Ach Maydine, wat naar. Hieraan kun je niets doen. Je hebt alles gedaan wat kon, maar deze paardjes zijn met een enorme achterstand begonnen. Hoop dat het merrietje het redt. Heel veel sterkte ermee!
Weer een kleine update.. Merrietje heeft nog steeds last van alles.. ze ligt nog steeds erg veel maar trilt gelukkig niet meer.. Ze kwam vanavond even in de benen toen wij aan het voeren waren en knabbelde wat hooi.. Een goed teken dus dat ze nog wel in de benen komt en wat wil eten/drinken. Ze is van achteren helemaal bont en blauw/opgezwollen.. arm dier.. hopelijk trekt dat gauw weg.. Ze heeft een vitamine spuit gehad dus hopenlijk geeft haar dat ff een boostje.. We wachten rustig af..
sandra3235
Geplaatst: 23-04-12 20:39
Tina nogmaals een hele dikke voor je merrietje en zeker ook voor jullie...
Wat heftig voor jullie. Ik bewonder wat jullie doen -- paarden opvange, nieuwe huizen regelen voor ze, en ook hoe je het uiterste deed om de merrie en haar veulen te hulpen. Het is zo triest en zo heftig voor de merrie en voor jullie ook. Sterkte en respect.
Tina heel veel sterkte met de merrie ik duim keihard voor een goede afloop! Je hebt er alles aangedaan om haar er bovenop te helpen net als de andere pony's. En zonder jouw had ik Pippin niet gehad!
Magrathea
Geplaatst: 23-04-12 21:14
Vergis je niet hè, als een vrouw een zware bevalling heeft gehad duurt het ook wel weer even voor ze weer op de been zijn! Als ze lekker rustig kan herstellen komt het zeker goed.
wat erg ! veel sterkte ! hopelijk komt je merrietje er door !
Laura_x_
Geplaatst: 23-04-12 21:36
Arm merrietje
YvonneV
Geplaatst: 23-04-12 21:39
Maydine schreef:
. Ze is van achteren helemaal bont en blauw/opgezwollen.. arm dier.. hopelijk trekt dat gauw weg..
traumeel druppels geven?
Bassenqua
Geplaatst: 23-04-12 22:25
Dat vind ik een hele goede Traumeel, je zou het zowel inwendig als uitwendig kunnen gebruiken, fantastisch spul.
DiaBelle
Geplaatst: 23-04-12 22:58
Ach wat erg zeg. Ben er wel van overtuigd dat je haar leven hebt gered.
Erg triest dat het veulentje jullie beiden niet gegund was. Hele dikke knuffel en ik hoop dat de merrie een voorspoedig hersteld zal hebben.
Grz Sabina
aisie
Geplaatst: 23-04-12 23:04
Ach wat sneu dat het zo afgelopen is met het veulen. Arme merrie, hoop dat ze zich gauw beter voelt. Jij veel sterkte met alles! Je hebt je uiterste best gedaan. Heel jammer dat het zo moest lopen.
Wat een vreselijk verhaal, diep respect voor jullie en de manier waarop jullie gehandeld hebben. Ik hoop dat jullie en het merrietje dit trauma kunnen verwerken en een plekje kunnen geven, heel veel sterkte
arm merrietje. Ik blijf voor haar duimen dat ze volledig hersteld.
Lusitano
Geplaatst: 24-04-12 08:16
Hoe is de merrie de nacht door gekomen? Ik vind het zo sneu voor jullie en de pony's dat het zo heeft moeten aflopen. De gedachten aan zoveel pijn bij dat kleine diertje Ik duim nog steeds voor het snelle herstel van de merrie!
Wat een nare afloop, maar zo fijn dat ze bij jullie al stond. Jullie hebben gedaan wat jullie konden. Sterkte met alles, ik duim dat je meisje er boven op komt....
Tina, misschien kun je haar Traumeel druppels geven voor de zwellingen. Is echt een super middel....
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 08:57
Met de kleine merrie, Debbie is haar naam eigenlijk maar vind ik totaal niet passen , gaat het al weer ietsje beter.. Ze staat wat meer ondertussen, erg voorzichtig en bibberig maar ze staat. Doet een paar pasjes naar de waterbak en het hooi, schuifeld weer terug naar haar hoekje en gaat weer liggen.. Vanmorgen bleef ze al wat langer staan en nu ik weer op de cam kijk, staat ze nog steeds. Ze staat wel helemaal languit, uitgerekt zeg maar en is nog lang niet de oude maar er zit vooruitgang in.. De vitaminespuit doet ook wel zijn werk denk ik.. als ze weer een beetje normaal kan lopen van achter dan mag ze lekker het gras in, in het zonnetje. Zal haar vast goed doen.
Wat is Traumeel precies en waar kan je het krijgen? *gaat googlen*
Edit: Heb het gevonden inderdaad! Kom zowel druppels als tabletten als zalf tegen, welke is het beste? Druppels en tabletten zal lastig worden denk ik aangezien ze nauwelijks wat eet.. Zalf zou een goede optie zijn maar weet niet of ze dat toe zal laten.. ze heeft er erg veel pijn aan en dan wil ik haar niet nog meer pesten.. mmh lastig.. ik zal eens ff overleggen.. Ervaringen en tips zijn uiteraard welkom.
Gelukkig ,positief nieuws reken maar dat de hele boel goed gekneust is, maar gelukkig heeft ze wilskracht Esther kan je wel meer over traumeel vertellen(maar ze slaapt nu nog even bij) ook al heeft het veulen het niet gered,vergeet niet dat jullie wel de merrie het leven gered hebben
Vera
Geplaatst: 24-04-12 09:43
Ik zou Traumeel druppels geven en dit in haar mondje druppelen, is misschien het minst belastend voor haar. Het is echt wonderspul en zorgt er echt voor dat ze veel sneller van haar kneuzingen herstelt. Je kunt het ook op een broodje druppelen maar ik weet niet of ze het eet?