Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:58

Dat is wel een hele dure DA als dit alleen al de voorrijkosten zijn. Of zijn hier verdere dingen bij meegerekend?
Ik hoop in ieder geval dat het nog goed komt. Kan niet oordelen over de situatie omdat ik niet bij jou ben TS, maar het lijkt mij wel een beetje zorgwekkend.
Succes en heel veel sterkte!
Hou ons op de hoogte!

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:00

Ik hoop dat alles goed met Demy gaat! Maar ik vind een DA van 11 euro per min super duur dus die laat je niet zomaar komen, en aangezien jij veel van paarden afweet, en je omgeving om je heen ook dat jullie ook ver komen! En sws weten julllie zelf wel wanneer jullie die moeten laten komen, moeten andere niets van zeggen, ze hoeven je niet heelmaal af te katten! :n

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:02

Dagele schreef:
Dat is wel een hele dure DA als dit alleen al de voorrijkosten zijn. Of zijn hier verdere dingen bij meegerekend?
Ik hoop in ieder geval dat het nog goed komt. Kan niet oordelen over de situatie omdat ik niet bij jou ben TS, maar het lijkt mij wel een beetje zorgwekkend.
Succes en heel veel sterkte!
Hou ons op de hoogte!

doe ik zeker! maar dit de de dichtsbijzijnde DA in onze omgeving, en die rekent per minuut 11 euro :=
dus 10 minuten is 110 euro (alleen om te rijden!)
ik vind het ook zorgelijk...en duim dat het beter gaat!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:04

Weetje, ik hoop echt harstikke hard dat het goed komt net zo als iedereen hier.

Maar ik vrees voor het veulen, en ook voor de merrie als er niet snel een da komt. Want hoe jij alles omschrijft klinkt het echt niet goed.. Ik heb eerder zo een merrie gehad, zelfde symptomen en daar zat een dood veulen in.
Je kunt beter een keer te vaak/vroeg bellen dan te laat. En ja, het kost misschien wat geld maar als er straks echt iets is dan ben je veel meer kwijt. (geld, en misschien ook wel de merrie en/of het veulen)
Als je te laat belt voel je jezelf harstikke schuldig. En je belt morgen, maar elk uur kan tellen he ;)

Dagele

Re: Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:10

Ik geloof dat mijn DA er langer over doet dan tien minuten.
Wat ben ik blij dat zij echt een laag voorrij tarief heeft en niet per minuut rekent.

Nogmaals: Succes!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:10

Ik vind het ongelofelijk dat jullie het zo laten aanslepen. Het is al 11 dagen geleden dat je dit topic met spoed opende en er wordt al een paar dagen gezegd dat het geen goed teken is als de merrie steeds viezigheid op haar benen heeft. Ondertussen vrezen jullie zelf blijkbaar ook het ergste, maar nog steeds is er geen dierenarts gebeld. Ik heb er geen goed woord voor over. Als je de dierenarts te duur vindt moet je geen pony nemen en al helemaal geen veulen fokken.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:14

100 % met je eens goeroe..
ik probeerde het alleen nog een beetje 'aardig' te zeggen, maar komt op hetzelfde neer :P
ik heb echt het idee dat het onderschat wordt en/of ze liever geen geld uit willen geven. Alleen als de merrie straks problemen krijgt ben je meer geld kwijt hoor, (en je veulen + merrie misschien) realiseer je dat. Beter te vroeg (te vroeg is het nu sowiezo niet meer) dan (veel) te laat bellen toch.. Bellen zul je ooit toch moeten denk ik.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:19

Er is toch gezegd dat ze het nog even aanzien en morgen de da bellen. Actie wordt er zeker ondernomen, maar om dit op deze manier te lezen vind ik nou ook niet bepaald "lief".
Aangezien ts minderjarig is, zal zij ook niet veel te zeggen hebben qua bellen van een da.
De boodschap is duidelijk en hoeft echt niet iedere keer herhaald te worden, want ik snap dat ts daar gefrustreerd en boos van wordt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:22

Je wilt de da niet voor elk ietsje laten komen? Je veulen en merrie verliezen noem je een klein ietsje?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:23

Een miskraam kan ze in dit stadium niet hebben, dan zou ze het veulen verworpen hebben maar dan zie je dat ze het kwijt is (ze is dun) en je vind ergens een veulen in het land. Andere mogelijkheid is dat het veulen dood is maar nog in de merrie zit en dan gaat het dus ontbinden en rotten.

Maar ts, hoe is het nu met je merrie dan? En wanneer komt de da, want ik begrijp niet of die nu wel of niet gebeld is?

En 11 euro per minuut aan voorrijkosten alleen, dus nog zonder consult en behandeling? Sorry maar dat geloof ik niet, dan zou je al dik 200 euro betalen aan voorrijkosten als je 20 km van de praktijk woont, die da houd zo geen klant over.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:26

taartjee schreef:
Er is toch gezegd dat ze het nog even aanzien en morgen de da bellen. Actie wordt er zeker ondernomen, maar om dit op deze manier te lezen vind ik nou ook niet bepaald "lief".
Aangezien ts minderjarig is, zal zij ook niet veel te zeggen hebben qua bellen van een da.
De boodschap is duidelijk en hoeft echt niet iedere keer herhaald te worden, want ik snap dat ts daar gefrustreerd en boos van wordt.

Ja dat zal wel, maar even aanzien tot morgen kan fataal zijn.
Elke minuut/uur kan tellen he.. Het is misschien wat duurder, omdat het avond is.
Maar als je geen geld wilt uit geven in dit soort gevallen kun je beter niet aan paarden beginnen.
En ik snap dat de TS er misschien weinig aan kan doen, maar ze geeft me nou ook niet het idee alsof ze heel erg haar best doet. want ja, die da bellen kan morgen ook nog.. en ik geloof dat da verhaal ook niet helemaal, want geen enkele da is zooo duur.
Sorry, maar ik kan hier echt chagereinig om worden..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:30

heel simpel op te lossen , een ander topic gaan volgen .
er zijn zo veel paarden en mensen (en andere dieren) waar ik met kromme tenen of klapperende oren naar kijk/hoor , helaas kan je er weinig mee .

dus we weten nu dat er mensen zijn die het er mee een dan wel oneens zijn ...

laten we dan nu lekker het topic volgen of weggaan .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:56

Ik vind het ook zorgelijk dat je pas tot morgen gaat wachten, maar goed dat is jullie keuze!

Als jullie da zo belachelijk duur is, dan laat je er toch eentje komen die wat verder weg zit.
Hier in de paardenkliniek vind ik ze al prijzig qua spoedconsult (geen voorrijkosten overigens) met € 60.-

Maar goed in mijn ogen een verkeerde zuinigheid, want je merrie verliezen (en wat daarbij komt kijken) is duurder.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:59

Hele topic mee zitten lezen .
Vind het hele verhaal niet meer geloof waardig..
Geen foto camera kunnen vinden....De voorrijd kosten van de DA...Verhaal van al 11 dagen sorry maar geloof er niet veel meer van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:13

Ik geloof geen snars van dit hele topic.

Lijkt wel uit een dikke duim te zijn gezogen...

En als t wel waar is...vind ik dit te walgelijk voor woorden...

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:19

Ik geloof het wel..
Al had ik liever gewilt dat dit hele topic verzonnen was.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:29

Vind het ook een heel raar verhaal, maar ook wel weer sneu voor TS want zij krijgt alles over dr heen terwijl haar ouders duidelijk ook een en ander verkeerd doen!! Maak me wel veel zorgen om de merrie nu ik dit allemaal lees, arm dier.. TS ik wens jullie heel veel succes en hoop echt dat de DA er nu toch wel met enige spoed bij gehaald wordt, het klinkt echt echt echt niet goed namelijk.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:34

Persoonlijk zou ik er al eerder een DA bij gehaald hebben. Ongeacht de kosten. Want die zitten in de begroting als je een veulen gaat fokken. Ik zou het vreselijk vinden om mijn merrie zo te zien. Dus als dit topic echt is (waar ik meer en meer mijn twijfels over heb), kijk of je een regeling kan treffen met de DA ofzo. Je zegt dat je de DA niet voor ieder "suf" dingetje wil laten komen, maar geloof me (ik spreek uit ervaring) beter een keer teveel dan te weinig. Je zou het hezelf nooit vergeven als zowel veulen als mama sterven door nalatigheid.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 07:57

ik vraag wel even aan om mod om dit topic te sluiten want blijk baar weet bokt het weer beter!
dankjewel dat je mijn verhaal niet gelooft! weetje wat dan kom je toch even kijken? ik vroeg of iemand dit herkende het was een spoedvraag of ze misschien ging bevallen, en ineens vraagt iemand mij want en nu laten we haar dood gaa? fijn voor jullie dat ze nu nog leeft he?! en nu lekker staat te eten sorry hoor maar er zitten echt een paar mensen tussen die het blijkbaar allemaal zo goed weten, ik ben hier niet degene die die DA kosten moet betalen dus schuif dat niet op mij af! en mijn ouders hebben het beste met haar voor!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:07

Zou ik mogen weten welke dierenartsen praktijk dit is dan? want zoveel per minuut dat kan haast niet, dat is wel heel erg veel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:49

Jammer dat dit topic gaat sluiten,maar ik begrijp heel goed dat je dat wil TS.
Er zijn altijd bokkers die het beter weten en vooroordelen! Ook ik zou het topic sluiten als het mijn toipic zou zijn.
Gewoon sneu hoe sommige reageren.
Weet die man wel zeker dat hij een D.A. is? denkt hij niet dat hij een advocaat is? 11,- per min.dat betaal je bij een advocaat volgens mij niet eens.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:24

Ik volg ook al een tijdje en vraag me af welke praktijk jij laat komen?
Dat zou wat zijn, de mijne zit ook ongeveer op 20 min rijden (zit er ook 1 dichterbij) en dan zou ik 220 moeten betalen!
In geen 220 jaar... Zijn voorrijkosten zijn vaak iets meer als 30 euro (ik meen 2 of 34) en toen ik mijn shet in moest laten slapen moest ik 30 euro incl afrekenen dus vaak nog minder dus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:28

Mijn D.A. woont in een ander dorp in het buitengebied en rijd er 25 min. over om bij mij te komen.
En ik betaal bij hem nóg minder dan de D.A. uit me eigen dorp.
Ik hoop toch nog wat nieuws te horen over hoe het gaat met de ppony en veulen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:42

als dit topic gaat sluiten , zou je mij dan via pb op de hoogte willen houden ?
ik ben namelijk erg benieuwd hoe het gaat met je pony & snap het goed dat je het topic laat sluiten .

je hebt meermaals aangegeven dat je het inmiddels wel weet van de DA en nu gewoon verder wil met je topic , helaas zijn er altijd drammers die toch nog even een schop na moeten geven (zelf als jij er niks aan kunt doen) .

ik hoop van je te horen of het topic te kunnen blijven volgen .
sterkte met de merrie & veulen en suc6 als de DA vandaag nog komt :(:)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:45

Sterkte en succes met je merrie en veulen, jammer dat bokt weer zo reageert! :(