Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dustinlover schreef:Mira was daar 331 dagen drachtig, maar is altijd al buikig hoor. Dit is het veulen op dag 1, dan is zo'n buik wat mij betreft voor een merrie die niet in het werk staat logisch. https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5803_n.jpgKMD: Dat zei nicole in het DBT topic van dit jaar: Ze gaat echt de proporties van Mira aan nemen van KMD op bokt![]()
Sylvia: Ze kunnen niet voelen en al helemaal niet meer scannen of het er 1 of 2 zijn. Een keizersnede doen ze vrijwel nooit.. groot risico dat je merrie dood gaat en vaak moeten ze het veulen er dan in stukjes uithalen.. Dus nee dat doen we maar niet haha
Nou heb vannochtend eventjes foto's gemaakt:
[ Afbeelding ]
De zijkant
[ Afbeelding ]
Achterkant
[ Afbeelding ]
Uier.
Het is door de regen weer een groot zwembad bij de stallen.. Dus ze gaat zo weer op stal als ik ga werken en dan als ik straks weer thuis ben mag ze lekker de wei op met haar vriendinnetjes.
Kinke schreef:ondanks de goede controle van de veearts zou ik er niet helemaal gerust op zijn als ik de eigenaar was. Zo'n extreme dracht zou voor mij ook een duidelijke reden zijn om haar in de toekomst niet meer te laten dekken.
Zit me af te vragen of je bij paarden ook een 'afwijking' hebt mbt de hoeveelheid vruchtwater. Bij onze koeien (Blonde D'aquitaine) bestaat zoiets nl. wel. Vorig jaar nog een drachtige koe daardoor verloren.