Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:18

Jolliegirl schreef:
Ik vind het heel oneerlijk doordat jij een slechte ervaring hebt, om gelijk maar te roepen dat de kliniek heel vele fouten heeft gemaakt.
Die mensen doen potjandorie ook maar hun best... het zijn MENSEN... geen wetenschappers of tovenaars!!

Zelf hadden jullie het thuis helemaal niet gered. En was je merrie EN veulen denk ik kwijtgeweest.

Ik snap dat je over de zeik bent enz. enz.
Maar dat geeft je niet het recht om ze af te gaan lopen zeiken...
Vind het heel netjes dat je je beschuldigingen naar de dood van het veulen redelijk hebt teruggenomen nadat je met de kliniek gesproken had... dat wil ik wel even zeggen.

Ik denk dat dit veulen niet geleefd heeft, zeker omdat het vlies nog volledig heel was , enkel bij de neus kapot...

Ik duim op een goede afloop, dat gun ik je.
Een veulen kwijt is al erg genoeg... ik hoop dat de merrie erdoorheen komt.

Nou ik vind dat ts helemaal niemand afzeikt, sorry hoor, ik zou het ook raar vinden als ik niet gebelt werd, verkeerde diagnose etc, dus dat je niet 100% zeker bent is niet zo heel raar..

Ts ik duim nog steeds voor Lieke en jou! :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:02

_R_G_ schreef:
Ze hebben deze keer ook te veel fouten gemaakt, bij mij! Dat is een feit en dat mag ik best benoemen :j
Daarbij zeg ik niet dat het een slechte kliniek is, dat heb ik meerdere malen gezegd,

Ik loop ze niet af te zeiken, als het zo erg was had ik mijn paard daar allang weg gehaald, zo hypocriet ben ik niet hoor, alles wat ik hier zeg zeg ik ook tegen de Da's die geven mij ook groot gelijk dat ik boos ben.

Ja het is schandalig dat een paard een week met de verkeerde diagnose staat en geen medicijnen en pijnstillers krijgt, maar ik geef ze wel de kans het nu beter te doen, er staan in dit topic ook complimenten over hoe ze het oppakken en doen, maar ik mag ook mijn minderheden uiten.

Ze belde mij, het veulen is dood want het vlies was heel, ja dan is het eerste wat je denk godver hij is gestikt, later heb ik mijn verhaal aangepast, hoe het wel is gegaan.
En nee ik vind het nog steeds zwaar K*t dat hun alarm niet werkt, dat ze verkeerde diagnoses stellen en niet naar de baasjes luisteren, dat heb ik ze ook gezegd, en het is nu stukken verbeterd!

paardenfreak; die zat van achter ingenaaid ja, het alarm in de stal ging wel af, maar daar was niemand, hij heeft de artsen alleen niet gebeld.

Oke, ik heb het dan 'n beetje verkeerd begrepen.
Excuus.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze opknapt.... echt....

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 11:17

Goede nieuws,

Lieke blijft eten en het infuus is er af :)
De bloedwaarden schommelen nog een beetje, soms iets beter dan de andere keer, maar ze zijn iig niet slecht :) vandaag waren ze weer iets beter dan gisteren.
Vannacht hebben ze haar toch nog opnieuw de zware pijnstillers moeten geven. Die proberen ze nu zo veel mogelijk af te bouwen (omdat die eigenlijk heel slecht zijn op langer termijn) maar als ze ze nodig heeft krijgt ze die wel.
De mest word steeds beter, de medicijnen moeten helaas nog wel via een spuit, daar is Lieke niet blij mee, de dierenartsen trouwens ook niet, dat gevecht iedere dag.
Als ze straks zeker weten dat ze al haar brokken netjes op eet krijgt ze het via poeder.
De rede dat het infuus eraf is en via daar de medicijnen niet meer gegeven kunnen worden,
de plek waar het infuus zat begon te irriteren, maar ze neemt zelf wel al genoeg vocht op, dus dan moesten ze of een nieuwe prikken terwijl het eigenlijk niet meer nodig is of eraf halen, dat hebben ze nu gedaan.

Het gaat nog wel even duren voordat ze helemaal gevaren vrij is maar het gaat de goede kant op :)
Voordat het slijmvlies helemaal hersteld is zijn we toch wel 2 weken verder, dus tot die tijd moet ze iig nog blijven.

hessel

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:36

Winnie: lees nu pas je verhaal!
jeetje, wat moet het ontzettend zwaar en moeilijk voor je zijn zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van het veulen!

Gelukkig gaat het met Lieke wel de goede kant op. Ik ga voor je duimen dat ze er helemaal bovenop komt!

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:56

super nieuws zo te horen

hopen dat ze het zo door zet.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:18

hey,

ik las deze hele topic net. ik ben dit jaar ook mijn veulen verloren, was ook al door voor de geboorte en het vlies was er net zo af als bij jou veulen, mijn merrie was wel helemaal gezond en weer helemaal de oude(maar heeft op moment last van hormonen) ze is net weer een paar dagen terug van de hengstenhouder(aangezien de hormonen niet goed zijn) dit raadde de dierenarts aan. maar ik kan begrijpen nu je merrie van dracht zo ziek is dat je het niet meer doet ik heb namelijk ook een poos getwijfeld.

ik was er helemaal kapot van toen mijn veulen dood was gegaan, maar ik zou er helemaal van kapot zijn als het niet goed ging met mijn paard. dan had ik haar idd ook niet meer laten dekken. ik hoop voor je dat alles zo blijft gaan zodat het nu gaat en dat ze snel weer beter wordt.

veel sterkte nog de komende tijd.

LoveMyHorseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 12:20

Oh nee, sterkte he :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:33

De foto's in de wei lekker aan het grazen zien er gelukkig al een stuk beter uit :-) Hoop voor je dat dit herstel zo goed blijft doorzetten :-)

Denora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:06

Helemaal mee eens.

De foto in de stal is echt zielig maar de buiten foto's zijn gelukkig hoopvol.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:48

Monique, dankje wel
eef_doortje; wat erg! Hopelijk word het met jou merrie ook weer beter.

Dank jullie wel.

Ik ga vandaag weer naar haar toe, de arme schat is vandaag jarig, dus ze verdient wel een paard extra knuffels vandaag.
Zal als ik terug ben weer een update plaatsen.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:30

Gefeliciteerd met Lieke :),
Hoe gaat het nu met haar?

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:45

hoe is het nu met lieke knapt het al verder op of niet?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:01

Pfoe gelukkig gaat het al iets beter met haar. Ik hoop voor je dat ze snel naar huis mag. En nog gefeliciteerd met der verjaardag!

Ik heb vorig jaar ook ons veulen naar de kliniek moeten brengen, had ineens heftige koliek zonder oorzaak. Is trouwens ook nooit gevonden, niet in de mest en niet in het bloed helemaal niks. En hier gingen ze ieder half uur kijken. Ik lees al een tijdje mee en het verbaasde mij gewoon dat ze zo weinig zijn wezen kijken.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:14

Dank jullie

Het gaat nu wel goed met Lieke alleen blijft ze erg veel pijn hebben na het eten ;(
De medicijnen zouden vanaf nu echt goed moeten gaan werken, dat duurt altijd even, de DA had liever wat meer vooruit gang gezien in de tussentijd, maar ze zei ook dat het echt zo erg was dat dat nog wel even zou kunnen duren.
Morgen of Vrijdag gaan ze nog een keer een maag onderzoek doen om te kijken hoeveel vooruitgang er in zit.

Ze stond er wel heel netjes bij gisteren, mooi gepoetst staart gewassen en gekamd (die zat namelijk helemaal onder de diarree) manen gekamd en ze blonk echt, geen idee wie zo hard had gewerkt maar het gaf een veel fijner beeld dan een dof paard onder het zaagsel.
Ik heb nog een foto gemaakt, zal zo even kijken of ik die er op krijg.

MyNynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:36

he, wat vervelend voor jou en lieke. :(:) hoop dat ze snel minder pijn krijgt. Sterkte meid.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:32

Ik kom net terug van de kliniek

De Dierenartsen vinden dat er echt te weinig vooruitgang in zit, en beginnen zich zorgen te maken over Lieke.
Ze hebben vanochtend een echo gemaakt van de maag om te kijken of die zijn werk wel goed doet en dat er geen verstopping ontstaat, dat is gelukkig allemaal goed.
Maar Lieke ligt echt alleen nog maar en staat maar weinig, ze heeft echt heel veel pijn, sterkere pijnstillers mogen ze niet geven, want die tasten dan weer de maag aan en vertragen het genezingsproces.
Volgende week willen ze nog een inwendig onderzoek doen om te kijken of het verbeterd, maar dat willen ze zo lang mogelijk uitstellen, omdat het heel pijnlijk is voor Lieke en hoe langer ze wachten des te beter beeld geeft het van de genezing.
De DA heeft me vandaag weer even goed duidelijk gemaakt dat ik er niet zomaar vanuit moet gaan dat het goed komt (wat ik toch wél weer gedaan heb deze week) dus het is weer even heel hard aan gekomen dit bezoekje.
Ik ben er 1,5 uur geweest vandaag en ik denk dat ze misschien 10 minuten gestaan heeft. Het was echt geen prettig gezicht. Om 3 uur heb ik haar even lekker op de wei gezet, maar ook daar gaat ze meteen liggen.

Voor nu, afwachten, alweer.
En heel hard hopen dat de medicijnen hun werk gaan doen en aanslaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:33

Jeetje... duimen draaien hier overuren!
Blijf reëel voor je paard...

Succes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:40

Ik hoopte juist op goed nieuws. Wat verschrikkelijk dat ze zoveel pijn heeft :(:).
Ik duim heel hard dat ze beter gaat worden :(:).

Ontzettend veel beterschap voor Lieke en heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou :(:).

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:41

Oh jeetje,niet het bericht wat ik wou lezen.

Pff wat zou het zijn en nog belangrijker,hoe komt ze er weer bovenop.

Sterkte en moed houden. :(:)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:06

Snotver, had zo gehoopt dat de stijgende lijn had doorgezet. Hou vol meid! Duimen draaien hier verder...

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:49

Jeetje zeg, ik ben een stille meelezer, maar hou vol meis!
Ik zal met de rest van de bokkers mee duimen!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:33

Jeetje... Lees ik eerst goede, blije berichten.. En nu gaat het weer de verkeerde kant op. Wat verschrikkelijk voor je!!
Hou vol en sterkte!!

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:47

Oh wat erg,ik had ook zo gehoopt/ verwacht dat dat ze in een stijgende lijn zat |( .
Veel sterkt er maar weer mee.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:20

phoe... ik heb je topic met kippenvel zitten lezen!
Ik hoopte echt dat het nu goed zou zijn..
meid wat ontzettend rot allemaal!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:01

Wat erg dat ze nog steeds veel pijn heeft, hoop dat het snel beter gaat,
ik duim iig hard mee.