Ontzettend veel sterkte! Hopelijk mag je straks van een in een weiland losrennend veulen genieten
Fem
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-09 07:24
Ja het is zeker zwaar. Maar tot nu toe nog niet de moeiteloos. Ik vind alle tijd die we er nu in steken zeer zekerde moeite waard!
Ik heb vanacht heerlijk geslapen. Ik hoop dat Rowan de nacht ook een beetje goed doorstaan is.Ik zal haar zo even smsen of bellen.
Ik had iets gelezen in het topic, dat de flessen misschien niet warm genoeg waren? Die flessen worden gevuld in de melkkamer, uit een kraantje, waar NIEMAND zijn handen graag onder houd, daar komt warmer water uit dan uit een waterkoker Daarbij komt, dat die flessen regelmatig hervuld worden en zo koelen de flessen niet te veel af.
Verder las ik iemand die zei dat ik even contact op moest namen met een schapen/koeienfokker. Wij staan bij een koeienboer opstal, die elke winter een koeien-fokker hier op stal gestald heeft staan. Hij is de avond dat het veulen geboren werd gekomen en heeft een aantal zeer goede tips gegeven.
Hij heeft zelfs gezegd dat ÁLS het veulen gaat staan en de moeder het niet accepteerd, dat we het kunnen proberen onder een koe te zetten, dat heeft hij al meerdere malen gezien EN goed zien gaan, maar daar moet het veulen natuurlijk wel voor gaan staan!
Verder las ik dat het een goed teken was dat de merrie naar het veulen kapte. Dat klopt, wij hadden ookal door dat ze haar alleen maar overeind wilde helpen door duwen en trekken, enzovoorst, maar helaas kan het veulen dat nog niet aan.
Als ik nieuws heb van rowan, dan laat ik het zeker weten!
Ik hoop echt dat het veulen de nacht goed doorgekomen is. Elke nacht is er weer een. Ik had laatst ook ergens gelezen dat je eventueel een shetlander merrie erbij kunt zetten zodat het veulen ook paarden manieren krijgt. Maar dat is pas voor latere zorg.
potverdikkie
Geplaatst: 17-04-09 07:41
meid ik vindt het verschrikkelijk dapper en knap wat jullie doen! Ik hoop ook dat ze het gaat redden. Ik ben alleen zo bang dat als jullie het redden, dus dat het veulen ook kan staan, dat de merrie het veulen niet meer accepteerd. Hou er wel rekening mee dat zo´n kwetsbaar veulen niet tegen koeienmelk kan. Ik hoop echt dat jullie het redden!
vuurtoren
Geplaatst: 17-04-09 07:43
succes ,ik hoop dat jullie deze kleine kunnen redden.
VonDutch
Geplaatst: 17-04-09 07:45
Net weer een berichtje, het veulen is de nacht doorgekomen, zit nu weer lekker aan de melk!!
Laatst bijgewerkt door VonDutch op 17-04-09 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Cinderella
Geplaatst: 17-04-09 07:47
Veel sterkte ermee en hopen dat alles goed komt. Wat een prachtig veulen. Dit vind ik trouwens al erg wonderlijk!
Fem
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-09 07:47
Ik heb net Rowan aan de telefoon gehad.
Het veulen is goed de nacht doorgekomen. Het drinkt nog aardig, maar ze merkt duidelijk dat 100 ml in een keer toch te veel is, dan word ze erg moe onder het drinken, valt ze in slaap.
Dus nu geven ze kleinere beetjes.
@Potverdikkie. Als de merrie het niet accepteerd, dan is dat heel vervelend, maar daar moeten we dan maar weer iets anders op bedenken. Het is namelijk nu veeel vervelender dat die merrie het veulen zo graag op wil helpen dat ze het arme ding bijna vertrappeld.
Ohja, er vroegen mensen hoe het met de merrie ging. Ze staat er nu heel rustig bij, ze word dus om de 1,5 uur ofzo gemolken. Om half 11 komt de dierenarts weer om te spoelen voor haar.
Ik moet nu gaan werken, daarna zal ik kijken of ik nog een update heb & kan plaatsen!
[edit] rare typfout
girlyggirl
Geplaatst: 17-04-09 07:48
pfff wat een verhaal! mijn duimen draaien!
chance
Geplaatst: 17-04-09 07:50
Ik zal rowan in de loop van de ochtend ook wel bellen. En vanmiddag gaan we bij haar een shetlander ophalen. Dus dan kan ik wel nog een update doen.
@Femke, super dat je rowan zoveel steunt!! Ook voor jouw de duimen omhoog!!! Rowan heeft al zoveel pech met de paarden gehad. en nu dit zeer moeilijke gebeurtenis.
Davinia_
Geplaatst: 17-04-09 07:50
Wat een verhaal ja.. Heb nu eventjes alle pagina's door gelezen. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik hoop dat het veulen het haalt. Sterkte ermee!
potverdikkie
Geplaatst: 17-04-09 07:52
Tjonge zeg!!! Hij leeft nog steeds!!!!! Dat is een knap staaltje werk dames!! Elke dag erbij geeft steeds meer hoop
Femke_L @ Ik begrijp jullie besluit om de merrie weg te halen volkomen hoor, jullie hadden geen andere optie!!
celticpony
Geplaatst: 17-04-09 07:53
Bedankt voor alle updates, er wordt van alle kanten meegeleefd zoals je merkt!
druppeltje
Geplaatst: 17-04-09 07:53
Wat goed dat hij de nacht is doorgekomen... Heel veel sterkte!