Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:11

Afbeelding
Mijn Vien had ook een sneb, maar dan net even anders...

Anniique

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:03

@Cioccolato, ja gelukkig wel. Zo uit verhouding vind ik ook wel schattig. Leuk KWPN spring veulens. Mijn merrie is ook spring gefokt. Van Ticallux Verte (V. Lux) x Lemmod x Concorde. Dit jaar krijgt ze een veulen van Gladiator (v. Glamourdale) en wil ik haar weer dekken maar dit keer met een springhengst. Ben nog druk aan het zoeken welke het beste bij haar past. Dus als je nog aanraders hebt, hoor ik het graag. Ik twijfel nog of ik Nirell dit jaar al castreer of dat ik nog een jaartje wacht. Belle en Billie zijn ook groot geworden zeg.

@Twinkelbel, owh Nijn ken ik ook nog uit het dikke buiken. Wat is ze groot geworden.

@Pradadaan, ja ik kon me nog herinneren dat je in het dike buiken topic je merrie er ook al in herkende. Super leuk.

@alicelover, ik denk dat je Frummel geen vruchtje meer hoeft te noemen. In middels is het wel al een veulentje.

@trysteffy, zo dan is Navaldie groot zeg. Hoe groot zijn zijn ouders? En leuke naam zeg. Die heb ik nog helemaal niet voorbij zien komen.

@alicelover. Dat heb je goed geregeld dat je frummel later de opfok in mag. Mijn merrie verwacht dit jaar ook pas 11 juni een veulen.

@pradadaan, nacho is super leuk.

@Nynkster, wat een bijzonder kleur heeft die. En een echte haarbal.

@Jschaffer, wat een knap koppie.

@plutolover, snel gaat dat he. De baby's zijn gewoon eigenlijk geen baby's meer.

@pradadaan, ik houd ook wel van bijzondere aftekening. Bont vind ik ook wel mooi, maar vind een paard met bijzondere aftekeningen nog mooier. Bijvoorbeeld alleen een vlek op de buik en dan een mooie bles en witte voetjes ofzo.

@cioccolato, hier hetzelfde. Ik vermoed dat mijn merrie een donkerbruin merrie veulentje geeft zonder aftekeningen. Ben heel benieuwd.

@pien26, ik kies de hengst inderdaad ook niet op kleur. Hoewel een gaaf kleurtje of mooie aftekening wel welkom is.

@janinevv, ik heb het verhaal over de wond even gemist. Wat is er gebeurd?

@ pradadaan, wat leuk dat er gewoon een merrie is die zoveel op mijn baby hengstje lijkt. Ik zou bijna zeggen match make in heaven. :=

@alicelover en pradadaan, OMG op die foto lijkt ze nog meer op mijn veulen.

@billionache, gaaf!

@twinklebel, owh dat is ook mooi zeg!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:06

Ik houd juist niet van symmetrie. Iets aparts is wel leuk, zo heeft mijn 2017 vos veulen de meest perfecte bles maar gelukkig maar 3 witte voeten.
Mijn 2018 valk veulen heeft 4 witte benen maar een hele aparte bles.
Mijn schimmel merrie zie je de aftekeningen niet echt meer.

@cio
Kijk eens naar de voshengst entertainer. Ook een hele mooie en voor zover ik heb gehoord goed karakter en chique opdruk. Ik ben zo fan van je merrie dat ik hoop dat daar een hele mooie hengst op komt. Je moet een volgtopic dan aanmaken hoor, al is het maar voor mij alleen haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:31

Ik ging net ff foto’s kijken naar de kol van max. Maar die lijkt alleen groter geworden ipv kleiner. Komt mis door z’n wintervacht

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:55

Heerlijk al die verschillende smaken qua paarden :j

Dat maakt het nog altijd interessant om te fokken, en gelukkig maar :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:00

Door winter vacht kan kol inderdaad groter lijken.

Aniquee : ik vond haar met dik knie en toen was er opeens pus, da dacht niet aan abses, t was nog redelijk diep. Rare is dat we niet weten hoe heeft kunnen gebeuren. Maar goed ze gaat qua herstellen nu super!

Jut en jul, Tjitkse word al best groot zal haar eens opmeten binnenkort! Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:20

Evita, Haha ja palomino is ook niet de meest handige kleur om schoon te houden.

Twinkle, dat is bijzonder. Wel mooi!

Anniique, je hebt gelijk Frummel zwemt alweer 8 maanden in Enchie haar buik. Ben echt benieuwd wat het wordt. Pittig dier denk ik, want zij/hij is nu al flink druk in de buik.

Leuk dat jij dit jaar ook weer een veulen verwacht en ook laat in het seizoen. Het heeft zijn voordelen, maar ook zeker zijn nadelen.

Janine, fijn dat Tsjitske langzaam aan weer opknapt en de wond rustig is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:25

Leuk pien! Zal jou iig op de hoogte houden!

Vind de hengsten keuze sws lastig. Er zijn zoveel hengsten en ij grote lijnen ook correct. Ik zoek wel een kwpn gekeurde hengst zodat ik in het kwpn kan blijven :j heb eindelijk een vertrouwd stukje dat ik daar even in blijf. Emerald spreekt mij ook erg aan, maar diepvries sperma weer niet.

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:28

Wat hebben jullie heerlijk gekletst! Ik heb de afgelopen weken wel meegelezen maar niks gepost. Helaas slecht nieuws gekregen prive dus ik was daar druk mee. Maar het gaat heel goed ook met Lynn. Gelukkig is ze niet de enige die nog zo dik in haar vacht zit :+

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:16

Het betere groomwerk! Navayou geniet ervan <3
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:08

He mag ik die ook lenen? :Y)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:27

Leuk weer een hengstenkeuze maken Cio. Ik weet de bloedlijn van je merrie niet. Maar vind de nakomelingen van van Gogh en Up to date fijne dieren, goed bewegen ook. Tangelo v/d Zuuthoeve geeft ook goede paarden.

Wat een top foto’s Voyou! Een mooie win-win situatie! Nestmateriaal voor de kraaien en jij bent weer wat haar kwijt :P

Wat rot van het slechte nieuws spotsontop! Hopelijk gaat het snel beter. Fijn dat Lynn het goed doet!
Laatst bijgewerkt door Binau op 31-03-19 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:56

Haha leuke foto!

Vandaag had navaldie zijn fotoshoot ben enorm benieuwd naar de foto’s!
Alleen vandaag had ie behoorlijke snotneus echt gewoon snot kwam er uit zijn neus moest het 3 keer schoonmaken zegt een stalgenootje ja had ie van de week ook ik dacht euhm waarom zeg je dat niet even...
hij oogt voor de rest lekker vrolijk gezond maar het zit me toch niet zo lekker dat ie zo’n snotneus heeft morgen maar denk de da bellen...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 14:57

Voyou wat een heerlijke foto's <3

Nacho is gister het land op gegaan en de foto's zijn echt waanzinnig :+:
Ik ga zo een topic maken en dan plaats ik een linkje :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:12

Ik heb ook een snotneus :Y)
Als ie 't voor de rest prima doet zou ik me niet teveel zorgen maken.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:30

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:03

Wat ren knapperd pradadaan! Echt een leuk diertje!!

Ja het is me eerste paardje en ben dus aangezien die nog zo jong is kwa gezondheid best voorzichtig mee..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:05

Liever een keer te vaak de da dan te weinig hoor!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:13

Wat gaan jullie ineens hard! :wow:

Ik lees goed nieuws over de wond van Tsjitske. Fijn Janine!

En verder lees ik ineens veel over kleuren. Hier een fan van vos met veel wit, maar heb en dunalino met weinig wit :D
Van fokker verder heb ik geen verstand. Succes met de keuzes voor de hengsten!

Trysteffy; is de temperatuur normaal?
Hier in de opfok hebben ze ook regelmatig een snotneusje oid. Gaat meestal weer vanzelf over.
Harry heeft nu een opgezette klier, waarschijnlijk gewoon een virusje. Houd de temperatuur in de gaten en verder houden we het in de gaten.
Zolang ze zich fit voelen en de temperatuur goed is zou ik mij niet te veel zorgen maken.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:18

Nijn heeft in de opfok ook al een paar keer met snottebellen gelopen. Inclusief vieze oogjes. Ik zie het maar als kinderziektes, als ze er niet al te ziek van zijn gaat het vanzelf over...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:13

Wat gaan jullie hard!

Liever keer da tevaak dan te weinig, snotneuzen is altijd lastig.

Wond vandaag ja ik smeer altijd extreem maar goed
Afbeelding

Even schooien om een brokje, ze word langzaam wel wat knapper Afbeelding

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:14

pradadaan schreef:
De foto's van Nacho de wei op <3
[KS-ITP] Nacho als wilde henst op de wei
[ [url=m/6S48mC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat is ie knap! En wat zit hij al mooi dun in zijn vacht. Lynn is nog steeds een grote bal haar :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:37

Het vertekend een beetje hoor!
Zijn hals, boeg en schouders zijn wel al helemaal verhaard maar de achterkant is nog wat dikker.
Maar op de foto valt het niet zo op want op de grootste van het stel na heeft alles nog vacht :=

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:35

voyou schreef:
Het betere groomwerk! Navayou geniet ervan <3
[ [url=m/dVi89D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5uBeWJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk!! Wat een mooie foto's ook.

Trysteffi, ik ben benieuwd naar jou foto's.
En idd liever wat te vaak een da dan een keer te laat. Hier heeft Rey in de opfok ook wel een keer wat een snotneus hoor, de kinderziektes horen er toch een beetje bij.

Janine, knapt echt al op he? Fijn!
Ennuh lelijk in de luier, mooi in de sluier. Dus het komt wel goed. Rey is nu ook absoluut niet moeders mooiste hoor.

Pradadaan, hele mooie foto's. En wat staat hij al mooi vroeg op de weide, prachtig plekje ook met dat meertje. Ik gok dat ze hier in mei pas gaan. Gaan ervoor wel altijd op een kleinere weide ipv in de paddock waar ze nu nog dagelijks los staan. Zodat ze eerst even kunnen wennen aan het gras.

Ik ben vanmorgen weer even geweest, kan niet zo goed als jullie fotograferen hoor. Maar mijn kleine man doet het goed en is heerlijk vrolijk. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En heerlijk aan het snoozen in het zonnetje. {:}
Afbeelding

Nuevo Rey is nu bijna 11 maanden oud. Nog 5 dagen. :Y)

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:48

Allemaal weer erg leuke foto's van de jonkies! Wauw, Nacho staat idd op een erg leuke plaats! :wow:

Hier op de wei is het gras nog niet genoeg gegroeid. Gelukkig mogen ze wel af en toe wat grasjes snoepen als grasmaaiers in de tuin :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding