Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:22

Donna, ai balen om te horen maar ook goed dat je het hebt laten checken. Dierenarts klinkt wel positief toch. Vertrouwen houden!

Djoena, leuk he als ze het zo snel oppikken! Welke oefeningen doe je met de clicker?

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:00

Balen Donna! Gelukkig weet je nu wat het is en kan je actie ondernemen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:42

Britt1 schreef:
Donna, ai balen om te horen maar ook goed dat je het hebt laten checken. Dierenarts klinkt wel positief toch. Vertrouwen houden!

Djoena, leuk he als ze het zo snel oppikken! Welke oefeningen doe je met de clicker?

Veel grondwerk. Dus volgen, blijven staan tot ik click en dan komt ze heel hard aanrennen :+ ze draaft en stapt als ik erom vraag, achteruit lopen, geeft voetjes (bij de hoefsmid heel handig!), doet haar hoofd naar beneden, makkelijk met poetsen en knippen van de manen of oortjes. Echt de praktische dingen voor nu :j

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:17

Donna dat is inderdaad niet leuk om te horen, maar wel fijn dat je nu weet wat het is en dat de dierenarts positief is!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:11

Djoena schreef:
Britt1 schreef:

Veel grondwerk. Dus volgen, blijven staan tot ik click en dan komt ze heel hard aanrennen :+ ze draaft en stapt als ik erom vraag, achteruit lopen, geeft voetjes (bij de hoefsmid heel handig!), doet haar hoofd naar beneden, makkelijk met poetsen en knippen van de manen of oortjes. Echt de praktische dingen voor nu :j

Leuk, hier ook die dingen :). Alleen alles in stap. Hoe heb je haar op de clicker leren draven?

Vandaag was het heerlijk in het zonnetje! Vandaag is er een paard verhuisd en hieronder zagen we de trailer samen wegrijden.

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:42

Heel simpel eigenlijk, in het begin clickte ik door en gebruikte het woordje "drrrafff" erbij. Nu reageert ze al als ik een aantal keer click. :)

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:24

Op de poetsplaats en aan n touw kan floki al aardig wat voetje geven meedraven reageren op drrrraf en hooo

Maar ik merk dat als ik dr loslaat of we doen het buiten in de bak dat ze de aandacht er niet bij kan houden en constant nog steeds mamma zoekt heel irritant die 2 samen :')

Redcell is binnen vandaag even gemealprept _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:30

Tjitske gaat goed Janine, fijn idee :j

Amanda, Ik weet niet wie Karel Bauer is, maar het klinkt iig goed. :)

Gino ziet er goed uit Britt.

Emita, de wormenkuur is Strongid-P. Ik ben benieuwd. Toch vind ik dat Lily eindelijk wat meer body krijgt.
Wat gaaf van Nova. Super hoor! Leuke fotos en filmpjes.

Oei, dat showmanschap zou niets voor mij zijn... :=

Nynkster, als de kuur niet werkt, laat ik bloed afnemen, en dan kijken wat er aan de hand is.

Caia is <3

Leuk mooney, wij doen ook de commandos met een klikje van de tong of zelfs alleen een gebaar. Werkt wonderwel goed.

Donna, wat verschrikkelijk!! Ik hoop maar dat ze snel herstelt!! :(:)

Wat is redcell precies?

Zoals ik al zei gaat het met Lily goed. Ze begint nu braaf te luisteren en ook wat kleine commandos te doen, achteruit, halt, vooruit , voetje etc. We willen nu beginnen met haar vast te zetten, maar we hebben geen echte muur ofzo, dus moet het met een boom. Toch vind ik het wel een beetje eng. Iemand tips hoe we het haar het beste kunnen leren?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:33

rocymax schreef:
Tjitske gaat goed Janine, fijn idee :j

Amanda, Ik weet niet wie Karel Bauer is, maar het klinkt iig goed. :)

Gino ziet er goed uit Britt.

Emita, de wormenkuur is Strongid-P. Ik ben benieuwd. Toch vind ik dat Lily eindelijk wat meer body krijgt.
Wat gaaf van Nova. Super hoor! Leuke fotos en filmpjes.

Oei, dat showmanschap zou niets voor mij zijn... :=

Nynkster, als de kuur niet werkt, laat ik bloed afnemen, en dan kijken wat er aan de hand is.

Caia is <3

Leuk mooney, wij doen ook de commandos met een klikje van de tong of zelfs alleen een gebaar. Werkt wonderwel goed.

Donna, wat verschrikkelijk!! Ik hoop maar dat ze snel herstelt!! :(:)

Wat is redcell precies?

Zoals ik al zei gaat het met Lily goed. Ze begint nu braaf te luisteren en ook wat kleine commandos te doen, achteruit, halt, vooruit , voetje etc. We willen nu beginnen met haar vast te zetten, maar we hebben geen echte muur ofzo, dus moet het met een boom. Toch vind ik het wel een beetje eng. Iemand tips hoe we het haar het beste kunnen leren?

Zeker spannend zal haar gewoon gelijk vast zetten, ik deed bij Tjitske even twee meter naar achteren toe lopen en wilde ze mee lopen en kon dus niet, je zag haar echt kijken, huh...

Ze deed het erg braaf geen rare fratsen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:37

Rocymax, misschien ten overvloede, maar ik zou altijd een halstertouw met paniekhaak gebruiken in het beginstadium van leren vastzetten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:40

hahahha, die Tjitske toch :D

Ja idd, Britt, we hebben idd een halstertouw met een paniekhaak :j en we zijn met ons tweeen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:44

Hier juist geen paniekhaken, naast dat ik het ondingen vind is het vaak niet handig dat ze leren dat ze zich los kunnen trekken en weg kunnen rennen. Ben je er erg bang voor en wil je ze echt gelijk vast zetten, doe dan 2 touwtjes waarvan de eerste korter en met paniekhaak, de tweede wel vast. Dan kunnen ze iets speling krijgen maar niet compleet weg.

Ik gebruik zelf eerst een leadrope, die ik door het oog aan de muur of om de paal (boom kan ook, wel een glad stukje waar het touw kan glijden) sla, maar dan het uiteinde weer in mijn hand. Dan hebben ze het gevoel van vaststaan, maar heb je speling op de lijn als er iets gebeurd. Daarnaast oefen ik met een touw een keer tussen de benen leggen, om de benen doen. Daarna vast, dan snappen ze het en mochten ze uit onhandigheid een keer in de knoop raken, wachten ze netjes op hulp ipv te panikeren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:48

Citaat:
Hier juist geen paniekhaken, naast dat ik het ondingen vind is het vaak niet handig dat ze leren dat ze zich los kunnen trekken en weg kunnen rennen. Ben je er erg bang voor en wil je ze echt gelijk vast zetten, doe dan 2 touwtjes waarvan de eerste korter en met paniekhaak, de tweede wel vast. Dan kunnen ze iets speling krijgen maar niet compleet weg.

Dat is een goed idee Mooney. Dat ga ik proberen. Ok, dat met de touw om de hoefjes is ook een goed idee :j

Dankjulliewel voor de tips +:)+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:53

Inderdaad Mooney, zo doe ik het ook

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:55

Met een paniekhaak trekken ze zichzelf niet los, maar wel makkelijk met onze hulp. Als je niet zeker weet hoe je paard reageert op het vast staan, dan is het heel link om geen paniekhaak te gebruiken. Als je paard gaat hangen dan kun je dit alleen oplossen door touwen door te snijden. Ik heb het helaas al een paar keer bij anderen lelijk mis zien gaan, niet onderschatten hoor. Zodra ze gewend zijn gebruik ik ook nooit meer paniekhaken want vind ze verder ook irritant, maar met jonkies altijd.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:12

Ik ga dan niet voordat ik hem los trek een tweede touw eraan hangen, dat bedoelde ik met los komen. En de slechtere paniekhaken willen zeker weleens uit zichzelf los springen. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur voor gewone haken, zeg niet dat niemand paniekhaken mag gebruiken.
Maar met een goede voorbereiding (dus weten wat er gebeurt met touw waar het niet hoort, of tegendruk, of schrikken etc) heb je niet meer kans dat een jong dier gaat hangen dan dat je dat bij een volwassen dier hebt. Dus speciaal voor jonkies zou ik ze niet nemen. Ik heb bij een hangend paard ook nog nooit een touw door hoeven te snijden, goed touw met een goede knoop doet al veel. Maar mijn hangende paarden situaties zijn op 2 handen te tellen. Ik heb liever een dier dat echt goed voor is bereid aan een gewoon touw dan een dier zonder voorbereiding aan een paniekhaak.
Gebruik ze vooral als je het fijn vindt, maar zonder hoeft echt niet onverantwoord te zijn.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:19

Ben het met je eens hoor. De basis zit 'm vooral in de rust die je creëert. Ook met andere oefeningen. Maar bij onzekerheid kan zo'n speciaal touw geen kwaad. Wel goede kwaliteit gebruiken dan natuurlijk ;).

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:14

Hier ook nooit paniekhaken. Gewoon normale. Paardenknoop erin dat ik ze zo los kan trekken. Als je de paniekhaak los trekt staat je paard direct los. Krijg ze dan maar eens makkelijk weer als ze in de stress zijn.

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:15

Is er hier iemand die pavo vital gebruikt? Ik had dit gekocht maar hij word op nieuwe plek al goes gevoerd. Vind het zonde om weg te gooien is alleen wel 20 gram uit

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:19

Vandaag even langs geweest bij zijn nieuwe plek :) hij staat weer netjes bekapt op de hoeven ontwormt en is zijn kilo’s er goed aan het bij eten. Juiste keuze gemaakt om te verhuizen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit vind hij ervan... :')

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:38

Ze zijn wel lief samen he.

Ik ga Jagger deze maand even bezieken dus zal ik hem ook wel zien.
Zo te zien zijn het al aardige matties

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:43

Ja ze zijn echt superleuk samen :) vind Jagger ook heel erg knap en is heel lief <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:53

Ja echt een dotje

Jagger heeft zijn eigen Facebook pagina
Jagger Quarter x paint
Daar staan deze foto's op

Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:52

Ja net gevonden :) ga gelijk volgen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:31

Ah, dat is wel leuk zeg! Fijn dat het zo goed gaat.

Ik voer wel Pavo Vital.