Diva en Bloem zijn thuis! (Welsh A) -Update merrie overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:40

Kijk wel uit de je de fles niet te hoog houd.. zoals jullie hem nu houden is echt veel te hoog waardoor de kans op verslikken en daardoor een heleboel narigheid (longontsteking bijvoorbeeld, dat wil je echt niet) als gevolg. het is verstandiger de fles op dusdanige hoogte te houden dat de hals net niet horizontaal is. Gezien de grootte van de eigen moeder is dat ook de natuurlijke hoogte waarop het veulen drinkt.

Het is echt ontzettend belangrijk dat je dit heel goed in de gaten houdt, verslikken is gevaarlijker dan je denkt.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:20

JA dat weten we maar ze drukt hem zelf elke keer steeds verder omhoog, waardoor ze de speen dicht drukt
Ze gaat snel over op de emmer dan is dat al minder een probleem

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:21

Oke, dan waren de foto's vast allemaal verkeerd-moment opnames :)

Vealosz

Re: Diva en Bloem zijn thuis! (Welsh A) -Update merrie overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:31

Nou niet allemaal hoor! Maar ze drukt inderdaad de speen omhoog, waardoor ze het inderdaad dicht knijpt. Ik probeer zelf als dat ze der hoofd wat omlaag houd, zodat het allemaal op juiste hoogte gaat..

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:45

Maar bedankt voor de tip we letten er op deden we al maar extra

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:23

Zo net wezen voeren en dat ging weer prima.
Bloem voelt zich al lekker thuis huppelt springt galoppeert in de rondte om Jorny heen als een konijntje
Ze heeft nog wel last van haar achterbeentje Die gebruikt ze nog niet met galopperen. Stap gaat goed en draven gaat ook al beter.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 23:58

jackyline schreef:
Bloem voelt zich al lekker thuis huppelt springt galoppeert in de rondte om Jorny heen als een konijntje

:+: Dat is fijn om te horen. Kleine baby's moeten lekker spelen.
Wel naar dat ze haar beentje nog niet goed gebruikt :(:) Zit er wel verbetering in denk je?

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:06

Op zich niet zo gek dat een veulen de fles omhoog duwt. Als je ze in het begin bij de moeder ziet drinken, duwen ze een paar keer tegen die uier aan om de melkstroom op gang te brengen (geitjes en lammetjes doen dit altijd héél hard, au..). Dus ik weet niet of ze dit aan het begin doet, anders zou het dit verhaal kunnen zijn.

PS: Wat is er met haar achterbeentje dan? Heeft ze het gestoten in de trailer ofzo?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 10:13

Claudia, ze is een beetje stijf linksachter. Weet niet wat er gebeurt is :n Misschien toch een tikje van Jorny in het begin, of misschien toen ze in het begin nog zo tegen de fles aan het vechten was.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:19

_Tien_ schreef:
Claudia, ze is een beetje stijf linksachter. Weet niet wat er gebeurt is :n Misschien toch een tikje van Jorny in het begin, of misschien toen ze in het begin nog zo tegen de fles aan het vechten was.

Ah, ze is nog zo in de groei en veel kraakben dus dat zal vast bijtrekken.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:04

Voor mij gevoel trekt het bij.. Ze probeert het nu veel meer te gebruiken..

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 11:19

Vealosz schreef:
Voor mij gevoel trekt het bij.. Ze probeert het nu veel meer te gebruiken..

+:)+ Dat is goed nieuws :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:33

Wat een mooi verhaal zeg, heb net heel het topic doorgelezen en dus ook alle foto's gezien :)

Super goed werk zo, ga zo door!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:07

xxxclau schreef:
Op zich niet zo gek dat een veulen de fles omhoog duwt. Als je ze in het begin bij de moeder ziet drinken, duwen ze een paar keer tegen die uier aan om de melkstroom op gang te brengen (geitjes en lammetjes doen dit altijd héél hard, au..). Dus ik weet niet of ze dit aan het begin doet, anders zou het dit verhaal kunnen zijn.

PS: Wat is er met haar achterbeentje dan? Heeft ze het gestoten in de trailer ofzo?

Ja dat klopt en dat doet ze bij Jorny ook.
We proberen haar laag te houden maar de melk moet ook de speen in en ze duwt hem zelf omhoog ze wordt niet geforceerd omhoog.
Maar ze moet zo snel mogelijk uit de emmer gaan drinken maar ook genoeg binnen krijgen dus het is altijd een keuze tussen twee "kwade" wat je doet.
Ze ziet er goed uit komt vrolijk hinnekend naar je toe als je aan komt, graas,t loopt mooi met Jorny mee. Ontlasting gaat goed nu.
Daar zit allemaal vooruit gang in.
Haar beentje ?? geen idee het is nog al een eigengereid figuur die gauw van zich afslaat als haar iets niet zint. ZE is eerst bij een andere merrie geprobeerd wat niet goed ging, misschien heeft ze daar wat opgelopen. IN de trailer ging het goed Vealosz heeft daar bij gezeten en Bloem heeft mooi oprust gestaan niets vreemds gebeurt.
Bij ons heeft ze behoorlijk hard achter uit gemept toen ik haar op de achterhand aanraakte en de houten wand geraakt. Dat zou het kunnen zijn.
Ze was (is behoorlijk) schuw dat is wel aardig bij getrokken maar ze blijft wat argwanend naar mensen
Als je ook niet snel genoeg met de melk bent dan legt ze de oren in de nek draait ze zich om om te trappen.
Had wel de indruk dat ze vooruit gaat met het gebruik van haar beentje.

Ja het is een aparte dwingeland daar krijgt Tien nog aardig wat mee te stellen over een paar maand hihi
Maar goed we zetten alle zeilen bij en doen ons best om haar er goed door heen te slepen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:04

Zo het waren even een paar fotoloze dagen want ik was mijn camera kwijt maar hij is weer boven tafel dus hier een paar pics van vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:14

Wat handig zeg die melk emmer voor lammeren.
Leuke fotos, ze ziet er goed uit,

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:21

Ik heb even alle foto's (opnieuw) bekeken en ik ben echt zo blij dat de leukste Bloem zó'n fijne pleegmama (fjord) en pleegbaasjes heeft gekregen! Beter had ik me niet kunnen voorstellen, voor onze kleine Bloem! Dus bij deze, een dikke pluim naar pleegmama, en pleegbaasjes! +:)+ Jullie mogen trots op jezelf zijn! heeeul trots! Zonder jullie had dit leuke meisje een minder fijne jeugd gehad, misschien wel géen jeugd. En ik weet zeker dat ik namens heel bokt spreek. Ook het baasje van Bloem en nog steeds het baasje van Diva verdient een dikke vette pluim +:)+ Dit omdat zei voor haar veulentje koos en deze een paar kilometer verder op zette zodat Bloem toch een fijne jeugd krijgt. Echt een dikke pluim voor jullie allemaall!! :))

En Bloem, oh wat is ze toch geweldig. Ze is hartstikke mooi, en gelukkkig word ze zo ontdeugend en zo geliefd als ze is groeit ze op. Geweldig! :+:

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:23

jackyline schreef:
[Ja het is een aparte dwingeland daar krijgt Tien nog aardig wat mee te stellen over een paar maand hihi

:= Uhoh... _O-
Wat een leuke foto's weer :+: Bloem vindt het machtig interessant, en raar, al die persoontjes op Jorny's rug, he? :D
En die emmer is echt handig. Het ziet eruit alsof ze het snapt?

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:25

Dank je wel, _biondaa, heel lief :*

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:27

Afbeelding
Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:29

_biondaa schreef:
Ik heb even alle foto's (opnieuw) bekeken en ik ben echt zo blij dat de leukste Bloem zó'n fijne pleegmama (fjord) en pleegbaasjes heeft gekregen! Beter had ik me niet kunnen voorstellen, voor onze kleine Bloem! Dus bij deze, een dikke pluim naar pleegmama, en pleegbaasjes! +:)+ Jullie mogen trots op jezelf zijn! heeeul trots! Zonder jullie had dit leuke meisje een minder fijne jeugd gehad, misschien wel géen jeugd. En ik weet zeker dat ik namens heel bokt spreek. Ook het baasje van Bloem en nog steeds het baasje van Diva verdient een dikke vette pluim +:)+ Dit omdat zei voor haar veulentje koos en deze een paar kilometer verder op zette zodat Bloem toch een fijne jeugd krijgt. Echt een dikke pluim voor jullie allemaall!! :))

En Bloem, oh wat is ze toch geweldig. Ze is hartstikke mooi, en gelukkkig word ze zo ontdeugend en zo geliefd als ze is groeit ze op. Geweldig! :+:

Ja dat waren moeilijke keuze die elkaar erg kort opvolgde voor Tien daarom proberen we ook zoveel mogelijk foto s te sturen zodat ze zich toch dichtbij voelt

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:31

jackyline schreef:
Ja dat waren moeilijke keuze die elkaar erg kort opvolgde voor Tien daarom proberen we ook zoveel mogelijk foto s te sturen zodat ze zich toch dichtbij voelt

En dat lukt, hoor :j Vind het echt super, zoveel foto's en zoveel updates. Zie ik haar toch een beetje opgroeien.
En die laatste foto's :+: Wat is ze toch knap he? <3 En ze lijkt al groter :oo

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:36

dat zal je dan gauw zien als je er weer bent ;-)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 16:42

Jaaaa, ik wil aankomende week nog even komen kijken :j Kan dat misschien op vrijdag of zondag?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:02

Heb je hele topic doorgelezen met kippenvel op mijn lichaam. Wat een dubbel topic. Het verdriet, de liefde, het geluk. Petje af voor jullie allemaal hoe jullie deze kleine guppekop groot brengen!