Hier kunnen ze ook vaststaan beetje meelopen voetjes geven poetsen Antiklit/vliegenspray spuiten keertje knippen met de schaar zulke dingen halster om en af. Verder geloof ik het wel. Wil van de zomer wel eens even een zeiltje en een paraplu mee enzo, maar vind het nu steeds te koud
cynthiacarme
Geplaatst: 22-01-19 16:19
Lynn kan nu meelopen, voetjes optillen, overal aanraken en leren vast staan zijn we net mee begonnen.
Voor de opfok kon Rey meelopen en 4 voetjes geven alles aanraken. En was hij bekend met vliegenfrontriem en spray. Nu kom ik alleen om even te kijken en een aai. Verder staat hij lekker veulen te zijn in de opfok. Hij moet later nog genoeg luisteren vaststaan etc. Eerst lekker tijd om te ravotten en jong te zijn.
Hier doe ik ook niet zoveel met Harry. Vooral knuffelen en borstelen. Meelopen en uit de kudde ging vorige keer heel goed bij de dierenarts, maar wil dit heel soms wel oefenen. Verder lekker veulen zijn.
Leuke foto van Lynn! Ze gaat helemaal op in de witte sneeuw.
Mooie foto’s Ciocolatto. Billie is wel echt een joekel zo te zien!
Sarah_Fons
Geplaatst: 23-01-19 13:21
Hier ook sneeuw, maar nog geen foto's kunnen nemen! Mooie foto's van de anderen
Jack kent voetjes geven, meelopen en vaststaan. Verder doe ik vooral hem gewoon maken aan dingen bv. met een touw over zijn hoofd heen en weer gaan, allerlei bewegingen over en rond hem maken. Vooral niet te voorzichtig zijn, zodat hij aan alles reeds kan wennen. Werkt voorlopig erg goed, hij kijkt bijna nergens van op Ook nog geen rariteiten of brutaal gedrag vertoond. Ben benieuwd wanneer hij voor het eerst wat gaat uitproberen
De hoefsmid is bij hem 1x geweest tot nu toe. Over enkele weken staat de 2e x gepland.
Iemand vroeg nog hoe groot hij nu was. Pas gemeten op 117cm schoft en 123cm achterhand. Achja, gelukkig ben ik zelf niet zo groot dus ik zal er wel op passen later hahaha
Sarah_Fons
Geplaatst: 23-01-19 16:38
Haha mijn vriend stuurt me net deze foto door. Jack is dekjes-mak
Kijk zijn halster, kijk zijn halster!! EINDELIJK! Ik ben dus nog steeds verliefd op het halster. Beetje aan de grote kant om zn neus, maar goed. Valt mee. Belle past overigens niet meer in het shetland halster, maar wel in haar veulenhalster. Uhh.. Hoezo rare maten. Ik heb pony haster besteld. Ik hoop dat dat gaat passen, veulenhalster zit op het ruimst.
Lekker spelen in de sneeuw vandaag. Ze ging er meteen in liggen rollen
Luf_Midnight
Geplaatst: 23-01-19 21:00
Hier ook sneeuw bij D’leh en Serai. Hebben allebij lekker gehuppeld
Halsters gaat hier eigenlijk prima. D’leh heeft nu de zelfde maat als mijn shet dus genoeg op voorraad. En Serai heeft nog maatje veulen en heb nog genoeg van D’leh liggen.
livaro
Geplaatst: 23-01-19 21:23
ik wil me ook ff aanmelden hier, ik heb nl ook een veulen uit 2018
cynthiacarme
Geplaatst: 23-01-19 22:05
Wat een heerlijke fotos van iedereen! En welkom livaro, wat een leukerd! Lynn draagt nu maat pony en gaat prima
Helemaal blij met dit Eskadron halster. Ik ging heen voor een simpel goedkoop halstertje als extra maar zag deze en toen
pradadaan
Geplaatst: 24-01-19 11:41
Ooooh heerlijk al die sneeuw en naarling foto's Wat zijn ze schattig nu he
Ik vind het bij nacho nog wel mee vallen hoe naarling hij is. Zondag zie ik hem weer dus ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet nu
Gister was Lynn qua gedrag wel even een naarling. Ze moest vannacht op stal omdat ze gisternacht was uitgebroken en bij de andere paarden liep (wat nog niet de bedoeling was want we zijn natuurlijk nieuw op deze stal, de paarden moeten nog wennen en daarnaast had ze spoelwormen dus ze moest vanaf wormenkuur 72 uur apart en daarnaast zou ze in een andere groep gaan niet in de groep waar ze naartoe was uitgebroken).
Anyways.. ik zet haar op stal ze poept dus ik denk ik ruim het nog even op maar daar was ze het niet mee eens en rende bijna door me heen, kreeg nog een hoef tegen mn bil... Heb haar duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is maar ze trok zich er geloof ik weinig van aan.
Hier wel heel erg naarling en lelijk. En wat een vacht zit erop.. kan niet wachten tot het voorjaar!
cynthiacarme
Geplaatst: 24-01-19 12:38
Hmm ik denk dat ik nog altijd in m'n roze wolk en 'aahhh wat schattig' periode zit ik vindt qua uiterlijk de veulens hier helemaal geen naarlingen
pradadaan
Geplaatst: 24-01-19 13:40
Cioccolato schreef:
Net zo naarling als de rest toch
In vergelijking met zijn moeder op deze leeftijd is hij echt knap Maar inderdaad, sowieso vind ik alle veulens hier best mee vallen. Giv was echt lelijk vroeger
Ik ben ook super benieuwd hoe hij er zonder wintervacht uit gaat zien. Maar waarschijnlijk ga ik dan weer zijn schattige ontplofte vacht van nu missen haha