Zoooo Joyce, ze is het HUGE! Laat maar komen dat veulentje nu! Uitgerekend van de allerlaatste datum dat ze gedekt kan zijn is ze vandaag precies 340 dagen! Ik heb voorspeld dat het vandaag of morgen zou komen, dus laat maar komen Belle!
Nja we zien wel, de dagen tellen we al niet meer omdat dat allemaal toch niet zeker is. We kijken gewoon goed naar de merrie en je kunt goed zien dat haar hele bouw en gedrag verandert dus het zal niet lang meer duren. Gister avond nog hevige bewegingen gezien van het veulen dus dat zit iig nog goed. Ik had het een tijd niet meer zien bewegen dus ik was een klein beetje ongerust, maar gelukkig is dat nu weg. Zolang het veulen nog beweegt en de merrie zich goed voelt hebben wij nog wel gedult.
Vannacht weer een keer wezzen kijken maar mevrouw lag lekker te slapen. en vanmorgen,,,,,nog geen veulen. Ze begint nu ook wel wat te spitten in de stal en is af en toe best onrustig dus dat veulen gaat er gauw komen
Dat wordt vannacht weer waken de banden van haar buik worden echt slapper en ze tilt de hele tijd de staart op Go Belle Bo belle Ik denk dat er voor donderdag een prachtig veulen wordt geboren
Dat wordt vannacht weer waken de banden van haar buik worden echt slapper en ze tilt de hele tijd de staart op Go Belle Bo belle Ik denk dat er voor donderdag een prachtig veulen wordt geboren
Ohwwww... wat spannend zeg!! Lijkt me zo´n mooie ervaring!! Succes!!
oef. ik zal aan je denken de komende dagen en aan belle natuurlijk!
Maydine
Geplaatst: 29-05-11 23:37
joysjuh1987 schreef:
Spannend! Er zit weer vordering in dus! Ben benieuwd!
joysjuh1987
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 08:32
vannacht wezen waken maar was een te rustige nacht , Straks maar lekker in de wei en dan goed de zon op de rug. Misschien nog even spelen in het nieuwe vijver/zwembad voor de pony`s. Belle vind het helemaal geweldig. Zaterdag zijn we weer bezig geweest met het aanleggen van de nieuwe weides en er is dus een hele mooie vijver/ zwembad voor de paarden afgegraven. Hier kun je zomers lekker met ze zwemmen. Er staat nu een klein beetje water in en ze vonden het helemaal geweldig. Misschien met enorm veel plezier dat het veulen er van jaloezie er wel uit komt.
joysjuh1987
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 08:45
Even een paar foto's van gister gemaakt oa bij de vijver(nog zonder water) Deze vijfer loopt heel langzaam aan af zodat er geen ongelukken komen op de foto helaas niet te zien. om reachties hierover te voorkomen
jolandje
Geplaatst: 30-05-11 08:50
leuk zeg, maar is de vijver niet erg diep? lijkt wel zo op de foto's en zit er nu al water in? wij hebben hier ook een viiver gegraven, maar omdat het grondwater heel diep zat en we het gele zand wilden gebruiken, is hij erg diep geworden en mogen er geen paardjes bij of in
_lieff_
Geplaatst: 30-05-11 08:51
Wat lief! Veulie mag er nu wel uit
joysjuh1987
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 08:54
de vijfer is hier 2 meter op het diepste punt. en zit een klein plasje onderin maar omdat de sloot er op aan geloten is en het hemelwater van de buren er in komen krijgen we er nog water in maar dat zal dus nooit 2 meter die worden hooguit een meter omdat het dus afloopt. Mijn vriend heeft de vijver zelf gemaakt die is kraanmachinist en legt veel tuinen aan en dus ook vijvers en omdat hier leem in de grond zit lijken de wanden wel van beton en mogen er gewoon pony`s in. Met grote paarden komen we er niet maar daar is de vijver ook te klein voor. Het is dus eig meer een kuil waar een plasje water in komt bij erge regen. De paarden kunnen er ook niet zelf komen.