Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:58

Oh trysteffie ik begrijp je helemaal. Ik zie er ook tegen op! Die van mij gaat ook bijna, vind het nu al spannend. Gelukkig is Navaldi makkelijk geladen en is ie nog even gaan rollen, voor je het weet staat ie weer op de trailer naar huis... Wanneer mag je hem waarschijnlijk weer ophalen? Wordt ie “over de lies” gecastreerd? Het is in ieder geval perfect weer voor de recovery nu.
Hier hetzelfde hoor.. Geen last van de hormonen maar ik wil hem in de kudde hebben en ik heb geen zin in een hengst die wél last krijgt van hormonen straks.. Daar sta ik niet sterk genoeg voor in mijn schoenen ben ik bang! maar toch.. Hij is nu nog zo lief(en misschien had die dat met ballen ook wel gebleven maar toch, hij kan er toch niks mee), en pas net verhuist. Het blijft zielig :(:)

salatiga1995

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:34

Wow wat ziet nijn er ineens volwassen uit zeg!
En Auryn wordt ook echt groot.. Grappig hoe ze qua uiterlijk nog best wat weg heeft van Oakley :))
Daar heb ik Oakley dus nog nooit op kunnen betrappen, dat ze lekker aan het zonnen is.. heerlijk zeg als je er gewoon bij kan gaan zitten!
En wat een vreselijk schattig haarballetje blijft Jack zeg <3

Lastig zeg, hopelijk gaat alles goed met navaldi!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:17

Pino96 schreef:
Oh trysteffie ik begrijp je helemaal. Ik zie er ook tegen op! Die van mij gaat ook bijna, vind het nu al spannend. Gelukkig is Navaldi makkelijk geladen en is ie nog even gaan rollen, voor je het weet staat ie weer op de trailer naar huis... Wanneer mag je hem waarschijnlijk weer ophalen? Wordt ie “over de lies” gecastreerd? Het is in ieder geval perfect weer voor de recovery nu.
Hier hetzelfde hoor.. Geen last van de hormonen maar ik wil hem in de kudde hebben en ik heb geen zin in een hengst die wél last krijgt van hormonen straks.. Daar sta ik niet sterk genoeg voor in mijn schoenen ben ik bang! maar toch.. Hij is nu nog zo lief(en misschien had die dat met ballen ook wel gebleven maar toch, hij kan er toch niks mee), en pas net verhuist. Het blijft zielig :(:)

Hij word staant gecastreerd zijn ballen zijn al gedaald en vond dat ie al beet groters had haha je kon ze zien hangen haha. Voor de rest weet ik niet hoe.
Mag hem morgen als alles goed gaat hem ophalen.
Ja daar dacht ik ook aan mooie perioden om te casteren wegens de vliegen en warmte.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:19

Helaas navaldie is ziek heeft flinke last van wormen bloedworm en heeft een infectie in zijn keel die best erg is en hij heeft of dood de infectie of wormen een hartruisje op dit moment hopelijk trekt dat weg. Over 2 weken nieuwe afspraak maken. En controleren. Meneer gaat dus vanavond weer lekker mee naar huis ik hoorde hem ook alleen maar hinneken op de achtergrond dat ik de da aan de lijn had...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:18

He jakkes! Wat vervelend nieuws. Maar wel fijn dat je door een castratie op de kliniek er nu achter bent, anders was hij nog zieker geworden en jij misschien te laat. Bloedwormen zijn nare beesten. Hopelijk knapt hij snel op. :(:)

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:41

Jeetje wat naar! Dat zit je niet mee zeg. Inderdaad wel goed dat het gevonden is. Beterschap voor Navaldie..

Zo zei ik typte ik gister dat Benji nog geen hengstengedrag vertoond en zo wil hij mij vandaag twee keer bespringen, zijn voorhoeven schraapten nog net langs mijn borst toen ik achteruit stapte! Ook trok hij met zijn piep tegen zijn buik aan toen er een merrie langs liep. Dus nu sta ik nog meer achter mijn castratie-plan. Volgende week Donderdag is hij aan de beurt. Hopelijk die van jou alsnog vlak daarna @trysteffy, eerst maar beter worden (en weer bijkomen)! Succes met het ophalen vanavond.

Hier kijkt hij heel nieuwsgierig, maar mijn hond was even later bijna haar neus kwijt. Hij had zijn dag niet :')
Afbeelding

Alles buiten de paddock waar hij in staat is natuurlijk lekkerder.
Afbeelding

Baasje kom terug, ik bedoelde het niet zo :')
Afbeelding

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:13

Afbeelding
Zoef zoef serai
Afbeelding
D’leh en zijn mams waren minder spectaculair :')
Alles maar naar het land gebracht

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:58

Ahhhh, blije Serai!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:53

Nou her leek mij ook mooi met de vliegen maar BAM. Daar waren ze gister ineens in grote getallen. Ik castreer 't najaar wel. Heb navraag gedaan en in principe moet dat geen probleem zijn en kan ik ze gewoon samen houden.

Beterschap try! Heftig nieuws om zo te krijgen..

Mooie foto's luf! Ziet er goed uit.

Knap Pino! Mooie hond ook!

Hier doen ze 't goed. _O-

Afbeelding

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:40

Ik wil denk ik een vliegenmasker aanschaffen voor al die vliegen welke zouden jullie doen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:44

Ik ben bang dat een vliegenmasker niet heel blijft.

Voor Stanley heb ik heel fijn masker ben ff naam kwijt..

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:20

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:44

Knapperds allemaal :+:

De mijne wordt binnen een dikke week gecastreerd. Meneer is nooit echt hengst geweest, staat 24/7 buiten met 2 merries waar hij totaal niks om geeft. We zetten ze vorige week een paar uurtjes op de grote wei met een ander groepje en krijg een berichtje dat hij één vd merries probeerde te dekken -O- totaal onverwacht. Maar goed dat de afspraak al gepland stond dus, haha.

Qua vliegenkap heb ik ééntje van de Decathlon met ooruitsparingen, blijft echt goed zitten en de maat pony past Regreso goed!

Vandaag weer wat foto's gemaakt <3 Volgende week (27 april) wordt hij alweer een jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:00

Wat is Auryn knap, Evita! Heel mooi kleurtje.

Hoe is het nu met Navaldi, Trysteffy?

Sarah, wat een dotje is Jack <3

Succes donderdag met Benji, Pino! Goeie timing. Lijkt me best spannend als ie ineens zo gedraagt.
Jij ook succes met Regresso, Bilionache.

Harry gaat binnenkort ook de wei op. Tot die tijd geniet ie in de paddock van de lente.
Nu zijn wintervacht eraf is valt het echt goed op dat ie een tankje is :=

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:30

wat balen van die bloedwormen! @trysteffy

Cioccolato Super foto zo samen <3

Pino : leuk paardje heb je!

Kayleigh die van jou ziet er goed uit zeg!

Ik ga Hayden nog lange niet castreren. heb er geen haast mee en hij is ook totaal niet hengst. Zo ontzettend zachtaardig is hij. En vind het ook wel leuk voor de looks

Lief dier <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:30

Ah wat blijven ze toch allemaal knap <3
Zo leuk om alles te zien opgroeien :j

Ik heb gister weer bij Nacho geweest <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:22

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij!
En al een hoop echte mannen. Rey nog niet, maar die staat ook in een hengstengroep. Ik wil hem het liefst zo lang mogelijk hengst laten, zodat hij een mooie body krijgt. Maar als de rest van de groep gaat, gaat hij mee.

Pradadaan, Nacho blijft een mooi veulen he? Weinig jaarling (naarling) aan. En wat kan jij toch mooie foto's maken! Hoe groot is hij nu?

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:51

Ik geniet mee met jullie foto’s. Lieve Regreso, Belle en Billie <3 Succes met Regreso!!
En die Nacho is echt baby af hé.. jeetje

Geloof het gelijk, Hayden heeft ook echt een zacht hoofdje om te zien @Nynkster

En wat heeft Harry een stevige bouw zeg! @kayleigh die billen!! Ik ben jaloers.

Heel gek trouwens, vorige week probeerde Benji mij dus meermaal te bespringen, ik was toevallig ongesteld.. Nu dat over is, is Benji ook weer rustig. Vond het al zo raar, daarvoor was hij ook gewoon lief. >;)

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:44

Jemig dat Benji al zo 'hengst' is, bij Nacho is daar echt nog helemaal niks van te merken.
Maar goed ook, want hij moet nog even hengst blijven :+

alicelover Dankjewel <3
Ik ben natuurlijk super bevooroordeeld maar ja, ik vind hem ook nog altijd super knap!
En eigenlijk zelfs alleen maar knapper worden :+:
Ik wil de volgende keer is een poging doen om hem te meten.
Ik vind het enorm moeilijk inschatten maar ik gok tussen de 1,40 en de 1,45 ofzo?
Al is dit naast mijn moeder (mijn moeder is 1,76)
Afbeelding

en deze moet ik even delen <3
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 00:02

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:16

Wat leuk zeg om al die foto's van de andere baby's te zien. Dat tinkertje ziet er op de groepsfoto wel erg klein uit, super lief.

En Pino jij hebt ook al zo'n mooie bonte. Wat heerlijk dat je zo bij hem kan zitten.

Pradadaan Nacho is dus echt geen Naarling. Het is gewoon al een heel compleet paard. Heel bijzonder. Ik zie dat hij ook een mensen oog heeft (oog met zichtbaar wit). Nirell heeft dat ook aan een oog.

Zaterdag wordt hij alweer 1 jaar. Dat eerste jaar is echt voorbij gevlogen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:28

Ben vandaag ook even naar Maximus geweest.
Ik vind hem nu nog best mooi in verhouding voor een bijna 1 jarige.

Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:51

Vind alle jaarlingen hier nog wel meevallen. Ik ben helaas momenteel even in de lappenmand, dus mijn mannetje bezoeken gaat even niet. Maar hij doet het ook goed. Wel flink al uit verhouding en best naarling, maar zijn knappe sprekende koppie blijft.

Wat een weer he?!
Stiekem met deze flinke onweer zo dichtbij wel blij dat de opfok bij ons nog niet op de zomerweide staan. Vind op het veld met dit weer maar niks. :=
Haal mijn volwassen paarden ook altijd binnen met flinke onweer. :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:56

Wat groeien ze hard allemaal hè? Heb hier net allemaal knappe jongens voorbij zien komen!

Mijn Nijn wordt ook echt een stoertje, ben zo blij met haar!Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:58

Wat kleurt Nijn al mooi door! Knappe dame hoor. <3