Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JschafferJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:44

Afbeelding
Revi is nu ook ruim 10 maand. Gaat super goed staat met een oudere ruin.

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:03

Ze worden oud!

Hier lopen ze in een land met beton pad, dus de smid was ook te spreken over de hoeven. Waren erg netjes, ze zijn gister weer bekapt.

Van mij mogen de bonte paarden in de sport wereld weg blijven _O-
Vind ze leuk bij de pony's, maar voor de rest heb ik er niks mee :=
Al is het kwpn niet zo moeilijk qua kleur, dus vrees dat de er wel in kunnen komen denk alleen niet dat het grote aantallen worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:22

ik besef in eens dat tijd echt heeeeeel snel gaat!!

de nieuwe zwangere merries op bokt staan op knappen. En die van ons zijn al weer bijna een jaar of al een jaar.. Voor mij blijft hij nog steeds zo klein puppy veulen haha. Zie hem nog met moeders in de wei staan en net een dag oud.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:16

Ik ben zelf gek op bont en ik heb met de hoeveelheid belangstelling voor Nacho ook wel gemerkt dat er enorme vraag naar is, maar de paarden zijn er niet.
Ik persoonlijk wordt echt moe van alle (niks persoonlijks, maar in mijn ogen 'saaie') paarden zonder aftekeningen.
Mogen ze nog zo goed kunnne lopen maar ik heb er 3 x niks mee :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:41

Ugh. Nee die zonder aftekeningen heb ik ook totaal weer niks mee. Maar heb ze ook zelf gefokt. Daarop is dan weer niet te fokken :Y)
Veel wit aan benen en hoofd, maar lijf moet wel gewoon 1 kleur hebben :j

Belle is zo'n bruine. Billie heeft gelukkig een mooie bles erop.
Mijn merrie staat ook op knappen. Die poept 'm er wel uit voordat Belle een jaar wordt. Gok ik. Hoop ik.
Bruine Merrie, bruine hengst. Wordt een bruin hengsten veulen denk ik. Met niks geen wit of heel weinig. Merrie heeft weinig en hengst fokt weinig door. Helaas. Ik hoop toch op opeens een witte vlek eruit _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:52

Gelukkig maakt kleur mij (bijna) echt niet uit. Heb een schimmel, vos en valk.

Dit jaar gaat de merrie onder een appaloosa hengst en duim nu al dat deze geen stippen doorgeeft. Sommige appaloosa paarden zijn mooi maar veel ook niet. Maar ja, ik val op uitstraling en rastype en deze hengst heeft dat. Dus dan kies ik toch daar voor ipv kleur.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:53

De smerige diva echt al dat veulen haar..Afbeelding

De wond smerige hoefje
Afbeelding

Sorry ego post ben heel blij dat wond zo mooi rustig is!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:06

Oh kleur maakt bij mij ook minder uit hoor. Heb m'n eerste paard sinds m'n pony tijd wel op kleur gekocht. Maar de rest niet. Wat ik fok sws. 1 grote verassing. Maar ik gebruik geen schimmel of bont. Wil nu graag een vosje fokken uit een vos merrie, dus dan pak ik vos.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:14

Ga je dit jaar met je vos merrie met veel wit dekken? Als dat zo is ben ik nu al benieuwd.

Omdat je vos wilde raadde ik aan te kijken naar quabri de l'isle (niet naar afstamming en budget gekeken)
Welke hengst wordt het?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:20

Ja die vos idd! Die hebben ze vaker genoemd. Ik zit nu wat bij Inaico vdl. Hampshire vdl vind ik ook een erg toffe hengst maar staat geloof ik in her buitenland, even uitzoeken of die vers beschikbaar is tegen die tijd.
Heb nog geen definitieve keuze. Maar zou wel vet zijn al een vos hengst past. Hoef geen rare dingen te verbeteren dus dat scheelt

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:45

Fokken blijft altijd gokken.
Ik heb gelukkig tot nu toe 2 keer precies gefokt wat ik wilde hebben :=
Al vind ik het soms wel eens jammer dat Giv haar kol 'weg' is. Zij zit voor mij op het randje qua hoeveelheid wit :+
Dit was het ooit:
Afbeelding

En dit is er van over :+
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:58

Ik krijg straks meer wit dan me lief is :D , moet er alleen even op wachten....
Ik vind Giv wel mooi getekend.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:15

Een kol die weg is? Nog nooit gezien...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:20

Ik vind geen aftekeningen juist heel mooi. Sokjes mag maar dan wel liefst alle 4 en ongeveer even hoog. Bles vond ik vroeger nooit echt mooi, maar die van mijn merrie kan ik zeker wel waarderen. Kolletjes vind ik ook leuk. Ik houd niet zo van bont over het algemeen. En breed gebouwde paarden vallen ook niet zo in de smaak.

Kleur maakt mij niet zoveel uit, maar als ik moest kiezen koos ik zwart of donkerbruin met weinig aftekeningen. Alleen schimmel vind ik wat lastig vanwege het vele werk. En laat ik dit seizoen nu net 50% kans daar op hebben. :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:24

voyou schreef:

Nou dan zie je het nu :=
Ik weet 100% zeker dat ik nog hetzelfde paard heb als 8 jaar geleden maar die kol is niks van over :+

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:27

pradadaan schreef:
voyou schreef:

Ik weet 100% zeker dat ik nog hetzelfde paard heb als 8 jaar geleden maar die kol is niks van over :+

Hangt wel van de foto af kan me een foto herinneren waar de kol wel nog zichtbaar op is.

Edit: gevonden
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:32

Hij is ook niet volledig weg, maar het zijn alleen nog losse haartjes en niet meer een omgekeerd S zoals als veulen.
En winter en zomervacht verschilt ook nog :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:37

Zoooo wat hebben jullie heerlijk gekletst zeg :D ik ga dadelijk wat meer uitgebreid bijlezen denk ik!

Over kleurtjes: ik hou echt van speciale kleurtjes. Wou liefst een valk of zwarte of een mooie bonte. En absoluut geen bruine. Nee, een bruine zou ik niet mee thuiskomen :') oeps!

Trouwens deze maand staan Regreso en ik in Bit Magazine <3 zo blij met het resultaat en trots dat m'n lelijke naarling-smurf in een echt paarden boekje staat :+:

Afbeelding

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:53

pradadaan schreef:
voyou schreef:

Haha, nooit te oud om te leren ;)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:54

Kolletjes krimpen altijd vreselijk.
Walita had als veulen een flinke kol. Later als volwassen paard viel het alles mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat leuk! Regresso wordt beroemd.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:00

De kolletjes krimpen niet, maar het hoofd groeit, waardoor de verhouding anders wordt....

Wat gaaf, Regresso in de Bit.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:16

Je moet er eigenlijk een cm langs houden als veulen en als volwassen paard :))

Ik vind de sneb wel erg mooi prada. Ik hou wel van ietwat aparte aftekeningen, als het maar niet te apart wordt. Door persoonlijke smaken hebben we zoveel verschillende gave paarden.

Gaaf om nu al in de bit te staan als 1 jarige smurf!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:25

Serai ziet al zoveel beter uit! Wat geduld en liefde wel niet kunnen doen. Bij zand eten denk ik ook aan iets te kort.

Wat een chique haflingertje Leonie, hij ziet er goed uit!

Aansprekend dier trysteffy! Gefeliciteerd met deze aanwinst en welkom :) Fijn dat hij zo braaf was bij de smid.

Wat leuk dat ze dat organiseren bij jullie Kayleigh en plutolover! Jullie veulens zijn vast kipmak als jullie ze op komen halen. Maximus en Harry zien er goed uit!

Ik ben benieuwd naar de foto’s van een blije Nacho in de wei!

Wondje ziet er goed uit Janine. Fijn!

Ik vind Jack zo cute <3 Heel hoog knuffel gehalte.

Ook welkom Anique! Ik kan me hem ook nog wel herinneren uit het DBT. Hij is al groot geworden! Klinkt alsof je een fijne opfok gevonden hebt.

Arme Billie, hij moest eens weten wat hem te wachten staat... Ze zien er allebei goed uit Cio!

Ik ben benieuwd naar het half broertje of zusje van Rey!

Leuk Hayden weer eens langs te zien komen! Wat een bos haar heeft hij zeg!

Nijn <3 Ik weet hoe leuk ze is!

Jschaffer Revi ziet er goed uit :)

Grappig dat haar kol zo licht geworden is pradadaan! Ik vind Giv een aansprekend hoofdje hebben.

Wauw, wat tof dat Regreso in de Bit staat! Wat zal jij een trots baasje zijn! :D

Leuk al die kleur voorkeuren. Over smaak valt niet te twisten! Ik kan een bonte erg mooi vinden, maar een “saaie” bruine ook. Een goed gebouwd paard vind ik het belangrijkste, die is mooi ongeacht de kleur.

Ik ben erg blij met mijn palomino dame, naast haar kleurtje lijkt ze ook exterieurmatig knap te worden. Maar praktisch, nee dat is het niet :+ Gelukkig vind ik poetsen en tutten leuk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:25

Ik vind aftekeningen en aparte kleurtjes ook mooi! Maar heb nu een mooie zwarte :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:05

Haha verdwijnende/krimpende kolletjes, dat wist ik ook niet :=

Ik ben zelf ook wel voor bont en speciale kleurtjes! Maar mij 1e paard is een "saaie" bruine en die vind ik ook prachtig <3