Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:08

Wat leuk dat iedereen zo goed groeit en lekker in het gras staat.
Serai gaat hier weer een stuk minder, hij eet niet goed genoeg naar mijn zin en staat ook weer heel vaak te slapen ipv eten of spelen ga vanmiddag de kliniek maar weer bellen wat we nu nog gaan verzinnen.
D'leh doet het verder wel prima, staat ook wat schraal momenteel maar is ook wel weer wat gegroeid en is nu wel een beetje naarling aan het zijn met die lange slungel benen
Volgende week ga ik even hulptroepen in schakelen en dan gaat D'leh toch echt gespeend worden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:41

Balen dat ie nog niet opknapt. Heb je zelf enig idee wat het is.

En d,leh afspenen, dan is ie er dus mooi lang bij gebleven. Houdt de merrie datwat vol.

En tsja ik val ook op blesjes en veel wit. Daarom nakagami onder andere gekocht. En ben erg benieuwd naar zijn zusje.oeooee.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:46

Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed meer... Hij ging zo goed maar begint dat af en toe weer eens een snotneus te hebben niet continue ook niet elke dag dus hoopte dat het gewoon even een baby verkoudheid was zeg maar.
Maar hij eet nu ook slecht net alsof hij pijn in zijn mond heeft maar tandarts heeft paar maanden terug gekeken en zag het er goed uit..
Denk dat hij ondanks bijna elke 3 weken een andere wormenkuur toch nog wormen heeft.
Ook is hij heel hard in ze bespiering dus misschien ook maar laten testen op pssm1 eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet met hem. Hoop dat hij minstens 30 word maar ben al blij als hij eerst es 3 gaat worden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:02

Welke ontworming heb je gegeven?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:08

wat vervelend luf_midnight. Hopelijk knap hij snel op.. of weet je de oorzaak zodat je hopelijk kan handelen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:12

Hij heeft pramox, eraquel en nog een waar ik zo even niet op kom...
En dit dan met intervallen van een paar weken opgesteld door de dierenarts uit vcnh slootdorp waar hij ook 3 weken gewoond heeft.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:16

Luf_Midnight schreef:
Hij heeft pramox, eraquel en nog een waar ik zo even niet op kom...
En dit dan met intervallen van een paar weken opgesteld door de dierenarts uit vcnh slootdorp waar hij ook 3 weken gewoond heeft.

Pramox en eraquell bevatten moxidectine en ivermectine. Misschien heeft hij nog een pyrantel spuit nodig? Die wordt heel vaak vergeten helaas, maar voor jonge paarden echt onmisbaar..

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:53

@luv_midnight anders laat je de mest even testen.. ik laat de mest van Loki bij van het wout testen eerste 6 maanden vieze spoelworm 2 keer lichte besmetting bloedworm.. nu in juni weer aan de beurt dan moet er ook een staafje over zijn tong om te testen tegen lintworm.

Wat een prachtige blesjes en mooie paardjes allemaal...

Loki verliest zijn mannelijkheid op 11 juni gewoon op stal.. heel spannend.. voor de ervaren mensen onder ons de een gaat na ingreep na 2 uur de wei op en genezen maar de ander spuit af met koud water en stapt.. Dit laatste ook advies hier in de nazorg ... ervaringen zijn welkom.. mijn eerste paardje dus echt heel spannend dit ben blij als het achter de rug is zonder complicaties...

Afbeelding

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:09

Mij is dus weer geleerd dat je absoluut niet af mag spuiten ivm open wonden en steriliteit.. Moeilijk hé! Haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:15

Wij doen ze meteen de wei weer op. Bewegen is super belangrijk..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:26

Hier ook gwn 't land op en ik de gaten houden. Niks aan doen verder tenzij er wel iets optreed
Ik wil ook even een afspraak maken voor de ballen van mijn hengst _O-

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:24

Vulina de pyrantel heeft hij idd ook al 2x gehad.
Hoop dat ze snel weer tijd hebben en hij weer helemaal door gelicht kan.
Hij heeft steeds te weinig witte bloedcellen maar ik kom er niet echt achter of je daar zelf nog iets positief aan toe kan voegen in de zin van ander voer of supplementen oid.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:27

Luf_Midnight schreef:
Vulina de pyrantel heeft hij idd ook al 2x gehad.
Hoop dat ze snel weer tijd hebben en hij weer helemaal door gelicht kan.
Hij heeft steeds te weinig witte bloedcellen maar ik kom er niet echt achter of je daar zelf nog iets positief aan toe kan voegen in de zin van ander voer of supplementen oid.

Ik geef suplement nu met heel veel B vitamine en ijzers. Geef hem nu van naf energ had dat toen al toen de dierenarts zei equitopforte te halen. Dat ga ik halen als de fles op is

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:34

Wat een joekels al Vulina! :wow: Ik sluit me bij de rest aan, Nirvana is echt een plaatje. Leuk dat hij voor de hengstenkeuring mag gaan over een paar jaar. Nurioso is uiteraard ook knap!

Dat is ook mijn manier van meten Joltsje :P Als ik met een meetstok de wei in kom lopen gaat de hele kudde aan de snurk.

Oakley wordt ook steeds mooier!

Benji gedraagt zich al als een volwaardig paard zo op de wasplaats! Hij heeft echt een leuk koppie.

Knappe Nijn <3 Bijzonder kleurtje heeft ze momenteel!

Wat balen van Serai Luf_midnight! Hij blijft wel een zorgenkindje zeg. Slootdorp is een goede kliniek, hij is daar in goede handen. Gelukkig gaat D’leh goed!

Al die castraties... Ik ben blij dat ik een merrie heb! Laten lopen en niet aankomen indien nodig is inderdaad het beste advies. Succes en sterkte voor alle toekomstige ruintjes!

Sorry, ik spam er nog 1tje van mijn knapperdje <3
Afbeelding

Chantal2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:49

Lastig he dat iedereen ander advies krijgt ... wordt wel met schoon water gespoeld maar lijkt mij dat zo'n wond dan week blijft... ook al neemt de zwelling af.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:20

mijn voorkeur gaat ook naar in de wei en lekker laten. als ze gezond zijn in de basis hersteld het wel snel.
er is mooi frisse lucht bij. liever dat ze in het gras gaan liggen dan in een poepstal.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:47

Ik zal later even alles lezen en bij kletsen.

Maar vandaag was ik echt enorm verbaasd een stalgenootje heeft een meetstok en mocht hem lenen.
Normaal meet ik vanuit de meetlint of met het halster touw en daarmee begin van de maand 8-05 kwam ik op 1.48 en vandaag met de meetstok 1,53
Ik durf het eigenlijk bijna niet te geloven en wat nou de waarheid is de meetstok of me meetlint :+
Dit is een foto samen met zijn ezel vriend afgelopen zaterdag.

En oja het is trouwens geen Gelderse maar gewoon een Shetlander maar in het groot hij gaat gewoon ondanks het stroom tussen of onder de draden door :roll:

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:19

Nou ik kan na Pinksteren bellen om een afspraak te maken voor hakkie talkie weg zakkie. Arm ding. Nu al _O-

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:26

Ojeee heeft ie het ondekt haha

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:41

Nog niet en dat hoop ik voor te zijn gezien ik merries heb _O-

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:43

Ah max heeft tot nu toe weinig last van. Maar denk dat hij volgend jaar feb/maart mag. In mei wordt hij dan 2.

Vanmorgen toen ik aan kwam zag ik max zijn groepje in de verte maar ik zag max er niet bij staan.. was ik hem kwijt. Hij stond niet eens bij Harry.

Nee meneer stond tussen de grote/oudere hengsten bij het hooistation die ze geplaatst hadden, haflingers en eten :+ . Was een kort bezoekje want ik was ook niet intressant.

Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:58

Hai ik kom ook binnen vallen :wave: .
Ik heb vorige maand een jaarling hengstje gekocht. Een hennessy uit een elite Wolfgang moeder. Hij is nog heel klein, hoop dat hij de e-maat wel gaat halen. Heeft in de opfok zijn een trauma aan zijn kaak opgelopen en ik vond hem schraal waarschijnlijk een tijd slecht kunnen eten. Bij de volgende enting laat ik nog een rontgen foto ervan maken om te kijken of hij er geen last van gaat krijgen. Leuk projectje, eerste tijd was hij wat schuw maar trekt nu bij en heeft een lief karakter. Voorlopig hou ik hem thuis, volgende zomer maar kijken of hij ergens in een opfok kan met andere jonge paarden

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:06

Gatsie wat een knapperd Evita <3

Heerlijk trysteffy met dat muildier. Vind die zo gaaf haha.

Zo gaat dat plutolover. Je bent een haf of je bent t niet haha! :P

Welkom paardjes123! Wat een leukerd heb je. Ben benieuwd hoe die gaat opdrogen.

Hier weinig te melden over Bo, eat, sleep, play, repeat zegmaar haha. Afbeelding
Neem hem af en toe even mee uit de kudde om in de hal wat te gaan eten en vervolgens terug. Hij vind het maar spannend helemaal alleen dus nog wat oefenen. In de wei is het zo bizar makkelijk al, komt naar me toe, geeft voetjes en hapt niet meer! Zalig! <3 voor mijn gevoel al hele stappen gemaakt in nog geen maand tijd!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:28

Hier blijven zijn balletjes er nog even aan. Hij is momenteel weer wat kalmer naar de andere paarden (hij is een paar keer op zijn plaats gezet := ) en ik heb geen merries dus hij kan niet veel kwaad doen :)

Ondertussen bijna 1 jaar! Momenteel heerlijk overbouwd, eindelijk groeispurt *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:17

Vervelend dat Serai nog niet echt beter wordt, hopelijk kan je erachter komen wat de oorzaak is!

Hier ook heel blij dat ik een merrie heb.. Hoef me geen zorgen te maken over castraties :D
Wat een mooie foto van Auryn, Evita! Ze lijkt echt veel op Oakley eigenlijk! Zal wel door de kleur en bles komen haha

Haha Max is gewoon een rasechte haflinger! Bereid je maar alvast voor :+

Welkom paardje123!

Oh die is lekker aan het groeien Sarah_Fons! Wat is hij knap, geweldige kleur <3

Ik ben vandaag weer bij Oakley geweest! Staat heel happy in de wei met haar vriendinnetjes maar had gelukkig alle tijd om te komen knuffelen, ze ziet er weer heel anders uit dan de vorige keer dat ik er was... Maar ben elke keer zo verliefd weer! (Zoals elke mama) vind ik mijn kind toch wel het allerleukste haha 8)7
Afbeelding
Afbeelding
Lekkere knuffelfoto’s! Moet de goede foto’s van m’n camera nog even uitzoeken dus die volgen later nog wel.. :o