en het gaat nu goed met haar bleek dat ze hele dunne mest heeft (vanwege de vitaminen) en dat stroomt dus uit haar en ja dat stinkt ook heel erg, ze is nu helemaal weer gezond staat even op hooi en heeft zalf voor als het irriteert
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en het gaat nu goed met haar bleek dat ze hele dunne mest heeft (vanwege de vitaminen) en dat stroomt dus uit haar en ja dat stinkt ook heel erg, ze is nu helemaal weer gezond staat even op hooi en heeft zalf voor als het irriteert
Vereentjex schreef:de DA rekent zijn tarieven per minuut, heb het niet helemaal goed verwoord: de rijkosten weet ik niet, maar als de DA even kijkt is dat voor 10 minuten al 110! dat bedoelde ik, niet de rijkosten anders konden we er beter naar toe gaan, nog bedankt voor de reacties van mensen die het wel begrijpen, ga het topic toch niet sluiten vind ik sneu voor de mensen die het niet slecht bedoeldeen het gaat nu goed met haar bleek dat ze hele dunne mest heeft (vanwege de vitaminen) en dat stroomt dus uit haar en ja dat stinkt ook heel erg, ze is nu helemaal weer gezond staat even op hooi en heeft zalf voor als het irriteert
Mary1971 schreef:Vereentjex schreef:de DA rekent zijn tarieven per minuut, heb het niet helemaal goed verwoord: de rijkosten weet ik niet, maar als de DA even kijkt is dat voor 10 minuten al 110! dat bedoelde ik, niet de rijkosten anders konden we er beter naar toe gaan, nog bedankt voor de reacties van mensen die het wel begrijpen, ga het topic toch niet sluiten vind ik sneu voor de mensen die het niet slecht bedoeldeen het gaat nu goed met haar bleek dat ze hele dunne mest heeft (vanwege de vitaminen) en dat stroomt dus uit haar en ja dat stinkt ook heel erg, ze is nu helemaal weer gezond staat even op hooi en heeft zalf voor als het irriteert
![]()
dus was gelukkig niks met beeb ze reageerde gewoon heftig op het gras en haar mest was daarom ook gif groenig en daardoor verloor ze daardoor ook wat meer vocht langs haar benen etc! en als ze drachtig is denk je gelijk aan erge dingen...viel allemaal wel mee!
en mest kan ook als rotte eieren ruiken
Vereentjex schreef:ik vroeg of iemand dit herkende het was een spoedvraag of ze misschien ging bevallen,
Vereentjex schreef:vanochtend gekeken en ze had een mooi kontjedus was gelukkig niks met beeb ze reageerde gewoon heftig op het gras en haar mest was daarom ook gif groenig en daardoor verloor ze daardoor ook wat meer vocht langs haar benen etc! en als ze drachtig is denk je gelijk aan erge dingen...viel allemaal wel mee!
Fotsy schreef:Amai mensen, had even daagje niet gelezen.
Zitter er hier een aantal gefrustreerde mensen precies.
Eerst en vooral niet alle paarden worden als worstjes gegeten. Daar mogen we niet vanuit gaan.
Ten tweede ieder doet met zijn paard wat voor hem het beste lijkt.
Ten derde altijd rustig blijven, het leven kan zo mooi zijn.![]()
TS blij dat je het topic niet sluit, ik volg nog steeds.![]()
Nu alles gezegd is dan even terug naar de merrie?
Diarree, ik denk dat de bevalling toch niet lang meer zal duren dan, ik weet van mijn eigen bevalling, dat ik ook super veel en lang op het Wc heb gezeten en overgegeven, zelfs dagen ervoor. Mensen kunnen het nog beetje netjes houden, paarden tja?
Is dit niet haar eerste veulen, misschien krijgt ze wel stress door het draaien van het veulen.
In de gaten houden, we kunnen niet zien wat er in hun hoofd omgaat maar kan me best voorstellen als je niet weet wat je te wachten staat....
maar alles is gelukkig opgelost
bigone schreef:Als ze er dan weer netjes uitziet word het nu tijd voor foto's.
(ze moest eerst even zoeken)
Ik begrijp ook niet goed hoe een zalfje dat kan stoppen. In elk geval hoop ik dat het inderdaad allemaal loos alarm was. goeroe schreef:Is de dierenarts nou geweest vanmorgen of hebben jullie dat zelf geconstateerd? Ik vind het in elk geval gek dat iets wat eerder geel en zo waterig als urine was nu ineens dunne mest blijkt te zijn. Je ziet toch wel uit welk gat het komt?Ik begrijp ook niet goed hoe een zalfje dat kan stoppen. In elk geval hoop ik dat het inderdaad allemaal loos alarm was.

piewie schreef:Oooo ik had verwacht dat het veulen zich inmiddels gemeld had.
Wel top TS dat je toch ff de DA hebt laten komen!
Ik heb soort gelijk iets ook gehad, maar dan bij een merrie zonder dracht. Was indd ook ontlasting.
Maar wanneer de merrie veel mest, ook al is het waterdun, dan duurt het niet heel lang meer hoor.
De merrie gaat zich eerst leeg maken en daarna komt het veulen
Dit doen vrouwen ook voor de bevalling. Ik had het toevallig zelf ook! Waterachtige ontlasting kwam 2 dgn voor mijn bevalling.....
dat is echt niet zo!
ik meld meteen als 'het' eraan komt en liefst wil ik er een filmpje van maken maarja maak dat die pony maar is wijs