Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:00

Hier hebben ze strakke vlechten. Ilyn heeft veel en dikke manen van haar mams gekregen dus die heeft niet overdreven veel last van haarbreuk :j Arwen heeft veel maar dunne manen. Ik heb 1x de fout gemaakt om van die anti-klit spray bij Arwen te gebruiken, toen is er veel afgebroken. Verder doet ze het met de strakke vlechten erg goed en haar manen zijn in de afgelopen 3 maanden bijna 10 cm gegroeid :oo

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:22

Fijn dat Nova de goede kant op gaat!

Bij Sam zijn de manen eraf gegeten dus heb een punker op het moment _-:(

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:02

Wat fijn voor Nova! En gaaf dat je de soesterduinen als achtertuin hebt!

Even verder een ego-post. Ik heb Déjà gisteren onverwacht verhuisd. Er deed zich een kansje voor en die heb ik gegrepen. Gelukkig is alles goedgaan. Die topper van mij bleef super braaf staan toen ik hem in het land halsterde met 11 weidegenootjee eromheen! Ook de trailerrit ging super!

Nu staat ie op een kleinschalige manege/pension/opfok. Eerst nog even een paar dagen apart en dan gaan ze hem introduceren bij een klein groepje hengsten :)

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:09

Flux..... Wat fijn dat het goed is gegaan! Kan hij lekker ravotten met de 'jongens' :')

Update: een vriend van me heeft vlechten gemaakt en ik kon het niet laten om floki even op te tuigen als wedstrijdpony := voorpluk houd ik wel los maar was even voor de leuk

Kijk nou <3 knap paardenkind haha
Afbeelding

Voetjes geven op commando

Afbeelding

(ik heb die bandages alleen voor foto's voor mn merrie.. was benieuwd hoe ze zou reageren flo geeft nergens niks om :j)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:05

Ahw Floki! Ze ziet er al een stuk beter uit! Hoe groot is ze inmiddels? Heb je de meetlat er al weer bij gehad? :D

Ik heb Déjà gister even los in de binnenbak gehad. Dat vond hij zeer interessant maar niet het rennen waard :')

Afbeelding

Op een gegeven moment kreeg hij jeuk aan een voorvoet. Tijdens het verhelpen van die jeuk viel hij steeds bijna om dus hij ging er maar gewoon bij liggen :')

Afbeelding

Terug naar de box stond hij wel heerlijk te brullen naar een kleine Welsh a waar we voorbij moesten. Ik denk dat hij binnenkort zijn ballen wel mag inleveren :(:) . Wanneer denken jullie aan castreren? Idialiter zou ik het in het voorjaar willen doen, maar bij Déjà twijfel ik of ik wel zo lang moet wachten.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:55

Die van mij blijft zo lang mogelijk hengst. Ik had gehoord dat ze de hoogte in schieten als je laat ruinen dus dat risico wil ik niet nemen. Moet wel een pony blijven ipv een klein paard.

Of echt zo is weet ik niet maar goed.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:02

Misschien een rare vraag maar zien jullie de ballen al zitten? :')

Mijn hengst is nu 1 jaar en 4 maanden maar er is gewoon helemaal niks te zien... misschien een hobbeltje van max 1 cm maar thats it. Neem aan dat deze eerst gegroeid moeten zijn voordat ze gecastreerd kunnen worden of weten jullie hoe dit precies zit? :D

Wil hem daarentegen wel zo lang mogelijk hengst laten dus het is puur een interesse vraagje :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:21

Ik heb een merrie dus op mij niet van toepassing.. Maar als ik een hengst had, dan zou ik het ook het liefst zo lang mogelijk willen laten zitten om ze zo mooi mogelijk uit te laten groeien. Maar als je paard last heeft van de hormonen, dan zou ik ze er toch af laten halen. Als je hengst eenmaal verkeerde manieren heeft aangeleerd door de hormonen zijn deze vaak weer lastig af te leren, ook als ze geruind worden... Dus dan kan je er maar beter op tijd bij zijn :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:27

lovecortana schreef:
Misschien een rare vraag maar zien jullie de ballen al zitten? :')

Mijn hengst is nu 1 jaar en 4 maanden maar er is gewoon helemaal niks te zien... misschien een hobbeltje van max 1 cm maar thats it. Neem aan dat deze eerst gegroeid moeten zijn voordat ze gecastreerd kunnen worden of weten jullie hoe dit precies zit? :D

Wil hem daarentegen wel zo lang mogelijk hengst laten dus het is puur een interesse vraagje :+

Bij die van mij ook niet hoor, heb even bij de andere hengsten in de wei gekeken, maar daar hing ook nauwelijk tot niets bij merendeel.
Ik heb bij Cas 1x 1 balletje gevoeld,maar dat stelde niet veel voor haha.

BIj die van mij gaan de ballen er met 3 jaar af, maar ik sta dan ook niet op een pension stal.
Maar kan nu toch ook PIen?
het is zacht weer en geen vliegen, ideaal.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:06

Die van mij heeft wel echt al twee ballen. Die is anderhalf nu

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:47

Bij Rudi zie ik er soms 1 of de ander maar samen nog niet :') Hij is ook nog heel onderdanig naar zijn weidemaatje dus ik zie de noodzaak voorlopig nog niet.

Kan het niet zo zijn dat Déjà gewoon nog even moet wennen? Hij is er tenslotte pas net. Ik zou het nog even aankijken tot hij straks weer in de groep loopt. Als hij dan nog steeds de macho uithangt kunnen ze er alsnog af, toch?

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:14

De mijne is in augustus al gecastreerd en die waren....naja.....behoorlijk aanwezig zal ik maar zeggen! Daar hoefde je echt niet naar te zoeken. De da noemde hem dan ook 'behoorlijk ontwikkeld' := . Maar dat was met mijn jonkie van het jaar ervoor net zo. Maar uiteraard zal dat per paard verschillend zijn.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:51

Hier proberen we hem ook zo lang mogelijk hengst te houden en voor de keuring aan te bieden.

In het begin wel meteen regelmatig gevoeld of beide ballen goed in daalde, toen hij net kwam was er nog maar 1 voelbaar.
Maar die andere was er ook al best snel dus dat was prima, nu wel vrij duidelijk zichtbaar dat ze er hangen :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:29

Mijne is al gecastreerd, hier hingen ze met een paar maanden al.

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:39

Ik lees hier nog altijd mee maar heb jammer genoeg niet altijd de tijd om uitgebreid te reageren. Leuke foto's komen er voorbij!

Floki ziet er weer een stuk beter uit!

Ik blijf Déjà echt zo'n knappe pony vinden <3 Hier ook het dilemma met castreren, het is ook zo moelijk want iedereen heeft een mening en ik weet niet goed wat wijsheid is. Aan de andere kant, ik ken hengsten die op 2 jaar zijn gecastreerd en die toch erg de breedte in zijn gegaan... Dus zou genetica niet meer doorslag geven dan de hormonen? Hier begint Ravi soms ook echt ontzettend vervelend te doen en daarnaast hebben we een huis gevonden met plaats voor de paarden dus ik zit ook in dubio. Bij Ravi was het op 8 maanden allemaal al erg duidelijk te zien/voelen, die was er lekker vroeg bij volgens de DA :+

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:16

Cintaria schreef:
Ik lees hier nog altijd mee maar heb jammer genoeg niet altijd de tijd om uitgebreid te reageren. Leuke foto's komen er voorbij!

Hier hetzelfde! Ik vind het heerlijk mee te lezen, maar heb niet zoveel te delen. Het loopt allemaal wel.

Blij dat ik een merrietje heb, lijkt me best een dingetje, zo'n castratie.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:56

ja ik ook, vind het nu al spannend en het is nog niet eens zover

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:07

Bedankt voor alle antwoorden! Kan heel goed dat Déjà nog moet wennen inderdaad hoor. Ik ben nu vaker bij hem dus dat kan ik wel wat in de gaten houden :). Hij had al snel beide ballen overigens en was er dus ook erg vroeg bij. Daarbij vind ik extra cmters niet erg en breed is hij toch al :'). Ik ga het even overleggen met de stalhouderij.

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:29

Ja, ik ben ontzettend blij met Ravi maar voor het gemak hadden ze dat slurfje mogen weglaten :')

Voor mij zijn extra centimeters niet zo gewenst, ik hou hem liefst zo klein mogelijk. Zijn moeder is ongeveer 158 cm en de vader zelfs maar 150 cm. Lijkt me niet dat hij dan opeens ruim boven de 160 cm gaat uitgroeien als ik hem op 2 jaar castreer, of zou dat wel kunnen?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:29

Hier lees ik ook alles braaf mee, maar ook weinig te vertellen.
Alles gaat maar gewoon zijn gangetje :)

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:20

Hier ook hoor, af en toe heb ik wat te posten, maar nu de winterperiode er aan komt en ik een volwassen paard erbij heb, toch minder tijd/zonlicht om echt met Pleun bezig te zijn. In het weekend pruts ik wat met haar, maar ze vermaakt zich prima ook zonder mij.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:32

Cintaria je hoort inderdaad vaker dat jong ruinen ervoor zorgt dat ze groter worden, maar ik hoor ook wel vaak dat dit gewoon een fabel is... Als een hengst lang hengst blijft dan krijgt hij natuurlijk wel een bredere "hengstenbouw" dan als je hem vroeger castreert, maar ik vraag me af of het wat betreft de hoogte echt een verschil maakt.

Wat wordt ze knap MariekeTV!

Nova is vandaag genezen verklaard door de dierenarts *\o/* Wij doen nu ook vrij weinig. Ik ben echt geen wintermens dus ik blijf zo min mogelijk buiten in de kou := Ik denk dat we gemiddeld 1x per maand een grondwerklesje meepakken van Elena Bacchini, en verder gewoon lekker niks. Oké af en toe buiten een rondje wandelen als de zon schijnt :D

Twee fotootjes van vandaag <3
Afbeelding

Afbeelding

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:53

Ah die knappe Nova <3 lange manen heeft ze al!

Met de winterperiode is het hier ook beetje time managen en is er iets meer tijd om met Ravi door te brengen. Ik probeer dan de zaterdag bij hem door te brengen als compensatie :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:56

Fijn dat ze weer gezond is verklaard Emita. Rudi is ook wat verkouden maar gelukkig niks ernstigs.

Ik heb een mooi Showhalster voor hem gekocht waarmee we volgend jaar, hopelijk, de show gaan stelen <<)

Mr. Handsome <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:41

Staat m goed Noisy! Ik hoop dat die volgend jaar nog past, zo te zien is hij goed aan het groeien.