Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:40

Ooohhh.. wat een leuk topic...helemaal gemist. Ik heb ook een veulen uit 2018. Ik klets hier graag mee. Ik heb ibbeltje zelf gefokt. Ze is van 24-3-2018. Een friese merrie. Take x fetse. Ze staat in Zwolle in de opfok. Super braaf en extreem lief merrietje.
Afbeelding

Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:44

Ik zie ook allemaal bekende uit het dbt. Super leuk!!! Ik ga rustig wat teruglezen....

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:04

Welkom

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:17

Wauw wat gaan jullie hard!
Even bijlezen,

@Plutolover wat een leuke weide fotos zeg!
stanley zijn laatste foto wauw!

@Pino96 fijn dat hij weer terug is!
Hopelijk geneest hij snel na zijn castratie!

@billionache gefeliciteerd nog! Super leuke foto's en wat een topper dat hij dat zo goed toe liet al die enge ballonnen !

@Twinklebel Nijn word groot zeg! Ben benieuwd hoe snel ze gaat schimmelen.

@Kayleigh__ Wauw wat word harry al mooi zeg, en amper haar nog! Knapperd.

@Luf_Midnight wat zien ze er goed uit, en die bontjas moet inderdaad uit! Hihi hier ook nog zo'n een hoor..

@Ldenboer72 welkom met je knappe kruising! Ze heeft een mooi sprekend hoofdje.

Zo grootste gedeelte op gereageerd nu..

Hier gaat alles zijn gangetje. Tjitske groeit als kool en krijgt echt een karaktertje nu.. Haar haren verliest ze alleen nog niet echt, ze at gister een stukje sla.. bijzonder spul :p

Afbeelding

Afbeelding

En leuk dit verschil met de kleintjes, de weide word binnenkort in stukken opgedeeld want de shetjes kun je al bijna rollen..
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:52

Leuke foto's van Harry, D'leh, Serai en Tjitske. En welkom Ldenboer72, ze ziet er goed uit!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:35

Jeetje, gaat ineens even hard!

Ik ken Guusje ook nog uit het DBT! Leuk haar weer te zien!

Wat een super leuke foto’s van Regreso!

Top dat ze zo braaf op de trailer waren trysteffy en Pino! Beide sterkte met het hertel van de castratie.

Ah Max en Harry ook lekker op het land! Mooie foto’s!

Ik ben weg van Nijn, maar dat wist je al Twinkelbel <3 Ze begint nu echt te schimmelen.

Dleh lijkt wel extra groot zo naast kleine Serai! Ze zien er allebei goed uit :)

Ibbel <3 knuffelig opfokmaatje!

Tjitske ook gegroeid zeg!

Auryn schiet ook de lucht in nu ze op het land staat. Ze is nog steeds een groot liefhebber van kont kriebelen :')
Afbeelding

Twinkelbel had laatst ook mooie foto’s van haar gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:40

Ja evita!! Wij boffen maar met 3 dbt merrietjes in dezelfde opfokgroep...zo blij mee. Kunnen elkaar goed op de hoogte houden met foto's en filmpjes!!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:40

Auryn is ook een knapperd!

StalMelyn

Berichten: 2075
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:08

Hier staat hij al 24/7 buiten en gaat binnenkort naar het natuurgebied waar mijn twenter ook staat. En eindelijk gaat bij verharen! Kan niet wachten tot hij helemaal verhaard is en zijn goudgele vacht weer terug heeft.
Afbeelding

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:24

Heerlijk al die updates.. Het grootste deel al lekker op het land.

pien26, wat een haar heeft die van jou inderdaad zeg!
Twinklebel Ik blijf groot fan van Nijn, wat een bos manen zeg..
Kayleigh die bouw van Harry.. smelt.

Vandaag met z'n tweetjes grasjes gaan eten aan de andere kant van het erf. Weer een stukje langs de weg, auto's, fietsers, honden.. Geen probleem! Ik wordt zelf ook steeds relaxter, dankzij hem maar ook zeker dankzij mijn staleigenaresse. Zij is zo relaxt en geeft mij zoveel tips. Is echt geen overbodige luxe hoor, ik weet zelf lang niet alles en ik kan soms beren op de weg zien. Zo vond ik het spannend om hem vast te zetten omdat hij al 2 keer met zijn hoofd onder het touw ging en dan in paniek raakte, en zo ben ik nu weer zen genoeg om hem neer te zetten (met veiligheidstouw en een veilige knoop) en ondertussen zijn stal uit te mesten.

Mijn vriendje, ja, begint ie nu écht te worden <3
Afbeelding

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:28

En alvast succes gewenst Dinsdag met die knappe Regreso!! @billionache

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:05

Wat veranderen ze nu he! Nu al dat haar er ineens af komt.
Super mooie fotos iedereen!

Hier ook even de camera mee, meestal zie je zn ogen niet door zn enorme voorpluk en manen maar op 1 foto wel :P


Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:43

Wat een beauty is het Nynkster!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:01

Leuk om iedereen weer even bij te lezen! Ik heb in het begin ook wel gereageerd en wil weeer even wat actiever mee gaan lezen en posten.

Hierbij mijn Total Nero (v. Total US) officieel 1 jaar oud ;)


Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:01

Leuk nog enkele nieuwkomers! De rest groeit allemaal hard door zie ik!

Jack is blijkbaar niet de enige die nog niet van zijn wintervacht af is. Zijn poep is verhaard maar de rest wilt niet mee :') Ik haal er elke keer zoooveel af, vraag me af van waar het blijft komen!


Hij begint ook door te krijgen dat hij hengst is en dat daar kuren bij horen :P Tegen mij valt het nog mee, want hij reageert -gelukkig- erg goed als ik maar kordaat ben, dus hopelijk blijft dat zo. Laatst wou hij in mijn hoofd bijten toen ik een wondje aan zijn kogel wou verzorgen, maar hij had snel door dat dat de bedoeling niet is haha :+ Wel valt hij de andere 2 ruinen bijna constant lastig. Ze worden horendol van hem denk ik :P

Gelukkig kan hij ook nog braaf zijn <3

Afbeelding

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:53

welkom Ldenboer72
Janinevv tjiske groeit indd als cool! zijn billen lijken ook wel wat hoger te worden vergeleken met zijn schoft haha.
ik ben heel erg benieuwd hoe die van jou word Evita_3 vind dr echt mooi!!
pien26 het lijkt wel of die van jou weer zijn veulenvacht verliest haha.
Pino96 echt super fijn dat je hulp er bij krijgt en dat ie zo braaf is! hoe gaat het nu?
Nynkster wat een mooie foto! echt super mooi scherp!!
welkom Romeo2007
Sarah_Fons jeetje wat een haren hahaha


ja navaldie is de afgelopen 2 dagen stout geweest hij heeft ondekt dat het gras aan de overkant groener is en gaat onder het draadje dus door.. en niet 1 draadje vandaag maar 2 dus hij stond gezellig bij de 3 merries op de wei.... ik hoop zo van zege dat er niks is gebeurd... het lijkt me niet aangezien ie nog niet echt onder de indruk is... maar stroom ieder geval boeit hem niks..

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:35

Welkom Romeo2007, hoe staat die van jou gehuisvestigd?

Sarah_Fons haha, die Jack was altijd al een klein pluizenballetje. Goed dat je zo kordaat bent!

@trysteffy Oeioei, zullen de stalgenoten ook wel spannend vinden. Er zal wel niets gebeurd zijn zo de eerste keer (klinkt lekker naief) maar inderdaad niet fijn. Benji was ook ontsnapt maar die weet gelukkig ook nog niet wat ie moet doen

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:36

Welkom romeo2007x

Oeps wat een draak trysteffie..

Ik erger me nog steeds aan z’n bult op de jukbeen van max. Weet niet zo goed of die nou kleiner is geworden.. of omdat t lijkt en z’n hoofd gegroeid is.

Het is geen ramp als t blijft zitten maar later loopt presies het hoofdstel er langs. Dus hopelijk ondervind ik daar geen problemen mee..

Ik wil het nog even de tijd geven. Maar zodra weideseizoen over is, en dan nog niet weg is. Nog keer een dierenarts laat kijken. Desnoods ook naar z’n tanden.

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:48

plutolover Kan je het niet opmeten en dan kijken of je het idee heb dat het groeit of niet?


Navaldi heb ik gister lekker mee geknuffeld voor het eerst dat ie lag echt zo lief hij deed zijn hoofd zo op me schouder.
Vandaag helaas weer een snotneus ondekt gele kleur het heerst namelijk enorm op stal. Probeerde de dierenarts al te bellen maar nam niet op maar dacht hij heeft ook geen hoge temperatuur en morgen komt ze toch dus navaldie maar apart neergezet helaas samen met mijn bijrijpaard die ook al een de medicatie zit... baal enorm van... ik voelde ook onder de wangen/keel ook een harde bult dus dat maar ook voor de zekerheid na laten kijken aangezien er 2 dorpen veder droes is...

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:26

Dat zou vervelend zijn als droes is, maar aan andere kant heeft hij t wel al gehad.. maar is wel vervelend, snap dat je er van baalt

Max heeft schaafplekje/sneetje onder z’n oog.. echt ik ga dat hoofd van hem inpakken }>

Maar is heel oppervlakkig en oog niet dik ofzo..


Afbeelding
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:28

Hopelijk geen droes bij Navaldie!

Jack heeft ook regelmatig schrammen en wondjes. Nu pas eentje op zijn kogel wat er wat erger uit zag, maar niet meteen iets om zorgen over te maken zegt de DA.
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:34

Lelijk wondje Sarah!

En Max ook al zichzelf aan het slopen....

Dat zijn dingen die je minder meekrijgt als je paard in de opfok staat. Dan zijn ze vaak al weer genezen als je komt.

Oh, wat balen van Navaldie, hopelijk geen droes....

Stoute Jack heeft ook ontdekt dat die een man is en geen baby meer. Ik ben toch nog altijd blij dat ik een merrie heb gefokt :P .

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:07

Nou vandaag de dierenarts geweest om sowieso bloed te prikken. Navaldie heeft nergens meer last van kwa hoesten en snotneus. Maar die bulten ze dacht niet aan droes eerder aan tanden dat ie daar last van had die groeien. Maar moet het wel in de gaten houden zodra die groter worden bellen.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:33

Hoe oud is navaldie trysteffie?
Ik heb D’leh en Serai nog steeds met 2 merries in het land staan.
Ze springen soms wel maar maak me er nog weinig zorgen om heb namelijk niet echt vredelievende merries :Y)


Afbeelding

D’leh word eindelijk weer geel *\o/*

Cioccolato

Berichten: 6747
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:25

Ik heb ook nog hengst en merrie samen.

Belle is vandaag precies 1 jaar. Van klein hummeltje naar al een echt paard <3
Afbeelding

Afbeelding

Ziet er goed uit luf! Mooie kleur!

Verstandig om het toch te laten checken trysteffy

Naar wondje Sarah. Maar ik herken het.. Ze zijn natuurlijk ook paarden.


Die van jou is ook lekker bezig pluto.