Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morpheus81

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:09

Mijne is helaas ook al ruin door omstandigheden. Hj deed het in de opfok niet zo goed en thuis kan ik hem niet als hengst houden met 3 fokmerries op stal. Of hij zou alleen buiten kunnen als de merries binnen zijn, maar dat vind ik geen optie. Dus daarom al geruind. Maar hij is al ontzettend opgeknapt en heeft er zeker weer een 75kgs bij sinds hij thuis staat. Hij kan het heel goed vinden met mijn 2,5 jarige, dus geen spijt van de beslissing om hem uit de opfok te halen.
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:32

Nee snap ik gelijk, ik was heel blij dat er nog plek was anders had het bij Sam er ook af gemoeten.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:24

Even een test of het lukt met foto uploaden (tinypic doet het niet bij mij |o )

EDIT: nope. Hij zegt dat de afbeelding te groot is. Frustraties hier %) %)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:34

Dat is balen! En gewoon via de bokt upload?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:47

Morpheus, hij ziet er goed uit! Mijn jaarling is ook al geruind.

Emita, niet gelukt met je foto?

Ik zit met wormenstress bij mijn jaarling. Een dikke spoelworm in de mest gevonden deze week, een keer maar trouwens, daarna niet meer in de dagen erna.Dierenarts kwam toevallig om te enten eergisteren en dus meteen besproken dat ik wilde ontwormen, met een middel ook geschikt tegen spoelwormen. Het zou klaargelegd worden. Het is gegeven door stalgenoot (equest pramox) maar bleek dus niet de juiste tegen spoelworm te zijn. Balen. Nu alsnog doen weer over twee weken de juiste. Maar intussen maak ik me zorgen of het allemaal niet ernstig is gesteld inmiddels omdat er zo'n grote worm in mest zat al. En balen dat zelfs de dierenarts niet het juiste middel heeft klaargelegd, slordig. Ook wil ik een duidelijk plan van ontwormen voor de komende tijd. Er wordt veel over gezegd en geschreven, maar ben benieuwd wat jullie plan is en hoe jullie ermee omgaan?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:08

Wat naar Britt :(
Ik ontworm echt via schema. Vooral bij de veulens. Ilyn haar halfbroer had bloedworm, maar Ilyn gelukkig niet. Die is steeds schoon na mestonderzoek. Toch bestel ik mijn ontwormpasta standaard in het buitenland en ontwormd ik 4x per jaar (nadat ze 1 jaar zijn, daarvoor via schema voor veulens). Elke keer aan het begin van een nieuw seizoen. Welke ik bestel hangt van het seizoen af.

De wei en paddock zijn bijna winterklaar hier. Wat een werk zeg... :+ nu Alleen nog de paddock af laten graven, drainage erin en wit zand erop.

Afbeelding

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:19

Uja Djoena vanaf hier dus ook schema. Weet ook niet hoe en of hij ontwormd is bij de fokker. Ik wil het nu stevig aanpakken in elk geval.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:33

Gaaf Djoena, ziet er mooi uit!

Ontwormen volgens schema is inderdaad heel belangrijk. Als ze nu vaak wormen hebben zullen ze er altijd vatbaarder voor blijven.. na het behandelplan van de dierenarts ga ik ook over op standaard ontwormingschema.

Ons fototopic van de wedstrijd :D
[WN-ITP] Onze eerste wedstrijd: APHA baby-jaarling Nova

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:14

Ik blijf het leuk vinden de vorderingen te zien, al ben ik even minder actief in het topic.

Ontwormen doe ik niet onwijs veel. Wel strak beleid met mest eruit halen en regelmatig controleren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:20

Ik heb ook strak ontwormd sinds ik Pleun heb, ze had dus bloedworm toen ik haar kreeg en ik heb er alles aan gedaan om daar vanaf te komen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:15

Donna , ik hoop ook dat ze snel ok is.

Leuke fotos ook Melissa, ze lijken wel broers :)

Ai, een beet in de vingers, vast een vergissing geweest :j

Morpheus, hij ziet er echt groot uit al, wat een knapperd <3

Britt, jammer van de fout van de DA. Ik hoop met je mee dat de wormen snel bestreden zijn. :j

Waar bestel jij je wormenkuur Djoena? Ziet er goed uit, de paddock.

Emita, ga zo even je topic bekijken, leuk :)

Ik heb net twee vrije dagen gehad, dus hd ik lekker tijd om met de paardjes in de weer te zijn. We leren Lily nu wel stilstaan, achteruit een paar pasjes en vooruit volgen. Voetjes geeft ze al. Ze is echt enorm knuffelig, zo lief. We hebben de mest gecontroleerd, maar we zagen geen wormen.

Hier nog even een foto van gisteren, het lijkt toch alsof ze wat bij gekomen is, vinden jullie dat ook?
Even eerst een vergelijk foto:

Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:41

Haar buikje is duidelijk ronder, nu de vetjes en spieren op de rug en ribben nog ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:04

rocymax schreef:
Donna , ik hoop ook dat ze snel ok is.

Leuke fotos ook Melissa, ze lijken wel broers :)

Ai, een beet in de vingers, vast een vergissing geweest :j

Morpheus, hij ziet er echt groot uit al, wat een knapperd <3

Britt, jammer van de fout van de DA. Ik hoop met je mee dat de wormen snel bestreden zijn. :j

Waar bestel jij je wormenkuur Djoena? Ziet er goed uit, de paddock.

Emita, ga zo even je topic bekijken, leuk :)

Ik heb net twee vrije dagen gehad, dus hd ik lekker tijd om met de paardjes in de weer te zijn. We leren Lily nu wel stilstaan, achteruit een paar pasjes en vooruit volgen. Voetjes geeft ze al. Ze is echt enorm knuffelig, zo lief. We hebben de mest gecontroleerd, maar we zagen geen wormen.

Hier nog even een foto van gisteren, het lijkt toch alsof ze wat bij gekomen is, vinden jullie dat ook?
Even eerst een vergelijk foto:

[ [url=m/18HbjQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wBfluI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bestel ze via orchardequestrian.com :j
Op bokt is er ook een topic over de buitenlandse ontwormingen; [VSW] Wormenkuur uit het buitenland? misschien ook handig voor jou Britt, er staan goede schema's in :j

Ze ziet er nu al veel beter uit! +:)+

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:25

Dank je Djoena, ik zal eens kijken! Geen wormen meer gevonden in de mest de laatste dagen maar ik ga alsnog wel ontwormen met Strongid-P over 1,5 week.

Rocymax, ze is duidelijk al erg opgeknapt!

Ik ga zo ook weer naar m'n pony toe en zal nog wat foto's maken.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:42

Zie verbetering rocymax! Fijn! Ik krijg net deze door gestuurd, lekker aan het eten
Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:39

Hoi ik kom me ook melden in dit topic. Ik wist niet dat dit topic er was. Heb ook de laatste tijd heel weinig tijd gehad voor bokt.
Heb enkel de laatste paginas gelezen want is een beetje veel om alle 108 door te nemen.

Vriendin heeft dit voorjaar met haar jaarling ook zo gesukkeld met wormen hij is gelukkig helemaal hersteld en staat nu best mooi.

Morpheus dat is al een heel paard. Enig idee hoe groot hij is? Wel een knapperd.

Rocymax komt wel snel weer in orde als ze nu worm vrij is.

Hoe groot zijn jullie jaarlingen? Ik heb de indruk dat die van mij (is van 9/5/17)vrij groot is. 2 weken heb ik ze eens gemeten en was toen 1m61. Ik hoop dat ze stopt op 1m70 want anders is ze zo gigantisch.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:42

Soezee schreef:
Hoi ik kom me ook melden in dit topic. Ik wist niet dat dit topic er was. Heb ook de laatste tijd heel weinig tijd gehad voor bokt.
Heb enkel de laatste paginas gelezen want is een beetje veel om alle 108 door te nemen.

Vriendin heeft dit voorjaar met haar jaarling ook zo gesukkeld met wormen hij is gelukkig helemaal hersteld en staat nu best mooi.

Morpheus dat is al een heel paard. Enig idee hoe groot hij is? Wel een knapperd.

Rocymax komt wel snel weer in orde als ze nu worm vrij is.

Hoe groot zijn jullie jaarlingen? Ik heb de indruk dat die van mij (is van 9/5/17)vrij groot is. 2 weken heb ik ze eens gemeten en was toen 1m61. Ik hoop dat ze stopt op 1m70 want anders is ze zo gigantisch.

Welkom! En dank voor het compliment. Ik heb hem een week of wat geleden gemeten en toen was hij 1.57. Ik gok dat de mijne rond de 1.70 wordt, de jouwe verwacht ik eerlijk gezegd wel iets groter. Heb je een foto van de jouwe voor ons? Mijn 2,5 jarige zat rond jouw hoogte op dezelfde leeftijd en die is nu dus ruim 2,5 en 1.73....ik zit ook al stop-stop-stop te bidden, smeken, roepen, maar tot op heden zonder resultaat.....

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:26

Jah daar vrees ik dus ook voor. Dat ik een reusje ga krijgen.
Heb een maand geleden een fotoshoot gehad maar heb de foto's nog niet gekregen wat de fotograaf heeft nu zijn arm gebroken. Heb wel deze niet bewerkte en van computerscherm gefotografeerde sneakpeaks gekregen
Afbeelding

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:35

Ze is mooi! En groot ook ja.......wat is haar afstamming en hoe groot zijn haar ouders?

Edit: hij in zij veranderd :')

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:41

Ze is een breemeersen crescendo x candaletto. Crescendo is denk ik 1m74 en haar mama 1m65 dus had ergens in de midden gehoopt :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:34

Ohh vrees dat die wel boven de 170 gaat worden :P.
Die gaat richting papa.
Die van mij is net zo groot en gemeten op dezelfde leeftijd en en volgens de groeicurve zou die 172 moeten worden.
Hij is 2 maanden ouder dan die van jou en nu alweer 1.64.
Moeder is 1.66 dus die gaat hij ruim voorbij.

Maar welkom ;) en leuk dier hoor!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:59

Wat een reuzen in dit topic... Die van mij is echt een ukkie vergeleken met die van jullie :+ Ze is van maart 2017 en meet nu 1.33 :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:01

Rocymax, ze ziet er op de onderste foto inderdaad wel wat minder mager uit. Hopelijk zit er nu een stijgende lijn in en slaat de wormenkuur aan!

Melissa gaat goed zo te zien in de nieuwe groep :D

Soezee inderdaad groot.. Als je had gezegd dat het een volwassen paard is had ik je geloofd :D

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:08

Ja gaat super in de groep! En je bent niet de enige met een ‘uk’ hah Sam is ook nog vrij klein

Welkom soezee! Wat is ze al groot! Wel heel gaaf.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:37

Nou, Rudi is thuis...
Ik kan wel janken jongens |( Hij is brood en broodmager. Ik heb nog nooit zoiets ergs gezien behalve op tv bij Animal Rescue |(
3 maanden geleden zag hij er nog prima uit maar nu.. Ik durf geeneens een foto te plaatsen.
Eind van de middag komt de DA want ik wil hem helemaal nagekeken hebben..

Sorry voor de egopost...