is dat gewoon een grote klap.

En helemaal in Elien's geval, die heeft ook nog eens een merrie die op knappen staat,en daar moet je er óók voor zijn.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:16

Sterkte met het verlies van Floortje!
Denk aan de fijne herrineringen die je van haar heb en kijk uit naar de veulens die komen!
Denk aan de toekomt hoe het word met de fijne diertjes die je nog heb! Geniet van ze!
Zei zullen je helpen door deze moeilijke tijd!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:52

Pfff wat een naar bericht zeg. Ik volg met veel spanning dit topic en dan komt er zo koud dat bericht tussendoor. Heel veel sterkte aankomende tijd. Hopen op een gezond veulen.