Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:57

Ohh, wat fijn dat het zo goed gaat daar Melissa. Wat zul jij een gerustgesteld gevoel hebben zeg :) Hij ziet er ook gewoon al een stuk gelukkiger uit.

Rudi laat nog even op zich wachten helaas maar om 19u vanavond is het eindelijk zo ver *\o/*

En nog even een waarschuwing voor iedereen:
https://www.paardenarts.nl/kennisbank/a ... ampaign=AM

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:34

amanda09 ik vond showmanship ook nooit zo leuk hoor, maar ik vind het wel leuk om met m'n babypaardje bezig te zijn dus inmiddels begin ik de lol er wel van in te zien. Maar toch vind ik de in hand trail leuker, net wat meer uitdaging :D

Nynkster met je welsh kan je wel showmanship/in hand trail doen bij de WRAN :D Er doen soms zelfs mensen mee met shetlanders! Meer informatie staat op deze website mocht je interesse hebben :D https://www.wran-eu.nl/ Hoe reageerde Caia verder op het scheren van de oren? Werd ze boos of eerder bang?

Britt1: clickertraining had ik tot afgelopen weekend nog niet gebruikt bij m'n paard, maar we deden mee aan een clinic van Jesse Drent en daar heb ik wel m'n clicker voor meegenomen (ooit m'n hond met dat ding opgevoed, ideaal!). Alleen ik vind het zo moeilijk om bij een paard te zien of ze snappen dat de 'click' betekent dat ze het goed hebben gedaan. Maar voor kleine dingetjes wil ik hem nu wel gaan inzetten. Hij ziet er goed uit hoor op die foto! Wel echt nog een baby hoofdje haha. Sommige jaarlingen zien er in dit topic al vrij volwassen uit, terwijl anderen echt nog klein zijn.

Donnnavz wat een vervelend nieuws! Maar toch wel een lichtpuntje dat de veearts zo positief is... Dat betekent vaak dat het nog wel te behandelen valt, toch?

Rocymax ik zou het oefenen door het touw om een paal heen te draaien en bij het uiteinde vast te houden. Als je merkt dat ze paniekerig wordt, kan je het touw wat laten vieren waardoor de druk ervan af gaat. En dit zo uitbouwen.

Melissa0304 wat een leuk duo zo samen, ze lijken echt op elkaar!

Wij hebben afgelopen weekend een Vrijheidsdressuur clinic van Jesse Drent gevolgd, hij kwam bij ons op stal. Nova deed het erg braaf, maar liet soms wel d'r bitchy-ik-vind-dit-niet-leuk gezicht zien :') Vooral toen ze moest leren voedsel te weigeren. Man man man, wat een kop trekt ze dan _O- Oren in de nek en dreigen. Het is wel écht een merrie hoor. Op het blok staan vond ze wel een heel leuk trucje :D

Afbeelding

Afbeelding

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:41

Pff, enorme spoelworm in mest van mijn jaarling. Morgen komt de dierenarts toch enten, dus meteen even de juiste ontworming erin gooien. Balen en vies om te zien!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:01

Dyonne schreef:
Ah, dat is wel leuk zeg! Fijn dat het zo goed gaat.

Ik voer wel Pavo Vital.

Ik ben donderdag even in Moordrecht dat is volgens mij redelijk in je buurt? Mocht je het willen hebben moet je even pb sturen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:06

Britt1 schreef:
Pff, enorme spoelworm in mest van mijn jaarling. Morgen komt de dierenarts toch enten, dus meteen even de juiste ontworming erin gooien. Balen en vies om te zien!

Vies is dat he.
Had toen mijn jaarling haflinger ook even goeie kuur van de da en hij was ze kwijt.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:29

Britt1 schreef:

Oeh bah... Ik heb mestonderzoek laten doen bij Nova omdat ik het ook niet helemaal vertrouwde. Ze had heel veel bloedwormen-eitjes -O- Dus ook meteen ontwormd, en over 6 weken krijgt ze een andere spuit ook voor lintwormen zodat meteen alles is aangepakt. En daarna weer opnieuw onderzoek doen. Die jonkies zijn toch veel sneller vatbaar voor allerlei soorten wormen hè... :(

Verani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:17

Mijn dierenarts raadde aan om bij jonge paarden standaard volgens schema te ontwormen. Dat doe ik dus ook, en vooralsnog lijkt ze wormvrij. Of krijgen jullie jaarlingen wormen ondanks een standaard ontworm-schema?
Laatst bijgewerkt door Verani op 02-10-18 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:20

Ja zeker goed om bij jonge paarden te ontwormen preventief. In mestonderzoek komt toch niet alles eruit en spoelwormeitjes ook niet. Maar die zie je dan uiteindelijk wel liggen, bah! Hopelijk na een goede kuur uitgeroeid!

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:29

Aah britt dat is balen! Morgen ontworming erin dan zal het wel goedkomen :o

Heb nu de medicatie opgehaalt vrouwtje van de receptie wist alleen de dosering niet super handig... Dus we worden morgen even gebelt

Heb equest pramox meegekregen en dan 3 pastas met antibiotica? Of zoiets iig voor 5 dagen

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:50

Ik heb geen idee hoe Nova ontwormd is in Italië.. maar toen ze hier aankwam hebben we haar wel meteen ontwormd. Vanaf nu houden we ons even aan het "behandelplan" van de dierenarts :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:22

Omdat ze nu alweer ruim 5 maand van mij is, hier een filmpje van mijn Shire Jaarling Pleun.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:49

Emita : Caia was echt kwaad kwaad :+ :+ Oren plat in de nek en maar woest schudden. Het was ook snel over toen ze daarna koekjes kreeg. Of als ze even normaal deed ook beloning. Maar oh oh die pluisoren had ze wel lief hoor :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:24

_O- Dat komt me bekend voor... Nova kan er ook wat van soms als ze het ergens niet mee eens is :7 :7 Zou het een puber-reactie of een merrie-reactie zijn? :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:28

Ik heb werkelijk geen flauw idee, maar ik ben dolblij dat ze het niet altijd doet :')

Ik heb bedacht dat ik haar binnenkort maar even ga knotten en ga fotograferen. Denk dat ze wel mooi staat bij de herfstkleuren :)* Nu mn vriend overhalen om haar vast te houden. Ik denk dat ik haar bijna wel los kan zetten maar het is vervelend dat ze steeds op je af komen lopen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:39

Hihi puberen, dat komt nog wel met een jaartje of 4-6 :') lekkere terrorkleuters zijn het nu. Vu kan echt mega kwaad zijn inclusief gillen, maar dat is al vanaf dat ze een paar uur oud was. Dat is dus wel een karakterdingetje, maar de scherpe randjes zijn toch vaak ook wel leeftijd. Verder is ze wel prima te corrigeren en staat er tegenover dat ze ook mega blij kan zijn :') beetje een dier van uitersten haha.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:06

Emita, vind je Nova niet te jong voor die trucjes als ze het niet echt leuk vindt? Ik bedoel het niet naar ofzo hoor, maar ik denk dan als ze het niet leuk vindt....

Ah, Britt, balen....

He bah Emita, ook niet lekker de spoelwormeitjes...

Daphara, wat een leuk filmpje :j Wat is Pleun lekker levendig, echt een genot om naar te kijken :j

Hhahaha, die Caia. Ik zou wel even haar gezicht willen hebben zien :D Hhahaha, het steeds op je af komen lopen doet Lily ook, die volgt je overal als een hondje.

Mooney, dat is ook grappig, Vu aan het gillen, echt een klein kind die haar zin niet krijgt :')

Vandaag hebben we Lily ontwormd met Strongid-p geloof ik dat het heet. We hebben het via een vriend in Nederland naar ons toe laten sturen. Het ging vrij gemakkelijk. We zijn iedere dag even 5 tot 10 minuutjes met haar aan het oefenen, stilstaan, vooruit en een pasje achteruit en ook met vreemde dingen bij haar komen zodat ze wat gewend raakt. Ook met de wormenspuit wilde ze eerst weglopen, maar met geduld ging het uiteindelijk heel makkelijk. Natuurlijk een beloning daarna. sinds dat de andere 2 merries er niet meer zijn, kunnen we veel rustiger met haar omgaan, eerst kwamen de andere 2 er aldoor bij met hun neus.
Ik heb ook het idee dat ze meer en beter hooi eet en rustiger is nu. En dat ze wat meer aan het aankomen is. Ik hoop het van harte . Afwachten maar!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:55

Rocymax ik ga er voorlopig ook niet mee verder, het was een clinic die vanuit stal werd georganiseerd en het leek me leuk om eens mee te doen :) Maar ik ga pas verder met dit soort dingen als ze wat ouder is. Sowieso gebruik ik liever in deze fase (nog) geen voerbeloningen, tenzij het is om haar bijvoorbeeld de trailer in te lokken, dan weer wel. Maar het was slechts een uitprobeersel :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:02

Ah, ok op zon manier, ik dacht al...
Leuk dat ze die dingen op stal organiseren :) , dat is natuurlijk wel een voordeel als je op een manege of pensionstal staat. en natuurlijk dat je met meer ruiters een lekkere buitenrit kan maken.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:02

Wahh ik ben zo'n trotse paardenmamma :D
Ja mss sluit dit niet aan met de discussie van hierboven
Maar ik probeerde het een keer omdat het me lache leek omdat de rest het ook aan het proberen was, gek genoeg deed ze het ook nog.
Voetjes geven, vaststaan, meelopen etc kan ze allemaal overigens al braaf. Ze is echt mn kleine vriendinnetje <3

Vandaag dag 2 op medicijnen hopen dat dr buik snel weggaat

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:49

Leuke foto! Snapte ze het snel?

Vandaag nog is bij Sam geweest, gaat goed met hem :) klikt ook super met zijn maatje die ook zo leuk is <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:48

Leuke foto's melissa, is hij nog hengst of heb je hem al geruind?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:54

Hij is nog hengst. Volgend jaar is bekijken hoe hij zich gedraagd weet nog niet of hij bij 2 of 3 jaar geruind word

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:08

Leuke fotos melissa, lijken net broers zo haha.

Ja Flo snapte het snel, zou het dr ook niet opdringen.
Ze beet alleen wel perongeluk in mn vingers... Auw

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:54

Melissa0304 schreef:
Hij is nog hengst. Volgend jaar is bekijken hoe hij zich gedraagd weet nog niet of hij bij 2 of 3 jaar geruind word

Ik vind het bij quarters altijd mooi als ze langer hengst blijven, maar dan moet het gedrag het natuurlijk wel toelaten :D Ze worden altijd zo heerlijk breed en die kaken worden ook mooi opvallend

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:11

Daarom laat ik hem ook nog hengst haha en idd zolang hij zich gedraagt mag hij het blijven :D