Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:59

Krijg er nu zo langzamerhand echt een héél naar gevoel over. Zeker omdat die pijn nog zo lang aanhoudt.

Nogmaals heel veel sterkte en de hoop nog niet opgeven hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:01

sambagirl schreef:
Krijg er nu zo langzamerhand echt een héél naar gevoel over. Zeker omdat die pijn nog zo lang aanhoudt.

Nogmaals heel veel sterkte en de hoop nog niet opgeven hoor!

Je bent helaas niet de enige...

Ik hoop echt dat ze opknapt... al zakt de hoop steeds verder weg.

Als TS zelf maar niet opgeeft!! Tot het genoeg is... je moet wel eerlijk blijven tegen je paard.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 16:30

Dank jullie wel allemaal voor het duimen en de lieve berichtjes

Ik heb vandaag geen telefoon gehad van de kliniek, dat hadden we afgesproken ze zouden alleen bellen als er wat mis was dus of er verbetering is weet ik niet.

De DA heeft heel duidelijk gezegd tegen mij, zodra het niet meer reëel is naar het paard toe om haar in leven te houden dan zeg ik dat heel eerlijk en dan zetten we er een punt achter.
Maar er is gewoon nog een redelijke kans dat het goed komt, en die kans willen we haar geven, dat verdient ze gewoon. De DA zeggen ook dat ze erg veel pijn heeft maar ook zelf aan geeft dat ze nog de vechtlust heeft om door te gaan, de momenten dat zeg géén pijn heeft is het ook echt een heel vrolijk en opgewekt paard. En je ziet haar echt vechten ervoor, zolang dat nog is willen ze er absoluut niet mee stoppen, ook als ik zeg het is klaar (wat ik me niet voor kan stellen dat dat moment ooit komt) zeggen ze dat ze ons er nog wel van overtuigen dat het goed kan komen.

De situatie op het moment, Heel heel erg zwart wit.
Het komt helemaal goed OF ze gaat eraan dood

Er zijn verschillende complicaties die op kunnen treden, dan is het gewoon afgelopen, ook kunnen de medicijnen niet aanslaan of het paard kan aangeven dat het niet meer lukt. Dan zal ze er niet bovenop komen en stopt het hier.

Er is ook een kans dat de medicijnen hun werk goed gaan doen, dat Lieke sterk genoeg is om door te gaan en dat er geen complicaties komen en dat ze binnen een maand/paar maanden weer de 'oude' is.

Dus we kunnen alleen afwachten, hopen dat het goed komt en haar heel heel goed in de gaten houden.
Volgende week doen ze nog een maag onderzoek om te kijken of er vooruitgang in zit.

We weten nu een week wat er aan de had is, ze heeft verschillende medicijnen gehad, nu hebben ze de afgelopen dagen alleen maar de beste medicijnen gebruikt. Die hebben niet zo'n zware pijnstilling maar zorgen het beste voor het herstel van de maag.
Kunnen we nu dan al eisen gaan stellen dat het met sprongen vooruit moet gaan?? Ik denk zelf dat dat nog een beetje vroeg is, zeker omdat de maag zo erg kapot is.
Volgende week weten we hoe veel vooruit gang ze boekt.

Tot nu toe vond ik haar vorige week zaterdag het beste, maar toen had ze nog infuus met medicijnen gehad, die hele zware pijnstillers die dus niet goed zijn voor de maag.

Afwachten dus maar weer...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:34

Jeetje meis, wat zo'n mooi topic had moeten zijn verandert in een vreselijk verdrietige nachtmerrie. Knap hoe je je staande houdt, tussen hoop en vrees. Ik kan me zo goed voorstellen dat je je aan elk sprankje levendigheid van Lieke vastklampt...

Ook ik duim heel hard mee, laat je alsjeblieft niet ook je merrie verliezen na het veulentje.....

:(:) :(:) :(:) :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:49

Wat een drama verhaal dit zeg, echt vreselijk, lees het topic nu pas. Eerst het verlies van je veulentje en nu je merrie die zich niet goed voelt... Ik hoop echt dat je merrie zich snel beter gaat voelen, sterkte voor jou en de merrie :(:)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:12

ik lees net voor het eerst je verhaal. Jeetje meid wat erg wat je allemaal moet doorstaan. eerst het veulen en nu de merrie ook niet ok.
Ik ga superhard voor je duimen dat de medicijnen zn werk doen. Ik wens je heel veel sterkte. En hoop met je mee dat alles goed komt.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 16:47

Net terug van de kliniek, er staan nu 2 paarden van ons in de kliniek

Even een uitleg

Vanochtend gingen mijn vader en ik naar de kliniek. We hebben daar de Da gesproken en die vond dat het wel vooruit ging maar dat het allemaal wel heel traag ging. Als ze eten krijgt eet ze het wel op maar ze doet er de hele dag over en ze ligt nog steeds veel, wel wat minder dan de afgelopen week maar toch.
Mijn vader vroeg of het niet zo kon zijn dan ze de gezelschap van onze andere paarden mist, en dat ze wel echt heel close is met Dirke. De da zei toen eigenlijk meteen al, halen die handel.
Dus wij uitgelegd dat ze met haar veulen van 2 jaar geleden heel close is en dat ook Dirke heel suf in de wei staat. De da zei toen meteen, kunnen jullie haar morgen brengen? dus wij al gezegd als het moet vanmiddag nog. Dat hebben we dus gedaan. Papa en ik op de motor gesprongen en terug naar stal gegaan, Jan al gebeld, die had de auto en trailer al klaar staan. Dirke (met enige moeite) de trailer op gezet en weer terug gereden naar de kliniek.
de DA zei al, Zien eten doet eten.
Dirke uit geladen en in de wei gezet, toen Lieke gehaald en erbij gezet. Dirke helemaal blij dat ze haar mammie weer zag, Lieke zoals gewoonlijk heerlijk aan het grijnzen tegen haar dochter maar dan toch stiekem knuffelen. Het was Lieke weer die daar in de wei stond.
Dirke zag gras dus die vloog er meteen op af, en ja hoor zo jaloers als ze is begon Lieke ook als een gek te eten :)

We hopen echt dat dit haar een beetje goed doet, we willen alle zeilen bij zetten om het vooruit te laten gaan, ze staan nu lekker op de wei en ze krijgen samen één box, ze gaan weer in de merrie box van ongeveer 3 bij 6 dus dan kunnen ze lekker samen staan, even kijken hoe dat gaat, gaat dat niet krijgen ze boxen naast of tegenover elkaar zodat ze elkaar wel kunnen zien. Overdag mogen ze lekker samen in de wei.
Ik ben echt heel benieuwd of het helpt maar wie weet geeft dit haar net even dat extra duwtje in de rug om er nog harder voor te vechten.
Ik ben helemaal vergeten foto's te maken, had mijn camera wel bij.
Om 6 uur belt de DA nog even over hoe het gaat met de dames dus dan zal ik nog een update plaatsen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 16:49

Gulpje schreef:
Jeetje meis, wat zo'n mooi topic had moeten zijn verandert in een vreselijk verdrietige nachtmerrie. Knap hoe je je staande houdt, tussen hoop en vrees. Ik kan me zo goed voorstellen dat je je aan elk sprankje levendigheid van Lieke vastklampt...

Ook ik duim heel hard mee, laat je alsjeblieft niet ook je merrie verliezen na het veulentje.....

:(:) :(:) :(:) :(:)

Dankje wel.
Misschien hoop ik wel iets te hard dat alles goed komt, maar dat kan nu voor Lieke iig geen kwaad.

madelief88 schreef:
Wat een drama verhaal dit zeg, echt vreselijk, lees het topic nu pas. Eerst het verlies van je veulentje en nu je merrie die zich niet goed voelt... Ik hoop echt dat je merrie zich snel beter gaat voelen, sterkte voor jou en de merrie :(:)

Dank je :)

3timesmom schreef:
ik lees net voor het eerst je verhaal. Jeetje meid wat erg wat je allemaal moet doorstaan. eerst het veulen en nu de merrie ook niet ok.
Ik ga superhard voor je duimen dat de medicijnen zn werk doen. Ik wens je heel veel sterkte. En hoop met je mee dat alles goed komt.

Voor jou ook, Dank je wel voor het mee duimen :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:50

Wat een goed idee! +:)+ Ik duim heel hard voor jullie dat dit voor flinke verbetering gaat zorgen.

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:54

Ik kom net weer en dacht even kijken hoe het met Lieke gaat,mannnnnnnnnnnn ik schrik me kapot,er staan nu 2 paarden van ons in de kliniek _-:( .................snel even gauw verder lezen,oh zit het zo _O- .
Ik geloof dat je hier goed aan doet,hopelijk gaat het nu snel beter!

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:55

Ik hoop dat dit goede oplossing is en dat ze snel mag opknappen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:36

Wat goed dat de DA dit ook een goed idee vond. Meestal vinden die dit soort dingen veel te zweverig.
Hopelijk helpt het.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:47

Hoop van harte dat je snel weer beide paardjes thuis hebt en natuurlijk beterschap voor Lieke!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:54

oh wat een ontwikkeling weer, ik schrok ook even van twee paarden in de kliniek... pffff, maar gauw verder duimen dat dit helpt om haar er bovenop te krijgen!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:32

Ik lees dit verhaal nu pas voor 't eerst, maar wat heftig zeg!
Verschrikkelijk dat je je veulentje verloren hebt, maar wat verschikkelijk dat 't met je merrie ook nog steeds niet zo goed gaat..
Wel een hele slimme zet trouwens van het andere paard erbij zetten, hoop dat dat iets op gaat leveren voor je.
Ik duim in ieder geval hard mee.. :(:)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:43

Wat top dat Dirke erbij staat en madam zo lekker jaloers mee eet! haha mooie zet.
Ik hoop heel hard dat ze de goeie kant op blijft gaan.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:57

Jeetje wat duurt het lang he, ik had al gehoopt op meer vooruitgang, ik hoop echt dat ze nu ze samen zijn beter vooruit gaat. Ik duim in ieder geval voor je.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:03

Wat n strijd leveren jullie zeg! Heel veel sterkte!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:25

Net het hele topic door gelezen, wat heftig zeg.. hoop echt dat het goed komt met lieke!
Ik blijf het topic volgen, en ik blijf voor jullie duimen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:34

Ik lees het topic vanaf dag 1 al mee maar wilde nu toch maar eens een berichtje schrijven.

Meis ik kan je niet zeggen hoe erg ik dit voor je vind, echt werkelijk waar verschrikkelijk :(:)

Ik hoop dat je ze samen weer gauw mee naar huis kunt nemen en ik blijf nog altijd duimen voor Lieke en voor jou.

sylvializzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:49

Heel veel sterkte met het verlies van je veulentje en ik hoop dat het met Lieke gauw weer iets beter gaat. Alle beetjes maken haar uiteindelijk weer gezond hoop ik.
groetjes van Sylvia

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:53

Wat een goed idee! Hopelijk knapt Lieke er enorm van op. Het kan natuurlijk best zijn dat ze van heimwee weinig at.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:05

Dank jullie wel allemaal :*

Even een update;
De nacht is goed gegaan, ze hebben lekker samen in een box gestaan. Lieke lag er wel veel bij maar wel in de normale lig houding, niet meer plat of op haar rug. Vanochtend met het voeren joeg ze Dirke zelfs af en toe weg bij het eten. Ze zijn om 9 uur naar buiten gegaan, de DA is best vaak gaan kijken en Lieke heeft maar weinig gelegen en veel gegeten. Dirke motiveert Lieke echt om mee rond te wandelen en te eten. Als Lieke ligt en Dirke loopt naar de andere kant van de wei staat Lieke meteen op en gaat er naar toe en gaat dan ook weer eten. Lieke heeft ook niet meer plat in de box of wei gelegen ook niet op haar rug, dus we denken toch dat de medicijnen nu hun werk goed gaan doen.
De DA heeft net nog gebeld die zei dat Lieke een erg goede dag heeft gehad, de zorgen zijn nog niet verdwenen maar het is wel een hele goede zet geweest om Dirke er naartoe te brengen.
Goed bericht dus, nu hopen dat het vooruit blijft gaan en dat er geen complicaties optreden.

Morgen ga ik er weer heen :) even de twee dames lekker poetsen en knuffelen, want het is nu wel leeg op stal hoor, 2 van mijn 3 paarden weg is wel heel stil.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:09

Wat een goede oplossing dus! Ben blij met een betere update!
Ik blijf duimen voor jullie
Sterkte!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:11

Wat een naar verhaal, echt een nachtmerrie.
Ik hoop heel hard dat alles weer helemaal goed komt met Lieke, heel veel sterkte.