Luf_Midnight schreef:Wat vervelend Chantal hier ook luizen gehad. En vorig jaar bij me oude d pony.
Ben vanmorgen met Serai naar de kliniek geweest. En die waren helaas niet heel blij.
Hij is maximaal 4 maanden momenteel dat betekend dat hij tussen de 6 en 8 weken is oud al afgespeend is in Engeland.
Vind het zo zielig voor hem. Heb hem nu op de kliniek gelaten ze bloedwaarden waren niet goed en ze hielden hem liever.
Met een zwangerschap die momenteel heel zwaar is heb ik er even flink om moeten huilen me baby daar te laten.
Hoop dat hij er nu gewoon goed boven opkomt en uit mag groeien tot grote sterke boef. [ [url=m/SJE0NS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su6Cij.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh wat erg zeg voor jullie beide.. mag ik zeggen wat een enorme knappert is het zeg.
Wat betreft de Luizen hmm was wel even een zoektocht.DA langs geweest die vond het meevallen ondanks die zijn Schoft in het bevroren zand al kapot had geschuurd.. optie 1 finecto protect spray.. gebruikt maar werkt voornamelijk op de larve.. optie 2 advantage 2x pippet grote hond.. en yess dode luizen all over.. optie 3 was op de trailer naar kliniek en helemaal wassen met bymite.. beiden chemisch natuurlijk maar nu hoef ik hem niet te verplaatsen niet te laten overnachten en over 10 dagen het hele riedeltje opnieuw.. over 10 dagen weer 2 pippetten want we hebben nog eitjes..
Finecto opgebeld wat doet die spray precies en hoevaak mag ik dat gebruiken.. het is 100 procent natuurlijk dus is niet in strijd met de advantage. Plus door die spray is zijn wond op zijn Schoft super netjes genezen..heb gelijk een proefpotje opgestuurd gekregen van de finecto horse poeder.. ruikt nogal sterk.. en is voor veel dingen goed zeggen ze mijt eczeem mok...omdat hier helaas nog weinig over te vinden is qwa ervaring en een tinker lekker gevoelig is op dat soort dingen moeten we het zelf maar ondervinden.
Sorrie heel verhaal maar ben zelf zo aan het zoeken geweest dat het misschien wel fijn is voor mensen die met hetzelfde te maken krijgen ervaringen te kunnen opzoeken.