Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 08:54

Khas is toch recent naar een nieuwe eigenaar gegaan en het gaat heel goed met hem! Ondanks dat ik echt niet had verwacht dat ik hem niet zou houden heb ik toch de keuze gemaakt voor een nieuw eigenaar.
Wij zijn naast ons ponyfokkerijtje ook bezig met een kattenopvangetje op te zetten (voor katten die eerst wat extra medische aandacht nodig hebben voordat ze naar een nieuw huisje kunnen), en we zijn o.a. daarom wat minder intensief bezig gegaan met de ponyfokkerij/ hengstenhouderij. We hebben geen gastmerrietjes meer aan huis en dekken alleen nog middels k.i. of eenmalig natuurlijk direct op de eisprong wat bij pony hengsten betekend een heel stuk minder dekkingen, maar dat maakt niet uit, we genieten van onze eigen veulentjes en kunnen eigen merrie/ eigen hengst combinatie's maken :).
Alle grotere pony heb ik inmiddels verkocht en ik hou het in de wat kleinere maatjes 1,25/ 1,35.

Khas is ook heel groot aan het worden, echt een stuk groter als verwacht hihi, met nog geen 2 jaar is hij toch al rond de 1,43/1,45. Ik heb heel lang getwijfeld want Khas is echt geweldig. Ik heb nog een WPCV deklicentie voor hem geregeld begin dit jaar, dit kan bij het WPCV in het jaar dat ze 2 worden. Dus hij kon zo aan de gang met dekken, maar zelf heb ik eigenlijk geen merrietje voor hem en ik rij zelf ook niet meer... dus na lang twijfelen toch een nieuwe eigenaar voor hem gaan zoeken waar hij beter tot zijn recht komt. En ik heb echt een geweldige eigenaar voor hem gevonden! Zo ontzettend blij mee, we zullen zeker nog veel van hem horen! Hij staat met een andere pony's samen, wordt als hij volwassen is beleerd onder het zadel (zou bij mij niet gebeuren want ik rij al jaren niet meer...) en mogelijk zal hij ook gewoon hengst blijven en komt misschien wel eens ter dekking. Sowieso heeft hij een top plek, dus ik heb er echt een goed gevoel over ondanks dat ik echt een droompaard heb laten gaan.

Hier nog wat fototjes van bij mij, eind vorig jaar is hij terug gekomen uit het natuurgebied om aan huis de winter door te brengen samen met zijn maatje (die ook een heel fijn nieuw huisje heeft en inmiddels geruind is want die was me toch hengst met 1,5 jaar haha :D)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de facebook pagina in mijn onderschrift is ook een filmpje van Khas te zien bij de nieuwe eigenaar, hij kan ook echt top bewegen *D .

Mer1980

Berichten: 19028
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:46

Het is een plaatje, maar als hij niet meer in jullie leven of fokdoel past at is dit een prima beslissing!

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Schitterend 'araloosa' hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:28

Knap paard, de nieuwe eigenaar mag apetrots zijn.

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 06:59

Ik heb net pas je topic ontdekt en ben heel benieuwd hoe het deze knappe man vergaan is.
Heb je nog wat van de nieuwe eigenaren gehoord?