Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:42

Ohh Quir wat heb je toch waanzinnig mooie pony's <3 Echt gaaf!

xYaartje leuk dat je pony's zo samen spelen! Altijd fijn als het zo goed klikt en ze lol hebben samen :) Het veulen kan iig geen schimmel zijn als 1 van de ouders niet schimmel is. Hij lijkt gewoon vos :) Wel een schatje!

Olaf is aan het opknappen van droes, dus die ziet er momenteel nog niet uit. Hij was flink afgevallen en begint nu weer bij te trekken. Echt ontzettend balen want ik had hem net een beetje goed op gewicht voor de droes

Afbeelding

_Pegasus

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:57

Wat een lief veulen, hopelijk voelt hij zich snel beter <3

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:13

Jeetje NorwayFjord wat een pech, dit heeft hij gekregen na de ellende van het casteren of sluimerde de droes toen al (ik heb een stukje niet mee gelezen hier denk ik).

Mijn baby is 2 dagen geleden een jaar geworden en doet het heel goed, groeit echt flink, de laatste keer dat we hem gemeten hebben was hij 1,36 en zn ouders zijn beide D pony's.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:31

Charaz schreef:
Jeetje NorwayFjord wat een pech, dit heeft hij gekregen na de ellende van het casteren of sluimerde de droes toen al (ik heb een stukje niet mee gelezen hier denk ik).

Mijn baby is 2 dagen geleden een jaar geworden en doet het heel goed, groeit echt flink, de laatste keer dat we hem gemeten hebben was hij 1,36 en zn ouders zijn beide D pony's.

Na de ellende van het castreren, ons stalgenootje besloot een nieuw paard te kopen die al 2 weken met snot stond, te verhuizen en meteen naast onze paarden in de bak te zetten (onze paddock grenst aan de bak) terwijl ze gewoon een eigen paddock ergens anders op het erf heeft -:(- Dus m'n vriendin en ik waren woest. Bij mij Olaffie ziek en van m'n vriendin 4 van de 9 ziek. Heb me flink zorgen gemaakt want Olaf heeft over de 40 graden koorts gehad en hij heeft natuurlijk ook die hartaandoening. Heb hem daarom ook laten scheren want hij stond te pompen in stal. Hij begint nu goed op te knappen gelukkig, geen nieuwe abcessen meer en de oude zijn dicht. Maar mijn eerste half jaar een eigen paard is niet top gegaan :+

Oh dat is echt al groot ja! Lekker aan de maat :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:33

Jeetje wat slordig van je stalgenoot... hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar beter met Olaf en komt straks de tijd om van hem te genieten en je geen zorgen hoeven te maken steeds.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:31

Horsii, wat leuk zo mee als handpaard.

Yaartje, wat lief Gimli zo op schoot! Gefeliciteerd met het broertje! Wat leuk die 2 zo samen.

Spatter, Kimber is grappig <3 Heel mooi kleurtje

Wauw Quir wat een mooie

NorwayFjord, hè bah, droes. Altijd eng en vervelend. Al goed uitgeziekt en nu opknappen? 40 koorts is ook heel eng. Wij hebben het 2 keer op stal gehad helaas dus ken de ellende...
Maar echt niet leuk van die stalgenoot...

---

Voor wie nog vroeg hoe Nassi het deed na onze halster training, we zijn STAPPEN verder :D
Het halster omdoen ging steeds beter, dus vorige week besloot ik ze een voor een ook naar binnen te halen. Eerst Arthur, en daarna Nassi.

Afbeelding

Dus zo op de wei laten staan voordat ik Arthur mee nam. Touw en halster er aan.

2 dagen geleden had ik even maar 1 halster in mijn bereik, dus wederom eerst Arthur naar binnen, maar Nassi bleef dus zonder halster achter. Er was weinig paniek, meer rust, en toen ik terug kwam, had ik binnen 5 minuten het halster om *\o/*

Afbeelding

En gisteren binnen een minuut :D
Ik ben zó trots en blij. Nu dit weer even bevestigen en dan beginnen aan alleen op stal te staan :D
Aanraken vind hij nog steeds héél eng overigens. Maar hij houd zich vrij flink en begint zelf iets meer toenadering te zoeken.

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:25

Quir, wat zijn ze beide prachtig. Absoluut geen naarlingers.

Yaartje, gefeliciteerd met het broertje. Schattig zo klein ding.

Jeetje Norwayfjord, schrikken zeg
Het zit olaf niet mee.
Wel erg onverantwoord van je stalgenoot.
Hopelijk knapt olaf vlug op.

Kitty Dylan, wat een sprong vooruit. Heel fijn.
Knap klein ding is het.

Tess gaat goed, kleurt ineens rap door. Helaas :7
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:05

Ja ze had niet verwacht dat dit kon gebeuren :roll:

KittyDylan wat fijn dat het beter gaat met halster om doen etc! Lastig dat ie zó angstig is zeg, respect voor je geduld hoor _/-\o_

Horsii ohh ik vind het juist gaaf, had je gehoopt dat ze niet meer zou doorkleuren? Wel spannend met een appie, je weet niet waar het stopt :+ Over een paar jaar heb je ineens een heel ander paard staan, dat lijkt me wel gek haha. Is wel hard gegaan zo idd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:36

Wat een knappe mannen KittyDylan!

Horsii, daar gaat haar mooie zwarte kleur. Mijn appaloosa is ook vos geboren met een blanket en was na 2 jaar helemaal wit met stipjes. Vos stipjes dat dan weer wel, maar helemaal licht.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:38

Ja ik wist dat ze door kon kleuren maar had stiekem gehoopt dat ze wel haar zwarte kleur hield.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:56

Wat is ze knap hoor, horsii! Leuk dier!

Hier gaat het ook goed met mijn jaarling. Ik maak niet zo veel foto's meer want: regen. :P Ze ziet er ook wat slungelig uit nu vind ik en heb de laatste tijd al genoeg commentaar gehad. Maar verder gaat het top. Blij te lezen hier ook met de rest :D

Wat knap KittyDylan! :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:28

Hoezo commentaar, is en blijven (bijna) 1 jarige.
Tess is even ook flink mager geweest. Slecht weer en verharen.
Nu weer behoorlijk bijgetrokken.

Fijn dat alles goed gaat.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:24

Quir, wat een knapperds zeg!!
Hoeft inderdaad geen strikje om.

Wat groeit tess ook goed verder en wat kleurt ze al mooi en snel door :D

Mijn 2023 baby's doen het ook heel goed, mijn hengstveulen Olivio RB is nog wat schraal...hoeveel hij ook krijgt aan voer, hij blijft wat schraal...lastig met hengstveulens die al veel hengstengedrag vertonen...hij staat nu 24/7 op het land met 1 andere jaarlinghengst en een 2 jarige hengst
Afbeelding

Mijn merrieveulen van 2023 is echt belachelijk groot...ik geloof dat ze gekruist is met een mammoet

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben 1.75m groot en sta hier ook nog hoger omdat ik op een molshoop stond _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:08

Kim , knap stel paarden heb je. Wat is je merrie groot en onwijs knap.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:44

kim_1990 schreef:
Quir, wat een knapperds zeg!!
Hoeft inderdaad geen strikje om.

Wat groeit tess ook goed verder en wat kleurt ze al mooi en snel door :D

Mijn 2023 baby's doen het ook heel goed, mijn hengstveulen Olivio RB is nog wat schraal...hoeveel hij ook krijgt aan voer, hij blijft wat schraal...lastig met hengstveulens die al veel hengstengedrag vertonen...hij staat nu 24/7 op het land met 1 andere jaarlinghengst en een 2 jarige hengst
[ [url=m/8Zf5PL.webp]Afbeelding[/url] ]

Mijn merrieveulen van 2023 is echt belachelijk groot...ik geloof dat ze gekruist is met een mammoet

[ [url=m/508CuB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gBQlN8.webp]Afbeelding[/url] ]

Ik ben 1.75m groot en sta hier ook nog hoger omdat ik op een molshoop stond _O-

Is je merrie echt nog maar 1 jaar?? Jeetje. Hoe groot gaat die worden? Straks heb je een ladder nodig om er op te komen!
Welk ras zit er ook alweer in?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:14

horsii Stippen gaan hard nu idd, benieuwd hoe ze verder doorkleurd.

Quir knappe kinders heb je <3
Het is dat ik Bo niet meer laat dekken.
Hoe doet Milo het?

xYaartje ik wissel af, net waar ik voordelig aan een grotere hoeveelheid kan komen haha.
Dus de ene keer zaadjes en de andere keer de vezels.
Maar als ze enkel zaadjes krijgen dan de ene maand 0.5 gram per kilo lichaamsgewicht en de andere keer 1 gram per kilo. En dat iedere maand 7 dagen achter elkaar.
Herkenbaar Bo (moeder van King) blijft tegenwoordig ook liever buiten dan op stal. Terwijl het andere paardje volgas naar binnen vliegt haha

NorwayFjord het is wat die droes he! Hopelijk knapt hij snel weer op. Je treft het wat dat betreft niet.
En wat een verstand van die stalgenoot zeg -:(-

KittyDylan fijn dat het nu een stuk beter gaat met het halster. Komt vast helemaal goed!

Furst hoezo commentaar? Niets van aantrekken hoor! King staat in de opfok en zag er soms ook echt niet uit. Lekker smerig, uit verhouding

kim_1990 beter zo dan bagger vet hoor. En blijkbaar kost groeien een hoop energie. Trekt echt wel weer bij
Ze is echt groot! Vond King al groot maar jouw merrie wint het met gemak haha. Zit wel een echt leuk koppie op <3

Hier verder weinig te melden, nog niet bij King geweest. Hopelijk snel weer heen

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:16

Hahahaha, ja die merrie is echt nog maar 1 jaar...april 2023 is ze geboren :Y)

Ze is een kruising tussen een appaloosa en een mammoet _O- :')

Nee gekheid haha :)) , haar vader is peru's sarowski en haar moeder is een kwpn merrie van sandreo

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:45

Zo Kim wat een gaaf dier! Dat word een ladder gebruiken met opstappen straks :+

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:43

Ik gok dat ik straks een lift naast mijn bak mag gaan installeren om op dit dier te klimmen als ze 4 jaar is :') :Y)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 00:41

Echt bizar hoe groot ze is.

Tess lag vanmorgen heerlijk te slapen.
Afbeelding
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 06:46

Ik was dit topic even kwijtgeraakt!!

Wauw, wat een gave super grote appaloosa! En Horsii, wat is de verwachte uiteindelijke kleur? Ik vind die stipjes zo super gaaf! Wij hebben ook een appaloosa, die is nu 16 en is tot nu toe elk jaar witter geworden, begon als een vos.

Hope gaat goed! Die trut is over 14 dagen een jaar en drinkt nogsteeds volop bij mama, en mama? Die vindt het helemaal goed. Weet iemand of dit ook vanzelf stopt? Ook als mama het blijft accepteren? Ze krijgt ook geen nieuwe veulens meer.

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 07:53

Wat is hope al groot. Geen idee of dat stopt, lijkt me wel maar wanneer ?

Geen idee moeder is volledig zwart half fries half appaloosa, geen enkele stip.
Vader is varnish. En dus erg wit.

We hadden verwacht dat haar blanket alleen verder door zou trekken maar fokker dacht nu wellicht zoiets;

Afbeelding

Van mij hoeft het niet haha.
Ach een goed paard heeft geen kleur.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:34

Ja met een varnish is het altijd afwachten! Dit is die van ons met 3 jarige leeftijd en de andere foto is van nu.

Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:53

Bizar dat verschil, wel knap.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:08

Tess is vandaag 1 jaar geworden, naarlinger it is.

*\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding