Veulens 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:03

Ik zal vanavond is floki meten en is goed reageren op alles :+
Kan goed zijn dat floki nu pas 1,20 is geen idee... Maar ze is wel weer gegroeid +:)+

Foto's van vandaag (eindelijk licht) had dr staart kort gewassen maar daar zie je weinig van -O- ze is echt een beertje

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:30

[***] schreef:
Kom nog even binnenvallen :D Het probleem op de vorige pagina is opgelost door Bart! Je ziet nu alle berichten weer :j

Mocht het weer gebeuren, weet ik nu hoe ik het zelf kan oplossen. *\o/*


Wat fijn dank je wel!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:33

Vind de staart nog aardig schoon geworden! Ze ziet er goed uit mooi kleurtje ook in de winter :)

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:15

DonnnavZ schreef:
Ik zal vanavond is floki meten en is goed reageren op alles :+
Kan goed zijn dat floki nu pas 1,20 is geen idee... Maar ze is wel weer gegroeid +:)+

Foto's van vandaag (eindelijk licht) had dr staart kort gewassen maar daar zie je weinig van -O- ze is echt een beertje

[ [url=m/8Y1ibe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/slYl1B.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/WFRG9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ziet ze er goed uit!! +:)+
Klein maar dapper is ook goed toch?

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:19

Ze ziet er inderdaad goed uit! Ik ben benieuwd hoe groot ze is. Het hoeven niet allemaal reuzen te zijn klein maar dapper inderdaad!

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:49

Eindelijk officieel gemeten...
1,18 in december ras haflinger (for the charts)

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:49

Wat ziet Floki er goed uit! Een heel verschil met een paar foto's terug... Ik vind ze ook wel erg schattig in der pluche vacht!

Vandaag is de smid geweest bij Ravi. Gaat op zich wel goed maar eigenlijk had hij beter 3 benen want die 4de hoef is er altijd teveel aan :+ hij is dan zo gefrustreerd waardoor hij begint te happen, een tik en stemverheffing lijken niet echt indruk te maken... Iemand die ook last heeft van dergelijk gedrag of eventueel tips heeft?

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:19

Al mijn paarden kunnen niet tot 4 tellen :+ Maw, ze hebben allemaal (af en toe) een beetje de neiging met het laatste been niet mee te willen werken. Negeren werkt wat mij betreft het best, gewoon weer terugzetten als ze gaan draaien, en wat hier nog al eens verschil uitmaakt is het oog afdekken aan de kant waar de smid bezig is.

swartbeessie

Berichten: 2153
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 05:35

Ik lig met m'n zwangere lijf wakker in bed. Net een hele fijne droom gehad over een grote sterke Fee, net zo knuffelig als veulentje Fee. Alleen stond ze met het draad te spelen... En er stond een grote, opgetuigde kerstboom in de wei waar de hele kudde omheen galloppeerde.

Dit weekend moet ik mijn vaste bezoekje overslaan. Niet vanwege het weer, maar het is gewoon te druk met al het sinterklazen. Misschien ben ik wel toe aan kerst {:)

@nynkster en, staan ze al op de nieuwe wei?
@soezee wat een leuk paard! Daar heb je dadelijk wel een trapje bij nodig.
@donna VZ floki ziet er goed uit! Ik ben benieuwd hoe hard ze gaat groeien in de lente.
@Cintaria het is toch eigenlijk ook heel knap van die jonge beesten, als je bedenkt wat hun spanningsboog is.. Al ben ik het ook eens met Ibbel, ook volwassen paarden duurt het al snel te lang. Hoe ziet Ravi er nu uit?

Ik probeer nog maar een fijne Fee droom te hebben :z

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:09

Britt wat leuk dat je in uitgelicht gestaan hebt :)

Dankjullliewel dat jullie vinden dat Lily er beter uit ziet. Ik vind het zelf ook.

Swartbeessie, grappig die verhalen, beginnen die van jullie ook zo ondeugend te doen? Lily probeert vooral uit te breken. }>

Emita hoe gaat het met Nova?

Fijn dat Caia lekker naar een nieuw stuk droge grond kan, Nynkster.

Soezee, op haar paspoort staat 24 april, maar de eigenaar gaf zelf al aan dat hij het niet wist. Ik denk zelf dat ze in juni geboren is.

Wat is jouw merrie al groot zeg!!

Ah, lieve Floki, het is echt zo´n knuffelbeertje zo. <3

Hahahaha, Ravi kan niet tellen }>

Hahhaha, heerlijk toch Swartbeessie, zulke dromen?

Met Lily alles goed, ze is erg ondeugend. We hebben hier nogal wat storm gehad en als ze merkt dat het schrikdraad niet goed werkt of als een plant contact maakt, dan gaat ze dwars door de omheining heen en vind ik haar grazend op het land. Gelukkig dat ons stuk grond met huis ook helemaal omheind is.
Verder groeit ze beter nu , dus ik ben blij.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:35

Ja ik heb gisteren de ponys verhuisd! Ben net nog even heen geweest want ze durfden niet in de stal gisteren. Maar was zelf zo ziek dat ik geen zin had om er tijd aan te besteden. Net even heen gereden en caia kwam eigenlijk direct achter mij(en de koekjes) aanlopen. Lina durfde eerst niet maar met halster en touw wilde ze wel achter me aanlopen.

Caia ging zo op de trailer, het liefste gaat ze in draf erop
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal op de weide heeft ze eerst wel een halfuur gedraafd en door de weide gescheurd :')

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:56

Heb hier al zo lang niet meer gereageerd maar wat zijn ze allemaal gegroeid zeg! Erg leuk om te zien allemaal.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kreeg deze gister toegestuurd hij word echt een teddybeertje <3

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:11

Afbeelding

Afbeelding

Lily in een dwaze bui.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:09

@meliss0304 aah lekker in zo’n laag stro!

@rocymax mooie foto’s! Even lekker rennen.

Dit is Donny nu

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:32

Wat ziet hij er goed uit!

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:41

Wat zien ze er allemaal goed uit! En zo schoon ook :') :))

Hier heb ik echt twee moddermonster en ik heb het poetsen even opgegeven :+
[/quote]

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:33

Nou ben al paar weken niet bij die van mij geweest, maar denk dat hij nog meer bont is dan oorspronkelijk haha

nowylover

Berichten: 907
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:34

DonDon schreef:
@meliss0304 aah lekker in zo’n laag stro!

@rocymax mooie foto’s! Even lekker rennen.

Dit is Donny nu

[ [url=m/jsjcHE.png]Afbeelding[/url] ]


Ahh en daar is die lieve Don <3

Ik ben zondag nog even bij die van mij geweest.

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:37

Hallo vanuit een zeer zonnig oord! En heb na 1,5jaar weer eens gereden! Tja, moet toch een beetje bijgehouden worden he :). Super!
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:09

Melissa heerlijke teddybeer! heeft hij nou grijze manen??

Rocymax : zo te zien voelt ze zich goed! Heb het idee dat ze wel al wat gegroeid is zo! Maar blijf haar schraal vinden. misschien kun je haar luzerne ofzo bijvoeren? Of meer brok oid, dat ze niet weer terugvalt straks. Hier was caia ook even schraal en heb er gewoon een 3kwart emmer luzerne gegeven en nog 2 kilo brok. Nu zijn ze weer het gras op wat haar ook goed doet, ze komt weer wat bij gelukkig :) ze was in lengte ontzettend gegroeid dus al haar spekjes werden even uitgerekt

Donny ziet er ook goed uit!

Djoena : daar krijg je nog een hele klus aan als hij ook zo lekker kan bokken ohz :+ :+ :+ :+
Lekker smerig zijn, de shet kan er ook wat van zo te zien

Nowylover : heel goed ziet die van jou er uit! heel volwassen al!

Britt : lekker zeg! waar ben je heen? Prachtige natuur zo te zien! Nog even wachten en dan kun je straks op je eigen, hoe lekker is dat <3

Vandaag even bij de kleine draken gekeken. Ze vermaken zich prima in hun landje maar er lag allemaal raar spul in de stal dus daar durfden ze niet meer in :')
Caia wilde wel voorop en die heeft alles netjes verspreid over de stal
Afbeelding

Toen dat klusje geklaard was was ze ook zeker tevreden ermee
Afbeelding

Daarna even poetsen en al het blad uit haar staart vissen, ze mag graag haar staart door blad heen wroeten als ze ligt
Afbeelding

En ik had net op tijd door dat ze heel goed met haar koppie over de rand kon om mn snoepjes te pakken. Alles maar even op ''caia veilige'' afstand gezet, teleurgesteld dat ze was {:)-:(
Afbeelding

Djoena
Berichten: 11523
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:13

Nynkster gelukkig doet ze het alleen met spelen, de shet ook trouwens :')

Gisteren was ik mijn zooi uit de lege stal aan het halen en toen was Ilyn mijn kapstok, 4 dekens over haar heen, hooinetten, halsters en ze gaf geen kick :D

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:36

Ja grijze manen idd!
Die laatste foto van caia _O- je ziet haar denken verdorie kom er niet bij :')

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:22

@nowylover heb ik jou gemist want ik was er ook! Ik was het halster aan het om doen. Alleen hij had hem op de dag van de smid weer afgegooid. Zo lief was ie dus niet geweest hahaha. Die van jou komt ook echt altijd knuffelen zo lief. Hij is zo groot geworden!!

@Britt Oh heerlijk. Waar is dat?

@nynkster aah wat een mooie beestjes zeg. Zijn goed ingepakt.

@Djoena alvast wat schriktraning :P. Die van mij leg ik ook geregeld wat dingetjes op. Dan kijkt hij mij zo raar aan? Wat doe je..

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:33

Verani: ze oogt wel gelukkig op die nieuwe plek! Maar dat kan ook zijn omdat ze jou ziet :D Geef het de tijd... De rangorde moet opnieuw bepaald worden en soms gaan daar een aantal weken - soms zelfs maanden overheen. Dat is heel normaal :j Komt echt wel goed!

Rocymax dat meetprobleem komt me bekend voor := De eerste paar keren dat ik Nova op had gemeten werd ze steeds kleiner :') Blijft lastig als je geen echte meetstok hebt, maar om er eentje aan te schaffen is ook weer wat overdreven als je maar 1 veulen hebt... :+ Ze gaat er steeds voller uit zien, goed zo! En op die eerste foto heeft ze zo'n lang hoofd, net zoals Nova nu := ik denk dat dit ook een fase is waar ze uit moeten groeien haha. Nova haar hoofd is ook extreem lang voor mijn gevoel. Lily krijgt dus houdini-streken := als ze maar in de buurt van huis blijft zou ik zeggen haha :D

Nynkster klinkt als een fijn plekje, gaan ze daar ook overwinteren op die weide?

Soezee, 164 cm al :wow: die lengte zal Nova nooit halen denk ik haha (gelukkig maar O:) ). Ondanks haar hoogte heeft ze nog wel een jong hoofdje. Verder ziet ze er wel goed uit! Op welke leeftijd wil je haar laten dekken?

Donnnavz fijn dat ze weer wat gegroeid is. Lekker in het zonnetje op het gras zo, en al een mooie berenvacht ontwikkeld!

Cintaria lastig.. Ik heb ook geen tips, want Nova is nog steeds niet zo braaf met voetjes optillen en de smid :+ Maar ik lees tips van anderen mee want kan ze zelf ook wel gebruiken _O-

Melissa wat ziet hij er heerlijk winterig uit! Knapperd!

DonDon ook weer wat gegroeid, ziet er goed uit!

Djoena _O- Arme jij met poetsen en dekens wassen! Ze zijn wel echt vrolijk :P Wat een heerlijk tweetal. Ze maken ook steeds precies dezelfde bewegingen als jij ze "opjaagt" :P

Nowylover zo da's al een flinke aan het worden zeg!

Leuk Britt, ziet er mooi uit daar. Lekker door het water heen rijden, ben helemaal niet jaloers ofzo O:) waar is dit?

Nynster, handig zo'n stalhulp :D Het is al een heel dametje aan het worden hè

--------------------------------------------------------------------------------------

Van de week heb ik nog een keer opgemeten. Schofthoogte 1.34, achterhand 1.42 _O- Dusssssss. Niet echt recht maar dat komt wel weer goed :D Vorige week vrijdag gestopt met de medicatie en tot nu toe heeft ze geen snotneus meer gehad. Hoesten doet ze soms nog wel, maar volgens de DA komt dat door de dode spoelwormen die ze moet uithoesten? Ik hoop dat dat echt zo is.. Vind het soms nog wel een beetje eng. Ze doet het niet heel veel, maar af en toe hoor ik het nog wel.

Bij deze alvast een jaaroverzicht 2018 met Nova: [EJL-ITP] Twee keer op en neer naar Italië en een emigratie


En vanmorgen scheen de zon eindelijk even, alleen waren de waterbakken wel bevroren dus we geven nu de ochtenden vers water in kuipen. Natuurlijk moet ze die delen met haar grote liefde, want waar hij gaat, gaat zij ook, en andersom :+

Afbeelding