Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:17

bigone schreef:
Ga er dan eens een poosje bij zitten/staan en kijk of je nog wat voelt/ziet bewegen.

ja zie nog wel wat bewegen, we gaan haar zo even de beentjes schoon maken, ik ga even naar mijn instructrice en daarna bellen we de DA

Set_Elkol

Re: Spoedvraag! merrie doet heel raar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:18

Goed bezig! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:19

Misschien juist niet schoonmaken daar kan de da ook info uithalen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 16:20

ja mijn moeder vertrouwt het ook niet helemaal, nu maar hopen dat ze wel drachtig is en niet het veulen heeft afgeworpen o.i.d en dat ze niet schijndrachtig is of van die fratsen, en dat ze geen infecties heeft! ja alleen haar beentjes niet haar kont/kling

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:21

maar als ze alleen de da bellen voor advies komt hij niet langs :) behalve als hij dat nodig acht aan de hand van de beschrijving en dan zullen ze wel opvoelen denk ik. Ik hoop ook voor je dat ze nog drachtig is, en niet, nog erger, een overleden veulen draagt. maar dat is wel het ergste scenario dat je kan bedenken.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:25

Ik hoop dat alles gewoon goed is TS!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:26

Ik hoop dat alles goed is!
Maar als ik jou omschrijvingen hoor dan ben ik er bang voor eerlijk gezegd..

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:53

dat klinkt niet echt goed..
nu wachten wat de da zegt en hopen op het beste!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:58

Zo'n veulen drukt toch ook op de blaas? kan toch zijn dat de pony daarom steeds urine verliest?
Maar toch fijn dat de D.A. word gebelt voor advies.
Sterkte TS.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:59

Opzich drukt het vast wat op de blaas, maar de natuur is wel zo 'geregeld' dat niet alle zwangere schepsels constant over zichzelf heen pis lekken :+ Vooral helemaal aan het einde van de dracht doen merries veel kleine plasjes, maar over zichzelf heen lekken gebeurt toch niet vaak.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:01

Het kan wel, maar de merrie voelt dan ook aandrang dus zal ervoor gaan staan om te plassen, dan komt het dus niet over de benen heen. Vocht wat uit de baarmoeder loopt voelt de merrie niet komen en loopt dus gewoon langs de benen naar beneden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:02

Ik dacht dat dat net als bij zwangere vrouwen ook bij paarden kon zijn.
Zwangere vrouwen kúnnen ook ongewild steeds urine verliezen door de druk op de blaas.Maar zij dragen dan maandverband of luiers,bij een paard kan dat niet.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:06

mega pemper!! hihi..

Ts, succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:26

En, al nieuws?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:30

Lees net in je andere topic dat je instructrice denkt dat het een miskraam of een dood veulen is, tot mijn stomme verbazing halen jullie niet direct de da erbij maar word die morgen pas gebeld. Als het werkelijk mis is kun je ook je merrie nog verliezen en volgens je eigen woorden word altijd direct de da gebeld, niet dus. Ik snap dat jij er niet zoveel aan kunt doen maar zou toch bij de volwassenen aandringen dat ze nu de da moeten bellen.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:31

bigone schreef:
En, al nieuws?

wij gaan er zo heen...en overleggen wat we het beste kunnen doen!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:34

bigone schreef:
Lees net in je andere topic dat je instructrice denkt dat het een miskraam of een dood veulen is, tot mijn stomme verbazing halen jullie niet direct de da erbij maar word die morgen pas gebeld. Als het werkelijk mis is kun je ook je merrie nog verliezen en volgens je eigen woorden word altijd direct de da gebeld, niet dus. Ik snap dat jij er niet zoveel aan kunt doen maar zou toch bij de volwassenen aandringen dat ze nu de da moeten bellen.

wel dus! alleen kost onze DA 11 euro per minuut (dus nu jij weer) wij zitten namelijk in een gigantische uithoek dus de DA is hier niet zo 1,2,3!
en wij bellen wel altijd, ik zag kale plekken op de pony gelijk DA gebeld, en ze zijn behandelt dus oordeel maar niet te snel.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:37

mensen trekken snel hun oordeel!! trek je er niet te veel van aan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:42

Waarom vertel je dan iets compleet anders in een ander topic, geen aanval maar er zijn een aantal mensen die al dagen aanraden om een da te laten komen. Jij reageert als door een wesp gestoken terwijl we reageren in een topic waarvan de titel luid, HELP, nu krijg je steeds adviezen maar het is elke keer niet goed. Ik hoop voor je dat het meevalt en je iig de merrie gezond houd. En uithoek, ook ik woon in een uithoek maar da's komen gewoon voor een normaal tarief.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:46

ik ben benieuwd
(misschien is er wel helemaal niks aan de hand , en is de merrie gewoon een vet klep die over d'r benen heen piest & misschien is er wel reden tot paniek ... ik ben tenslotte niet ter plaatse)

ik hoop gouw nieuws te horen (en het liefst goed nieuws ;) )

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:49

bigone schreef:
Waarom vertel je dan iets compleet anders in een ander topic, geen aanval maar er zijn een aantal mensen die al dagen aanraden om een da te laten komen. Jij reageert als door een wesp gestoken terwijl we reageren in een topic waarvan de titel luid, HELP, nu krijg je steeds adviezen maar het is elke keer niet goed. Ik hoop voor je dat het meevalt en je iig de merrie gezond houd. En uithoek, ook ik woon in een uithoek maar da's komen gewoon voor een normaal tarief.

Sorry maar wat vertel ik dan compleet anders? ik ga hier niet over de DA, ik zeg alleen wanneer het nodig is als onze DA komt is dat wel even 110 euro! en zo reageer ik niet...maar er zijn elke keer weer mensen die zeggen dat ze zich verbazen waarom de Da nog niet is geweest? nou omdat wij niet voor hier elk onnodig ding hier naartoe laten komen...sorry hoor en dit is ernstig jaa dat weet ik! maar vind je reactie ongepast sorry.
en de DA komt gewoon dus, maak je daar maar geen zorgen over. ik weet wel wat het beste voor mijn dieren is.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:49

cherell0 schreef:
ik ben benieuwd
(misschien is er wel helemaal niks aan de hand , en is de merrie gewoon een vet klep die over d'r benen heen piest & misschien is er wel reden tot paniek ... ik ben tenslotte niet ter plaatse)

ik hoop gouw nieuws te horen (en het liefst goed nieuws ;) )

ja maar DA komt gewoon hoor ;) ik hoop ook dat het goed komt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:51

Sorry ts, in het andere topic vertel je dat ze nu binnen staat en dat morgen de da gebeld word, prima en ik hoop dat alles goed is/komt met je pony.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:53

het ging mij er meer om dat er conclusies worden getrokken op een verhaal door jouw ogen ...
als je er zelf niet bij ben kan je weinig conclusies trekken ;)
wat jij naar rotte eieren vind stinken kan voor mij wel heel normaal zijn (of andersom) .

en als het echt erg zou zijn , had je dat zelf wel kunnen bedenken dat het daar niet thuis hoort :o

het komt vast goed , ik ben benieuwd naar morgen :(:)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:55

bigone schreef:
Sorry ts, in het andere topic vertel je dat ze nu binnen staat en dat morgen de da gebeld word, prima en ik hoop dat alles goed is/komt met je pony.

ja maar ik zeg toch niet 'wanneer' de DA komt? ik zeg gewoon dat die komt, want dat was toch het advies? en dat heb ik namelijk ook gekregen van mijn instructrice : 'lekker op stal zetten, en morgenochtend de DA bellen, heb haar namelijk de situatie uitgelegd..niks geen aanval op wie dan ook!