Felka x Indian Bogie Wogie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Re: Felka x Indian Bogie Wogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:24

Ojeee dit is rot.. En wat verschrikkelijk jammer!!
Hoop dat Felka gauw de oude is :)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:47

O wat heb ik met jou en jouw Felka te doen, zo'n leuke combinatie. Wij hebben in het voorjaar mijn zusjes hafje aan iemand gegeven, ze is dit jaar 20 geworden, ze is nog heel goed, je kan er fijn buiteniritten mee maken en wat springen, nu blijkt dat ze deze 'maiden'-merrie vandaag of morgen nog gaan insemineren, had ik dit geweten was ze gewoon naar mij gekomen, het kan misschien allemaal, maar ik vind dit gewoonweg niet verantwoord, ik ben er niet goed van, maar gegeven is gegeven. :-(
Ik hoop dat Felka er snel zal bovenop komen, veel beterschap voor haar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:51

Och wat jammer zeg! Sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:41

Wat een rotnieuws voor je.. -O-
Ik zag dit ook zo een beetje aankomen,maar niettemin blijft het ontzettend spijtig.. Je had dit zo graag gehad. Begrijpelijk :(:)

En op haar leeftijd nog dekken kon geen bezwaar zijn,de merrie heeft al eerder veulens gehad tenslotte en ze lijkt in prima conditie. Uiteraard heb je ze nu gevoerd zoals een drachtige merrie,dat was ook hetgeen je vanuit ging,op 8 maand nog laten scannen tenslotte...

't komt best wel weer goed met je merrie,maar het blijft zuur. :(:)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:46

ik ben pas op 10 maanden beginnen met merriebrok voeren omdat de DA toen ook al foutief beoordeeld had ivm hoefbevangenheid.. Dat is nog ergens een geluk bij een ongeluk.. schade had veel groter kunnen zijn..

Mijn ex heeft ook gesproken met de hengstenhouder en zij stellen voor dat ik na mijn vakantie naar hen kom om hier een oplossing te zoeken. Ook zij zijn hier erg van aangedaan omdat ze wisten hoe hard we haar in de gaten hebben gehouden al die tijd, hoeveel we hieraan hebben uitgegeven, ... . Zij zijn heel erg bereid mee te zoeken naar een oplossing.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:05

Ik zou het best nog een keer durven proberen volgend jaar,als ik jou was,de merrie is verder gezond en in goeie conditie,afgezien van nu dat ze te rijk gevoerd geweest is.
Maar dat is iets wat je voor jezelf moet beslissen natuurlijk,en het opvolgen van een dracht kost ook geld natuurlijk.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 17:16

Nee, volgend jaar is ze 21.. Dat riskeer ik niet meer.. Als ze na al die keren van afgelopen jaar nog steeds niet mooi drachtig kon worden, wil dit voor mij zeggen dat het niet meer voor ons is weggelegd. Ik hoop er wel dit jaar of volgend jaar een veulen of jonger paardje bij te kunnen zetten zodat zij toch een deel van haar karakter doorgeeft en dit op haar manier mee opvoed. Indien het een veulen zou zijn zou ik er uiteraard ook voor zorgen dat dit een deel van zijn "jeugd" in een goede opfok zal doorbrengen..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:24

Misschien kan je dit jaar nog proberen, een laat veulen kan best en de merries zijn dit jaar precies ook aan de late kant, inclusief die van mij, waarvan de dracht nog niet vaststaat maar ik wel doorga.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 17:28

Momenteel wil ik me gewoon op de gezondheid van Felka concentreren.. Mogelijks is haar hypofyse helemaal ontregeld en zijn er andere zaken aan de gang. Ik laat haar het liefst nu gewoon volledig terug op haar plooi komen en ik hoop hierna zo lang mogelijk nog van haar te genieten. Het is zo'n schat :)

Mogelijks komt er dit jaar of volgend jaar een veulen bij te staan van dezelfde hengst maar met een andere merrie, maar dit valt allemaal nog te bespreken. Wat voor mij wel belangrijk is dat Felka het veulen of jongere paard als ware mee opvoed, samen met mijn wat jongere maar ook correcte shet. Ze heeft namelijk al bewezen haar rust door te geven aan andere paarden die bij haar hebben gestaan. Ook laat ze heel duidelijk zien wat wel en niet door de beugel kan.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 19:38

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:34

Och nee toch, wat een rotnieuws! Maak je niet te druk, volgens onze dierenarts is het helemaal niet raar dat een paard zolang verschijnselen van een zwangerschap blijft vertonen als er daadwerkelijk een vruchtje is geweest. Toevallig laatst over gesproken.
Hoe gaan ze haar nu verder onderzoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:50

kellykeuhh schreef:
Hier zijn weer enkele zaken veranderd.. Banden hebben afgelope dagen niet veel verandering meer getoond, maar sinds vandaag zijn deze weer een heel deel slapper. Ook hebben mijn stalgenootjes gisteren een soort "bult" gezien die bewoog.. Ze gokken op een hoefje, dus misschien is het veulen zich aan het draaien?
Ook is er in haar buik nu ook duidelijk meer beweging aanwezig!

Hoe verklaart je stalgenoot dit dan?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:10

Wishfull thinking...

Hoe gaat het nu met je merrie Kelly?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:16

He, wat vervelend zeg :(:)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:04

ah bah heb even snel bij gelezen.. wat een vies nieuws zeg :(:)
sterkte! en hopelijk is Felka snel weer de oude!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 07:31

Believe: Stalgenoot zal denk ik gewoon verkeerd gezien hebben..

Momenteel zit ik nog in Oostenrijk, al zou ik veel liever thuis zijn op dit moment.. Maar momenteel word er elke dag door mijn ex een kwartier (1ste week) mee gestapt, ook hebben we het merrievoer en supplement voor de dracht weggelaten. Weidegang is ook ingekort en in ruil hiervoor krijgt ze een extra schelletje hooi zodat ze zicht toch een beetje bezig kan bezig houden. Ook ga ik mijn slowfeeders boven halen eens ik thuis ben. Verder krijgt ze sinds gisteren ook vlozaad bij om het zand uit haar darmen te krijgen..
Beweging moeten we weer langzaam opbouwen. Prioriteit is nu dat ze afvalt en het zand verwijderd raakt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:03

kellykeuhh schreef:
Believe: Stalgenoot zal denk ik gewoon verkeerd gezien .

Zullen de darmen geweest zijn, ik dacht ook echt dat ik het veulen zag bewegen en birth alarm is tot vijf maal toe afgegaan en toch was merrie leeg, dus darmen kunnen heel erg tekeer gaan waarschijnlijk door koliekachtige verschijnselen door merriebrok.

Veel succes ermee.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:16

Ik heb net de uitslag binnen van haar bloedonderzoek!
Volledig gezond verklaard! *\o/*

Verwaarloosbare stijging van de pancreaswaarde en ze moest ontwormt worden, maar dat is reeds gebeurd :)
Dus gewoon nog te dik. Gewoon verder doen met dieet dus :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:59

Goed nieuws in een moeilijke periode.

Wel fijn dat de gezondheid van Felka nu goed is en je daar gerust over kunt zijn!!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 17:02

Ook van de hengstenhouders heb ik nieuws.. Zij zijn mee op zoek naar een jong paardje/veulen met dezelfde hengst als afstamming. Wanneer zij iets leuks weten staan of staan hebben nemen ze contact met me op :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:30

Wat leuk van ze!!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:07

hoe gaat het met felka? je zou ons immers op de hoogte houden

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:41

Felka is inmiddels veeel beter :) Moet haar nog wel goed in de gaten houden voor koliek en ze staat op streng dieet, maar verder gaat het heel goed!

Gisteren een 2jaarse aangekocht die binnenkort haar en casper op de weide zal gaan vergezellen :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:01

Mooi zo dat het goed gaar

en wat super dat er eentje bij is ook van Indian bogie woogie?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 20:01