Oh hier hebben Willco’s en ook Tractor Supply het gewoon in de koelkast zoals het hoort, zit ook op slot zodat mensen er niet zomaar bij kunnen. Ik heb gelukkig een veearts die het aan me verkoopt voor dezelfde prijs dus wel zo gemakkelijk
Dat scheelt een hoop! Misschien heb ik het verkeerd hoor en liggen ze in de winkel wel in de koelkast. Volgende keer dat ik er ben zal ik eens beter kijken. Maar dan nog zit je met het transport en wat mensen er na de aankoop mee doen. Ik snap helemaal dat als je een x aantal paarden hebt je zelf gaat vaccineren enzo, dat zou ik ook doen. Maar ik heb hier verschillende dierenartsen over horen klagen, en daarnaast heb ik zelf genoeg gezien om mensen niet het voordeel van de twijfel te geven
Ah ik snap hem. Hier zitten alle vaccinaties bij de winkel in een koelkast en ook op slot. En ik kreeg super netjes van de winkel en foam koelbox mee. Ik bewaar ze thuis ook in de koelkast samen met buut voor het geval dat. We wonen enig sinds afgelegen dus het is gewoon fijn als je dingen zelf kan en het is lastig om de dierenarts aan huis te krijgen. Mijn dichtbijzijnde dierenarts een uur van ons vandaan rekent $200 voor reistijd bovenop consult en evt medicijnen. De andere dierenarts die ik aan huis laat komen normaal komt alleen als ze een dag trip kan plannen hier in de buurt met andere klanten. Enten is makkelijker om zelf te doen dan.
Dat klinkt een stuk beter dan hoe ik het hier gezien heb. Hoewel, misschien bieden ze wel zo’n koelbox aan maar willen mensen het niet. Binnenkort start mijn phd onderzoek naar dit soort dingen dus dan horen we het vanzelf .
Morgen ga ik weer naar Tulip toe, samen met een vriendin die het ea kan filmen of Tulip over kan nemen. Eens kijken wat zij ziet en of ze bij haar ook do sacho is. Ik heb me namelijk in mijn hoofd gehaald dat Tulip maag zweren heeft en dat ze daarom zo nukkig doet.
Atari kan nu ook in het donker gezien worden. Ik vond het niet zo nodig want ik ga niet vaak in het donker naar buiten en als we laat thuis komen voerden we de paarden met de auto aan voor de wei. Maar het is toch wel heel fijn.
Wat is Minthe al groot zeg! Die lijkt al veel meer ‘af’ dan bijv Valegro… dat is echt nog een garnaal
Wortel Oh wat fijn om licht te hebben! Dat is echt heel handig
Hier krijg je inderdaad ook zo’n piepschuim koelbox met ijs om het mee naar huis te nemen. Mijn Buut heb ik trouwens niet in de koelkast… maar dat is pasta, heb jij IV/IM wortel? Ik gebruik meestal Banamine ipv Buut.
Juniper hopelijk is Tulip gewoon chagrijnig en heeft ze geen maag zweren… alfalfa kan helpen bij een gevoelige maag?
Hier Valegro in de roundpen gezet gisteren, hij is nog lekker overbouwd maar hij kan z’n beentjes wel al lekker rondslingeren nu nog even groeien aan de voorkant, dan is alles wat meer in balans
wortel115
Geplaatst: 06-10-23 22:46
Hier ook buut pasta geen benamine. Ik zet het in de koelkast omdat het hier in de zomer makkelijk naar de 40 graden wordt.
Valegro beweegt inderdaad fijn.
juniper
Geplaatst: 07-10-23 05:59
Fijn zo’n grote round pen, die van ons is eigenlijk net te klein om ze echt genoeg ruimte te geven.
Tulip had vandaag betere zin en dat resulteerde in dit:
Aangesingeld maar met de hand vastgehouden, zodat ik een quick release had mocht het nodig zijn. Ze reageerde er echter totaal niet op!
Wel zag ik deze scheur/gat in haar achter voet, tussen de wand en ze zool. Hoefsmid geappt en die zei dat het niet erg was, mits ze niet gevoelig is.
Atari lijkt inderdaad op mama Jazz. Niks van D’ante (De Niro) zn donkere kleur. Oja op de eerdere vraag over hoe groot hij is. Vandaag 1.44m 5cm gegroeid in de afgelopen 3 maanden.
Edit ik krijg net een berichtje van de dierenarts. Donderdag de 19e wordt hij gecastreerd.
Hihi! dacht doe even een snel updatetje, Pepper haar nieuwe weide maatje is vorige week gecastreerd hebben we besloten om haar rond 21 november over te zetten (Pepper is een Merrie en haar weide maatje was nog hengst) Ook heb ik een regendekentje gekocht (2der hands) i.m.v ik een nieuw deken wat bont vond voor een paard die er binnen een 1 seizoen uit groeit ben uiteindelijk voor de 6.0 (185) amigo gegaan. Ook moet ik nog een nieuw halster voor haar kopen en wat poets spullen Dit zijn dalijk haar nieuwe weidemaatjes 2 shetjes een oudere een 3 jarige, en een leeftijds genootje (ruin)
Kimmsel
Geplaatst: 11-10-23 16:26
Libera, Valegro is inderdaad echt precies voor heel smal en achter al breed aan het worden, haha. Maar hij kan mooi bewegen!
Juniper, wat is Tulip al stoer zeg! Heerlijk.
Hier heb ik de bevoorrechte positie om ook de vader van mijn veulen sinds Augustus in mijn bezit te hebben dus vandaag een familieuitje: op pad met niet 1, maar 2 handpaarden!
Ook vorige week voor het eerst met mama mee naar de binnenmanege en 'leren wachten'. Ze was een kwartier lang woest en daarna viel het wel mee.
En om even te laten zien dat het een kind van haar moeder is, deze foto.
Awwww die laatste foto! Dat doe ik je niet na, twee handpaarden. Wachten is hier ook geen favorite bezigheid (laatst ging Tulip hangen, dat had ze nog nooit eerder gedaan) maar je hebt er zo veel aan.
Hebben jullie paardjes ook zo'n bloedhekel aan dit weer. Haley is echt een net shetlander die staat het liefste de hele dag binnen
Gitana
Geplaatst: 13-10-23 17:33
Ik ben een beetje in een stille meelezer veranderd. Ik kan niet echt meepraten want Roos staat in de opfok, maar ik vind jullie updates lezen en zien wel heel leuk
Isabel_k Roos staat nog 24/7 buiten. Ik gok dat die ook wel naar binnen wil volgende week gaan ze daar allemaal naar binnen, dan kan ik haar ook weer op de webcam volgen. Morgen ga ik voor t eerst sinds weken weer ff op bezoek, ben benieuwd
Hahaha Valegro gaat écht niet naar buiten als het regent Hij heeft een regendeken op maar een hekel aan wind en regen. Hij staat overdag wel gewoon buiten in de groep, maar ‘s nachts op stal (mijn stallen hebben een uitloop dus hij kan in principe kiezen om wel buiten te staan) Hij ligt altijd heerlijk te slapen als ik ‘s avonds de laatste ronde kom voeren
Kimmsel, knap hoor, 2 handpaarden, ik doe het je niet na!
Wortel volgens mij is Valegro ongeveer even groot als Atari, misschien een cm of 2 meer. Ga van de week weer eens meten, ben benieuwd of (en hoeveel) hij gegroeid is!
Atari houd ook niet van regen maar kan altijd kiezen om te schuilen in een van de stallen. Ik hang daar vaak een hooi net in ook.
Libera ik dacht dat Atari een kleintje was maar hij gaat gewoon goed daan. Ik wil binnenkort eens oefenen met een deken van onze pony die is iets kleiner nu als Arie. Niet dat hij een deken op moet maar wel handig als hij het kent.
Gitana
Geplaatst: 14-10-23 19:46
Groeien die van jullie nog wat in het najaar? Of ligt dat stil?
Vandaag weer eens bij Roos wezen kijken, ik had er al weken geen tijd voor. Tis ook wel een stukje rijden. Blij om haar weer eens gezien te hebben, ze is nog steeds even knuffelig
mirriejj
Geplaatst: 15-10-23 19:52
Oh wat een leuke updates allemaal!
Stoer zo met 2 handpaarden! Dat zou ik zelf te spannend vinden. Blue is af en toe al een hand vol.
Jeetje wat lijkt Roos al volwassen zeg. Knappe dame!
Ik ben ook wel benieuwd hoe groot die van jullie zijn. Ik ga blue volgend weekend weer meten.
Vandaag voor de laatste keer in bad dit jaar. Vannacht even met dekentje op en dan morgen een fotoshoot. Hij is ondertussen in Olly zijn dekens gegroeid, maat 168. Maar de kont steekt er zelfs al iets onderuit.
Anike
Geplaatst: 15-10-23 20:53
Cartier is in sept gemeten, toen was ze 1.37
Ze staat nu ook met een 0 grams regendeken
juniper
Geplaatst: 16-10-23 04:36
Iemand vroeg of andere jaarlingen ook een groeistop hadden. Tulip is sinds augustus ook niet meer in de hoogte gegroeid, maar wel ongeveer 20 kilo aangekomen. Ik hoop dat ze qua verhouding nog een beetje bijtrekt maar ze heeft echt de bouw van haar moeder: een diepe borst en een spichtig kontje.
Vandaag heb ik haar mijn zadel laten zien (dat had ik toevallig net ingevet) en nog een keer de longer singel om gedaan. Vorige keer was toch geen fluke want vandaag gaf ze er weer niks om.