Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:31

Luf_Midnight schreef:
Alicelover hij komt niet meer binnen :')
Staat samen met zijn moeder en mijn 3 andere pony’s 5 min van huis op een stuk waar ik gelukkig nog wel wat gras heb word verder toch wel echt zeuren
Jou kleine word echt al groot D’leh gaat nu ineens ook heel hard

Die van mij komen rond 21:30 op stal kunnen ze dan hun brok eten en 's morgens ook. Dan gaan ze er na de brok ongeveer om 7:30 weer naar buiten. Ik heb hier nog meer dan zat gras. Ook absoluut niet uitgedroogd. Scheelt denk ik dat wij in mei de schapen eraf hebben gehaald en ipv 1e snee te maaien de paarden erop gezet. Dus mijne zeuren absoluut niet. Het hooi dat in de box ligt 's avonds eten ze dan ook niet allemaal op, terwijl dat heel mooi hooi is van de eerste snee vorig jaar. Ik voer ze brok van pavo. De podo lac aan de merrie en de start aan Rey.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:36

Cioccolato schreef:
Knap ding Alice!

Dankjewel. Ben er ook echt trots op. Hopelijk wordt hij later niet al te groot. Plan is namelijk om hem voormezelf aan te houden. Maar ik ben zelf niet zo groot(1,62),maar als hij die ranke bouw van mama krijgt is het niet zo erg. Mijn andere ruin is 1,73 en misstaat ook niet vind ik:

Afbeelding
En zijn mama is ook tegen de 1,70 gok ik. Nog niet gemeten, maar zeker ook niet klein.
Afbeelding

Obelisk zelf is 1,71, dus de 1,70 gaat Rey wel halen vermoed ik.

Irisx

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:44

Wat een knappe baby’s komen er hier voorbij zeg. En leuk om te zien hoe groot ze groeien in zo’n korte tijd. Gaat altijd veel te snel!

Hier vandaag weer nieuwe foto’s van baby 1 :D het verharen begint nu steeds meer te worden. Zo benieuwd, nu is de veulenvacht vaak al een flinke teint donkerder. Maar van mij mag ze wel zo enorm donker blijven. Misschien zijn de goden me goed gezind want haar mama is ook een donkere zilverappel

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:04

Wat gaan jullie doen met de veulen s? Verkopen of houden? Vind echt lastige keuze! Merrie of veulen zal weg moeten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:13

Uiteindelijk als 3 of 4 jarige zal het waarschijnlijk tot verkopen komen. Of niet. Geen idee.
Maar de eerste jaren opfok blijven ze gewoon aan. Zie anders het nut niet helemaal van fokken voor mezelf.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:19

Nielson blijft sowieso tot hij ingereden wordt daarna beslissen we of we hem verkopen of dat hij eerst inbde sport gaat lopen met mijn dochter of met haar springinstructrice ligt eraan hoeveel talent hij heeft en ook hoe groot hij wordt als hij E pony wordt gaat hij in de verkoop

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:03

Hier blijft Nuevo Rey in eerste instantie ook. Aangezien hij nu al echt keihard groeit gaat hij eerst maar 4 jaar de opfok in. En dan is het maar net hoe is hij opgedroogd en past het bij mij.
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:37

Lastige keuze! ik heb de mijne natuurlijk aangekocht, dus hij mag lekker blijven <3
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:39

Inderdaad lastig.
Nynkster wat een knapperdje!

Net even foto gekregen van de fokker, knappe tjitske!
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:10

Wat groeien ze toch snel! Morgen ga ik naar Maximus :-)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:13

Ze zijn allemaal zooo mooi ! <3

Uiteraard blijft mijn veulen ook, aangezien die op dag 1 aangekocht is :')

Hannes doet het super , hij is nu 2 maanden oud en groeit als kool :=
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:32

Ik heb m’n veulen ook al net 1 dag aangekocht. Eigenlijk ervoor al.. t was alleen nog even de vraag of t een hengst of merrie werdt. Merrie hield ze zelf

Measi@bokt is de fokker van mijn veulen

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:17

Wat groeien ze allemaal hard hè :D

Die van mij is aangekocht en blijft ook. Binnenkort gaan wij ook weer op visite.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:18

Super leuk al die kleintjes <3
Jammer dat ze zo snel groeien he?
Nu een ruime 2.5 maand oud
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaat ook steeds leuker bewegen al zeg ik het zelf :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:41

Afbeelding
Afbeelding

D’leh groeit ook hard en hij is nog maar 3 weken!
D’leh blijft ook hier wonen, zolang het goed gaat blijft ie bij ze moeder ook van de winter. Anders gaat ie met me ruin apart.
Ik breng hem ook niet naar de opfok heb hem liever lekker thuis

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:12

Dat staartje, zo mooi omhoog tijdens de draf _O-

Ik heb ze wel graag in een opfok groep maar gelukkig kunnen we die kleinschalig thuis samenstellen :))

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:23

Luf_Midnight schreef:
[ [url=m/LW0hkz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ECJCyj.jpg]Afbeelding[/url] ]

D’leh groeit ook hard en hij is nog maar 3 weken!
D’leh blijft ook hier wonen, zolang het goed gaat blijft ie bij ze moeder ook van de winter. Anders gaat ie met me ruin apart.
Ik breng hem ook niet naar de opfok heb hem liever lekker thuis

Opfok is wel beter, leren ze zoveel van. Je hebt dan later een veel makkelijker en socialer paard. Je kunt hem ook alleen zomers in de opfok doen en winters thuis? Dat heb ik met Walita ook gedaan. Rey gaat wel zomer en winter in de opfok.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:27

Nynkster, knap eigenwijs ding.

Janine, wat leuk dat ze het een foto hebben gestuurd.

Lindsey, dat is een oude foto of niet?
Dacht hem al eerder gezien te hebben en hij lijkt daar een stuk jonger.

Kimsel, wat een aansprekend veulen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:29

Wat een toffe foto's komen er weer voorbij <3 en wat groeien ze allemaal toch hard!

Al dan niet aanhouden/verkopen geen ervaring mee, gezien ik die van mij gewoon heb gekocht :D

Die van mij gaat niet echt naar de opfok. Wil er graag toch minimaal wekelijks op bezoek om er wat mee te doen en de meeste opfokken die binnen redelijke afstand liggen gaan ze in de winter naar binnen (24/7 in een loopstal), dat vind ik niet heel chill. Gelukkig heb ik - hopelijk - de kans om hem hier in de straat neer te kunnen zetten als hij gespeend is, 24/7 samen met een leeftijdsgenootje en een ouder paard. Ideaal vind ik dat :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:43

Ja ik wil ze idd ook niet de hele winter binnen hebben..
Wij hebben een paddock op de planning met inloop stal voor de jonkies. Kunnen ze mooi zelf beslissen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:48

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:25

billionache schreef:
Wat een toffe foto's komen er weer voorbij <3 en wat groeien ze allemaal toch hard!

Al dan niet aanhouden/verkopen geen ervaring mee, gezien ik die van mij gewoon heb gekocht :D

Die van mij gaat niet echt naar de opfok. Wil er graag toch minimaal wekelijks op bezoek om er wat mee te doen en de meeste opfokken die binnen redelijke afstand liggen gaan ze in de winter naar binnen (24/7 in een loopstal), dat vind ik niet heel chill. Gelukkig heb ik - hopelijk - de kans om hem hier in de straat neer te kunnen zetten als hij gespeend is, 24/7 samen met een leeftijdsgenootje en een ouder paard. Ideaal vind ik dat :j

Mijn opfok waar Rey heen gaat niet hoor. Winterdag elke dag aan het halster naar buiten voor een aantal uren. Grote loopstal met zijn vriendjes. En zomers dag en nacht op de wei (kleigrond) en ze worden regelmatig verweid. En ik ben elke dag welkom. Opfok zit een ruim halfuur met de auto van mijn huis. Hele dagen op stal is in mijn ogen geen goede opfok... :o

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:30

Heb inmiddels te veel van opfokken gezien waar ik niet vrolijk van werd. Daarom de keus om D’leh thuis te houden in een stabiele groep van 4 volwassen paarden misschien als de ruimte het straks toelaat dat ik er een veulen bij wil voor hem maar in eerste instantie blijft ie bij ze mammi.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:33

Daarom zeg ik ook 'binnen redelijke afstand' :D Jij woont in Friesland zie ik, ik woon in België :+

Inmiddels ook niet zo dol meer op opfokken jammer genoeg. Net als Luf_Midnight teveel slechte gezien en de goeie zitten ofwel helemaal volgeboekt of ze zijn gewoon echt te ver rijden of je bent als eigenaar niet regelmatig welkom om wat te ondernemen met je veulen. Jammer is dat! Een gat in de markt als je het mij vraagt :D

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:41

Mijn kleine vriend loopt eindelijk weer "goed"! Soms nog een kreupel pasje maar echt al 99% zuiver. Vorige week de fysio erbij gehad en door compensatie was zn atlas al scheef en begon zn rug ook al scheef te worden.. ook de borstspier was ontzettend gespannen en heeft ze behandeld. En hierna is ie zo opgeknapt! Morgen komt ze nog een keer ter controle. En sinds een week 24/7 buiten. Zaterdag zou hij naar de keuring gaan maar ik durf het toch niet aan.. zo jammer want keek er zo naar uit een keer met een zelfgefokt veulen erheen te gaan :(

Afbeelding
Afbeelding

Zn hoofd begint al flink te verharen dus hij wordt er niet veel knapper op _O-