hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:09

Het zou mij ook verassen als er een veulen in zit.Ik denk nl dat het baasje voor de gek gehouden wordt,net als ik toen met mijn shet.Die had ook net zo'n buikje,en uiers.
Maargoed,who knows?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:13

YamaSaki schreef:
Ulyse heeft röntgen ogen van achter de pc :D

Net als een hoop anderen die gillen dat ze niet drachtig is :+

2 week geleden heeft de merrie van een vriendin ook een prachtig veulen op de wereld gezet terwijl niemand tot een week daarvoor wist dat ze drachtig was. Er was dan ook helemaal niks te zien aan de merrie, geen gewichtstoename of niks.
Dus vind het knap dat mensen hier kunnen zeggen vanaf een paar foto's dat ze niet drachtig is.

Ts ik hoop dat er een gezond en prachtig veulen voor jullie uitkomt.

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:34

Heb hier een merrie staan die over 2 1/2 week een veulen moet krijgen en nog 0,0 uier heeft. Vorig jaar een merrie gehad die haar 4e veulen verwachte en bijna geen uier had, laat staan harsdruppels of biest. Terwijl ze dat de keren daarvoor wel had. En toch kreeg ze een veulen. Niet iedere merrie doet volgens het boekje of keer op keer hetzelfde. Gewoon afwachten TS

mammaloetje

Re: hellup krijg onverwachts een cadeautje van Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:34

puur afwachten je weet het nooit als ze wel in de buurt van een hengst is geweest bestaat de kans wel dat ze drachtig is. hier in de buurt is het vorig jaar ook gebeurd zonder wetendheid dat de merrie drachtig was stond er een paar dagen later toch een veulen naast. merries kunnen je zo voor de gek houden.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 08:40

Spannend hoor, vind Valentino echt super.

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:40

Hèe jose! Gefeliciteerd! Ik hoop dat t goed gaat! Ik hou je topic in de gaten.. Als ik t zo zie duurt t kog wel even, maar met de dames weet je het maar nooit! Ze doen het altijd op een tijdstip dat je t niet verwacht.. Erg spannend allemaal.. Weet t nog wel van mijn verzorgpaardje, ook dat ik eerste bevalling mee zou maken! Echt heel mooi om mee te maken! Hopelijk kun jij het ook mee maken! Hopelijk komt het snel voor jullie! Ben erg benieuwd wat eruit komt! Heeft ze Al een puntkont? Een soort dakje? Van haar spieren die slapper worden? Ben benieuwd! Groetjes Jorien

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 10:46

Hoi Jorien, bedankt.
Nee helaas is er nog geen punt kont te ontdekken. Wat er niet is kan nog komen. Zo beetje elke dag controleren we de banden en de uier. Het kan gerust nog twee weken duren voordat er wat gebeurd.
We wachten rustig af en zien wel wanneer het komt.
Zodra het er is, kom je dan mooie foto's maken.

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:27

Ik hou het in de gaten! Ben benieuwd wanneer het komt! Wel spannend! Als t er is kom ik zeker foto's maken! Heb inmiddels een nieuwe Lens en statief dus komt helemaal goed!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:28

Is goed Jorien, ik laat je weten wanneer de kleine er is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:48

Ik ben ook benieuwd, zie je al verandering bij amber?

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:54

k word ook benieuwd wanneer het veulen komt

maar het belangrijkste is en blijft of het gezond ter wereld komt :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:45

Helaas blijft de situatie onveranderd. De banden zijn wel wat zachter geworden na vorige week zaterdag , maar niet veel.
De uiterste beval datum is tegen het eind van deze maand. Dus kan nog wel drie weken duren.
We wachten gewoon rustig af.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:19

Ik wil niet vervelend doen, maar bij paarden zijn zwangerschappen die enkele weken langer duren dan normaal niet heel zeldzaam. Mijn eigen merrie werd zes weken na de uitgerekende datum geboren. Tegen die tijd geloofde ik er bijna niet meer in, maar gelukkig bleek de merrie wel gewoon drachtig. Weliswaar is dat vrij uitzonderlijk, maar het komt regelmatig voor dat een merrie 2 tot 3 weken later bevalt dan verwacht. De kans bestaat dus dat je voorlopig nog niet uit de onzekerheid bent. Ik moet eerlijk gezegd nog zien dat jouw merrie drachtig is, maar ik hoop het wel voor je.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 23:36

We hebben in principe al drie weken erbij gerekend, ivm telkens terugkerende hengstigheid. Om dus zeker te zijn van de bevalling periode. Maar je weet het idd nooit helemaal zeker wanneer het gaat gebeuren.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:42

Op hoeveel dagen dracht zou ze nu zitten?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:52

myk_en_shant schreef:
Helaas blijft de situatie onveranderd. De banden zijn wel wat zachter geworden na vorige week zaterdag , maar niet veel.
De uiterste beval datum is tegen het eind van deze maand. Dus kan nog wel drie weken duren.
We wachten gewoon rustig af.

Van welke datum reken je dan, want een paard kan gerust met de 390 dagen nog bevallen dat zou zeker geen uitzondering zijn?
Hier een paard gehad die een mega buik had aardig wat uier vertoonde en iets wat hars leek had en er is nooit een veulen uit gekomen.
Bij een mak paard zou ik altijd adviseren om op te voelen of te scannen bij die van mij was dat helaas niet mogelijk anders had ik het zeker gedaan.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:57

myk_en_shant schreef:
wij hebben beide opgehaald op 20 april en drie weken later was Amber hengstig (om de haverklap pissen, plas was roomgelig en miepig) en drie weken later weer. Daarom hebben wij er verder geen aandacht meer aan geschonken.

waarom weten wij dat zij binnen nu en drie weken zou kunnen bevallen? Heel simpel. bij ons heeft zij geen contact gehad met haar zoon (of een andere hengst). Dit betekent dat zij voor 20 april is gedekt. Omdat een merrie eens in de drie weken hengstig is en wij de merrie bijna 11 maanden hebben kan het niet anders dan dat zij dus binnenkort moet bevallen. Rekensom is inderdaad gemaakt met 340 dagen.

Als ze 3 weken na 20 april hengstig was dan was ze dat waarschijnlijk ook vlak voordat jullie haar ophaalden. Als ze toen gedekt is zou het veulen normaal gesproken eind maart moeten komen, maar het zou niet bijzonder zijn als het pas in april zou komen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:23

Dus ik met mijn 390 dagen dan zit je dik in mei.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:31

Zou kunnen, mijn merrie werd verwacht op 25 maart en dat is inderdaad 4 mei geworden. Daarom hoop ik voor TS dat de merrie inderdaad drachtig is en binnen de 'normale' termijn bevalt, want anders kan het nog érg lang duren voordat ze uit de onzekerheid is.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:33

Vandaar ook mijn idee om toch op te voelen..... als het allemaal niet uitmaakt, je zeeen van tijd hebt om je paard in de gaten te houden, het paard niets hoeft te doen, je paard op een plaats staat waar ze ten alle tijde veilig een veulen ter wereld kan brengen en het veulen daarna ook veilig zijn/haar gang kan gaan (geen sloten en/of een goede omheining waar het veulen niet per ongeluk onder door kan of in verstrikt kan raken of een ruime stal...) dan maakt het allemaal niets uit en hoef je geen extra geld uit te geven voor een DA, maar bij zoveel onzekerheid als in dit geval............ik zou die paar tientjes uitgeven, zodat ik niet tot eind mei zou zitten wachten op een veulen wat niet komt.............. Ik blijft dit topic zeker volgen, want ik hoop dat er (misschien beter na deze kouperiode) een leuk en gezond veulen naast de merrie staat...

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:40

Ik ben heel benieuwd! Ik lees mee!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:42

Hopelijk wacht de merrie tot het wat minder koud is, en dan...! Veulentje! Ik zou ook wachten met de DA erbij halen, maar aan de andere kant zo nieuwsgierig dat als het zo lang duurt toch even laten kijken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:29

Zolang is het wachten eigenlijks ook wéér niet. De periode waarin ze zou moeten bevallen is binnen nu en drie weken. Dit is eigenlijks wel een standaard periode waarin het kan gebeuren.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:59

Je zou toch door een deskundige kennis laten opvoelen?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:48

Jeempie, je gaat toch niet een niet-dierenarts je pony laten opvoelen....
Zolang de merrie verder helemaal gezond is, lekker die 3 weken afwachten zou ik zeggen.