Voor nu hebben we de prioriteit gelegd bij de basisbehoeften voor de pony's. Dus als eerste hebben we een track gemaakt, dat is nu af maar momenteel door het prutweer wel afgesloten. Daarnaast hebben we de schuilstal bestraat, daar ben ik nu heel blij mee.
Een paar weken geleden heb ik ook een hek gemonteerd zodat ik de helft van de schuilstal kan afsluiten. Maakt het voeren wat makkelijker, dient als noodbox als het nodig is en ik gebruik hem af en toe om Vu 's nachts apart te zetten als ze even een time out nodig heeft.
Afgelopen week zijn we bezig geweest met wat beplanting voor langs de track.

Ik had eigenlijk ook op de planning om de paddock nog aan te vullen met zand, dat is wel erg nodig. Helaas kwam het slechte weer net het weekend dat ze met machines zouden komen en is het sindsdien niet meer droog genoeg geweest om het land op te komen. Dus het is nu even survivallen tot de lente en dan wordt dat ook weer beter gemaakt. De slechtste stukken hebben we met het kruiwagentje aangevuld, want het zand ligt er al wel. Maar 20 kuub zand met een kruiwagentje verplaatsen gaat me iets te ver, dus de rest van de bult komt wel weer als de grond goed droog is.
Dus voor nu is het met deze hoeveelheid regen nog een zwembad bij vlagen, maar dat is in heel Nederland een probleem volgens mij. Het trekt gelukkig wel vrij vlot weg, hier hoe het is vlak na een flinke bui en als het een half dagje even niet regent.

En mijn goede voornemen voor komend jaar is meer tijd besteden aan de pony's zelf. Met het op orde maken van de plek gaat daar natuurlijk veel tijd in zitten en na Kirs was ik ook wel even de motivatie kwijt om qua training wat te doen.
Met Nim heb ik een hele fijne band, dus daar is de drempel het laagste om even lekker te prutsen. Maar de andere twee beleef ik ook weer steeds meer plezier mee.