Hoera, nog een merrietje om te volgen en binnenkort een vriend(innetje) voor Takoda! (gaat ze ons ook zo in spanning houden?) Esmeralda gefeliciteerd met jullie veulentje, het is wel een paar maatjes groter dan de 'Bassenqua kinderen'
Nee niks gebeurd, Viga is ook weer rustig geweest vannacht. Ze ligt wel veel en ook helemaal plat maar ze loopt nu weer lekker buiten. Haar zoon Chayton is nu in diepe slaap , die komt vanavond weer naar huis als ruin.
Dat had ik graag gewild maar nu Shappa verhuisd is staat hij dus alleen, aangezien Chayton de schimmelfactor draagt en de minipaardenfokkerij een kleurenfokkerij is zal er nooit iemand voor een dekking komen. Nu kan hij dadelijk bij de meiden in de kudde en als hij oud genoeg is kan hij voor de kar, zie ik helemaal zitten met hem.
De vader van Chayton is een perlino hengst waarbij uiteindelijk pas bleek dat hij het schimmelgen droeg.. volgens mij werd dat later pas duidelijk, toch Esther?
Hoe gaat ie met Chayton verstandige keus hopelijk alles goed gegaan. Met Viga alles rustig hopelijk hoef je niet zo lang te waken
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-12 22:44
Precies, chayton zijn vader is een perlinohengst die ook schimmel was maar ja....dat zie je nogal moeilijk op een perlino toen er schimmel veulens uit merrie's kwamen die zelf geen schimmel waren is hij op het schimmelfactor getest en helaas positief bevonden. Chayton zijn moeder Viga is géén schimmel trouwens, ook zij is getest en was negatief voor de schimmelfactor, zij is een roan en dat wordt nogal eens verward met schimmel.
Chayton heb ik vanavond weer opgehaald uit de kliniek, hij heeft zich daar nogal misdragen en wilde niet gaan slapen, ze hebben hem 3x bij moeten spuiten. Moet ook zeggen dat hij gisteren zo gek als een deur was toen ik hem meenam, Junita en Peaces waren alweer hengstig geworden en hadden de hele dag voor zijn nes staan pissen. Alles is goed gegaan verder, hopelijk morgenochtend niet al teveel zwelling.
Vanavond leek Viga haar uier iets voller en de banden iets slapper maar verder gedraagt ze zich zoals normaal, precies het tegenovergestelde van wat jij wil.
Dat Viga geen schimmel is had ik direct gezien maar ik wist niet dat de vader van Chayton een perlino was Dan valt het inderdaad niet echt op dat die aan het schimmelen is.
Is er wat van gekomen vannacht? Ruinen kunnen toch ook nog wel heftig reageren van een hengstige merrie hoor. Ken het maar al te goed *zucht*
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 20:10
Het lijkt of Viga haar uier voller is, zal dadelijk eens een foto maken als ze binnen staat, kijken of het daar ook duidelijk op te zien is.
We hebben de hengstige merrie's ergens anders neer gezet zodat ze niet meer bij Chayton kunnen komen. Hij is nu wel ruin maar voelt zich nog hengst natuurlijk, de testosteron moet eerst langzaam verdwijnen. Hij heeft vanmiddag wel hilarisch gespeeld met de bal, heb het kunnen filmen