Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alicelover schreef:Als reactie op de vraag van Janine:
Hij kan in de opfok lekker hengst zijn en flink ravotten met de anderen. Mijn volwassen paarden zouden dat nooit toestaan. Rennen en vliegen misschien, maar dan houdt het wel op. En net als met kinderen, die kind moeten kunnen zijn. Denk ik er ook zo over met veulens. Ik zou persoonlijk ze inderdaad nooit in een groep zetten met alleen maar oudere paarden. Maar goed dat is een persoonlijke keus en mijn visie natuurlijk. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat hoe jij Tjitske houdt verkeerd is. Ik zou het alleen zelf niet doen.
voyou schreef:Ik denk dat ik op tijd en goed heb gehandeld. Nog paar dingen meer die m’n vertrouwen hebben geschaad. Ik snap een speendip en met goed eten komen ze daar wel door. Juist datgene wat jullie zeggen, onbeperkt goede! kuil was precies wat niet mogelijk was. Te veel paarden voor te weinig voerplekken en dan werden de veulens als eerste weggejaagd. Het hooi wat er lag toen ik kwam kijken was ook nog van slechte kwaliteit. Dus zag het ook niet verbeteren. Thuis eerste moment ook geen oog voor de andere paarden of zelfs mama. Alleen maar eten, eten en eten. En helemaal niet fit en vrolijk, maar bv heel stijf met opstaan. Ze wordt nu weer open naar ons en andere paarden en dus ben ik blij dat ik dit heb gedaan.
voyou schreef:alicelover schreef:Als reactie op de vraag van Janine:
Hij kan in de opfok lekker hengst zijn en flink ravotten met de anderen. Mijn volwassen paarden zouden dat nooit toestaan. Rennen en vliegen misschien, maar dan houdt het wel op. En net als met kinderen, die kind moeten kunnen zijn. Denk ik er ook zo over met veulens. Ik zou persoonlijk ze inderdaad nooit in een groep zetten met alleen maar oudere paarden. Maar goed dat is een persoonlijke keus en mijn visie natuurlijk. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat hoe jij Tjitske houdt verkeerd is. Ik zou het alleen zelf niet doen.
Ik heb ze normaal ook graag in een groep. En dacht het nu helemaal goed te doen met groep van verschillende leeftijden. Denk dat het spelen en ravotten vooral belangrijk is voor hengsten, belangrijker dan voor merries. Van nature doen de meeste merries dat veel minder.
Janinevv schreef:Ben benieuwd! Hafjes vind ik altijd geweldig om te zien, alleen nog nooit match geweest met één qua gedrag. Dan toch nu voor tweede keer heel gelukkig met het Friese ras
plutolover schreef:Janinevv schreef:Ben benieuwd! Hafjes vind ik altijd geweldig om te zien, alleen nog nooit match geweest met één qua gedrag. Dan toch nu voor tweede keer heel gelukkig met het Friese ras
Ow. Ik vind ze gewelidig. Wat staat jou tegen kwa gedrag? Ze hebben een soort humor. Is een vraag uit intresse geen verwijt