Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:36

wat een mooie stal word het al zeg, leuk met die ouderwetse raampjes erin, daar hou ik ook wel van :j

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:07

dat is zeker een mooie stal,vooral die ouderwetse raampjes,helemaal geweldig,hier zal mirte zich lekker in voelen,hopelijk gauw het veulentje.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 14:16

Thanks ladies! Ben er zelf ook errug blij mee!
Maaike-Lotte : Het is de bedoeling dat ze volgende week de rest af komen metselen. Mijn man gaat dus hard aan de slag met het dak en dan hoop ik dat over een dikke 2 weken de pannen erop kunnen. Mijn streven is om haar toch wel een week of 3 voor de uitgetelde datum aan huis te kunnen zetten. Maar we zullen zien of dat gaat lukken. Maar anders kan ik uitwijken naar een stukje grond wat ik hier langs de buren heb. Daar staat ook een grote stal op. Maar hier kan ik geen camera plaatsen, dus dan moet ik er de hele nacht op uit :+

Veearts is net geweest en heeft alledrie de meiden ingeënt. Ging zoals altijd weer keurig in alle rust. Voor Zwammie en Mandy was het de eerste keer, dus altijd spannend :j Maar ze gaven geen kik.
Hij vond Mirte ook echt heel erg zwaar en vroeg of ze niet eerder uitgeteld was. Maar hij zei ook heel terecht "Het is niet anders en het is afwachten nu". Ze is alert, blinkt als een spiegeltje en is uitermate knuffelig. Aftellen :j

Ben benieuwd ;-)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:14

NIEUWTJE!!! We hebben TAKEL gevonden.
En hij ligt nu langs me te slapen. <3 *\o/*
Foto's volgen zo spoedig mogelijk.

Met de meiden is alles goed.
Geen van de drie heeft gelukkig iets gemerkt van de enting.
Tot later!

maaike_lotte

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:24

ah super, toch een leuke takel, gefeliciteerd ! Ben benieuwd naar foto's.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:52

*\o/* yesss, laat maar zien je nieuwe takeltje, ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet :D

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:59

Dit adresje hadden we als allerallereerste op het oog, maar de pups waren er nogal kostbaar... :o
Dankzij de combinatie van mijn verjaardag, mijn trouwdag en een lieve sponsor, loopt dit kereltje nu bij ons <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Truste (voor zo lang het hier duurt := )

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:16

whhhaaaaa, wat een lekker ding babette <3 <3 <3 héél veel plezier met hem hoor ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:05

oooooh super. kom langs en neem hem mee. <3 <3
Wat een dotje. :D

Maar toch super dat je er eentje hebt gevonden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:22

hoe ben je de eerste nacht doorgekomen met takeltje babette? :+

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 06:07

Ha meiden ;-) Gisteren niet achter de PC gezeten :o Jullie kunnen wel raden waarom :=
Takeltje doet het prima. Onvoorstelbaar lief en intelligent hondje. Hij luistert al naar zijn naam.
Kan al zitten. Loopt al mee aan de riem en is braaf in de bench. We hebben hem de hele nacht eigenlijk niet gehoord.
Hij doet dan in de nacht 1 plasje in de bench, maar dat vind ik eigenlijk al heel knap :j
Kortom: wij zijn blij met ons kereltje. Ik moet zo werken. Dat vind ik echt balen :o Maar uiteraard heb ik oppas geregeld :j

Voor Mirte dus nu een gok voor een hengstje en 1 voor een merrietje. Ben benieuwd! Mirte groeit gestaag door. Uier is rustig. Maar het lopen begint zwaar te worden. Nog een dikke 3 weken en dan zijn we toch redelijk veilig. Pffffff :+

Eponastable

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:32

Prachtige hond zeg!!!!!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:59

Dank Audrey! Wij vinden hem ook echt geweldig.
Onze Max was volledig black and tan en Takel is dus tri-colour.
Het is een verbazingwekkend makkelijk hondje. Echt super!

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:59

Zie pas dat je ook een topic hebt over je meisje!! Ben erg benieuwd naar het veulentje, ben er zeker van dat het een mooierdje gaat zijn (kan niet anders met zo'n ouders)!! Alles goed met zwammetje??

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 06:45

Ha Nathalie, wat leuk dat je hier ook meeleest! Nog een dikke 3 weken en we zijn veilig *\o/*
Met Zwammie is alles goed! Rond en gezond, van het gras op de wei. Ze is nu 2, dus ik laat haar maar.
Vanaf volgend jaar zal ze echter niet meer continu op de wei mogen in de lente en zomer.
Maar nu mag ze nog even lekker genieten van haar lopend buffet :=

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:21

Update Mirte. Vandaag 300 dagen! *\o/*

Vanochtend de meiden uit elkaar gehaald. Altijd weer spannend, maar het is super gegaan. Mandy staat nu samen met de 2 jarige KWPN merrie van een vriendin van me, die haar 2 jarige Forest verkocht had en om een maatje verlegen zat. Mirte staat nu dus lekker met Zwammie in de buurt van ons huis. Niet aan huis, want de stal is nog niet klaar en bovendien heb ik liever dat ze in de wei blijft lopen zolang als het kan, want dan blijft ze in beweging. Ze is nog altijd aan het groeien en de buik zakt steeds verder naar beneden. Als je nu achter haar staat zie je echt een megabuik onder haar benen hangen := Maar ze is alert en doet het goed. Toen ik haar ging halen kwam er een mevrouw naar me toe die daar tegenover de wei altijd rijd. Ze was helemaal weg van Mirte en had van de week een show mogen aanschouwen :oo zoals Mirte dat zo goed kan := Zelfs met die megapens, al ziet dat er nu dan wel een beetje grappig uit <3

Uier is nog helemaal rustig en bestaat momenteel echt alleen uit 2 tepels. Ik laat haar dus nog even op de eerste wei in de straat lopen, want ik wil het gras hierlangs bewaren tot er vordering in de uier komt.
Nog een dikke maand en dan is ze uitgeteld! Spanning begint op te lopen hier :o :=

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:18

yessss, 300 dagen, dan is het tóch iets relaxter he?langzaam maar zeker gaat ze richting bevalling, ik ben zó benieuwd naar het veulentje :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:32

Dik, dikker, dikst maar het gaat dus gelukkig nog steeds lekker +:)+ Ben ook nieuwsgierig hoor wat ze aan het brouwen is!! :j

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 05:29

Wat wordt de stal mooi!
Ik blijf jullie volgen hoor!
Ik ben niet zo goed in gokken... maar ik gok een merrie! (Over kleur laat ik me niet uit, want ik heb geen verstand van de percentages kansen ;))

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 06:29

Dank je Tal1977! Ben ook blij met de stal. De nokken zitten er nu ook in en het metselwerk is klaar *\o/*
Maar nu moet het dak er dus nog op en er moet nog gevoegd worden. En de voeger heeft ondanks dat we het al op tijd aangegeven hebben, helaas geen tijd. En mijn man moet de komende weken bijna alle dagen werken en heeft dus ook in het weekend niet veel tijd. Ik ben bang dat we het niet gaan redden voor de bevalling van Mirte. Maar dan ga ik van hieruit waken. Loop ik in de nacht wel op en neer. Heb ik vorige keer ook gedaan. En hopelijk doet ze het weer overdag, zoals de andere 2 keren :D En tja, een merrietje is wel mijn wens, omdat ik ze dan veel makkelijker samen aan kan houden. En het zou toch zó leuk zijn om een dochter van mijn dierbaarste oogappeltje te hebben :o

:j Esther! Megadik :oo . Ik zal van de week weer eens foto's maken. Ze doet het ondanks dat ze echt huge is, inderdaad gelukkig heel goed. Liet gisterenavond nog even een showtje zien waar ik toch zó van kan genieten. Het ziet er wel grappig uit met die megabuik, maar het is voor mij wel een indicatie dat ze zich goed voelt.

Het lucht inderdaad op Jolan, 300 dagen. Alhoewel ze eigenlijk toch bij de grote pony's wel 320 dagen aanhouden als 'veilig'.
Maar als ik haar uier zo bekijk, dan gaat er voorlopig ook nog helemaal niets gebeuren. En daar ben ik alleen maar blij mee :j
Ik ben ook enorm benieuwd naar dit kleintje. We hebben lang gedroomd en gefilosofeerd over kleurtjes en het geslacht van onze veulens dit jaar. Jouw droom is met Mistique helemaal in vervulling gegaan. Dat is toch wel een schot in de roos!! Ik kan alleen maar dromen van zo'n mooi dametje :j Maar vooralsnog ben ik alleen maar elke dag aan het aftellen en aan het duimen dat alles goed gaat en Mirte en de kleine over een maandje gezond in de wei lopen :j

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:09

:o Spannend hoor Ik ben erg benieuwd naar dat veulen van Mirthe. Ik gok op een hengstje die er net zo leuk uiziet als zn mamsie.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:17

Babette, heb niet veel tijd voor de pc voor het ogenblik maar was benieuwd naar Mirte. Ze heeft echt een tonneke hoor.

Veel succes met waken !!!

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:30

Joehoe, klinkt super! Het schiet eindelijk een beetje op hè! Wat ik van het stalletje zag: wauw en wat leuk zo lekker bij huis.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 07:00

Heerlijk he Anne! In de achtertuin! Ik kijk uit op de stal vanuit de keuken als we aan de grote eettafel zitten :D

Dank Ari, het is ook niet het seizoen om veel achter de PC te zitten. Geeft niets. Ik verwacht dat het nog wel even duurt :j

3timesmom, ik vind het ook superspannend :j Maar omdat ze het al zo lang volhoudt en zich redelijk voelt, is mijn angst voor een tweeling toch wel wat naar de achtergrond gezakt. We zullen het zien. Ik hoop dat ze over een weekje of 2-3 zal bevallen van een gezond veulen en dat ze het beiden goed maken :j Het geslacht en de kleur maken me niet uit. Als ze maar beiden goed door de bevalling komen en het goed maken :j

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:27

Even een update van de stal. Vrijdag of zaterdag komen de dakplaten binnen en gaat mijn man zijn best doen om het dak erop te krijgen. De voeger heeft toch tijd vrijgemaakt op 2 juli. Misschien dat Mirte aan het einde van de dracht 's nachts toch aan huis kan staan *\o/*

Zo ziet de stal er nu uit.
Afbeelding

Uitzicht vanuit de keuken :D
Afbeelding