Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:48

Fijn dat het alweer iets beter gaat met het merrietje. Het herstel zal ook gewoon zijn tijd nodig hebben, dat is bij mensen niet anders.
Zolang ze geen koorts krijgt is er veel gewonnen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:52

Ik keek even in dit topic om te zien of er al een veulentje was, maar zie heel akelig nieuws helaas... Sterkte!
Arme merrie, maar goed dat jullie er bij waren! Hopelijk is ze er snel weer bovenop.

Maydine

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:04

Ze heeft gelukkig nog steeds geen koorts.. we temperaturen haar sochtends en savonds.. Ze is idd bont en blauw van achteren, heel dik ook.. echt sneu.. Traumeel druppels zou het beste zijn dan inderdaad.. zal eens ff kijken waar ik dat het beste en het snelste kan halen, iemand een idee?? (ik zit nu op mn werk dus kan niet heel uitgebreid gaan zoeken :o )

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:27

Traumeel H druppels kan je gewoon bij de drogist halen toch? Ik heb het hier ook wel maar zou niet weten waar ik het destijds gehaald heb.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:33

@Silverbrumby: Je woont ook in de achterhoek zie ik.. jammer dat je niet meer weet waar je ze gehaald hebt.. Ik zal vanmiddag in mijn pauze eens in de drogist kijken.. Is het uit een mensen drogist ook gewoon egschikt voor paarden? Of heb je ook een Traumeel variant apart voor paarden?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:23

Gewoon traumeel voor mensen. Ik heb het bij een DA drogist gekocht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:25

Arnica werkt ook erg goed bij beurs, dik en blauw

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:25

pfoe, ik schuif ook even bij, net het hele topic doorgelezen, wat een verschrikkelijk verhaal en wat een respect heb ik voor jou Maydine. heel veel sterkte met deze vervelende toestand en succes met het merrietje, Ik hoop dat ze er weer helemaal boven op komt.
Wat ik hier lees is dat jullie nu al een hele sterke band hebben en dat raakt me, in een woord gewoon geweldig.
:(:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:36

myrtedandy schreef:
pfoe, ik schuif ook even bij, net het hele topic doorgelezen, wat een verschrikkelijk verhaal en wat een respect heb ik voor jou Maydine. heel veel sterkte met deze vervelende toestand en succes met het merrietje, Ik hoop dat ze er weer helemaal boven op komt.
Wat ik hier lees is dat jullie nu al een hele sterke band hebben en dat raakt me, in een woord gewoon geweldig.
:(:)

ik sluit me hier bij aan ....sterkte voor herstel jullie allemaal!!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:30

marleen_usar schreef:
Arnica werkt ook erg goed bij beurs, dik en blauw

zit ook in traumeel

Traumeel H

Toepassing

Homeopathisch geneesmiddel bij pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking, bij spierpijn door overbelasting en bij blauwe plekken (ten gevolge van letsel).

Dosering

Tenzij anders voorgeschreven, 3 maal daags 10 druppels. Bij acute klachten elke 30 tot 60 minuten telkens 10 druppels, maximum 12 x daags.

Samenstelling

100 ml bevat: Arnica montana D4, Calendula officinalis D4, Millefolium D4 telkens 5 ml; Mercurius solubilis D12 10ml; Chamomilla D4, Symphytum officinale D8 telkens 8ml; Bellis perennis D4 2ml; Hypericum perforatum D4 1ml.

Lees voor gebruik de bijsluiter

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:33

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

Wat sneu zeg voor de merrie dat ze zo'n pijn nog heeft ! Ik hoop echt dat ze er snel bovenop komt ! (maar dat schreef ik gisteren ook al....)

Succes/sterkte !

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:01

Bedankt voor alle tips, links en winkels! Ik ga er morgen (op mijn vrije dag) even achteraan. Vandaag is helaas niet meer gelukt.. winkels waren al dicht eer ik vrij was..

Met het merrietje hier gaat het eigenlijk naar omstandigheden sinds vanmiddag heel goed. Ze stond al op haar beentjes toen ik binnen kwam vanmiddag. Ze had haar waterbak bijna leeg, hooi was goed als op en zelfs haar brokjes waren bijna op. Daar was ik heeeeel blij mee. Lopen gaat nog wel erg moeilijk, ze schuifelt meer.. Zal nog wel goed zeer doen, dik is het in ieder geval nog wel. Heb haar lekker gekriebelt en daarna alles gevoerd. Ze begon weer een beetje aan haar brokjes dus dat vond ik een heel fijn teken. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:04

Tof!
En homeopatische middeltjes zijn altijd wel hetzelfde voor mensen en dieren. Die kruiden zijn gewoon hetzelfde :) alleen de dosering is anders.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:08

Fijn om te lezen dat het beter gaat met haar +:)+

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:15

Jeetje Tina wat een ellende hebben jullie meegemaakt dat is niet niks kan mij voorstellen dat je slecht heb geslapen.
Veel sterkte voor jullie en de merrie.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:12

Fijn dat het goed gaat met de merrie! Dit heet mensen met een hart voor dieren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:22

gelukkig gaat het weer een beetje vooruit met debbie, die komt er wel weer bovenop hoor

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:12

jeetje wat naar voor mamma, maar ja red bag dat is waarschijnlijk ook een gevolg van wat ze allemaal heeft doorstaan en het kan natuurlijk ook gewoon voorkomen. en dan zo lang bezig moeten zijn is ook ontzettend maar gelukkig dat het eruitkwam.
Ik denk dat jullie heel erg je best hebben gedaan. en dat ze nu ze zich veilig voelt misschien wel sneller zal herstellen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:13

Fijn om te lezen dat het beter gaat Tina, dat verdienen jullie en het merrietje ook!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:18

Fijn om te lezen, Tina!
Je kunt voor de Traumeel druppels gewoon de humane dosering aanhouden.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:20

Bedankt voor de lieve woorden allemaal! Na vandaag heb ik eindelijk een beetje het gevoel dat ze er weer bovenop zal komen.. Echt een hele opluchting... We zijn er nog lang niet, maar we zijn op de goede weg zo denk ik!

Vera schreef:
Fijn om te lezen, Tina!
Je kunt voor de Traumeel druppels gewoon de humane dosering aanhouden.

Bedankt Vera! Ik ga morgen kijken of ik het ergens kan halen! :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:29

vrouwen die net bevallen zijn dragen soms kraamverbanden (die dan in de vriezer hebben gelegen).

Is een soort luier met een koude ice pack (bv vanuit de koelkast niet fijn om haar achterste daarmee te koelen....?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:55

Koelen lijkt mij ook essentieel, studiemiep. Daarmee voorkom je zwelling en bevorder je doorbloeding en dus genezing. Daarnaast traumeel gebruiken uit voorzorg kan imo geen kwaad. Ook zou ik kiezen voor een pijnstiller, Quadrisol of iets dergelijks.
Maar gelukkig is er echt verbetering: ze eet en drinkt weer goed. Ze lijkt weer op de goede weg te zijn, TS. Dankzij jullie goede zorgen. Wat heeft dit merrietje een geluk gehad dat jullie je over haar hebben ontfermd!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:04

Ik lees het topic nu pas maar wou toch even mijn respect voor jou uitdrukken... Wat een triest verhaal, ik wens jou en jouw paardjes nog heel veel sterkte toe :(:)