Kharamel GF veulens geboren! (1e veulen pag 6, 2e pag 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:25

Photobucket ligt weer dwars zie ik, ik denk dat ik maar naar een andere uploader overstap. -O- Gister ook al, een foto die ik echt net had geupload zou al te vaak bekeken zijn en dan krijg je zo'n vervangend plaatje met tekst. :=

Maar even van FB, kunnen jullie deze zien? Instellingen staan openbaar dus het zou zichtbaar moeten zijn.
Maar goed, deze foto is ook van het hengstje, zie je dat hij wel echt een donkere neus en ogen heeft. Die andere foto is van buiten in de volle zon, daardoor lijkt het misschien lichter... denk ik.
Afbeelding

Faline

Re: Kharamel GF veulens geboren! (1e veulen pag 6, 2e pag 9)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:27

Ik zal de genoemde namen ook eens even op een rijtje zetten, zitten wel hele leuke tussen :j
Ohja, de beginletter van de naam van de merrie is vrij. (Leuk... nog veeeeel meer om uit te kiezen :)) )

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:28

Gefeliciteerd! Wat is de Cahmpagne merrie mooi <3
Wat ga je met de veulens doen?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:40

Aah ja hier is zijn snoetje en zijn oogjes wel een stuk donkerder! :D misschien is het gewoon een enorme toverbal die champie en goldy hebben ontworpen :+

Oef dat maakt het extra lastig dat de beginletter van de merrie vrij is! maar ergens ook wel weer makkelijker om echt iets bijpassends aan haar prachtige kleurtjes te vinden! :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:26

faline, hou je ze? :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:46

Dat merrietje is ook een plaatje. <3
Na alle 'rampverhalen' omtrent de bevalling die ik vanmorgen heb meegekregen, ben ik blij om (ietswat te laat :o ) hier iemand te kunnen feliciteren. *\o/*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:29

Dankjewel voor alle leuke reacties! :D
@ Vroli, voorlopig blijven ze zeker, maar ik zeg nooit nooit wbt eventueel verkopen :P Kan natuurlijk niet alles houden. Maar omdat dit de eerste twee zijn ben ik wel benieuwd naar hoe ze ontwikkelen. :j

Rampverhalen zijn nooit leuk Naborah! Ik ben echt heel blij dat het hier zo goed is gegaan! Had van tevoren echt wel zenuwen hoor.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:54

Faline schreef:
Ik kan er niet over uit hoe blij en gezegend ik met deze twee prachtige veulens ben! Loop al sinds woensdag met een grijns van oor tot oor :))

@ Josav Ik heb er geen test bij omdat ik in de eerste instantie niet zou fokken met Champie (eigenlijk was ik in de eerste instantie zelfs op zoek naar een palomino merrie... maar toen ik kennis had gemaakt met Champs was ik verkocht :D) en heb me er dus ook niet zo druk om gemaakt. Ik zal het sowieso nog eens even navragen allemaal, kan ook gewoon miscommunicatie geweest zijn. Ik zit er in ieder geval niet mee, want nu is er met fokken ook kans op gold champagne, en dat vind ik ook wel weer erg leuk :D \
En ik persoonlijk als palomino liefhebber ben uiteraard ook super blij met het palo hengstje, ze doen voor mij niet voor elkaar onder hoor. Zal een prachtig gezicht zijn straks met z'n allen in de wei :D *\o/*

Even een buitenfoto van het hengstje en een droogfoto van de merrie <3

Afbeelding

Afbeelding

En nu voor beide een passende naam vinden :)) Uiteindelijk wordt het wel iets speciaals, maar ik ben zo'n twijfelaar dus het zal nog wel even wat voeten in de aarde hebben :+

Hi Faline! Dikke proficiat met de mooie veulens!

Knappe gezicht van het hengstje!

Even een gouden regel wat de kleuren van veulens betreft : palomino worden lichter geboren dan ze uiteindelijk worden en champagne (gold en amber) worden donker geboren en verlichten over de eerste jaren.

Zou toch de juffie op cream en champagne testen .. misschien is ze beiden. Zij haar ogen bruin of iets anders? Iets anders zou op champagne kunnen duiden. Heel apart!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:05

Gefeliciteerd met je merrietje!

Wat een koppie heeft je hengstje zeg.. heel wijs :D
En ach, op kleur fokken of niet.. ik vind beide veulens ook een mooi exterieur hebben, voor zover je dat nu kunt zien!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:31

Ohh wauw,wat zijn ze mooi! Gefeliciteerd met deze 2 knappe veulens,ben benieuwt naar meer fotos! Heel veel plezier met ze!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:14

@ Peterina, ze heeft blauwe ogen :j Op deze foto wat beter te zien.
Afbeelding

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:48

wat leuk dat je ze eerst ff aanhoud.. :D (zou ik ook doen :D )

heb je nog meer fotos van de knapperts? <3

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:53

En ook van harte met het prachting champagne merrieveulen. Ze is prachtig <3

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:54

Wacht een paar weken want de blauwtjes zijn misschien baby blues en dit hebben 'dilutes' vaker tov gewoon gekleurde veulens.
Denk toch dat ze amber champagne is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 00:03

Haar huid is trouwens ook overal roze, zoals bij champagnes :j (Bij het hengstje is het donkerder gekleurd.) Ik ben inderdaad wel erg benieuwd hoe het over een paar weken is met beide veulens qua kleur, of als ze uit hun veulenvacht komen. :D Het zijn hoe dan ook leuke kleurtjes.
Qua palomino hebben wij hier trouwens nog niet zulke lichte gehad, waren allemaal donkerder bij de geboorte en de staart en manen waren nog niet wit, zoals bij dit hengstje.

Bedenk me ook net dat Goldy haar vorige veulen uiteindelijk een donkere koffievos werd, zij was de eerste weken na de geboorte juist een hele lichte vos, zag er apart uit toen ze haar veulenvachtje wisselde voor zo'n donker kleurtje. :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 00:25

Bijna een verschil van dag en nacht als je deze twee foto's vergelijkt. De 1e is dus het hengstje van Goldy en de tweede is Auri, palomino merrie die we in 2006 hebben gefokt. Destijds waren er zelfs mensen die niet geloofden dat het een palomino'tje was. (foto waar ze ouder is en duidelijk palomino is in mijn profiel te vinden, de laatste foto) :+

Afbeelding

Afbeelding

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:43

Wauw! Wat hebben de meiden hun best gedaan zeg! Echt onwijs leuke veulens! Van harte gefeliciteerd. Blijf we fotos posten he?!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:01

Wat een knappe kinders!!!

Ik zeg: Nieuw topic openen en ons volspammen met deze prachtige baby's!!

In mijn profiel staan foto's en linkjes naar topics van mijn palomino-hengstje van 2011. Was als baby een stuk donkerder dan jouw hengstje en had inderdaad nog geen witte manen en staart.
Van de winter was hij bijna wit en nu begint hij (gelukkig) weer wat donkerder te worden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 00:30

Nieuw topic komt morgen :D

Voor het hengstje wordt de naam Capilano (Maar dan met een K of KC), afgeleid van Capilano suspension bridge en Capilano lake bij Vancouver waar ik vorig jaar geweest ben. Adembenemend mooi was het daar... net zoals het hengstje :D

En nu de merrie dus nog een naam. :+

(Vanmiddag vond de 'kraamvisite' dat ze wel peppi en kokki konden heten :') )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:34

Als ik een merrie zou krijgen zou ik haar "Mother of God" noemen _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 00:36

Ik zie het je al roepen in de wei.. :') :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:38

Daarom :') "MOTHER OF GOD!!!! KOM ONMIDDELIJK HIER JIJ!!!!" :') Ik zou echt een gare naam kiezen voor mijn knollies :') Ik zou ook absoluut El Diablo een fantastische naam vinden, ookal staat het voor duivel :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 00:41

Goldy's vorige veulen heette Devilish Donja :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:42

Khapilano.
kharat./kharaat

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 00:42

jeetje! de ene na de andere knapperd wordt er bij jou uitgepoept! geweldige kleurtjes en heerlijke bekkies <3

veulennamen als el diablo, pas maar op, ze gaan zich altijd naar hun naam gedragen :+