Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:51

Noisy schreef:
Nou, Rudi is thuis...
Ik kan wel janken jongens |( Hij is brood en broodmager. Ik heb nog nooit zoiets ergs gezien behalve op tv bij Animal Rescue |(
3 maanden geleden zag hij er nog prima uit maar nu.. Ik durf geeneens een foto te plaatsen.
Eind van de middag komt de DA want ik wil hem helemaal nagekeken hebben..

Sorry voor de egopost...

Hoe kan dat nou? Heeft de beheerder van de opfok niets gezegd of gemeld?
Ohhh dit bevestigd weer al mijn vrees voor de opfok, ik ben zo blij dat ik Pleun gewoon op pension heb!

Silly1972

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:13

Jeetje balen Noisy.
Werd hij achtergesteld in de groep dan?
Blij sat die van mij in een stabiele kudde staat.
Ze zien er allemaal goed uit.

Sterkte Noisy en je mag heus wel een foto plaatsen om je schrik te delen, we weten toch allemaal dat het jouw schuld niet is

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:30

Ik weet precies hoe het voelt Noisy, de mijne is ook niet voor niks terug naar huis gekomen.....gelukkig knappen ze met wat TLC vaak weer heel snel op. Sterkte!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:59

Owjee Noisy, nu Rudi thuis is knapt hij vast op.

Heb alles meegelezen, door drukte even niet gereageerd. Nu met n bakkie kof alles even bijlezen.

Moeder en jaarling zijn vorige week naar de winterstalling gegaan en het gaat voorspoedig. Ze lopen al mooi in de kudde en gaan hun eigen gangetje.
Ocean heeft geen last van magerte, juist wat vol en rond. Ik zal binnenkort weer eens meten.

Naast de basisverzorging neem ik Ocean ook mee de bak in, wat grondwerk oefeningetjes en ze kan ook al op de circel. We mogen zeker niet mopperen.
Hier moeder en dochter in trailer, Ocean is rechts

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:20

Welkom Soezee, wat een prachtige merrie heb je! Ik vrees ook wel een beetje dat ze in categorie reus gaat groeien als ik haar zo zie. Niet dat ik er verstand van heb. In vergelijking met de jouwe heb ik maar een kleintje :')

Melissa, ik word echt blij van jouw posts! Sam ziet er zo tevreden uit daar, het past hem goed! <3

Noisy, oh nee he.. :(:) ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Zo naar dat je vertrouwen ook zo beschaamd is.. Heel veel sterkte. Heeft de stalhouder er iets van gezegd nog?

Sblom, ik ben een beetje verliefd op Ocean <3 Wat een prachtig dier is het! Fijn dat alles zo goed gaat.

Ik kreeg zelf afgelopen week nog deze foto's gestuurd. <3 Bonkie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:23

Wauw wat ziet hij er goed uit Flux!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:38

Wow Flux inderdaad bonkie en ik vond die van mij al stevig voor een jaarling.
Hij komt duidelijk niets te kort :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:58

Ja fijn hea! <3 Het gaat hem onwijs goed af! Nu nog een beetje de hoogte in en baasje is helemaaaaal blij haha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:03

Dames wat gaan jullie hard! Ik lees nog steeds mee en wat worden ze al groot zeg!

En wat rot van rudi, kon jij niks aan doen maar apart dat het zo snel kan gaan in paar maand. Hopelijk knapt hij thuis gouw op.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:22

Haha ik word zelf ook erg blij haha beste keuze ooit met verplaatsen, het magere gaat weg en hij is lekker aan het grazen.

Flux die word al groot zeg :wow:

Noisy ik ken het gevoel.. ook ik heb een foto vanaf vorige plek die ik niet durf te delen.. hopelijk komt het gauw goed nu hij thuis is :)

Met Ocean ook lekker bezig :) fijn als ze al wat dingetjes meekrijgen zo jong

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:34

De dierenarts is net weg..
We zijn net op tijd geweest om hem daar weg te halen.
Hij zit verschrikkelijk onder de wormen en heeft al zijn spieren opgegeten.
Hij heeft nu tegen de wormen gespoten én ontwormpasta gegeven. Normaal doet hij dat nooit zo ivm de kans op diarree maar het moet nu anders gaat het zeker de verkeerde kant op. Zaterdag komt hij weer om de behandeling nogmaals te herhalen.
Verder moeten we hopen dat hij er geen onherstelbare darmschade aan overhoudt |(

De opfokker beweerd dat ze tijdens het groeien allemaal weleens mager zijn en dat ze verder altijd heel begaan zijn met de dieren...

Ik ben zo overstuur..Kan alleen maar janken |(
Spoiler:
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:37

Ach jeetje die ellendige wormen ook idd.. ga voor je duimen dat het gauw werkt en lekker de kilos er weer aan kan eten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:41

Getsie Noisy!!!!! Snap dat je overstuur bent....
Gelukkig is hij nu weer in goede handen..
Ik duim voor je!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:59

Wat balen Noisy, hoe lang had je 'm niet gezien? Ook mijn jaarling heeft wormen maar ik hoor eigenlijk van de meesten dat het vrij normaal is. Wel enorm balen ze ie zo magertjes is ja! Maar met een paar goede kuren erin moet het snel verholpen zijn! Sterkte!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:50

Jeetje zeg, ja inderdaad zie je bij het opgroeien wel eens ribbetjes, maar dit is ronduit mager!
Die opfokker had veel eerder aan de bel moeten trekken

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:25

Jeetje dat is schrikken, dat is inderdaad niet te verantwoorden onder het mom van schraal door groei. Hopelijk zit hij niet zo vol dat hij raar gaat reageren op zo radicaal (maar begrijpelijk) ontwormen. Mijn duimen draaien voor je.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:11

Dank je allemaal ben wel blij met mijn reusje. Alleen hoeft haar papa echt niet voorbij te gaan qua hoogte.

Ow noisy echt wel erg maar hier kan jij weinig aandoen. Je hebt hem weggehaald en dat is al goed. Ik hoop op geen schade en dat hij na ontwormen snel weer wat meer op gewicht geraakt. Misschien ook eens met de dierenarts overleggen naar voeding en vitamine en mineralen toe. En wel echt schandalig dat ze niet hebben ingegrepen.

Amaai flux want een bink al! Ziet er super goed uit!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:03

Wow heftig Noisy, hij is inderdaad heel erg mager! :( Maar dat is niet jouw schuld hè...!! Die opfok had jou veel eerder moeten informeren hierover!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:58

Druk gehad laatste tijd, niet veel gereageerd maar wel altijd meegelezen!

Veel gepraat over ontwormen hier zie ik. Ik volg het volgende schema :
Februari - Equest
Mei - Equimax
Augustus - Ivermectine
November - Equest Pramox

Rocymax, lijkt al zeker bij te komen!

Soezee, Jeetje wat een giant heb jij! Gaaf hoor :D Denk dat die ook al aardig wat eet. Ze ziet er goed uit!

Noisy, meen je niet.. Wat oliebol ook dat de opfokker dit niet aangeeft dat hij er zo slecht uit ziet.. Hopelijk knapt hij snel op en zijn de wormen snel weg!

Flux die van jou ziet er goed uit zeg! Die komt niets te kort :D

--

Hier gaat het ook goed met Cortado! Hij is nu ongeveer 1.55. Hij is nu 1 jaar en 4 maand. Hij mag nog even doorgroeien :))

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:47

MightyJoe, hiermee pak je de spoelwormen niet goed aan toch? Alleen de Equimax volgens mij.

Hier net een kuur tegen de spoelwormen gedaan. En dan begin van de winter nog Equest Pramox voor de (ingekapselde) bloedwormen en evt. lintworm.

Noisy, balen zeg. Eens mager zijn kan wel in de groei natuurlijk. Maar ontworming is wel belangrijk. Zeker op plekken met veel jonkies en niet dagelijks mest ruimen.

Verani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:19

Jeetje Noisy, dat is echt schrikken! Hoe doet ze het nu nu ze bij jullie thuis is? Het is nog een beetje snel misschien, maar merk je al een beetje verschil? Ik hoop dat ze er snel bovenop komt :(:)

Welkom Soezee, wat is ze al groot zeg! Ben benieuwd hoe hoog ze uiteindelijk gaat worden!

Zelf zit ik nu in dubio of ik mijn jaarling ga verhuizen of niet. De plek die ik voor ogen heb lijkt echt perfect. Beter dan dit heb ik het nog niet gezien. Onbeperkt hooi, 24/7 toegang tot vrijloopstal (zowel 's zomers als 's winters), 24/7 weidegang (zomer)/paddock (winter), veel toezicht.
Het is een veulen opfok, waar ook meerdere volwassen paarden staan voor de opvoeding en stabiele factor binnen de kudde. Alle leeftijden staan in de zomer samen op het land. In de winter staan de jonge paarden apart in een vrijloopstal met grote paddock en voor de volwassen paarden is deze week ook een vrijloopstal met grote paddock opgeleverd. Er zijn echter een aantal volwassen paarden weg gegaan, en de nieuwe stal bied vele malen meer ruimte, waardoor ze nu veel plek vrij hebben (ook voor jonge paarden). Vandaag is er al een jaarling komen staan tussen de volwassen paarden, en mijn jaarling zou hier dan ook bij komen. Nadeel hieraan is wel dat er langzaam meer paarden komen "binnendruppelen" in deze nieuwe stal. Voordeel is dat ze er dan al vroeg is, en dus een voor een kan wennen aan de nieuwe paarden die daar ook nog komen te staan.
Hoeveel impact heeft een verhuizing op haar denken jullie? Ik heb haar sinds april dit jaar, en ze is toen dus ook al verhuisd. Zal een tweede verhuizing in een jaar te veel stress voor haar kunnen opleveren? Of denken jullie dat dit goed haalbaar zou zijn?

Ze doet het nu verder wel hartstikke goed overigens! Qua gezondheid zit het dus wel goed. Alleen op de stal waar ze nu staat gaan ze maar een paar uur per dag de paddock op zodra het buiten natter gaat worden. Ik zou haar zo graag meer ruimte gunnen, en sowieso een plek met meer beschutting en dat meer is ingericht op het welzijn van paarden.
Overigens verwacht ik wel dat ze hier kan blijven staan, ook wanneer ze ouder wordt (dat zou voor mij een groot pluspunt zijn, maar wil ik nog navragen aan de eigenaresse).

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven, ik moet snel beslissen maar weet het echt nog niet :o

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:22

De impact komen ze wel overheen lijkt me. Is er een groot verschil met hoe ze nu staat? Als het een grote verbetering is zou ik de gok wagen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:31

Klinkt hartstikke goed die andere plek.
Wat houdt je tegen?

Verani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:43

Misschien moet ik het inderdaad maar gewoon doen! Vooral het idee dat ze weer helemaal opnieuw moet wennen aan een nieuwe kudde houd me denk ik tegen. Ze is nu dikke maatjes met twee leeftijdsgenoten en op de nieuwe stal staan ze nu niet meer op het weiland wat de ruimte natuurlijk wel meer beperkt maakt. Ze is altijd een beetje een buitenbeentje en ze staat laag in rang, dus ben ik misschien bang dat ze zich teveel laat wegjagen en lastiger in een nieuwe groep wordt opgenomen (en dat is in een vrijloopstal misschien niet altijd even leuk voor haar). Maar ja, misschien zie ik van een mug een olifant en komt ze er mega snel bovenop! Het is in ieder geval echt een fantastische plek, waar ze het enorm naar haar zin gaat krijgen zodra ze eenmaal gewend is.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:47