Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:24

Knelus is vandaag gemeten... 1,41 :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:10

Dat gaat goed Banjer! Het wordt ook zo'n lekker bonkie..

En Daphara, dat zijn al beste billen hoor. Zo gaaf die power houses.

Leuk, die sneeuw foto's. Ik heb Fee in de sneeuw helaas live gemist, al heb ik een heel lief filmpje toegestuurd gekregen. Was ik er toch even bij. Aanstaande woensdag mG ik weer kriebelen met de blonde.

Over bekappen - Fee staat bij bokker Ibbel, die al aangaf tussen de 8 en 10 weken te laten bekappen. Naar ik begreep is ze reuze braaf, had eerlijk gezegd niet anders verwacht.

Ik heb deze week even toegegeven aan mijn sluimerende penny gevoelens. Ik ben nogal pragmatisch ingesteld, maar met kadobon toch wat spulletjes gekocht. Er is een halster onderweg met extra clipjes. Tweedehands vond ik er eentje van equ-all, kun je op 3 verschillende manieren aandoen. En toch maar wat eigen borstels, al weet ik dat ik die van Ibbel kan lenen. Al poets ik nooit, want dame staat 24/7 buiten. Ach ja, heb ik ook eens geshopt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:14

Ik ben een tijdje weer niet actief geweest op Bokt, maar wel netjes bijgelezen. Mag ik mijn afwezigheid afkopen met foto's? :+

Ilyn groeit als kool en haar hoofdje is echt een kopie van haar moeders hoofdje aan het worden, waar ik echt superblij mee ben <3

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:23

Banjer schreef:
Knelus is vandaag gemeten... 1,41 :D

Knelis dus... typo :o

Wat leuk, swartbeessie, dat je inner penny naar buiten is gekomen :D

Wat een knapperd Djoena <3

Knelis wordt ook ongebpveer om de 8-10 weken bekapt... door bokker Alet :D hij is erg braaf, voor zo’n puppy... zal wel,in de familie zitten... <3 en hij heeft natuurlojk een hele goede basis en opvoeding bij (en van) Ibbel gekregen :D

Vandaag hebben we weer 75-100 meter over de weg gelopen... Knelis was zo braaf <3
Laatst bijgewerkt door Banjer op 27-01-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:33

Cool! Donny 1.40! Gaat de goeie kant op

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:35

Wij krijgen elke 10 weken de hoefsmid op bezoek en dan neemt hij Ilyn ook mee :j

Dank je wel banjer :))

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:52

Ik ben ook meestal een stille meelezer meestal geen tijd om uitgebreid te reageren en op de telefoon is dat vaak ook niet zo handig :') onze hoefsmid komt regelmatig op stal dus als ik het nodig vindt gaat dieuwke ook of hij kijkt er even na wat hij vindt. Dieuwke wordt groot heel groot :oo Ze staat nu in een gemengde groep van alle leeftijden wat ze heel gezellig vindt.
Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:21

Bij mij gaan ze ook rond de 8 weken. Soms iets later ivm vakantie of hoefsmid die dan niet kan maar langer dan 10 weken komt vrijwel niet voor. En bekappen is appeltje eitje. Ik houd hem aan halstertouw vast in het natuurgebied en de hoefsmid gaat zijn benen langs. Nadeel is soms dat we ze moeten zoeken.
Hij meet nu 144cm.

CBarrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:23

djoline vandaag gemeten, niet heel veel gegroeid der schoft staat nu op 1,42 en kont op 1,50.
dit weekend weg geweest op wedstrijd dus ze staat er lekker vies bij haha maar ze geniet er wel erg van.

Afbeelding

Afbeelding
de sneeuw vond ze ook erg leuk.
Afbeelding

Afbeelding

deze foto's zijn van voor het weekend

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:20

Melissa, is er al verbetering bij Sam?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:08

Noisy schreef:
Melissa, is er al verbetering bij Sam?

Ze zijn nu langzaam medicatie aan het afbouwen was eerst elke 3 uur nu om de 4. Hopelijk kan hij gauw naar om de 8 en dan mag hij terug. Ga morgen langs zal dan foto’s maken :) ben benieuwd naar hoe het er nu uit ziet en of hij nog wat zicht gaat terug krijgen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:38

Ik duim voor Sam en jou uiteraard.
Hebben ze enig idee hoe het gekomen is?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:58

Nee de uitslag van de swab was niet echt duidelijk helaas.. dus maar hopen dat het op gaat schieten mijn spaarrekening vliegt er nu aardig doorheen :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:22

swartbeessie schreef:
Ik heb Fee in de sneeuw helaas live gemist, al heb ik een heel lief filmpje toegestuurd gekregen. Was ik er toch even bij. Aanstaande woensdag mG ik weer kriebelen met de blonde.

Het ziet er naar uit dat je alsnog Fee live in de sneeuw gaat meemaken :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:07

Spannend Melissa, ik duim voor jullie dat het mooi heelt en Sam gauw weer klaar is bij de kliniek.

@ibbel jaa, precies ! Leuk hoor, ik verheug me erop. Al ben ik benieuwd hoeveel er echt gaat vallen. Code geel alweer...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:12

Ze zeggen 3 cm.
En normaal gesproken had ik morgen vrij geweest, maar heb het moeten ruilen voor vrijdag.
Ben ik er weer niet met de sneeuw :(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:23

veel plezier vandaag bij Fee, swartbeessie! :D
Melissa: de duimen blijven draaien voor Sam!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:04

Vandaag ook even een meetsessie gehouden. Fee/Sproet is op een week na nu anderhalf en net als halfbroer Knelis 1.41 :+
Mijn poownie Dora is met 1 jaar en 7 maanden nu 1.47 en mag wel een beetje minder hard groeien anders kan ik er niet meer opkomen tegen de tijd dat ze ingereden mag worden.

En de poownie (volbloed Arabier en een kleinzoon van één van mijn fokmerries, en 6,25% verwant aan Knelis :P ) van bokker Hilli hebben we vandaag ook even gemeten, en ook die is 1.47 (en 3 dagen jonger dan Knelis)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:08

Jaa was leuk! En... Geen sneeuw, haha! Het was een leuke verzameling jong spul, en ieder veulen weer een heel ander tiep.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:59

Dus Knelis is eigenlijk een ukkepukje :))
Vind ik overigens prima... van mij hoeft ie niet zo groot te worden :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:56

Ik vind het grappig, als je kijkt naar stokmaten en hoe paardjes overkomen - Kneel vind ik dus geen ukkepuk, die is al mooi breed aan het worden. Vandaar mijn opmerking over de verschillende types veulens. Waar ik echt benieuwd naar ben is hoe het aankomende lente gaat, met de volgende groeispurt.

Ik heb trouwens even gecheckt in de groeicurve, kneel en Fee zullen uiteindelijk niet veel schelen hoor. Ik hoopte bij Fee op 1.50, maar dat kan dus ook 1.54 worden. We shall see, ben in ieder geval hellemaal blij met haar.

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:51

Wat een leuke sneeuwfoto's! Ik heb er helaas geen omdat Ravi jammer genoeg niet buiten mocht komen dus hopelijk volgend jaar meer geluk.

Hoe gaat het met Sam?

Ik ben weer even weg geweest maar hoop vanaf nu terug mee te kunnen volgen met iedereen! Het waren ook een paar drukke maanden waarin we de koop van ons huis hebben afgerond en Ravi naar de kliniek hebben gebracht voor zijn castratie. Ondertussen hebben we hem ook tijdelijk ondergebracht bij mijn lesgever waar hij wél de wei op kan. Het was gewoon echt zielig om te zien, hij zat rondjes te draven in zijn stal en stond er lusteloos bij door het continu binnen staan. Zo kon ik hem niet nog 2 maanden laten staan... We hebben hem gisteren nog gemeten en hij zit nu op 140 cm, enorme meevaller want ik dacht dat hij groter was!

Hierbij een foto op zijn nieuwe plaats :

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:30

Afbeelding

Met Pleun gaat het ook prima, kliert lekker met haar weidemaatje Google van dezelfde leeftijd. Ik ben nu toch voor haar op zoek naar een weideseizoen in een grotere kudde, het liefst wel in (de buurt van) de gemeente Olst-Wijhe. Het laatste jaar heb ik haar veel in de hand gehad, maar mevrouw heeft vooral praatjes naar andere paarden. Binnen 1 minuut na het voorstellen aan mijn (pas onlangs gecastreerde) ruin, was het al duidelijk dat zij de leider was. Mevrouw is nog geen 20 maand oud, maar mijn bijna 6 jarige en bijna 2x zo zware ruin, moet er wel voor onder doen.

Hebben die van jullie ook zulke praatjes naar andere paarden?
Laatst bijgewerkt door Daphara op 05-02-19 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:43

Fijn dat het goed gaat!

Met Sam maken we goede stapjes, hij is uit de kliniek maar heeft nog wel boxrust en word nog behandeld. Ik ga zaterdag weer is langs en hopen dat het witte weer wat verder is weg getrokken

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:04

Daphara schreef:
Hebben die van jullie ook zulke praatjes naar andere paarden?

Die van mij -O- Altijd al gehad ook. Op z'n eerste opfokadres als veulen al de baas van de groep. Nu staat ie een poosje in een groepje van vijf met twee die een jaar ouder zijn. De stalhouder was overtuigd dat deze hem wel de les zouden lezen.

Nee hoor :')

Nu heeft hij ook contact met oudere manegepaarden. Daar heeft hij af en toe wel ontzag voor. Af en toe.

Ik twijfel om hem komende zomer in deze groep te laten of een andere plek voor hem te zoeken..