Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:49

Hier ook afwachten hoor, Tjitske is echt een beetje van beiden...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:29

Nijn is gewoon Nijn, zonder stickertjes :D :o .

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:18

Ik hou me daar niet eens mee bezig _O-

Belle is groot, Billie is compact. Verder kom ik ook niet

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:19

Cioccolato schreef:
Ik hou me daar niet eens mee bezig _O-

Belle is groot, Billie is compact. Verder kom ik ook niet

Ik ook niet.. sterker nog ik weet niet eens wat het betekend :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:54

hmmm hier ook geen idee hoe je het moet zien.

die van mij staat in ieder geval niet vooraan. kan hem inmiddels wel een beetje aaien.
eerder op het land verstopte hij zich altijd achter zijn mama en nu vaak achter vriendjes.

jullie tips daarvoor? mijn doel is eigenlijk hem eind van de winter "mak" te hebben.
wat is het beste? ik doe nu steeds een beetje zijn vertrouwen winnen en kan hem dus steeds meer aaien. maar eigenlijk heb ik de neiging en zet hem een keer in de hoek en doe hem een halster om. er even doorheen. even poetsen / aaien / pootje tillen en dan weer loslaten.

wat is jullie aanpak hier in??

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:02

Joltsje schreef:
hmmm hier ook geen idee hoe je het moet zien.

die van mij staat in ieder geval niet vooraan. kan hem inmiddels wel een beetje aaien.
eerder op het land verstopte hij zich altijd achter zijn mama en nu vaak achter vriendjes.

jullie tips daarvoor? mijn doel is eigenlijk hem eind van de winter "mak" te hebben.
wat is het beste? ik doe nu steeds een beetje zijn vertrouwen winnen en kan hem dus steeds meer aaien. maar eigenlijk heb ik de neiging en zet hem een keer in de hoek en doe hem een halster om. er even doorheen. even poetsen / aaien / pootje tillen en dan weer loslaten.

wat is jullie aanpak hier in??

Lynn was eerst ook heel bang, de fokker deed er weinig mee. Ik heb soms 2 uur in het land gezeten en op die manier haar vertrouwen gewonnen. En omkopen met snoepjes :+ ik zou dus het land/paddock in lopen en wachten tot de andere paarden rustig zijn en weer hun eigen ding gaan doen zegmaar, en dan toenadering zoeken. Lynn zocht steeds meer toenadering naar mij omdat ik zo op haar gericht was, naar haar keek etc. De laatste paar weken kwam ze ook altijd naar mij toe in het land, en liep ze achter mij aan. Halster heb ik geoefend door die gewoon mee het land in te nemen, voor haar neus houden en toen ging ze zelf onderzoeken en stak ze haar neus erin. Toen natuurlijk uitgebreid belonen. Enkel het over haar oren heen doen vind ze nog steeds niet chill dus dat doe ik heel snel }>

Edit: ik had dus een rustige aanpak gedaan, maar ik geloof ook niet dat ze zielig zijn als je even doorpakt hoor. Dus wellicht werkt even doorbijten beter bij jou veulen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:14

Belle is mak geboren, kon ik liggend halster passen. Staand op doen was dus ook geen probleem. Liet 'm dan wel even op.
Billie heb ik in een hoek gezet, een aantal keer. Wou hem toch echt een halster op. Gaat nu ook prima

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:16

Ben ik ook niet echt mee bezig, Hayden is een bullebak, zover ben ik wel al :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:22

tanx spotsontop en cioccolato.

ik denk ook niet dat het zielig is, de harde aanpak. maar als het niet nodig is.
wat jij zegt spotsontop doe ik ook wel vaak. rustig wachten en dan wordt hij wel geïnteresseerd.
wie weet binnenkort de snelle in de hoek aanpak maar. maar dan moet er ff iemand mee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:35

Ik heb het in de hoek zetten gedaan toen ik het alleen kon, dus toen was hij ook nog een klein hummeltje. Niks zieligs aan, hij moest er gewoon even doorheen. Net als voetjes oefenen. Belle ging gewoon zonder slag of stoot. Billie moest even weten dat als ik een voetje wil, ik ook een voetje wil. 1 a 2 keer duidelijk zijn, en nu geeft hij ze zonder problemen.
Duidelijk en consequent zijn. Billie is duidelijk een hengst, hij wil graag happen. Hij krijgt gewoon een elleboogje als ie ook maar iets van happen naar mij doet als ik hem naar het land breng.

Nu consequent en opvoeden, betekend straks fijnere paarden. En ik corrigeer liever een veulen dan een 3 jarige straks.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:39

Cioccolato schreef:
Nu consequent en opvoeden, betekend straks fijnere paarden. En ik corrigeer liever een veulen dan een 3 jarige straks.

Nou dat wil ik dus ook graag.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:00

Dat inderdaad Cioccolato :j

Regreso is op dat vlak wel een makkelijk, hij is echt totaal niet happerig (heeft me nog geen enkele keer proberen te bijten of happen), loopt netjes mee, geeft z'n voetjes keurig en mag hem overal uitgebreid aanraken en poetsen... Enige dingetje tegenwoordig is dat die het gezellig vindt om mijn persoonlijke ruimte in te denderen, dus daar zijn we nu rustig mee aan de slag.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:21

Nym is op zekere vlakken zeker een makkelijk veulen, gisteren voor de 3e keer bij de hoefsmid geweest, maar bleef heel braaf staan :j

Op andere vlakken (meelopen aan een touwtje, trailer op ed) dan is nee ook echt nee :') Gelukkig is dat bij mij dan op de een of andere manier toch een ja :=

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:27

Hier ook nog niet echt een idee wat ze worden
Als D’leh het ergens niet mee eens is zal hij eerder een achterbeen optillen om uit te halen. Serai stijgerd juist weer sneller maar laat ze achterbeentjes netjes bij de grond.

D’leh is verder echt een duplicaat van ze moeder zelfde hoofd, houding, loopje, model alles. Alleen gelukkig een tikkie koelbloediger dat was ook het belangrijkste

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:07

Hier zijn ze lekker baby, nog steeds. Geen nieuws verder. Allebei schattig _O-

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:42

Vooruit nog 1 van ze samen dam _O-
Afbeelding

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 07:46

Cioccolato schreef:
Vooruit nog 1 van ze samen dam _O-
[ [url=m/Hq5XHz.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3
Hele lieve foto!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:42

Haha Billie komt piepen achter Belle :+

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:21

Navayou is sinds een paar weken weer hier. Het ging niet zo goed op de opfok, dus nu lekker thuis de eerste winter door. Ik vind het helemaal niet erg om haar in de wei te zien lopen. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cynthiacarme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:57

voyou schreef:
Navayou is sinds een paar weken weer hier. Het ging niet zo goed op de opfok, dus nu lekker thuis de eerste winter door. Ik vind het helemaal niet erg om haar in de wei te zien lopen. <3

[ [url=m/DeHK2V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WWcZYE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uTjxwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke fotos! Jammer dat het niet goed ging in de opfok wel fijn dat ze nu thuis is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:09

Wat een heerlijke foto's weer

Jammer dat het niet goed ging in de opfok Voyou, maar ook wel fijn haar thuis te hebben denk ik.

Ik ga zondag weer naar Nijn, even weer lekker kroelen en kijken hoe ze erbij staat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:22

Ik ben vandaag ook weer bij m’n kereltje geweest. Balen dat het niet goed ging voyou. Mag ik vragen wat we niet goed ging? Wel fijn idee weer lekker bij je te hebben.

Max is bijna 8 maanden. Tijd vliegt..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van mij mag het snel mei worden. Gaan ze weer t land op. Hopelijk gaat dat goed

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:23

Wat jammer dat het niet goed ging voyou.

Max word ook al flinke jongen! Wanneer ben je van plan om te castreren?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:25

Wat jammer Voyou. Al is weer lekker thuis ook wel fijn. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat er niet zo goed ging.

Laat je haar nu alleen of ga je er voor deze winter een leeftijdsgenootje bij zoeken?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:34

Is dat altijd persé nodig? Tjitske loopt met 2,5 jarige shet en hebben soms de meeste lol. In voorjaar wil ik haar bij de rest in hebben.

Zou tegen die tijd ook graag b/c pony erbij willen die heel verkeersmak is. Maar dat is nog beetje kijken en niet zeker.