Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:51

Al nieuws over Sam, Melissa?
Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Welkom Esther, wat is Mila een knapperd! Is haar moeder plotseling overleden?

Vandaag weer een klein stapje verder, Fee en haar leeftijds genootje hebben we samen tien meter buiten de oprit laten grazen. Dat was ook wel weer spannend genoeg voor ze, maar het ging mooi gecontrolleerd.
Afbeelding
(ik ben momenteel 32 weken zwanger, vandaar de buik)

Daarna uitgebreid geknuffeld. Fee is wel een aparte. Ze legt haar hoofd het liefst in je nek, en eist me echt op. Als haar vriendinnetje dan ook een aai wil, trekt ze echt een lelijk gezicht..
Afbeelding
Gelukkig overheerst het lieve knuffelige. En ach, beetje karakter daar houden we ook wel van!

Melissa0304

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:41

Wat een lieve foto’s! Wat fijn ook dat stukje grazen goed ging.

Vrijdag was er nog geen verandering, dit weekend niks gehoord. Morgen even langs als mijn auto op tijd klaar is bij garage (die ging ook nog even mooi stuk)
Het zag er vrijdag ook nog best griezelig uit. Hoop gewoon dat medicatie goed aanslaat en een klein beetje positieve verandering ga zien

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:02

Bah melissa wat vervelend! Ik hoop dat het snel weer beter is en Sam naar huis kan.

En leuk swartbeessie! Hopelijk kan je deze zomer heerlijk gaan wandelen <3 gewoon iedere keer iets verder.

Makuya is dus vandaag geschoren en dat ging veel beter als verwacht. Ze stond gewoon te genieten van het scheren en ging er echt voor staan :') https://youtu.be/UJiKJgaxI0E

Afbeelding
Afbeelding

Het wassen vond ze erna weer minder en ze was erg springerig omdat ze het koud had natuurlijk. Maar de eerste behandeling zit erop, volgende week weer.
Afbeelding

Gister zijn we met een stalgenoot nog 5 km gaan wandelen en dat zag er zo uit :D heb alleen de blaren helaas op de enkels omdat de laarzen toch niet zo wandelproof zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Ze had de dag ervoor ook even de 100 gr opgrkregen zodat ze schoon bleef voor het scheren :+ volgens stalgenoten ben ik wel erg penny met de bonthalster en het roze

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:40

Wat een leuke foto's allemaal! En wat braaf van dat scheren!!

Hier mijn beloofde foto van Marvell Wood.

Afbeelding

Wat een mooi weer was het vandaag hè? Frisjes, maar echt genieten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:45

Het was heerlijk! Ik merk pas hoe koud het buiten was, nu ik weer thui ben, me de ka hel hoog en een dekbed over me heen :))

Stoere Fee <3

Knappe jaarlingen komen weer voorbij zeg <3

Intiem momentje met Knelis <3
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:54

Noisy, wat wil je gaan starten? Showmanship, halter? Of ook nog In Hand Trail? Ik heb nu even een pauze want ik haaaaaaat de kou := maar als het weer wat warmer wordt in Nederland wil ik ook weer met haar gaan trainen voor de showmanship en IHT. Maar echt inrijden pas als ze 3 is, rustig aan opbouwend :)

Melissa hoe gaat het nu met Sam? Enig idee hoe het is gekomen? Kan er blijvende schade ontstaan of valt het mee? Kan je omschrijven hoe het eruit zag?

Welkom Esther28, wat een leukerd!

Spannend swartbessie, fijn dat alles goed is gegaan!

Wat ontzettend braaf Igniss! Fijn als ze er zo'n goede ervaring mee hebben. ik zou echt niet weten hoe die van mij daarop zou reageren :=

Wat een flinke Morpheus81!

Schattige foto Banjer :)

Nova doet verder nog steeds niet zo veel, ik vind het te koud := En heb het ook even te druk met mijn werk en studie. Ben gelukkig bijna klaar daarmee.
Wel vind ik haar af en toe zo:
Afbeelding

En daarna ziet ze er zo uit :+
Afbeelding

En soms laat ze sporen achter waar ze heeft geslapen op de wei _/-\o_
Afbeelding

Ze zoekt wel lekker de grenzen op steeds bij de andere paarden, prinsessengedrag:

En verder groeit ze nog steeds niet in de hoogte, maar voor m'n gevoel begint ze wel flink breed te worden (of het komt door de wintervacht, dat is ook erg misleidend :+ )
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:13

Wat een leuke foto’s! Heb je even een pb gestuurd.. de foto met hoe het eruit zag/ziet is niet smakelijk en wert niet of iedereen daarop zit te wachten :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:18

Hoi dames,
Bedankt voor de complimenten.
Haar moeder is niet onverwacht overleden, kampte af en aan met peesblessures en de laatste was er 1 met een erg slechte prognose en zonder verbetering dus moest de keuze maken om haar te laten gaan..

Echt leuk om te zien dat ze allemaal wel op elkaar lijken qua bouw. Ik vind het lastig om te zien of Mila nog volgens de curve ontwikkeld. Maar als ik jullie babies zie denk ik het wel.
Mag ik vragen waarom jouwe onder een deken staat Igniss?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:31

Fijn dat makuya het scheren goed vond! Scheelt je over een paar jaar ook weer! Ik vind het altijd lastig schatten hoe dik ze zijn onder het haar. Makuya leek ook rond en dan is dat haar weg en dan lijkt de buik ook weg :P Maar ze ziet er wel goed uit! Hopen dat de stalgenootjes de dekens wat heel houden

Morpheus : wat een gaaaaaf dier := := En wat ziet die er al volwassen uit! Mooi hoor

Esther : Paardje laten gaan is altijd vervelend... Maar soms wel de goede keuze. Gelukkig heb je nog een leuke nakomeling ervan, welkom!

Emita : Nova kan er ook wat van zeg :') Just out of bed look :j

Swartbeessie : lekker wennen! Scheelt toch weer voor later :D Dat claimen ken ik hier ook wel van mijn oudere merrie. Die legt haar hoofd in je gezicht en dan moet je aaien. Als Caia dan komt voor aandacht wil ze dat eigenlijk niet. Maar ze mag niet boos doen tegen caia dus dan heeft ze altijd pech en moet ze delen :')

Melissa wat een pech! Hopen dat de auto snel klaar is en dat het beter gaat!

Zo, volgens mij ben ik weer redelijk bij :D

Caia gaat ook goed, lekker het laatste gras van het jaar meepikken :D Als het straks op is zal ik het weiland onder verdelen in verschillende stukjes dat het wat mooi blijft. En dan kunnen ze weer hooi gaan knabbelen
Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:44

Nynkster schreef:
Morpheus : wat een gaaaaaf dier := := En wat ziet die er al volwassen uit! Mooi hoor

[ [url=m/YHg2Ur.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt?? Hier vinden heel veel mensen m lelijk, omdat hij niet zo'n chique hoofd heeft en een wat kort voorbeen.... ;( ik zie dat zelf niet zo erg....maar goed....

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:56

Nou die mensen moeten niet zo klagen. Zij willen gewoon het perfecte rijpaard zodat het allemaal een beetje vanzelf gaat ofzo.

Ik vind hem ontzettend gaaf, super uitstraling en ik denk dat je hier heus wel een goed rijpaard van kan maken. Een paard is goed voor jou als hij aansluit bij jouw wensen en doelen toch? Ik heb ook wel ponys lopen die anderen niet zouden willen. Caia willen ze wel allemaal, want die heeft de goede instelling, houding en beweging. Dat willen ze veel liever dan een sterrenkijker

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:49

So what Morfeus, gaat er toch om wat jij ervan vindt?

Heleboel mensen vinden mijn super knappe Bontje ook lelijk, maar voor mij is hij perfect.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:51

Ja, dat is ook zo. Ik vind hem hartstikke leuk! En hij beweegt ook heel goed. Met mijn tuiger werd ik ook altijd uitgelachen op wedstrijd met zijn ramshoofd en plat kruis. Die had ook inderdaad geen ideale bouw, maar een instelling! Die liep met gemak het ZZL en deed de wissels om de 3.....nu weet ik niet of deze ook zo goed wordt, maar dat zien we vanzelf wel. Zo niet, dan lekker niet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:47

Nee, maar juist mensen die dat niveau weten te halen op een niet ideaal paard waardeer ik enorm!
Maar voornamelijk lol met je knol :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:03

Silly1972 schreef:
Nee, maar juist mensen die dat niveau weten te halen op een niet ideaal paard waardeer ik enorm!
Maar voornamelijk lol met je knol :D

Precies dat! ik vind 'm prachtig Morpheus, lekker stevig en hij heeft vast een heerlijk karakter.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:09

Morpheus, ik heb ook zon stevig exemplaar hoor. Groninger x Gelder. Ik vind ze geweldig die wat stevigere dieren met bot.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:03

Die van mij is een warmbloed , maar toch ook niet super slank

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:22

Jouwe is ook superleuk Silly1972! Ik houd wel van een beetje paard!

En mijne is inderdaad ook Gelders Esther28! <3 ik houd ervan.

Swartbeessie, ja hihi stevig is hij nu wel, toen ik m bij de opfok ophaalde was hij nog graatmager. Maar hij is goed bijgekomen haha Y)(^) En ja, hij is superleuk qua karakter! Ik ga er vanuit dat we zeker veel lol met de knol gaan hebben! Dat is ook altijd mijn uitgangspunt. Ik rijd veel buiten en mijn ZZL tuiger liep ook gewoon voor de slee

Afbeelding

Dus we gaan zeker weer voor de lol! Alhet andere is meegenomen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:16

Super leuk!

Dank je wel Morpheus

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:07

De deken heeft het tot nu goed overleeft en ze voeld lekker warm eronder. Helaas is ze wel flink aan het schuren ermee :n alle beestjes die dood aan het gaan zijn hoop ik.

Ester - ze bleek een flinke luizenplaag te hebben en met de vacht kreeg ik het gewoon niet goed behandeld. Ook kan ze hier nergens droog staan om op te drogen.

Nynsker - ja zonder de vacht vind ik haar heel netjes uitzien kwa conditie, gelukkig maar!
En ik de toekomst word ze vast nog eens geschoren dus hopelijk is het dan weer zo makkelijk.

Morpheus - gave tuiger zeg! En lol met je knol is ook altijd mijn uitgangspunt. Al kan Makuya best leuk bewegen als ze wilt :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:17

Ach Morpheus, laat ze maar banketstaaf. Hij is ook nog niet uitgegroeid en zo te zien staat zijn kont nu een stukkie hoger dan de rest, dan lijkt het voor altijd een beetje korter. Eerst maar eens afwachten tot hij is uitgegroeid.

Emita, ik wil voor nu Halter, Showmanship en IHT gaan doen. Het is goed voor hem en onze band zal daardoor ook versterken en het is supergoed als voorbereiding op het "échte" werk :)
Ik heb echt super zin in die les volgende week :):)

Igniss, fijn dat het met het scheren zo goed is gegaan. Hoe groot is Mayuka nu, Rudi heeft dezelfde dekenmaat :)

Het heeft even geduurd maar hij is nu eindelijk op gewicht *\o/*

Mr. Handsome
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:31

ahhh hij ziet er weer goed uit!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:03

Ik moest weer best wat bijlezen. De laatste tijd veel te weinig tijd om bij te lezen na al die feestdagen eindelijk weer wat rustig. Ben blij te lezen dat bij iedereen de jaarwisseling goed is gegaan.

Noisy: wat is Rudi heerlijk maakt hem precies allemaal niet uit. Hoe gaat het nu met de rotstraal? Hij ziet er super goed uit op die laatste foto!

Celineeloves: Wat lastig van de staart. Die van mij deed dit ook bij haar moeder. Ik heb toen een product die ze op kippen spuiten tegen het op elkaar pikken erop gespoten. Stonk geweldig hard maar heeft het nooit meer gedaan.

Britt: Wat goed dat hij zo flink mee op pad is geweest.

Melissa: Die zien er niet gestressed uit van de jaarwisseling. Het wandelen ziet er ook heel relaxed uit. Knappe man heb je daar.

Silly: Die van ons zijn evengroot precies maar als ik ernaast sta ziet het er toch anders uit als bij jou. (Klein opdondertje dat ik ben := ) Hij ziet er goed uit. En mok jah iets heel vervelend.

DonDon vind het wel interessant hoe je het aanpakt. Gelukkig hier totaal geen probleem ermee. Niet gemakkelijk met al die andere aandacht zoekers in dezelfde stal.

Elfje: wat lopen ze heerlijk en beide hebben ze een leuk koppie

Flux en silly zalige slaapfoto's

Leuke foto's swartbeessie. Knuffel momentje na een spannend momentje.

Welkom Esther!

Igniss: Luizen zijn inderdaad erg vervelend en ze krijgen het ook meestal als hun weerstand wat verzwakt is. Hopelijk is het nu snel weg met te scheren

Morpheus wat is ie stoer! Ik vind toch wel dat er een leuk koppie opstaat. Dat voorbeen is misschien inderdaad wat kort maar dan nog. Zoals hier al is gezegd jij moet hem leuk vinden en geen enkel paard is perfect in de ogen van een ander. En wat een gave tuiger

Emita: Die foto van het gras zalig :D

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik heb haar al effe niet meer gemeten maar ze is voor de moment zo'n slungel. Door het vertrek van de huurder is de kudde plots van 4 naar 3 gegaan. En in het begin was er grote onrust hierdoor. Ook zaten ze altijd 2 aan 2 buiten omdat anders 1 van de paarden niet mocht hooi eten. Dus was eventjes spannend om mijn super dominante merrie bij mijn heel onderdanig jonkie en mijn zus haar paard te zetten. Maar er is geen enkel probleem geweest.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:11

haha ja Soezee, ikzelf ben 1.75 dus dan lijkt hij kleiner en bij jou is het precies andersom

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:51

Even snel een vraagje tussendoor: hoe vaak komt jullie hoefsmid voor jullie jonkies? De laatste keer was voor Nova zo'n 3 a 4 maanden geleden. Heb morgen een afspraak staan maar mijn stalgenoten vinden dat het nog lang niet nodig is en dat ik geld uitgeef aan onzin := Dus hoe vaak komt jullie hoefsmid voor de jonkies?