Een kind krijgt een kind PART THREE.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u een

stille meelezer.
1739 (90%)
actieve meelezer.
184 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1923

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:05

Ik heb even de helft over geslagen, zo'n twintig pagina's in 1 dag is echt geen doen om bij te lezen. Dat is best een knappe papa voor het veulentje!
Ben echt heel benieuwd wat er uit gaat komen en hoop dat we dat zo snel mogelijk kunnen zien. Hoop het met name voor jou bassenqua. Jullie doen het super voor Iris!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:05

Niks, ze kunnen niks doen volgens mij, domweg afwachten maar we houden ook in ons achterhoofd dat de dekdatum niet klopt of dat de dekdatum de bevallingsdatum moet zijn.

Dribbel

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:08

Ze kunnen toch wel hormonen inspuiten. Ik weet dat ze dat bij koeien wel eens doen. Oxytocine heet dat.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:08

Ach misschien heeft Iris wel gewoon een olifantendracht, daar hebben dames vaker last van haha

Waarom zou je d'r op stal laten Esther ?
Dames zoeken het vaak zelf wel uit, je zou ze eens moeten zien hoe harmonieus het vaak gaat als ze een veulen overdag in de wei uitpoept.
Krijgt je het idee van het Tv programma " de bevalling" haha veel bekijks :')

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:09

@ ts. Mogen we weer buikfotos om te zien hoe die gegroeid is. Miss even een foto van topic 1 pakken en dan een update foto ben nl wel heel erg benieuw hoe zeer die gegroeid is en met mij velen

@ degenen die uitleg heeft gegeven bedankt heb alleen 1 vraag wrm doen ze bij runderen wel plaatselijk maar bij paarden niet

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:14

Ik ga morgen weer proberen foto's te maken.

Alleen als Iris dat zelf wil Mel, de afgelopen 2 ochtenden heeft ze bijv geen zin om eruit te gaan, moet ik haar echt aan haar halster pakken om naar buiten te gaan. Junita kan haar zo opjagen om te ravotten en Iris verweert zich daar niet tegen, omdat haar achterbenen nu zo'n terugslag hebben dacht ik dat wat meer rust misschien goed was. :o

Volgens mij doen ze dat niet bij paarden Dribbel , kan het fout hebben hoor!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:15

Dit is niet meer bij te houden.. alweer een deel 3, ongelooflijk! Iris houdt veulie nog lekker voor haar zelf :D

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:15

Nou zeg, ik was gisteren bij blz 85 gebleven en nu ineens is er het derde topic en zitten we alweer op blz 13, pfff dit is niet bij te houden |o .

Ben voornamelijk een stille meelezer, maar wat heb ik een respect voor jullie, al zo lang aan het waken en nog bij je positieven zijn :D , TOP!!!! En ook respect voor jullie hoe jullie Iris al hebben opgeknapt, het is een supermooie meid, maar wel eentje die nou onderhand haar mooie veulen aan de buitenwereld moet laten zien, ik lees al vanaf het begin af aan mee en het wordt gewoon tijd :j !!!

Nou veel sterkte met het waken en bedenk maar zo: dit maakt allemaal niet uit, als het veulen maar gezond en wel ter wereld komt en dat Iris de bevalling goed doorstaat!!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:19

Misschien denk ik teveel als mens, maar ik dacht het volgende:

Bevallen doe je het lieste in alle rust, dus zonder pottekijkers en zonder opgejaagd te worden.
Waarom laat je haar niet gewoon lekker binnen?
Eventueel deur dicht, zodat die andere er niet bij kan.
Dan kun je altijd nog besluiten om haar 's middags (bijv.) even uit haar stal te halen en alleen weg te zetten? In de rijbak?
Eens kijken wat dat met haar doet?

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor,... :o

Edit: dit schrijf ik n.a.v. jouw post, dat ze niet naar buiten wil in de ochtend.

Pauline

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:22

Zoals je aangeeft mbt het jagen ennde achter benen, zou ik haar lekker even de rust geven ook. Heb je een paddock alleen voor haar oid? Naja het wordt nu Toxh weer koud, dus even lekker knus binnen bevallen en de kraamtijd is best lekker. :j

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:23

Bassenqua schreef:
Wat suf, die foto had ik natuurlijk in de opening moeten zetten. :o

Hier de vader van het veulen, Kenneth 2 van Catharinahoeve.

Afbeelding

Afbeelding

Mel ik heb jou foto's even gepakt!

Wel een leuk hengstje! Moet toch een mooi veulentje worden! Ik hoop voor je dat het nu echt gauw komt Bassenqua. Die terugslag met haar beentjes moet toch een teken zijn. Ik zou in jouw plaats op zijn van de zenuwen denk ik. Of ben je dat ook?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:25

Wow ik was vandaag bij pagina 94
En nu zijn we. In part three Watgaat dat snel

Nou iris jij je zien je hebt nu part three. Dus poep ma uit dat veulen

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:26

Zoiets had ik ook in mijn hoofd Valina, als zij in haar kraamkamer staat kunnen de andere paardjes gewoon nog naar binnen en ze kan ze soms zien staan, vanavond maakte ze er totaal geen probleem van om alleen binnen te staan.

Pauline, ik heb inderdaad een paddock, daar zou ik Junita dan met Peaces in kunnen zetten. Als iris buiten is moet ze wel lekker kunnen knabbelen vind ik.

Symbeamie,Kenneth is een goedgekeurde dekhengst, levenslang goedgekeurd met een 1ste premie maar het is absoluut mijn smaak niet, zou er zelf nooit voor gekozen hebben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:27

Pff ik hou het niet bij met merlezen.. Ben echt benieuwd wanneer t komt..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:28

Waaah jawel, dat is leuk zo'n stippel.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:31

Snap ik hoor Rowan ;)

Pauline, een stippel is wel leuk maar ik hou niet van het type van kenneth :o Ik hou meer van het type Orion van onszelf. :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:33

terugslag in d'r benen hoe moet ik dat even zien Esther ( misschien heb ik dat stukje even gemist in het topic ? )

Merrie's kunnen soms wat slapper worden hé in de achterhand bij naderende bevalling.

Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of Iris nog wel rustig staat als de club lekker buiten is.
Vaak willen ze toch wel bij de kudde blijven.

Maar dat is iets wat jij het beste in kan schatten, en niemand anders die achter een pc zit :Y)

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:38

Jeetje Esther, nog steeeeeeeeds niks?? En alweer een nieuw topic :wow:
Nou, straks haalt Moonlight jullie nog in! Ik ben ook begonnen met waken. Ze gaat elke nacht op stal en heb vandaag een camera aangeschaft, maar die hangt nog niet op het juiste plekje, heb hem vanavond maar los ergens geparkeerd, zodat ik toch iets in beeld heb, maar morgen maar even de juiste plek ervoor vinden :+
Ben heel benieuwd wat Iris er van maakt. Mag nu toch wel een keertje komen...zal vast vannacht of morgen(nacht) worden. :Y)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:38

Ik heb geen verstand van mini's en als ik die foto's zie dan vind ik dat best een leuk hengstje. Maar misschien komt er toch een mooi zwart :D veulentje uit .... met spikkels ofzo.
Goede vrijdag komt het Bassenqua, nog 2 nachtjes... :)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:41

Meld me ook weer *\o/* ,maar ben ergens blijven steken,wat een pagina's zeg om bij te lezen,zal ook bijna niet meer bij te houden zijn voor een oververmoeide TS ;)

Maar Esther,..ooit :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 23:44

Mel ze staat weer exact zo op haar achterbeentjes als toen we haar ophaalde, op de voorkant hoef en het stuk been onder haar hak gooit ze naar voren, haar voetjes zet ze ook weer naar buiten, soms helemaal dwars :?

Sandra gaat ook haast niet meer, niet als er elke minuut meerdere berichten geplaatst worden. 8)7 Dit is de tijd om wat bij te praten. :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:45

Als ze niet naar buiten wil en ze heeft een ruime stal zou ik me daar niet te druk over maken.
Ik zou haar als ze niet wil ook lekker in stal laten zeker als ze niet zo gemakkelijk uit de voeten kan nu.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:46

nou nou iris kom op veulen eruit dan kan het baasje weer bij slapen

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:47

hier nog een stille meelezer die jullie heel veel succes met waken en een gezond veulen toewenst

hoop dat ts of iemand anders nog kan uitwijden over het kleurenraadsel ben wel benieuwd naar de uitleg van tijde terug klonk mij wel logich maar is dus niet juist?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:48

Zo, een derde topic en alweer bijna bij pagina 15! :oo Nou Iris, nu kun je ons niet lang meer laten wachten hoor, je fanclub is groot genoeg :j