Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: Op het nippertje gered met een veulentje in de buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:53

Hey tina, wat triest nieuws. Jullie hebben er iig alles aan gedaan daar zal het zeker nie aan liggen. Je hebt iig nu de merrie nog als ze op het land had gestaan was ze er waarschijnlijk zelf ook niet meer geweest. Sterkte en echt mega goed werk van jullie.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:57

Wat afschuwelijk! Ik hoop dat je merrie snel opknapt. Wat een ellende!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:58

TS, als jij/jullie tevreden zijn over de manier waarop de da gehandeld heeft, wie ben ik dan om dat te bestrijden. Hopelijk redt dit kleine ding het. Dat ze weer staat, hoe wiebelig ook, en toch weer wat knabbelt, is een goed teken. Ik blijf voor jullie hopen dat ze snel opknapt. Ze mag zich iig in haar hoefjes wrijven dat ze bij jullie terecht gekomen is!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 11:02

Marion71 schreef:
TS, als jij/jullie tevreden zijn over de manier waarop de da gehandeld heeft, wie ben ik dan om dat te bestrijden. Hopelijk redt dit kleine ding het. Dat ze weer staat, hoe wiebelig ook, en toch weer wat knabbelt, is een goed teken. Ik blijf voor jullie hopen dat ze snel opknapt. Ze mag zich iig in haar hoefjes wrijven dat ze bij jullie terecht gekomen is!

Tsjah, je denkt altijd, wat als we dit gedaan hadden, wat als de DA dat gedaan had.. Het blijft altijd lastig... Het gaat hier om een hele kleine merrie dus de opties waren heel beperkt.. Daarnaast kunnen we er niks meer aan veranderen...
Ik waardeer het hoor, dat je met ons meedenkt. We hopen inderdaad dat ze snel weer opknapt..

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:06

wow wat zielig....
ik snap niet dat er mensen zijn die zo voor hun paardjes zorgen

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:32

Wat een vreselijk nieuws zeg |( |(
Hoeveel pech die paardjes hebben, niet te geloven!
Hopelijk knapt je kleine merrietje snel weer op :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:45

Maydine schreef:
Marion71 schreef:

Tsjah, je denkt altijd, wat als we dit gedaan hadden, wat als de DA dat gedaan had.. Het blijft altijd lastig... Het gaat hier om een hele kleine merrie dus de opties waren heel beperkt.. Daarnaast kunnen we er niks meer aan veranderen...
Ik waardeer het hoor, dat je met ons meedenkt. We hopen inderdaad dat ze snel weer opknapt..

Als dit hele stuk lees met de gegevens van de andere merrie die met een doodgeboren veulen rondliep krijg ik toch wel vragen. Zijn/waren beide merries te smal om een veulen op de wereld te zetten. Of was dit botte pech??. Als ik dit helemaal verkeerd schrijf?? excuses. Dit topic is erg verdrietig om te lezen. Er is los van de financien ook veel tijd en energie in deze ponies gestoken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:57

Wat ongelooflijk triest.
Ik duim dat dit kleine merrietje het gaat halen, jullie doen er echt alles aan.
Daar heb ik enorme bewondering voor. *\o/*

Het lijkt me echt horror zo'n bevalling te moeten meemaken.
heel veel sterkte!!

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:38

Morganlefay, als het hoofd naar achteren geslagen ligt dan komt het veulen er nooit uit,dat is een verkeerde ligging net als een stuitligging of 1 voorbeen naar achteren geklapt, dus dit is gewoon pech hebben maar als de merrie nog bij de vorige eigenaars had gelopen met zo weinig toezicht dan hadden ze haar dood gevonden want dan had het veulen door het afsterven de merrie vergiftigd

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:44

wat een pech zeg, brr heb er gewoon kippevel van.

hoop dat de merrie opknapt.

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:46

Ach, ik lees nu pas hoe het gisteravond is afgelopen. Wat afschuwelijk om mee te maken.
Ik hoop dat jullie deze traumatische gebeurtenis een plekje kunnen geven en dat de kleine merrie gauw weer opknapt (wat een geluk dat ze bij jullie was en is!).

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 12:54

Kom net terug van stal, ben in mn pauze ff snel heen en weer gereden. Ze lag nog steeds languit in de stal, heb haar wat hooi en water aangeboden, ze knabbelde wat maar verder ook niet.. Even later kwam ze omhoog en ging even plassen, dit ging wel prima gelukkig dus dat werkt nog naar behoren.. Vanavond even een vitaminespuit halen en verder maar afwachten en vertroetelen.. Arm klein meisje..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:59

Ik las hier nog over melkziekte..Heeft de dierenarts nog gekeken of dat evt van toepassing zou kunnen zijn?In dat geval komen ze ook niet in de benen en hebben ze een een infuus met calcium oid nodig..Gelukkig werkt het plassen goed!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:04

Ach arme kleine ding, jakkes. Ik hoop van harte dat ze snel opknapt.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:58

Maydine schreef:
Kom net terug van stal, ben in mn pauze ff snel heen en weer gereden. Ze lag nog steeds languit in de stal, heb haar wat hooi en water aangeboden, ze knabbelde wat maar verder ook niet.. Even later kwam ze omhoog en ging even plassen, dit ging wel prima gelukkig dus dat werkt nog naar behoren.. Vanavond even een vitaminespuit halen en verder maar afwachten en vertroetelen.. Arm klein meisje..

Wij hebben jaaaaaren geleden ook eens een drama geboorte gehad (1995).
De vulva van de merrie was daardoor helemaal blauw en opgezet en ze heeft de eerste 2 dagen alleen maar gelegen.
Ons veulentje leefde gelukkig nog wel en die dronk gewoon terwijl de moeder languit bleef liggen.
We hadden er een hard hoofd in dat het goed zou komen , maar na die 2 dagen kwam ze weer in de benen en het is helemaal goed gekomen.
Ik hoop dat jouw merrietje ook snel weer opknapt!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:18

Wat een vreselijke bevalling moet dat geweest zijn. Gelukkig kan ik het me niet beeldend voorstellen, maar dat het rampzalig is geweest kán niet anders.
Hopelijk knapt de kleine snel op! :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:21

jeetje wat een verhaal..... en idd wat je zegt hoeveel pech kan je hebben in zon korte tijd....

hopelijk knapt de merrie weer snel op en kan ze genieten van haar nu onbezorgde leventje bij jullie

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:33

Wat een vreselijk verhaal. Zeker met deze heftige bevalling erbij. Die arme diertjes allemaal. :(:)

TS ik vind jou en je vriend/man ontzettend dapper, dat jullie deze dieren opgevangen hebben. En ik hoop dan ook dat dit moedertje snel opknapt en zich weer wat fijner gaat voelen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:51

Tsjonge wat kunnen gelukkige en minder gelukkige tijden elkaar dan snel opvolgen zeg...
Heel naar om mee te moeten maken. Je knokt en je wilt alles doen voor zo'n beestje maar uiteindelijk zal het zichzelf er doorheen moeten slepen...
Ik hoop dat ze nog verder op zal knappen, wel fijn dat ze nog zelfstandig in de benen kan komen en goed kan plassen! Heel vervelend van het veulentje zo, maar vooral met de merrie heb je een band opgebouwd dus ik hoop dat zij het echt van moeder-natuur mag redden!

Ik denk dat we allemaal wel kunnen zeggen dat we enorm trots op je zijn, dat we hopen dat er nog meer van zulke goede harten rondlopen om de zorg van zulke beestjes op zich te nemen en dat we al heel blij zijn met het resultaat dat je tot nu toe geboekt hebt... 2 hebben een leuk nieuw huisje dankzij jouw zorgen, andere dieren zijn uit hun leiden verlost dankzij jouw zorgen, deze merrie heeft nog een 3e kans gekregen dankzij jouw goede zorgen, je kunt echt niet meer doen dan wat je tot nu toe gedaan hebt!
Super werk en ik hoop dat het nog beter af mag lopen...
Sterkte Y;(

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:00

My_Chimanga schreef:
Tsjonge wat kunnen gelukkige en minder gelukkige tijden elkaar dan snel opvolgen zeg...
Heel naar om mee te moeten maken. Je knokt en je wilt alles doen voor zo'n beestje maar uiteindelijk zal het zichzelf er doorheen moeten slepen...
Ik hoop dat ze nog verder op zal knappen, wel fijn dat ze nog zelfstandig in de benen kan komen en goed kan plassen! Heel vervelend van het veulentje zo, maar vooral met de merrie heb je een band opgebouwd dus ik hoop dat zij het echt van moeder-natuur mag redden!

Ik denk dat we allemaal wel kunnen zeggen dat we enorm trots op je zijn, dat we hopen dat er nog meer van zulke goede harten rondlopen om de zorg van zulke beestjes op zich te nemen en dat we al heel blij zijn met het resultaat dat je tot nu toe geboekt hebt... 2 hebben een leuk nieuw huisje dankzij jouw zorgen, andere dieren zijn uit hun leiden verlost dankzij jouw zorgen, deze merrie heeft nog een 3e kans gekregen dankzij jouw goede zorgen, je kunt echt niet meer doen dan wat je tot nu toe gedaan hebt!
Super werk en ik hoop dat het nog beter af mag lopen...
Sterkte Y;(

Jeetje wat een lieve woorden.. dankjewel, dankjullie wel allemaal trouwens, dat doet me echt goed.. Het is gewoon vreselijk oneerlijk verdeeld.. maar inderdaad, we hebben al een hoop kunnen doen.. Hopelijk loopt dit goed af voor het merrietje in ieder geval.. dat is nu gewoon het allerbelangrijkste.. maar echt..pff.. ik zit er echt ff doorheen.. Dan doe je zo je best en gaat het nog niet goed.. moet er niet aan denken wat er gebeurt was als de merrie nog bij de oude man in de wei had gelopen... brr..
Ze ligt nu weer rustig in de stal te slapen, straks even een vitaminespuit halen en weer rustig afwachten.. arme meisje kruipt helemaal tegen je aan met haar hoofd/hals als je bij haar in de stal gaat liggen.. Heb vanmorgen en vanmiddag even bij haar gelegen, ze ligt dan gewoon echt te slapen op je schoot... Ik hoop echt dat ze snel opknapt en dan lekker kan genieten hier in het zonnetje in de wei, dat heeft ze wel verdiend...

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:03

Ik heb je hele verhaal gevolgd en gelezen, wat is dit vreselijk afgelopen! Wat moet het afgrijselijk zijn om een merrie te horen gillen van de pijn en te weten dat je niets kan doen! Alle hulde voor jou, hoe je deze beestjes hebt opgevangen en hoe je dit doorstaat! Ik hoop dat de merrie weer snel opknapt, die moet het ook heel zwaar hebben, arm beest .....

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:07

Citaat:
Ze ligt nu weer rustig in de stal te slapen, straks even een vitaminespuit halen en weer rustig afwachten.. arme meisje kruipt helemaal tegen je aan met haar hoofd/hals als je bij haar in de stal gaat liggen.. Heb vanmorgen en vanmiddag even bij haar gelegen, ze ligt dan gewoon echt te slapen op je schoot... Ik hoop echt dat ze snel opknapt en dan lekker kan genieten hier in het zonnetje in de wei, dat heeft ze wel verdiend...

Wat fijn dat ze graag bij je ligt, en je haar kan troosten door je aanwezigheid !

Wel heel erg dat jullie zo'n zware bevalling moesten doormaken.

veel sterkte & beterschap voor de lieve merrie.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:13

He wat een vervelende ontwikkeling.
Het is altijd heel erg triest als het bij de geboorte niet goed gaat.
Wij hebben vorig jaar een veulen in 2 stukken uit onze merrie moeten halen en dat ging ook met veel pijn en moeite...

Wij hebben onze merrie toen gelijk naar buiten kunnen doen en daardoor schoonde de baarmoeder heel mooi op en knapte de merrie ook zienderogen op. Maar ik begrijp dat je met dit weer dit merrietje niet naar buiten doet.
Veel sterkte met alles

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:18

Wat triest dat het zo heeft moeten gaan.

Gelukkig hebben moeder, zoon en het andere merrietje het wel gered. Wat ontzettend naar dat de bevalling zo slecht is afgelopen. Maar bedenk ook, jullie hebben gedaan wat jullie konden! Nu is het zaak om te fixeren op de merrie. Soms is het leven hard en niet eerlijk, je zou willen dat het anders ging; maar helaas, je kunt er weinig aan veranderen. Natuurlijk wel veel sterkte voor jullie :(:)

Fijn dat de 2 een nieuw thuis hebben gevonden en dat de merrie nu ook een goed thuis heeft gekregen, iets wat ze eigenlijk altijd al gehad zouden moeten hebben.

Heel veel respect voor jullie, voor jullie grote hart voor de dieren.
En natuurlijk heel veel succes, ik duim voor jullie dat alles goed gaat komen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:59

Was benieuwd hoe het met de merrie ging.
Aan je verzorging en liefde ervoor zal het niet liggen in ieder geval !

Ik hoop dat ze snel aansterkt !