Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien1

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:58

ik zou ook meer naar de 318 dagen gaan dan die 200 en zoveel. Haar uier lijkt me ook verder als ik daar alleen op zou moeten afgaan.
Maar langs de andere kant, Luna had ook zo'n uier en die heeft 348 dagen of 346 dagen gedragen (weet het niet meer direct vanbuiten maar toch 1 van die 2). Dus het kan best nog even duren ook. Maar toch goed waken hoor, doe je nooit verkeerd mee (behalve dan tekort aan nachtrust zelf)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:10

Hey Anna, superfilmpjes, ik ben ook helemaal fan van het konijn? Heeft het nijntje geen naam trouwens? :D

En ja, ik denk toch ook dat Lola al verder staat dan je eerst zou denken. Hou haar maar goed in de gaten, is de uier nog veranderd?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:37

Als je dat filmpje zo ziet dan zou je denken dat ze hetgeen wat er allemaal in haar buikje gebeurd helemaal niet leuk vind.....
Wel super lief om te zien hoe dat konijn elke keer weer naar je paardjes buik gaat kijken!
Al was ik wel bang toen konijn achter paardje haar benen stond om een vliegend konijn te zien :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:41

justdiesel schreef:
Als je dat filmpje zo ziet dan zou je denken dat ze hetgeen wat er allemaal in haar buikje gebeurd helemaal niet leuk vind.....
Wel super lief om te zien hoe dat konijn elke keer weer naar je paardjes buik gaat kijken!
Al was ik wel bang toen konijn achter paardje haar benen stond om een vliegend konijn te zien :D

Haha, ja ik ookal. "Zo, dat is een stoer konijn! :wow: "

Dat konijn, écht. :+:

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:53

Ik volg Lola en Nijn echt op de voet! Prachtig dit!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:13

Ja je had nijn wel even mogen waarschuwen nooit achter een paard te gaan staan :roll: :+

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:27

Wat een heerlijk combie die 2 konijn en je pony :D :+:

Ben zo benieuwd naar het veulentje ik ga het nog steeds volgen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:12

mooie filmpjes, leuk stel nijn en lola :+:

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:44

Mloei schreef:
Mijn merrie is ook nog maar 284 dagen, maar die heeft net zo'n uier, had ze vorig jaar ook. Toen maakt ik me behoorlijk zorgen dat ze te vroeg zou bevallen, maar dat deed ze netjes met 322 dagen (nog redelijk vroeg). Dus die uier kan best hoor.

Vroeg? Ik dacht dat 320 dagen normaal was? Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?[/quote]

Het is ook niet abnormaal. Alleen redelijk vroeg, als je kijkt hoe lang sommige merries dragen.....dan had ik geen klagen wat betreft het wachten.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 01:17

Nijntje heet Pipi :+, zo heeft mijn dochtertje haar genoemd, maar die zegt nu ook gewoon konijn :P.

Hilarisch he, die bokkensprong van het konijn aan het begin van het filmpje, ik moest zo lachen, ik probeer die sprongen al zo lang op film te krijgen :D, ze kan ze nog veel hoger en raarder. Het lijkt nu net alsof ze richting Lola springt maar dat was niet zo hoor, ze sprong gewoon uit blijheid omhoog, appart beest.
Eerst hielt ik mijn hart ook vast als ze zo achter Lola langsliep, maar Lola is echt heel lief, ik vertrouw erop dat ze niet zomaar een rotschop geeft, zeker nu ze echt zulke maatjes lijken, maar bij paarden weet je het nooit he, die kunnen ook schrikken. Al denk ik steeds, bij zo´n klein veulentje kunnen ze ook heel teer en voorzichtig doen, daar geven ze ook niet zomaar een rotschop aan en gaan ze ook niet zomaar per ongeluk bovenop liggen, ik hoop dat ze dat bij het konijn ook blijft doen....

340 dagen dracht is toch gemiddeld. Alleen minipaardjes kunnen het soms zelfs doen met 300 dagen heb ik begrepen... Bij grote paarden is dat dan zogoed als niet levensvatbaar.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, haar uier veranderd niet meer, die is nog hetzelfde als de laatste keer, de spenen zijn leeg en wijzen naar binnen. Ik heb net nog getemt en die was 37,7, dus 0.1 graad lager als normaal, dus ik zet vannacht mijn wekker wel een keer voor de zekerheid.
Ze is heel rustig nu, heeft wel enorm veel honger!! Maar ze heeft geen last meer van haar buik ofzo, het veulen is wel gedraaid, ik voel hem niet meer op de plek waar die van de week zat, of het lag net lekker te slapen :Y).

Ik hoorde wel weer van een slechte bevalling waarbij het veulentje is overleden, dit is al de zoveelste dit jaar, er lijken er zoveel mis te gaan ondanks dat mensen erbij zijn om te helpen... dat geeft echt geen vertrouwen ;(.
Soms denk ik nog steeds dat ze toch beteraf zou zijn in de paardenkliniek, dan is er teminste echt direct goede hulp...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:33

alsof het konijn haar gerust stelt en weet wat er aan de hand is

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:00

Wat onwijs lief! heb net het hele topic door gelezen GEniaal

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:24

ik volg jullie ook al een tijdje, maar nog nooit niks hier geschreven.
ik ben helemaal verliefd op je paardje :D en zeker ook op je konijn :o
ik kijk ook elke dag of er nieuws is }>
echte leuke filmpjes.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 08:55

Wat een heerlijk stel heb jij in je tuin zeg! 8-)
Eigenlijk verbazingwekkend dat die 2 zo goed met elkaar omgaan, het is niet een gebruikelijke combi.
Ik zat net het filmpje te bekijken van Lola, last van haar buik. Pipinijn gaat gewoon erachter zitten.
Als Lola had gewild had ze pipinijn zo een oplawaai kunnen verkopen, maar dat zit er gewoon echt niet in! :+:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:18

Wat geweldig om te zien dat konijn met dr neus tegen die buik aan, echt schattig.
Er gaan idd wel eens bevallingen mis, maar er gaan er over het algemeen toch een heleboel meer gewoon goed. Ze staat lekker rustig, groot stalletje waar ze in kan bevallen. Ik denk dat het wel goed moet komen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:02

Konijn is een bikkel hoor, ik zag haar vandaag met de neus tegen het schrikdraad staan en een schok krijgen, ze sprong even een gat in de lucht maar de reactie viel me echt reuze mee, ik had gedacht dat ze hard weg zou vluchten of even verdoofd zou blijven liggen ofzo, ja geen idee hoe een konijn reageerd op schrikdraad :P. Ik had het al extra hoog gehangen maar ze ging deze keer echt gestrekt op de achterpoten staan en kwam er toen wel tegen ja... Gelukkig viel het mee, stelt me ook weer gerust voor het veulentje straks :D.

Ik heb vannacht diverse keren op de camera gekeken maar niks bijzonders aan Lola gezien, het enige wat me verbaasde was dat het konijn uren lang op dezelfde plek heeft liggen slapen :D.

Lola staat al vanaf vanmorgen buiten, het is lekker zonnig hier. Ze is wisselend rustig aan het grazen en vervolgens toch weer wat onrustig aan het heen en weer aan het lopen en naar haar buikje aan het trappen zoals op het filmpje. Ze ging ook gelijk rollen daarna dus overduidelijk last van haar buikje, maar daarna weer rustig doorgrazen, dus misschien toch echt voorweeen? Ze mest verder heel goed en eet verder ook echt prima.

Ik heb nog een zelfmoordactie van het konijn op filmpje kunnen zetten, die speelt soms echt met haar leven door bijvoorbeeld als een speer op Lola af te rennen als ze aan het rollen is.

Oja, en vannacht gedroomd dat Lola een hengstje kreeg, een vosbonte met weinig wit en een klein blesje, en Vanessa was erbij :D (fokker van Silverado, de vader van het veulentje)

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:07

die blijft mog wel effe binnenzitten hoor,ziet er niet uit dat het veulen komt.
Hoe zijn haar platen,der staart is net hoger als afgelopen week,wel(zo'n afstekende staart verteld toch wel het een en ander).
Zijn der platen nog niet slappig,zou ik gerust gaan slapen hoor!
Die oefenween zijn alleen maar goed,en het veulen gaat goed liggen maar ligt echt niet doodstil,ze voelt van alles binnen gebeuren!
(natuurlijk zijn er uitzonderingen die boem der veulen eruit wippen ,maar meestal heb je toch wel meer "voorspel" :D ;) )

Succes en dat konijn heeeerlijk om e zien ,heb zelf ook een Lotharinger maf beest en ook zo'n blije!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:22

Aisa: ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik dat precies moet voelen en zien of de banden slapper worden. Dus als jullie uitleg en eventueel voorbeeldfoto´s hebben daarover kan ik dat ook beter in de gaten houden.

Aan de uier te zien is er eigenlijk niet zoveel veranderd in twee weken tijd.

Allereerste uierfoto (273 dagen dracht):

Afbeelding

En vandaag (289 dagen dracht)

Afbeelding

Dus straks zitten we hier eind april nog zonder veulentje 8-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:43

ja, onvoorspelbaar, maar ik denk toch ook dat het nog even zal duren! Hou toch maar die uier in het oog. Ik denk wel dat je een goede periode hebt genomen om het geboorte alarm te huren.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:19

Anna,ik kan je eigenlijk maar 1 advies geven haal er toch de da even bij,of iemand die er veel verstand van heeft en je kan uitleggen waar je op moet letten.Dat is gewoon niet uit te leggen zo,..
Dan heb je ook rust en ik denk dat de da het beste in kan schatten of je al fanatiek moet waken of niet ;)

Ik heb voor Keet ook de da laten kijken,die is zo moeilijk in te schatten,slappe staart,ze heeft nu echt al drilbillen,banden zijn goed aan t verweken en een slappe vagina en slappe staart,maar dan nog steeds geen uier 8)7

Ik plaats vanavond in mijn topic ook wat foto's van de dikke buiken en uiers van de 3 merries ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:26

Oeh ik ben ook erg benieuwd naar wat hieruit komt! En wat superleuk dat ze zo lief tegen dat konijn doet :D

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:42

Manda schreef:
Oja, en vannacht gedroomd dat Lola een hengstje kreeg, een vosbonte met weinig wit en een klein blesje, en Vanessa was erbij :D (fokker van Silverado, de vader van het veulentje)

Haha, leuk dat ik erbij was in je droom maar dat waarschijnlijk niet zo zijn, we wonen nogal ver van elkaar, en als je me zou bellen als de bevalling begint ben ik sowieso véééééél te laat. :D Dus is het ook niet gezegd dat het een vosbont hengstje zal worden. :+

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:18

Mmm dierenartsen kunnen nu weinig doen hoor, je kan vd buitenkant niet zien hoever ze nu zijn.
Sommige kegelen weken sommige krijgen pas uier als ze gaan bevallen, dus het zegt soms niks.

Dat trappen met die benen naar de buik, zie ik ook altijd als het wrijven van de uier die groeit, met de binnenkant vd achterbenen. ;)

Als de uier voller word zullen de speentjes eerst naar binnen draaien met het vollopen, en zal hij echt harder gaan aanvoelen.
Op het eind zulllen normaal de speentjes nog helemaal vollopen en naar beneden wijzen als op de foto's van Eponastables. ;)

Lola en Nijn zijn echt schattig! :+:

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:33

Nee dat weet ik,..maar de da zou toch nog bij haar komen,die kan wel laten zien waar je nog meer op kunt letten,dat is niet uit te leggen zo. ;)
Althans ik kan het niet.
Desert bevalt tot nu toe met een halfvolle uier,die loopt pas vol tijdens de bevalling,haar spenen dus ook.Ik kon het wel aan haar zelf merken.
Blonde doet het volgens het boekje,maar dit jaar doet ze het ineens ook anders.
Ja en Keet doet niets standaard geloof ik :P
Het is gewoon zo moeilijk in te schatten,zeker om vanaf foto's te oordelen als je de merrie niet kent.

Anna we hebben met het hele gezin zitten genieten van Lola en Pippinijn,daar mag je iedere dag foto's van plaatsen hoor ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:14

De dierenarts moet nog komen voor de entingen ja :-). Eens zien wat die ervan zegt en of die goed kan uitleggen hoe te voelen enz.

Ik ben wel snachts al enigzins aan het waken, ik word toch altijd al af en toe wakker snachts en dan werp ik even een blik op de camera. Ik weet dat het nog niet echt nodig is, maar vind het voor mijn eigen gemoedsrust fijner om al naast de camera te slapen. De enige slaapkamer waar ik echt goed bereik heb is wat de babykamer voor Liam zou worden... hoe ironisch in deze situatie... Dus ik lig daar sinds 2 nachten met een matras tussen alle babyspullen. Ach ja, hoort ook allemaal bij de verwerking he. Anders had ik met een matras in de woonkamer moeten slapen (bereik camera is in de andere slaapkamers niet optimaal).

Vannacht lag ik even te kijken, ging ze lekker languit gestrekt plat op haar zij slapen, in dit geval zou het geboortealarm dus vals zijn afgegaan. Ze is dus echt een platslaper, dus ik ben blij dat ik de camera heb anders had ik straks telkens vals alarm gehad.

Er is niks veranderd verder.
We hebben het loopstalletje afgemaakt en ze kan nu het stalletje in wanneer ze wil en daar maakt ze ook echt gebruik van, ze ligt nu weer in stal te pitten :D. Best een fijne kraamstal zo toch.

Afbeelding

Vanmiddag nog een open deur in het stalletje maken dan kan ze als ze op stal staat en niet naar buiten kan/mag (bij heel slecht weer ofzo) toch lekker met haar hoofd naar buiten.

Vanavond als alles af is zal ik wel wat foto´s van het loopstalletje en open deurtje maken :-).