Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:35

En mijn ervaring is juist dat kegelen het minst betrouwbaar is, ik heb merrie's gehad die al weken van tevoren de melk lieten lopen, merrie's die wel een volle uier hadden maar niet kegelden en merrie's die pas tijdens de geboorte een volle uier kregen.

Ik kijk toch het liefste naar de vorm van billen, banden, buik en kling icm het gedrag van de merrie valt daar een goede voorspelling van te geven.
Alsin; banden worden slap, buik zakt ineens een stuk en op de liezen worden ze dikker, kling wordt langer en dat gebeurt zo 12 tot 24 uur voor de bevalling, wordt de merrie rusteloos en gaat ze lopen (meeste van onze merrie's zijn op het land bevallen) dan komt binnen enkele uren het veulen. Ik ga dan om het half uur/kwartier kijken.
Op stal is dat wel lastiger te zien want dan reageren ze meer op je aanwezigheid.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:40

Mja, weet je, we hebben nu zo'n punt bereikt waarop we zoiets hebben van: we zien wel. Elke keer dat ik dacht dat het ging gebeuren, gebeurde er niks (ja, vals alarm :D) en zometeen is als het goed is de Equisensor van Floor online, dus dan kunnen we d'r mooi online in de gaten houden. Dan zien we wel wanneer het veulen komt. Van mij mag het nog wel even door groeien, volgens mij is het echt een klein ding als ik die buik zo zie. Hopelijk kan het ook een beetje een vetreserve opbouwen, dan heeft het het zometeen minder snel koud :brr:

polleman

Re: Verrassingspakketje: Cremello Lusi x Barock Pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:55

kan iedereen dan mee kijken of kies je zelf paar mensen??

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 22:04

Een beperkt aantal mensen helaas, het gaat namelijk via de server van Equinovum.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:48

Jose22 schreef:
Een beperkt aantal mensen helaas, het gaat namelijk via de server van Equinovum.

Daar vindt Floor vast een oplossing voor ;)

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:50

deze ga ik zeker even volgen ! :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:51

oke omdat bij fewie uiteindelijk iedereen mee kon kijken!
hopelijk komt het kleintje snel! al is het s`nachts best wel koud

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:35

Jose22 schreef:

Naah dan moet ik zeker een link hoor, ben de hele dag thuis namelijk :P

Maar ze is pas morgen uitgerekend toch? Dus het kan maarzo nog 2 weken duren :+

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:56

Citaat:
Daar vindt Floor vast een oplossing voor ;)

klopt dat doet Floor

maar alleen op verzoek van José :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 02:59

Wat geweldig dat ik Noor kan zien! Vanaf nu blijft de link dag en nacht aanstaan. Wordt er helemaal blij van als ik haar weer zo zie. Hij staat alleen stil nu.. Weet niet of dat hoort :D..

Edit: Hij doet het alweer. Niet heel erg snel maar hij doet het *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:19

Leuk is dat he die cam :) ideaal om je paardje mee in de gaten te houden :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:22

Je kan de link zeker niet op bokt gooien? Dan gaat ie vast niet aankunnen. Is er al nieuws trouwens?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:22

Het is heel verslavend.. Ik moet morgen vroeg werken dus moet zo slapen maar wil telkens nog kijken wat Noor doet.

Ze ligt veel zoals ze altijd al deed maar staat ook veel, loopt rondjes, snuffelt wat rond en eet wat..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:55

Het is heel verslavend inderdaad.. daarom baal ik ook dat wij geen wifi hier hebben in de stal anders had ik allang een camera gekocht voor in de stal...

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 09:38

Super cool om zo alles in de gaten te kunnen houden he, Esmee?
Vannacht ging het geboortealarm weer, om 2 uur :O Dus toen kon ik mooi even op de cam kijken en bleek er niks aan de hand te zijn. Dat was wel fijn.

Maar de verbinding is momenteel nog niet heel stabiel, dat komt omdat de camera draadloos contact maakt, hierdoor ligtie er nog wel eens uit. Michael (mijn vriend) gaat vanavond weer kijken of hij het stabieler krijgt. Dat is het nadeel van fulltime werken: je hebt voor dit soort dingen dan alleen 's avonds en in het weekend tijd. Zodra alles stabiel werkt, zal ik even kijken of het nuttig is meer mensen de link te geven. Vooralsnog ben ik daar voorzichtig mee omdat ik niet wil dat de verbinding er trager van wordt 8-)

Vooralsnog is Noor erg rustig gelukkig. Ze eet wel heel veel! :D Ze is 'officieel' vandaag uitgerekend, waardoor het inderdaad nog makkelijk een tijdje kan duren voordat het veulen geboren wordt. We zullen gewoon af moeten wachten vrees ik.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:46

Spannend! Ik ben zeer benieuwd.

Ik heb nog wat tips gestuurd over de verbinding, heel fijn dat je met het alarm wel hebt kunnen kijken. Het is even puzzelen met tijd, ik heb naast Equinovum ook nog een baan dus ik ken het gevoel, als het een keer lekker draait dan ga je er wel vrolijk van worden denk ik :)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:26

We kunnen hier geen verbinding meer krijgen , ligt niet aan de afstand denk ik he, maar daar wordt volgens mij aan gewerkt . Hij staat op Stand by nu. Wel super leuk hoor om Noor te zien in haar stal. Zoals ze vannacht ging liggen haar hoofd legde ze opzij op de grond, echt zo lief. Dan stond ze weer op, at wat, keek regelmatig linksvoor is denk ik een opening, daar stond ze regelmatig op de uitkijk om vervolgens weer een tukje te doen..echt gaaf, we hadden de laptop op tafel staan en zo konden we het helemaal volgen. Hoop dat ie het weer gaat doen want het is best verslavend moet ik zeggen haha.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:31

Pff, fijn iedere x die looze alarmen :P

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:40

het houdt je wel scherp Jose:)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:43

En dan ist straks echt raak en dan denk je "ach, ik kijk straks wel, is vast weer niks" kom je op stal, loopt er ineens een kleintje naast :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:52

Gaaf ! ik volg dit even :D

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:55

hahah zo schijnt het vaker te gaan ja:)) Zal je net zien dat het gebeurt als je na de zoveelste keer denkt, vast weer een vals alarm, ben nu even druk kijk later wel. En dan ..uitgerekend dan ..floept ze het veulen eruit...:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:12

Nog steeds in spanning...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:14

Jose22 schreef:
Zodra alles stabiel werkt, zal ik even kijken of het nuttig is meer mensen de link te geven. Vooralsnog ben ik daar voorzichtig mee omdat ik niet wil dat de verbinding er trager van wordt 8-)

Kan je niet net zo doen als bij fewie? Toen kijken wij met de publieke stream naar laptopbeeld... jij je verbinding goed en wij helemaal *\%/* haha

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:35

De melkbar wordt momenteel flink bevoorraad! Kijken of ik de foto zo kan uploaden.
De verbinding is heel slecht momenteel, maar vriendlief heeft 1 1/2 uur in de file gestaan dus die heb ik maar even een avondje bank gegund. Maar morgenochtend sleur ik 'm direct mee!

Wat de alarmen betreft; ik blijf kijken. Vannacht had ik geluk dat ik op de cam kon kijken, maar anders was ik gewoon weer naar stal gereden. Liever 10 X teveel... ;)