Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leuk halster ook! 
).
Ik hoop dat hij het snel naar z'n zin krijgt daar! Wat was de reden voor wormonderzoek bij Sam? Ik wil het ook gaan doen.. Bij Nova merk ik dat ze heel vaak een snotneus heeft. Heb even gegoogled en het kan dus ook komen door wormen. Dus ik ga ook maar even mest opsturen...
Ze heeft dus wel haar mening over de regen 
Ze was zooooooo braaf en keek over het algemeen helemaal niet op van alle drukte. Het enige wat ze wat spannend vond was het geklap van mensen bij de prijsuitreiking, en een kindje dat in de kantine steeds met z'n handen op het raam sloeg. Maar verder was ze onverstelbaar braaf!
Echt wow!

) maar terecht ook! Knappe prestatie van je jonkie!Britt1 schreef:Emita, ik zag je topic al voorbij komen, ontzettend leuk! Kun je me wat meer vertellen over die wedstrijd showmanship, wat het inhoudt enzo? Klinkt leuk! En ja, ik moest al lachen om je stralende foto's (hoofd) maar terecht ook! Knappe prestatie van je jonkie!
Hopelijk vind je een fijne nieuwe plek. Veel buiten zijn vind ik ook een vereiste hoor, dus snap het helemaal.

). Maar uiteraard wordt er ook gekeken naar hoe je paard loopt, of je op het juiste moment aandraaft, de technieken van de oefeningen, etc. Je paard moet aan het begin van de proef, en ook tijdens de jury inspectie, vierkant staan. Oefeningen die gevraagd kunnen worden zijn onder andere walk (stappen), jog (draven), een draai waarbij het achterbeen moet blijven staan in de grond. Dit kan een kwartslag zijn, zoals in mijn proef in de video, maar ook 360 graden of zelfs anderhalve draai. Het binnen achterbeen moet dan op de grond blijven staan en mag niet verzet worden. Ook kan er een backup gevraagd worden. Het is dan belangrijk dat je paard recht achteruit loopt. In elke proef is er een set up waar je paard vierkant moet staan, en waar de jury om je paard heen loopt voor inspectie. Belangrijk hierbij is dat je het zicht van de jury niet belemmert, dus je moet switchen van kant (zoals je kan zien in mijn video ook
). Je paard mag hierbij niet bewegen/van plek veranderen. Doet hij dit wel dan moet je het corrigeren, maar vaak heb je dan wel dikke minpunten te pakken. Dit is eigenlijk een beetje de korte uitleg van wat showmanship precies inhoudt 
). Ik heb zelf gestart bij de DPCH (dutch paint horse club) en daar mogen dus alleen American Paint Horses aan meedoen. Bij de DPHC is er al showmanship vanaf 1 jarige leeftijd.
Hier gaat pony ook nooit passen hahaah. maatje shet op zn kleinste

Snap het ook wel maarja die plukken kunnen ook niet...
dus dan is het niet echt mooi meer.

Leuk te lezen.mooney schreef:Even snel via mobiel, maar ik doe al clickertraining vanaf veulen met Vu. Ze at in het begin namelijk alleen brok uit de hand, maar dat vond ik te tricky zonder duidelijke regels. Dus gekoppeld aan clickertraining zodat ik er brok in kreeg en ze gelijk wat kon leren.
Gewoon basisdingetjes zoals wachten met eten, halt, achterwaarts, komen etc. Clickeren doe ik wel zonder fysieke clicker haha, gewoon specifiek geluidje met mijn tong.
De eerste keer pakte ie het al goed op!
ik ff niet wat ik hier mee moet
Britt1 schreef:Dank voor de uitleg over de showmanship!Leuk te lezen.
Wat ik me afvraag: gebruikt iemand de clicker(training) al weleens bij z'n jonkie voor wat basisdingen?

maar Ilyn pikt het gelukkig wel goed op! Ze heeft duidelijk de looks van haar moeder (bouw, hoofdje, gangen, beenwerk), maar gelukkig iets minder haar merrie-karakter geërfd
traint een stuk makkelijker met Ilyn