Dank je,
weet je al of de jouwe drachtig is?
Moeders is nu gelukkig duidelijk aan het afvallen.
Ik hoop dat het verschil voor iedereen zichtbaar is bij de volgende foto's.
Dat zal wel weer zondag worden.
CR is een lief, goed opgevoed beestje, maar zodra iemand anders hem vast heeft dan probeert hij toch wel een keer te maaien met z'n voorpootjes of een hap te nemen.
Ik waarschuw anderen daar ook voor en zeg er meteen bij dat hij dan een zeer duidelijke waarschuwing moet krijgen.
Op die manier leert hij het 't beste af.
Ik ben aan het dubben om hem 's nachts apart van z'n moeder te zetten, tenminste als ze op stal staan.
Hij vindt het nog al grappig om zijn moeder te bespringen, zij heeft dus redelijk wat plekjes van hem.
In de stal kan zij hem ook niet echt op z'n nummer zetten als hij eenmaal over haar rug heen hangt.
Voor haar rust en rug, is het beter om hem 's nachts dan in de stal naast haar te zetten.
In de wei begint ze al wat meer van zichaf te bijten en te slaan als hij vervelend is.
Haar melkproductie zal ook wel richting het einde lopen, ze krijgt geen merriebrok meer, een beetje muesli of draversbrok.
Het lijkt me wel handig als hij van de melk is afgewend tegen de tijd dat hij van z'n moeder weggaat.
Z'n koppie en oogopslag is werkelijk schitterend; dat heeft hij duidelijk van z'n vader en moeder meegekregen.
Hij heeft de neusbrug van z'n moeder, de voorhoofdsplaat van zijn moeder, de oogopslag zal hij toch wel het meest van zijn vader hebben.
Ik zal Cheveyo aan haar jas trekken dat het tijd wordt voor MOOIE foto's.