Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
Joltsje schreef:hmmm hier ook geen idee hoe je het moet zien.
die van mij staat in ieder geval niet vooraan. kan hem inmiddels wel een beetje aaien.
eerder op het land verstopte hij zich altijd achter zijn mama en nu vaak achter vriendjes.
jullie tips daarvoor? mijn doel is eigenlijk hem eind van de winter "mak" te hebben.
wat is het beste? ik doe nu steeds een beetje zijn vertrouwen winnen en kan hem dus steeds meer aaien. maar eigenlijk heb ik de neiging en zet hem een keer in de hoek en doe hem een halster om. er even doorheen. even poetsen / aaien / pootje tillen en dan weer loslaten.
wat is jullie aanpak hier in??
ik zou dus het land/paddock in lopen en wachten tot de andere paarden rustig zijn en weer hun eigen ding gaan doen zegmaar, en dan toenadering zoeken. Lynn zocht steeds meer toenadering naar mij omdat ik zo op haar gericht was, naar haar keek etc. De laatste paar weken kwam ze ook altijd naar mij toe in het land, en liep ze achter mij aan. Halster heb ik geoefend door die gewoon mee het land in te nemen, voor haar neus houden en toen ging ze zelf onderzoeken en stak ze haar neus erin. Toen natuurlijk uitgebreid belonen. Enkel het over haar oren heen doen vind ze nog steeds niet chill dus dat doe ik heel snel 

Gelukkig is dat bij mij dan op de een of andere manier toch een ja

voyou schreef:Navayou is sinds een paar weken weer hier. Het ging niet zo goed op de opfok, dus nu lekker thuis de eerste winter door. Ik vind het helemaal niet erg om haar in de wei te zien lopen.![]()
[ [url=m/DeHK2V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WWcZYE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uTjxwR.jpg]Afbeelding[/url] ]