Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:52

Ah die dekentjes, wat lief :D
Ben heel benieuwd, ik bekijk dit topic elke dag of er al updates zijn!
Geweldig paardje ook en ik blijf die combinatie met dat konijn geweldig vinden :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:08

Prachtig die 2 samen :D! Ben heel benieuwd naar het veulentje.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:52

Wat spannend!

Elke dag lees ik met heel veel plezier je topic bij, echt leuk hoe jij er mee omgaat. Een prachtig ponypaardje heb je, ik ben heel benieuwd wat er uit komt! :)

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:44

Wat een lief stel zeg;P egt super, een konijn en een paard xD helemaal stoer :D ik volg dit topic al een poosje maar had nog niks gepost :) ik ben heel benieuwd naar het veulentje!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:47

26 maart is mijn verjaardag, dus laat maar komen dan dat miniveulentje!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:22

wat een schattig (honden) dekentje zeg! en wat is nijn toch lief voor lola (en andersom) nog steeds geen veulie, ben echt benieuwd!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:32

Bedankt voor de reacties :-)

Veulen is er nog niet nee, ze is vandaag 294 dagen drachtig gerekend van de laatste dekking. Dus nog een paar dagen te gaan en vanaf die tijd zou het bij een minipaardje al kunnen komen... er is er laatst weer eentje bevallen met 305 dagen en kerngezond sterk veulentje, dus wie weet.... wel spannend! Maar ze kan ook net zo goed 340+ gaan dragen :+.

Ze is in ieder geval rustig, geen buikpijn (voorweeen?) meer gehad. En de uier blijft hetzelfde. Ik kijk wel snachts af en toe, als ik uit mezelf wakker wordt. Het enige wat me nog steeds verbaasd is dat het konijn werkelijk de hele nacht op dezelfde plek in de stal ligt te slapen, moe van de hele dag rennen denk ik.

Ik heb ook even gezocht naar een dekram. Nog niks gevonden. Wel gevonden dat groot lotharingers maar een draagtijd hebben van 30 dagen! En zo´n 3 tot 15 jongen kunnen krijgen := Moet je je voorstellen, 15 van zulke reuzen konijnen erbij!!! Verschrikkelijk haha.
En denk ook dat het erg moeilijk word om voor al die konijntjes een goed huisje te vinden met voldoende ruimte, ik vind dit geen konijnen voor in een kooitje... ze hebben echt ruimte nodig om te kunnen rennen.
Ik denk dat ik haar toch weer aan haar zus probeer te koppelen (zit bij mijn schoonouders op de boerderij), al zou ik haar vreselijk missen dan... of haar zus moet hier komen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:37

Ik ben zo benieuwd he wat hier uitkomt. Ik lees elke dag braaf mee.
Het konijn is zo geweldig, maar inderdaad apart dat ze heel de nacht op dezelfde plek ligt. Ze zeggen toch dat ze hazenslaapjes doen 5 minuten, dacht dat ze dan zichzelf weer verplaatsten.

Ik had ook ooit met mijn vroegere konijn jonkies. Daar kwamen er gelukkig maar 3 uit. Allemaal een goed plekje kunnen geven. De laatste hebben we met moeite weg kunnen krijgen, dus maar goed dat het er maar drie waren :j

Ik houd dit topic goed bij en hopelijk heb je binnekort een prachtig veulentje in de achtertuin rondhobbelen!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:40

hier nog een meelezer ;) echt zooo lief die 2 samen :D ben benieuwd hoe het gaat als het veulen er is, denk niet dat het echt problemen zal geven gezien het nu zo goed gaat... moet wel heerlijk zijn om dr zo dichtbij te kunnen hebben nu :D

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:43

en hier nog een meelezer.. :) Wat een geweldig stel.. Ik had echt niet verwacht dat dat zo goed zou gaan.. konijn en paard bij elkaar!! Maar ze zijn echt lief samen.. Ben wel heel benieuwd naar het iniminie veulentje dat eruit moet komen.. Jeetje mijn hond is nog groter dan jou paardje :o

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:51

Ja ze is echt klein he :-). Maar ideaal voor mijn kleine dochtertje om te leren poetsen en samen te wandelen, daarvoor hadden we haar ook uitgezocht, een lief klein betrouwbaar paardje en we hebben alles in haar gevonden wat we zochten. En nog een leuke meisjeskleur ook *D.

Het veulentje zou voor mijn zoontje worden. Zul je zien dat die er ook perfect had bijgepast.. een mooi stoer hengstje voor een dapper ventje, wat zou dat mooi geweest zijn he ;(... Het zal mijn meest dierbare herinnering worden.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:59

dit wordt zeker een bijzonder veulentje voor jullie.. ik weet zeker dat hij mee kijkt vanaf een wolkje...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:42

Wat een bijzonder veulen zal dit worden voor jullie. Ik ben benieuwd wanneer het komt.

Overigens zou je voor je konijn ook een gecastreerde ram als maatje kunnen nemen, dat is in het algemeen een beter combinatie dan twee voedsters samen. (zeker omdat je schrijft toch weer, heb ik de indruk dat dat eerder mis is gegaan?)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:45

Ja het ging ineens mis. De een zat de ander steeds achterna en erbovenop. We dachten dat het een mannetje en vrouwtje waren :P. Maar later bij de dierenarts tijdens de inenting bleken ze toch beide vrouwtjes te zijn, toen hadden we ze al appart.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:49

Op elkaar rijden doen konijnen voor de rangorde, daar maken de geslachten helemaal niks voor uit. Mijn voedster rijdt ook wel eens op haar maatje, terwijl hij de baas is. Maar als het zo ver gaat dat er alleen achtervolgt en gereden wordt is geen gelukkig stel.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:22

Valt wel mee hoor, mijn konijnen doen dat af en toe nog om ff de rangorde te bevestigen! Faniek hier van bokt heeft een opvang en die had laatst hele mooie blauwe Franse hangoren zitten! Dat is wel de maat voor jouw meisje!! Ik heb er een kleintje van (nou ja klein :+ ) Dat was een oepsnestje :P

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:28

Oh wat spannend zeg, en was echt onder de indruk van je verhaal aan het begin van het topic..
Ik ga het allemaal ook volgen en mee duimen..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:46

Wat leuk dit topic zeg :) heb het net even doorgelezen :)
Ga jullie zeker volgen! ben benieuwd wat voor veulentje eruit komt..en wanneer natuurlijk ! :)

Begrijp ik nou dat ze gewoon thuis staat nu? en dat je niet in die caravan gaat slapen ? :)

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:25

Hee Anna,

het blijft leuk om te volgen dit topic. Als het kleintje er is komen Morris en ik snel eens kijken!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:44

Karine leuk! Zeker komen!

Fantabulouss: ja ze staat nu thuis, de caravan zal alleen dienst blijven doen als kantine :D

Manou en annepanne: zou ik de twee zusjes weer kunnen proberen te koppelen?

Lola is rustig. Wel heeft ze net als ik lang uitgeslapen. De staldeur stond al vanaf 7 uur sochtends open, ze is wel even buiten geweest maar is weer terug gegaan en heeft nog best lang in stal gestaan/gelegen, zelfs konijn kwam er nog even bij liggen. Ze slaapt dus wat meer.
Vanmorgen de uier weer op foto gezet. Smorgens is die nog steeds dikker als savonds. Maar is al best wat zo he.

28 februari sochtends
Afbeelding

Vandaag sochtends
Afbeelding

Afbeelding

Nog een lieve kont aan kont foto

Afbeelding

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:35

Tja de zussen koppelen.. Je weet hoe het kan gaan met vrouwen he :+ Wat je wel kan proberen is om het dan echt op onbekend gebied te gaan doen, voor beide.. Of met een man erbij (dus drie) dat gaat vaak beter :))

Ze blijven leuk samen zo kont aan kont :D :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:10

Nog een meelezer :D
Ben heel benieuwd,blijf dit volgen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:15

De uiers is nu niet meer veranderd, die is nu hetzelfde als de foto van sochtends, dus er zit vooruitgang in :-).
Lola slaapt de laatste dagen ook best veel. Even bijslapen alvoor de drukte begint denk ik :P

Ik heb gisteravond nog wat foto`s van de cam genomen, je moet goed kijken, maar het is zo super schattig :+:

Afbeelding

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:16

Wat een super lieve fotos :D geweldig :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:38

Aah gut, het konijn ligt bijna tegen Lola aan.
Zoo schattig!