Ze is echt al zo prachtig van kleur! Ik ben benieuwd of ze echt bleek gaat worden in winterjasje of wat ze gaat doen.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 13:01
Bedankt voor de leuke reacties, ik denk dat tigear gelijk zal krijgen palo met sooty maar dan nog lichte plekken in, ik ben reuze benieuwd.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-15 20:57
nog eens een updatje?
nog steeds zot van mams slagroom met haar vriendje , zo leuk dat ze samen kunnen spelen, doet ze echt goed leuk groepje, the great white stallion waakt over ZIJN Merrie's en hun veulens, ze gaan allemaal heel vredig met elkaar om, echt leuk om te zien, zelfs Elsa en Flo zijn echt vriendinnen ze ziet toch nog altijd heel bleek bovenaan en staartje groeit ook goed samen met mams nog steeds een paraplubles mijn mooie maar vooral lieve lieve meid
Stomme vraag misschien maar hoe snel gaat dat eigenlijk? Veronia is nu echt begonnen met haar gezicht, maar over een maand is de keuring (en het zou mooi zijn als ze dan uit haar jas is).
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 13:09
gezicht en benen heeft een maandje geduurd en dan enkel nog de flanken zijn zo wat blijven hangen maar das ook na een maand helemaal weg, natuurlijk Flo verhaart ook altijd heel snel dus misschien heeft ze dit van haar wel want ik zie veulens van zelfde leeftijd als Lily die nu pas beginnen met verharen dus weet niet waar dit aan kan liggen.
Dat is bij elk veulen verschillend heb ik gemerkt. Jaycee is ouder dan Lily en is nu alleen verhaard op d'r hals en benen en een stukje bij d'r kont. Ik heb even gegoogeld en gelezen dat er zelfs veulens zijn die rond mei geboren zijn en van de veulenvacht overgaan in de wintervacht. Geen idee waarom dat zo verschilt per veulen. Misschien genetisch bepaald inderdaad.
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-15 22:23
opmerkelijk dat ze zo erg verschillen, Olaf is een maand jonger dan Lily en is nu aan het verharen, ik kam ze wel heel vaak als ze kriebels hebben, want verharen jeukt maar toch zit daar niet echt veel haar aan mijn borstel. Ik gebruik wel een hondenborstel en plastiek roskam want al de rest is iets te hard voor hun babyvelleke want dan gaan ze gewoon wandelen.
Ik borstel Jaycee ook veel, maar er komt inderdaad maar weinig haar vanaf. Ze vind het wel heerlijk want het jeukt enorm. Ik gebruik ook een plastic rosborstel. Toevallig gisteren een foto van gemaakt:
later als ik groot ben, word ik zoals mijn papa (achter de koeien aanzitten) dus even oefenen met mijn vriendje met een mooie wissel op het einde, net zoals mam, natuurlijke wisselaar https://youtu.be/JxrDyuLtNw0
ze wordt groot, veel te groot, de tijd gaat zo vlug, ik mis dat klein broos lief veulentje
Heee fotsy hoeft voorlopig geen fruit meer te kopen ha ha.
Zien er super uit hoor!!!
Fotsy
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-15 11:44
oh maar dat hoeven we niet, fruit genoeg in onze boomgaard, we hebben staan 3 appelbomen, drie perenbomen, drie pruimenbomen, een amandelboom, een zwarte kers en een gewone kers, een kriekenboom, een perzikenboom, een notenboom en een kastanjeboom en dan nog trosbesjes en stekelbesjes, frambozen en vlierbessen. allemaal
Lily vandaag nog eens gemeten en ze is nu 1m25, wow wat groeit ze hard en ik heb dan Olafje ook eens gemeten en die is nu 81cm, al best groot, ik denk wel dat hij 1m zal halen maar denk niet dat hij zo groot of mams wordt. en Lily begint weeral te ruiven, en wordt precies terug bleker, ben benieuwd voor deze winter
mams slagroom valt nog steeds in de smaak
en haar vriendje
lekker strontvlek op haar buik maar gelukkig valt die niet echt op